Santierul Naval Damen Mangalia

Started by Harry, January 16, 2015, 04:53:03 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

TibiV

#15
COMUNICAT DE PRESĂ


Ministerul Economiei a finalizat negocierile cu Damen Shipyards Group. Statul român va deveni acționar majoritar la Șantierul Naval DMHI Mangalia.

București, 22 martie - Negocierile dintre statul român și investitorul strategic interesat în Șantierul Naval DMHI Mangalia au fost finalizate în seara zilei de miercuri, 21 martie. Astfel, Șantierul Naval 2 Mai S.A Mangalia va renunța la exercitarea dreptului de preferință cu privire la achiziția pachetului de acțiuni deținut de Daewoo Shipbuilding&Marine Engineering la societatea Daewoo Mangalia Heavy Industries S. A Mangalia, urmând ca, ulterior, Damen Shypyards Group să cesioneze, cu titlu gratuit, către Șantierul Naval 2 Mai S.A, 2% din pachetul de acțiuni, astfel încât structura de acționariat a Societății Mixte care rezultă în urma asocierii să arate astfel:
•   51% Șantierul Naval 2 Mai S.A
•   49% Damen Shipyards Group.

Oferta fermă autentificată va fi depusă în scris în cursul zilei de astăzi la sediul Șantierului Naval 2 Mai. După Adunarea Generală Extraordinară a acționarilor SN 2 Mai SA Mangalia, care va avea loc în data de 30 martie, partea română va intra în discuții pentru elaborarea statului societății mixte.

Ministrul Economiei Dănuț Andrușcă a declarat că este mulțumit că negocierile s-au finalizat cu succes pentru partea română și a susținut că, în calitate de acționar majoritar, statul român va putea să protejeze forța de muncă înalt calificată din șantierul Naval. "Este pentru prima dată în ultimii 28 de ani când statul român preia controlul asupra unui obiectiv industrial strategic privatizat. Din calitatea de acționar majoritar putem să protejăm eficient interesele statului român și putem să protejăm inclusiv forța de muncă înalt calificată de la Șantierul Naval", a declarat Dănuț Andrușcă.                         

De la preluarea mandatului și până în prezent Ministrul Economiei a apreciat situația Șantierului Naval DMHI Mangalia drept prioritară, desfășurând activități și dând dispoziții aparatului de lucru din cadrul Ministerului Economiei în vederea soluționării legale și rapide, în cei mai favorabili termeni și condiții pentru partea română, a situației referitoare la șantier. În tot acest interval de timp, preocuparea Ministrului Andrușcă a fost legată la forța de muncă din șantier, având loc mai multe întâlniri cu reprezentanții mediului sindical, cu conducerea executivă și administrativă a Șantierului Naval 2 Mai Mangalia.

http://economie.gov.ro/ministerul-economiei-a-finalizat-negocierile-cu-damen-shipyards-group

Iata explicatia - Damen va cesiona gratuit 2% in favoarea SN 2 Mai, adica a statului...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

dr4qul4

Oare in discutii au fost incluse si cele 4 corvete pe care acum doar Damen le poate face?
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

tom_sawyer

Probabil ca se vor construi la Mangalia...

Harry

Olandezii de la Damen au anuntat ca urmeaza sa inceapa constructia de nave la santierul naval Mangalia. Aici se vor face  nave de explorari si nave de croaziera cu lungimi de peste 100 de metri.

dan tm

#19
Azi dimineata am vazut la stiri ca se spera ca Olanda sa nu mai puna bete in roate la accesul in Schengen.

https://stirileprotv.ro/stiri/actualitate/pentru-prima-oara-dupa-revolutie-statul-redevine-actionar-majoritar-intr-o-companie-privatizata.html

Ionut

Cât se mai prelungesc negocierile la şantierul naval din Mangalia, cel mai mare constructor, cu afaceri de 2 mld. lei? ,,Aşteptăm să se clarifice situaţia, viziunea noilor acţionari să se concretizeze, să începem să atragem clienţi noi."

Acţionarii şantierului naval din Mangalia se vor întâlni pe 21 iunie într-o nouă şedinţă pentru aprobarea condiţiilor asocierii între societatea Şantierul Naval 2 Mai Mangalia şi B.V Holding Damen din Olanda în cadrul societăţii mixte Daewoo Mangalia Heavy Industries.

Pe agendă este trecută aprobarea datei de 11 iulie ca data de înregistrare, de identificare a acţionarilor asupra cărora se răsfrâng efectele hotărârii, potrivit documentului publicat recent pe bursă. Statul român va deveni prin Ministerul Economiei acţionar majoritar la Şantierul Naval DMHI Mangalia, cu un pachet de 51%, în timp ce olandezii de la Damen Shipyards Group vor deţine 49%, potrivit ultimelor date.

