Santierul Naval Damen Mangalia

Started by Harry, January 16, 2015, 04:53:03 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Harry

Produsele Daewoo- Mangalia incluse în categoria 'Nave de Exceptie livrate în anul 2014' de renumita publicație 'Maritime Reporter'

detalii

tom_sawyer

Santierul naval Daewoo din Mangalia, aproape de vanzarea catre olandezii de la Damen ce detin in Romania si un santier naval la Galati

QuoteDaewoo Shipbuilding & Marine Engineering negociaza vanzarea santierului naval din Mangalia catre un constructor de nave olandez, scrie Korea Economic Daily. Potrivit presei coreene constructorul olandez de nave ar fi Damen Shipyards Group care detine si un santier naval la Galati.

Conform surselor din industria constructoare de nave, pe 30 iunie, Daewoo se afla in stadiul final de discutii cu Damen Shipyards Group, compania constructoare navala cea mai mare a Olandei, privind vanzarea Mangalia Shipyards, conform rumaniamilitary.ro care citeaza The Korea Economic Daily.

Daewoo Shipbuilding a inceput discutiile privind vanzarea inca de anul trecut ca parte a unui efort de a-si restructura la nivel global activele comerciale.

,,Negocierea pretului intre Daewoo si Damen s-a incheiat deja si tot ceea ce a mai ramas e acceptul guvernului Romaniei", potrivit unui oficial din industria constructoare de nave citat de publicatia coreeana. Suma vehiculata pentru tranzactie ar fi undeva intre 40 si 60 de milioane de euro.

Stabilit in 1997 impreuna cu guvernul Romaniei, santierul naval din Mangalia este detinut ca societate-mixta de Daewoo si de guvern in raport de 51:49.

Santierul, aflat la 45 kilometri sud de Constanta pe coasta Marii Negre, a construit pana acum 127 nave petroliere si portcontainere, reparand in acelasi timp si peste 300 de nave.

La Galati Damen Shipyards Group detine unul dintre cele mai active santiere ale sale, construind diferite tipuri de nave, inclusiv militare.

Santierul Damen de la Galati a fost in centrul subiectului privind realizarea de corvete multifunctionale pentru Fortele Navale, o achizitie initiata in mandatul Guvernului Ciolos, anulata in aceasta primavara si, pentru moment cel putin, trasa pe dreapta de catre actualul executiv.

tom_sawyer

^ Autoritatile romane si-au dat acordul. Grupul Damen a achizitionat pachetul majoritar de actiuni la Santierul naval din Mangalia

QuoteGrupul Damen a anunţat în mod oficial încheierea contractului cu Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering (DSME) privind achiziţionarea pachetului majoritar de acţiuni la Şantierul Naval din Mangalia - Daewoo Mangalia Heavy Industries (DMHI).

Aceasta este una dintre cele mai mari tranzacţii din industria navală. Primele informaţii privind procesul de negociere au circulat în industria navală încă din cursul lunii iulie, însă pentru finalizarea tranzacţie era nevoie de acordul statului român.

"Autorităţile române din domeniul concurenţei au aprobat tranzacţia avută în vedere. În plus, se organizează reuniuni constructive cu Guvernul României privind viitoarea cooperare în Şantierul Naval de la Mangalia şi dezvoltarea industriei construcţiilor navale din România", se arată într-o informare transmisă ziarului ,,Viaţa liberă" de Damen Shipyards Group.

Şantierul naval din Mangalia este o societate-mixtă, în care Daewoo şi statul român deţin cote de 51, respectiv, 49 la sută din companie. Prin achiziţia pachetului majoritar de acţiuni, Grupul Damen, care deţine şi Şantierul Naval de Galaţi, devine principala forţă din industria navală românească.

viata-libera.ro

Balto

Tudose: Vom avea un şantier naval al statului

Premierul Mihai Tudose a anunţat miercuri că Guvernul încearcă să răscumpere 51% din acţiunile deţinute de Daewoo la şantierul naval Mangalia.
'Am încercat şi se pare că reuşim să facem o chestie, să răscumpărăm 51% din acţiunile pe care acum le deţine Daewoo la şantierul naval Mangalia. Ei vor să vândă şi am zis să ne exercităm noi dreptul de preempţiune la vânzare. (...) Vom avea un şantier naval al statului', a spus Tudose la Antena 3.

