Santierul Naval Damen Mangalia

Started by Harry, January 16, 2015, 04:53:03 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Ionut

INTERVIU | René Berkvens,CEO Damen Group: La Mangalia vrem să construim nave mai mari/ Ce spune despre construcţia noii flote a marinei militare

René H. Berkvens, CEO al Damen Group, Olanda, a vorbit, într-un interviu acordat dr. Alex Todericiu despre activitatea şantierului de la Mangalia, după preluarea controlului operaţional, în vara acestui an, dar şi despre capacitatea de a construi noua flotă pentru marina militară a României. Ministerul Economiei a devenit acţionar majoritar, cu 51% din acţiuni, la Şantierul Naval 2 Mai Mangalia, în timp ce partenerul olandez Damen, care deţine 49% din acţiuni, a preluat controlul operaţional, potrivit datelor făcute publice în luna iulia a acestui an.

René H. Berkvens: Colaborarea cu şantierul din Galaţi a început în anii 90, cu plasarea unor comenzi de corpuri pentru nave de transport cargo, pentru a testa posibilitatea de a lucra împreuna. Astfel, în 1998, în momentul în care statul român decide să privatizeze şantierul naval, Damen este deja pregătit, nu stă pe gânduri, ia parte la licitaţie şi şi-o adjudecă. În ciuda multor dificultăţi prin care trecea România în acea perioadă de tranziţie politică, economică şi socială, Damen se află în Romania, se implică şi începe să construiască o relaţie cu România, cu Galaţi şi comunitatea locală, cu şantierul. După preluarea şantierului, am respectat şi chiar am depăşit obligaţiile post-privatizare şi anume retehnologizarea şantierului pe bază de investiţii, pentru a deveni o componentă a diviziei de nave pentru defence & security, păstrarea unui număr minim de locuri de muncă şi asigurarea unor salarii corespunzătoare. (...) Astfel s-a ajuns ca Romania să fie ţara cu cea mai semnificativă producţie din cadrul grupului, în termeni ce vizează facilităţile şi forţa de muncă, iar limba română să fie cea mai vorbită.

René H. Berkvens: Preluarea responsabilităţii operaţionale la şantierul naval din Mangalia corespunde dorinţei noastre mai vechi de a avea posibilitatea de construcţie a unor nave mai mari şi în special mai late, pentru care la Galaţi nu există condiţiile de infrastructură necesare. Astfel, şantierul va fi încorporat în divizia dedicată construirii de nave destinate exploatărilor offshore şi nave de croazieră. În prezent, Damen se axează pe atragerea de comenzi pentru acest şantier. Totodată, dezvoltăm un program de formare profesională şi şcolarizare, pentru a pregăti optim angajaţii de la Mangalia pentru construcţia acestor noi tipuri de nave. Damen doreşte să-şi păstreze forţa de muncă înalt calificată şi experimentată de care şantierul dispune, garantând totodată şi extinderea acesteia. Obiectivul grupului este de a continua succesul Şantierului Naval Damen Galaţi şi de a dezvolta potenţialul uman de la Şantierul Naval Damen Mangalia. Această abordare profesională va constitui şi pe viitor o valoare adăugată pentru comunităţile în care grupul nostru activează.

René H. Berkvens: După 20 de ani de prezenţă în România şi retehnologizarea şantierului din Galaţi, considerăm că suntem în totalitate pregătiţi, chiar cei mai pregătiţi pentru începerea imediată a derulării contractului, în eventualitatea câştigării lui. Aşa cum am spus, la Galaţi am construit numai nave cu destinaţie specială şi din sectorul defence & security (nave gri), fiind singurul şantier din România care se poate laudă cu aşa ceva în ultimii 20 de ani. Mai mult decât atât, Marine Engineering Galaţi, înfiinţată în 2004 de către Damen şi având 150 de ingineri angajaţi, este cea care realizează întreaga proiectarea navelor militare la nivelul grupului. Navaliştii gălăţeni vor fi foarte mândri să construiască nouă flotă pentru Marina Militară a României, după ce au participat deja la dotarea mai multor marine militare din lume (13 ţări) cu nave construite la Galaţi.

René H. Berkvens: Componenta care intră în competenţa noastră este "platforma navală", pe care intenţionăm să o executăm la Galaţi. Ulterior, pe ea se vor instala sistemele de armament. În comunitatea militară, în primul rând contează sistemele de armamente pentru că programele de achiziţii militare au ca scop crearea unor capacităţi de apărare şi nu achiziţionarea unei "simple bărci cu motor". În acest sens, considerăm că pentru situaţia de securitate de la Marea Neagră am reuşit să formăm cel mai bun parteneriat dintre o platformă plutitoare de tip corvetă şi sistemele de armamente cele mai redutabile, furnizate de cei mai importanţi reprezentanţi ai industriei de apărare a Statelor Unite ale Americii: Boeing, Raytheon şi General Dynamics. Această alegere a ţinut seama şi de o serie de aspecte politico-strategice, în mare parte stipulate în Carta NATO (art. 5) în ceea ce priveşte partenerul NATO pe care marina militară româna poate conta în caz de nevoie. În plus, au fost luate în calcul şi aspecte tehnico-militare de comonalitate (commonality, lb.engl.) a sistemelor de armamente, în special cu Flota a VI-a a US Navy şi comandamentele EUCOM şi AFRICOM. Aceast parteneriat se bazează şi pe o recentă experienţă de lucru în comun cu US defence industry la proiectul de dotare al marinei militare mexicane, care este foarte asemănător cu cel românesc, aducând astfel o importantă referinţă de lucru pentru proiectul românesc.