ZF

Ionut

Peste 600 de angajaţi ai Şantierului Naval DMHI Mangalia au protestat nemulţumiţi de salariile scăzute şi de situaţia ambiguă din companie

Peste 600 de angajaţi ai Şantierului Naval Daewoo Mangalia Heavy Industries au protestat, miercuri după-amiază, în municipiul Mangalia, fiind nemulţumiţi de salariile scăzute, la acelaşi nivel de trei ani, dar şi de starea de ambiguitate de la nivelul companiei. "Am plecat plini de speranţă de la protestul din faţa Ministerului Economiei din data de 22 martie, fiind convinşi că situaţia şantierului naval din Mangalia se va îmbunătăţi pe fondul modificării structurii acţionariatului companiei. Suntem la trei luni de la acel moment şi deşi ni s-a promis şi comunicat că până la finalul lunii aprilie vom avea un contract de societate valabil şi un nou partener de negociere pentru contractul colectiv de muncă, acest lucru nu s-a întâmplat", a afirmat Gobeajă.

El a spus că cel mai mare salariu din cadrul şantierului este de 2.000 de lei, cu tot cu sporuri, iar cei care vor să depăşească această suma trebuie să facă ore suplimentare. Liderul de sindicat a menţionat că salariile angajaţilor nu au mai crescut de trei ani. Laurenţiu Gobeajă a precizat că şantierul mai are aproximativ 1600 de angajaţi, după ce în urmă cu doi ani aici lucrau peste 7.000 de persoane, cu tot cu subcontractori.

News.ro

Ionut

Guvernul schimbă legislația pentru a ceda managementul Șantierului Naval Mangalia olandezilor de la Damen

Guvernul vrea să modifice prin ordonanță de urgență legislația guvernanței corporative a companiilor de stat pentru a putea să cedeze managementul operațional al șantierul naval Mangalia olandezilor de la Damen în schimbul preluării de la aceștia a 2% din capitalul companiei, cu care statul român ar redeveni acționar majoritar al șantierului, cu 51% din acțiuni. Astfel, vor fi exceptați de la legislația guvernanței corporative operatorii economici care ar intra sub incidența acesteia "ca urmare a faptului că acționarul privat nu mai deține participația majoritară și deține capacitatea financiară și tehnică necesară dezvoltării obiectului de activitate al operatorului, caz în care i se poate încredința conducerea executivă a societății, controlul managerial și/sau operațional al acestuia, în condiții de eficiență economică, cu asigurarea de know-how, a portofoliului de clienți și a forței de muncă".

Profit.ro

Harry

To signify its first day of operations at Damen Shipyards Mangalia in Romania, Damen held a modest ceremony at the yard on Monday, July 23rd. The celebrations mark Damen's successful completion of the transaction with Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering (DSME) for the Mangalia shipyard, formerly known as Daewoo Mangalia Heavy Industries (DMHI). The yard, which will be renamed Damen Shipyards Mangalia, will be operated as a joint venture with the Romanian Government. Damen will assume operational control.

The yard is located on the Black Sea coast, has three drydocks with a total length of 982 metres and 1.6 kilometres of berthing space. The docks, with a width of 48 and 60 metres, will provide Damen with capacity to cater for larger maritime vessels and structures. As such, this move represents a strategic complement to Damen's current shipyard portfolio, with the possibility for the construction and conversion of larger, high-end, and complex ferries, offshore construction vessels, etc. The yard's total area of approximately 1 million m2 makes it the largest yard in the Damen Shipyards Group.

The celebration introduced the Damen Shipyards Mangalia management team under the leadership of managing director Chris Groninger to the yard's employees.

Speaking at the event Damen Shipyards Group executive board member Mr. Eggink, CFO, said, "We will face a challenging period, considering the yard's current condition. However, with the full support of the Romanian Government, 2MMS, the shipyard's experienced workforce, and the local community, Damen aims to restore the financial health of the yard, stabilize employment and pursue fitting commercial opportunities internationally that will contribute to rebuilding activity levels. In the meantime, Damen will facilitate a smooth transition and keep talented and skilled resources meaningfully employed."

According to the newly appointed managing director of Damen Shipyards Mangalia, Mr. Groninger, "The impressive shipyard facilities and in-depth shipbuilding knowledge and craftsmanship in Mangalia, in combination with the design and commercial power of Damen, should position the venture for a successful future."

Strong presence

Damen's commitment to the Romanian shipbuilding industry is well established. The company has owned and operated Damen Shipyards Galati since 1999. This yard has been responsible for some of the group's most significant vessel deliveries in recent years.

The commencement of operations at Damen Shipyards Mangalia also indicates the strength and geographical scope of Damen's global network of shipbuilding and repair yards.




tom_sawyer

Damen vrea să dubleze numărul de angajaţi ai şantierului naval din Mangalia

Şantierul naval din Mangalia, cel mai mare din ţară, controlat de statul român (51%) şi de grupul olandez Damen (49%), va avea nevoie de 3.000-4.000 de angajaţi pentru o producţie optimă, nivel dublu faţă de cel actual.

ZF

pasadia

Din cate imi amintesc la Mangalia distractia era ca cel putin jumatate din oamenii de pe platforma erau angajati ai unor subcontractori. Era mai flexibil asa, plus ca mai prindeau astfel contracte si pe afara.