El a susţinut că acest şantier este util.

Economica.net
Suceava racord SEN 400/220/110 kV / Productie: Eolian (0,6MW), Biomasa (30,1MW), Fotovoltaic (0,64MW), Hidro (4,6MW), biogaz (2,9MW)

Ionut

Damen, despre şantierul naval Mangalia:
finalizăm un acord cu guvernul României. A fost doar o mică întârziere


"În prezent, suntem în faza de finalizare a unui acord cu guvernul României. A fost o întârziere în proces, dar mergem în direcţia bună. Nu avem alte comentarii la acest moment", a spus Ben Littler, consilier de comuncare la Damen, pentru ECONOMICA.NET. Premierul Mihai Tudose afirma miercuri că statul român se gândeşte să preia şantierul naval de la Mangalia, în contextul în care, în noiembrie 2017, Grupul Damen anunţ, încheierea unui contract cu Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering (DSME), privind achiziţionarea pachetului majoritar de acţiuni la Şantierul Naval din Mangalia, actual Daewoo Mangalia Heavy Industries (DMHI).

"Am încercat şi se pare că reuşim să facem o chestie, să răscumpărăm 51% din acţiunile pe care acum le deţine Daewoo la şantierul naval Mangalia. Ei vor să vândă şi am zis să ne exercităm noi dreptul de preempţiune la vânzare. (...) Vom avea un şantier naval al statului', a spus Tudose la Antena 3.

Declaraţia lui Tudose a avut loc la puţin timp după ce Consiliul Concurenței a autorizat tranzacția prin care olandezii de la Damen Shipyards Group, acționarii majoritari ai Șantierului Naval Damen Galați,  au cumpărat, de la firma coreeană, pachetul majoritar de acțiuni la Șantierul Daewoo din Mangalia, pentru care au plătit aproape 26 milioane de dolari.

Economica.net

Ionut

#5
Sindicatul Daewoo Mangalia: Numărul de angajaţi scade în fiecare zi.
Anul trecut au plecat 600 de oameni


Nu vedem decât atitudini ezitante, dublate de declaraţii politice superficiale. Federaţia Sindicatelor Li­be­re din România (FSLR) şi sin­dicatul Liber Navalistul, sin­dicat al Daewoo Mangalia Heavy Industries, îi cere pre­mie­ru­lui să expună viziunea sta­tului asupra viitorului şantie­rului, planul de afaceri pentru anul în curs şi investiţiile pe care statul şi le va asuma în cazul în care şi-ar exercita dreptul de preem­ţiu­ne şi ar prelua pachetul majo­ritar de acţiuni.

ZF

Sindicatul lucrătorilor de pe şantierul naval din Mangalia îl invită pe premierul Tudose la dialog:
Să ne spuneţi dacă peste şase luni sau un an vom mai avea un loc de muncă


Sindicatul lucrătorilor de la şantierul naval SC Daewoo Mangalia Heavy Industries SA (SMHI Mangalia) îi solicită premierului Mihai Tudose o discuţie despre funcţionarea şi dezvoltarea şantierului naval din Mangalia, despre investiţiile pe care le va face statul român şi despre posibilitatea ca lucrătorii să rămână fără loc de muncă. Sindicaliştii precizează că şantierul din Mangalia are nenumeroase avantaje, precum poziţia geografică, forţa de muncă bine pregătită şi întreaga infrastructură, care nu ar trebui irosite doar pentru construirea unor ,,bărcuţe", referindu-se, astfel, la afirmaţiile făcute în urmă cu câteva zile de premierul Tudose.

News.ro

Ionut

EXCLUSIV Grupul italian Fincantieri, printre cei mai mari constructori de nave din lume, a trimis Guvernului o ofertă pentru Șantierul din Mangalia, a cărui vânzare către olandezii de la Damen a fost blocată

Grupul italian Fincantieri, printre cei mai mari constructori de nave din lume, cu afaceri anuale de peste 4 miliarde euro, care controlează și grupul norvegian Vard, proprietarul șantierelor navale din Tulcea și Brăila, a trimis Guvernului român o ofertă de management operațional al Șantierului din Mangalia și, ulterior, de cumpărare a 49% din acțiunile acestuia. Recent, Guvernul de la București a anunțat că blochează tranzacția prin care olandezii de la Damen Shipyards cumpărau de la Daewoo pachetul majoritar al Șantierului Naval Mangalia, astfel încât statul să redevină unicul proprietar.

Profit.ro

Ionut

Ministrul Economiei le-a confirmat liderilor sindicali de pe Șantierul din Mangalia că discută cu grupul italian Fincantieri - surse. Angajații au rămas fără lucru din 7 februarie, când au livrat ultima navă

Ministrul Economiei i-a anunțat astăzi pe liderii Sindicatului Liber ''Navalistul'' că discută cu un "potențial investitor strategic" interesat de Șantierul Naval Mangalia. Surse apropiate au confirmat pentru Profit.ro că respectivul investitor este grupul italian Fincantieri, printre cei mai mari constructori de nave din lume, ai cărui reprezentanți ar fi venit în această săptămână la minister, împreună cu ambasadorul Italiei. Muncitorii i-au transmis ministrului că 700 de salariați nu mai au front de lucru din 7 februarie, atunci când a fost livrată ultima navă construită pe șantier.

Potrivit sursei citate, liderii sindicali au exprimat preocuparea membrilor organizației lor pentru scăderea drastică a activității șantierului, aducând la cunoștința ministerului faptul că 700 de salariați nu mai au front de lucru din 7 februarie 2018, atunci când a fost livrată ultima navă construită în șantier. În acest context, principala grijă a angajaților este că activitatea în șantier nu va fi reluată într-un viitor apropiat, în timp ce aceștia au de plătit rate și facturi, iar veniturile salariale au scăzut comparativ cu perioada similară anului trecut, din cauza faptului că nu s-a mai efectuat același volum de ore suplimentare. Conform comunicatului, ministrul Economiei a luat act de situația din șantierul naval și a afirmat că partea română este în continuare în termenul de exercitare al dreptului de preempțiune, derulând în continuare negocieri cu investitorul strategic interesat, care se speră să fie finalizate într-un interval rezonabil.

Profit.ro

TibiV

Uite si varianta oficiala, care nu vorbeste insa despre Fincantieri, ci despre "investitorul strategic interesat" ....

http://www.economie.gov.ro/ministrul-economiei-si-reprezentantii-sindicatului-liber-navalistul-s-au-intalnit-pentru-a-discuta-despre-santierul-dmhi-mangalia

Quote
Ministrul Economiei și reprezentanții Sindicatului Liber Navalistul s-au întâlnit pentru a discuta despre Șantierul DMHI Mangalia

Ministrul Economiei, Dănuț Andrușcă și reprezentanții Sindicatului Liber "Navalistul" s-au întâlnit în cursul zilei de astăzi, 9 martie 2018, la sediul Ministerului Economiei, la invitația ministrului pentru a schimba informații referitoare la stadiul negocierilor privind transferul pachetului majoritar de acțiuni al societății DMHI către un potențial investitor. Este cea de-a doua întâlnire dintre reprezentanții  Sindicatului Liber "Navalistul" și Ministrul Economiei în decursul ultimelor 30 de zile pe această temă.
Liderii sindicali au exprimat preocuparea membrilor organizației lor pentru  scăderea drastică a activității șantierului, aducând la cunoștința Ministerului faptul că 700 de salariați nu mai au front de lucru din 7 februarie 2018, atunci când a fost livrată ultima navă construită în șantier. În acest context, principala grijă a angajaților este că activitatea în șantier nu va fi reluată într-un viitor apropiat, în timp ce aceștia au de plătit rate și facturi, iar veniturile salariale au scăzut comparativ cu perioada similară anului trecut, din cauza faptului că nu s-a mai efectuat același volum de ore suplimentare. Reprezentanții sindicatului au mai arătat că pe măsură ce durata negocierilor se prelungește, îngrijorarea angajaților se accentuează și determină tot mai mulți salariați să părăsească societatea.

"Am acceptat invitația domnului ministru, deoarece suntem interesați să aflăm informații în mod direct, nu <<pe surse>> și suntem preocupați ca soluționarea acestei situații să aibă loc cât mai curând. I-am prezentat ministrului toate îngrijorările noastre. Nu vrem să dramatizăm, vrem doar să atragem atenția factorilor de decizie asupra faptului că situația din șantier se degradează pe zi ce trece, iar moralul salariaților este afectat de incertitudine. Nivelul salariilor de acum din DMHI este cel mai scăzut din întreaga industrie navală din România, deoarece în ultimii trei nu s-au mai acordat creșteri salariale. Starea de incertitudine face ca forța de muncă înalt calificată să opteze pentru alte locuri de muncă mai bine plătite", a declarat Ilie Laurențiu Gobeajă, Președintele Sindicatului Liber "Navalistul".