Damen isi propuna sa muta oamenii aia pe statul lor de plata? Caci altfel nu stiu de unde ii scoate...

tom_sawyer

Interviu cu directorul Damen Galati:

- Să începem cu ştirea momentului... Cum se va reflecta achiziţia SN Mangalia pentru SND Galaţi?

- Sunt foarte bucuros că aţi pus această întrebare, pentru că putem clarifica o serie de aspecte despre modul în care se poziţionează cele două şantiere. Noi, cei de la SND Galaţi suntem specializaţi pe nave complexe - superiahturi, nave militare, nave off-shore specializate, precum nava de cercetări antarctice pentru Australia. Achiziţia şantierului naval de la Mangalia s-a făcut având în vedere un cu totul alt tip de nave. De exemplu, ei dispun acolo de docuri foarte mari, cu o lăţime de 48 şi 60 de metri, facilităţi de care noi, la Galaţi, nu dispunem. Grupul Damen a fost foarte interesat de Mangalia pentru aceste facilităţi, care i-ar permite să intre pe o serie de pieţe noi, precum cele pentru ferryboaturi de mari dimensiuni sau nave de croazieră.

- Prin urmare, SND Galaţi nu intra "în concurenţă" directă cu SND Mangalia.

- În niciun caz. În fapt, la nivelul Grupului Damen, cel mai bine putem vorbi de două şantiere navale complementare. În plus, politica la nivel de grup - avem 34 de şantiere în întreaga lume - este de a optimiza activitatea acestora. Aşadar, noi, la SND Galaţi, suntem foarte bucuroşi că avem şi alţi colegi în România. După cum vă spuneam, ele au pieţe naturale diferite, dar asta nu înseamnă că nu putem colabora la o serie de proiecte. De exemplu, dacă sunt comenzi de nave pentru care nu avem suficient personal la Galaţi, putem să apelăm şi la SND Mangalia. Prin urmare, şantierul naval din Mangalia nu este pentru noi o ameninţare, ci, din contra, o oportunitate şi abia aşteptăm să colaborăm cu ei.

viata-libera.ro

kitsune

#27
Motiv de sărbătoare la Damen Mangalia - primul bloc al primei nave construite este terminat

În Şantierul Naval Damen din Mangalia, muncitorii şi conducerea au sărbătorit împreună un prim moment important de la preluarea de către olandezi a şantierului. Joi, 11 octombrie, de la ora 10:30, în incinta şantierului, a fost inaugurat primul bloc al primei nave comandate, aceasta fiind de tip dragă.

Lucrarea la respectiva navă a început în data de 8 septembrie şi iată că la o lună de atunci, rezultatele au început să apară. Potrivit angajaţilor, momentul de punerea a primului bloc de chilă în doc reprezintă un moment foarte important pentru ei, datorită faptului că după ani de zile în care situaţia şantierului naval era incertă, au început comenzilă să curgă de la preluarea şantierului de către olandezii de la Damen. Nava de tip drager aparţine CEMEK Uk Marine, din Marea Britanie.

sursa

PS: știrea e ceva mai veche și am trecut peste ea fără să bag de seamă, dar putem considera lucrarea ăsta că un "milestone", prima bloc-secție terminată, chiar dacă doar pentru o dragă.

LE: apoi am observat în poză că de fapt e vorba de "keel laying ceremony", ceea ce la o navă echivalează cu momentul zero, este prima dată care va apare în acte, după care va fi cea a livrării. E, dacă vreți, data nașterii unei nave. Doar că autorul articolului nu cunoaște asta
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

Harry

Consiliul Concurenţei a autorizat tranzacţia prin care B.V. Holding Maatschappij Damen, Olanda,
și Șantierul Naval 2 Mai SA preiau Daewoo Mangalia Heavy Industries SA şi Daewoo Mangalia
Human Resources Management SRL.
B.V. Holding Maatschappij Damen, Olanda, furnizează servicii de management și holding filialelor
din Grupul Damen. Grupul Damen, activ la nivel mondial, este implicat în construcția, întreținerea
și repararea navelor.
Șantierul Naval 2 Mai SA furnizează servicii suport specifice construcțiilor de nave și nu numai, şi
derulează activități referitoare la construcția și reparațiile de nave, diferite activități de
comercializare, depozitare și intermediere.
Daewoo Mangalia Heavy Industries SA are ca principal obiect de activitate construcția, reparația
și conversia de nave.
Daewoo Mangalia Heavy Industries SA deține, la rândul său, 100% din capitalul social al societății
Daewoo Mangalia Human Resources Management SRL, a cărei activitate constă, în principal, în
punerea la dispoziție către Daewoo Mangalia Heavy Industries SA a forței de muncă pentru
șantier.
Autoritatea de concurenţă a evaluat operaţiunea de concentrare economică din punct de vedere
al compatibilităţii acesteia cu un mediu concurenţial normal, respectiv al posibilelor efecte
anticoncurenţiale, în conformitate cu Regulamentul privind concentrările economice.
Analiza Consiliului Concurenţei a condus la concluzia că operaţiunea de concentrare economică
nu ridică obstacole semnificative în calea concurenței efective pe piaţa națională sau pe o parte
a acesteia.

Harry