Ministrul Economiei a luat act de situația din șantierul naval. El a subliniat faptul că partea română este în continuare în termenul de exercitare al dreptului de preempțiune și a mai afirmat că s-au purtat și se poartă în continuare negocieri cu investitorul strategic interesat. În acest context, Ministrul Economiei a subliniat faptul că dorința sa este ca aceste negocieri să fie finalizate într-un interval de timp rezonabil. Dănuț Andrușcă le-a mai spus reprezentanților Sindicatului Liber "Navalistul" că partea română dorește să obțină condițiile cele mai favorabile, într-un timp cât mai scurt.

"Aspectele ridicate de reprezentanții Sindicatului Liber "Navalistul" sunt importante. Dorința mea este ca această situație să fie rezolvată în cei mai favorabili termeni și cu cele mai favorabile condiții, cât de curând posibil. Atât eu, cât și structurile din cadrul Ministerului Economiei depunem toate eforturile pentru a îndeplini acest obiectiv. Șantierul Naval DMHI Mangalia este un obiectiv industrial important pentru Ministerul Economiei și avem datoria și responsabilitatea să-l protejăm și să-l sprijinim", a declarat Dănuț Andrușcă, Ministrul Economiei.
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Ionut

Statul român se pregătește să semneze decizia privind exercitarea sau nu a dreptului de preempțiune la Șantierul Naval Mangalia

Decizia pivind exercitarea sau nu de către statul român a dreptului de preempțiune pentru preluarea acțiunilor deținute de Daewoo la Șantierul Naval Mangalia va fi semnată la finalul lunii martie-începutul lunii aprilie.

Pe 27 feruarie, Profit.ro a anunțat că Grupul italian Fincantieri, printre cei mai mari constructori de nave din lume, cu afaceri anuale de peste 4 miliarde euro, care controlează și grupul norvegian Vard, proprietarul șantierelor navale din Tulcea și Brăila, a trimis Guvernului român o ofertă de management operațional al Șantierului din Mangalia și, ulterior, de cumpărare a 49% din acțiunile acestuia. Recent, Guvernul de la București a anunțat că blochează tranzacția prin care olandezii de la Damen Shipyards cumpărau de la Daewoo pachetul majoritar al Șantierului Naval Mangalia, astfel încât statul să redevină unicul proprietar.

Profit.ro

Harry

Gata s-a terminat tigania. Statul roman 51%, Damen 49%

TibiV

Wow !!!...

Damen a acceptat minoritatea ?
Iar italienii si-au pus "coada pe spinare" ?...

Ai detalii ?
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Ionut

Deci sa inteleg ca in cazul ăsta este o veste buna ca statul este acționar majoritar și administrator?

Harry

azi noapte s-a batut palma. Cel mai probabil nici nu au existat italienii interesati sa preia santierul.  Nu stiu daca e bine sau e rau. Doar timpul va spune asta. Clar ca s-au negociat si alte chestii pe care nu le vom afla vreodata sau ma rog poate peste 50 de ani sa le aflam. Important e ca s-a deblocat situatia si ca oamenii nu raman pe drumuri, se deblocheaza si constructia/reparatia de nave si nu va ajunge precum SNC. Sa nu uitam ca tot zilele astea un fost procuror militar a fost pus administrator al portului Constanta - colonelul Dorina Danielescu, omul lui Dobritoiu. Despre Danielescu, Alina Bica declara: ,,Cum pot eu să mă duc la Elena si să-i spun că am pus o dezaxată la ANRP?"

isotech_ro

Problema este ca Damen a cumparat de la Daewoo participatia acestuia, care era de 51%. Ca sa se schimbe participatia Statului Roman, de 49%, trebuie facuta de acesta o majorare de capital până la atingerea cotei de 51%.
Oricum ar fi daca Damen, va face ce a facut la Galati, atunci o sa fie bine pentru santierul naval Mangalia

LE este de asteptat totusi comunicatul oficial