Cifre Şantierul Naval Damen Galaţi, între 1999-2018:
Cifră de afaceri: 2 miliarde euro
Fond de salarii: 400 milioane euro
Investiţii: 125 milioane euro
Taxe pe profit: 30 milioane euro
Nave construite: peste 400
Nave militare construite: 29
Angajaţi: 2500 plus 1500 subcontractori

Mediafax

kitsune

Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

tom_sawyer

Ministerul Economiei: Vase de lux şi ambarcaţiuni pentru exploataţii petroliere vor fi produse pe şantierul naval din Mangalia

"Contractele majore recent semnate vor permite ca la şantierul Naval Mangalia să fie continuată lunga tradiţie a construcţiilor navale în Marea Neagră. Sunt şase luni de când şantierul beneficiază de reţeaua internaţională de vânzări Damen, iar atragerea noilor contracte va permite ca şantierul să funcţioneze la capacitate maximă încă din această vară. Noile contracte sunt axate pe toate cele trei sectoare de activitate ale şantierului din Mangalia: nave de croazieră, nave destinate transportului de pasageri şi nave offshore", se spune într-un comunicat al ministerului, remis AGERPRES.

Unul dintre aceste noi proiecte ce va fi realizat la şantierul Naval Mangalia este o navă de croazieră - un mega iaht de 155 de metri pentru călătorii de lux în întreaga lume. Contractul a fost semnat cu SeaDream Yacht Club din Norvegia, marcând astfel intrarea grupului Damen pe piaţa vaselor de croazieră. Iahtul va fi construit în întregime la şantierul Naval Damen Mangalia.

Tot în Şantierul Naval Damen Mangalia, muncitorii români vor construi vase de transport şi o navă complexă pentru exploataţii offshore, cu o capacitate de încărcare de peste 10.000 de tone (10.000 TDW).

Pentru a-şi îndeplini contractele recent semnate, Şantierul Damen Mangalia intenţionează să creeze noi locuri de muncă. Când grupul Damen a preluat conducerea operaţională, în Şantierul Mangalia erau 1.700 de angajaţi. Acest număr a crescut în mod constant şi este de aşteptat să se ajungă la aproximativ 2.500 de angajaţi până la sfârşitul anului. Pe lângă creşterea directă a forţei de muncă, activităţile şantierului au un efect pozitiv asupra activităţilor furnizorilor Şantierului Damen Mangalia, stimulând astfel numeroase oportunităţi indirecte de angajare.

Pentru segmentul offshore, fabricarea va include structuri offshore, şabloane de submarine şi diverse conducte sau plutitoare pentru morile de vânt de pe mare, precum şi pentru pieţele de acvacultură. În plus, se ţine seama de o gamă largă de nave offshore, inclusiv navele de inspecţie şi de instalare a turbinelor, platforme de ridicare, FPSO, nave de dezvoltare a câmpului şi nave specializate de adâncime care acoperă atât sectoarele regenerabile, cât şi cele neregenerabile din întreaga lume.

economica.net

voicul

Chiar e cel mai mare santier din Europa?

Primele succese ale olandezilor de la Șantierul din MANGALIA
Preluarea managementului Șantierului Naval Mangalia de către olandezii de la Damen este un succes.

La doar șase luni de când șantierul Damen Shipyards Mangalia beneficiază de rețeaua internațională de vânzări Damen, au fost atrase noi contracte majore care vor permite ca șantierul să funcționeze la capacitate maximă încă din această vară, se arată într-un comunicat al Ministerului Economiei.

Noile contracte sunt axate pe toate cele trei sectoare de activitate ale șantierului din Mangalia: nave de croazieră, nave destinate transportului de pasageri și nave offshore.

"Putem spune că, prin aceste contracte Șantierul Naval Damen Mangalia își reîncepe activitatea și începe să producă nave de mari dimensiuni în cel mai mare șantier naval din Europa(?). Economia României are de câștigat, pentru că sunt produse cu valoare adăugată mare. În plus, sunt create locuri de muncă, oportunități și perspective pentru viitorii investitori și furnizori  Este o nouă etapă în construcția navală din România, care permite continuarea unei lungi tradiții a construcțiilor navale în Marea Neagră", a declarat Niculae Bădălău, ministrul Economiei.

Unul dintre aceste noi proiecte care va fi realizat la Șantierul Naval Mangalia, este o navă de croazieră – un mega iaht de 155 de metri pentru călătorii de lux în întreaga lume. Contractul a fost semnat cu SeaDream Yacht Club din Norvegia, marcând astfel intrarea grupului Damen pe piata vaselor de croaziera. Iahtul va fi construit în întregime la Șantierul Naval Damen Mangalia.

Tot în Șantierul Naval Damen Mangalia, muncitorii români vor construi vase de transport și o navă complexă pentru exploatații offshore, cu o capacitate de încărcare de peste 10.000 de tone (10.000 TDW).

"Potențialul șantierului Mangalia este imens și reprezintă baza ca Damen să-și realizeze ambițiile pe termen lung de a construi nave mari, complexe, în special pentru sectorul de croazieră, de nave de transport pasageri și offshore-energetic. Șantierul oferă oportunități nu doar pentru grupul Damen, ci și pentru personalul din construcții navale și pentru industria maritimă românească în ansamblu", declară Chris Groninger, Managing Director al Șantierului Naval Damen Mangalia.

Pentru segmentul offshore, fabricarea va include structuri offshore, șabloane de submarine și diverse conducte sau plutitoare pentru morile de vânt de pe mare, precum și pentru piețele de acvacultură. În plus, se ține seama de o gamă largă de nave offshore, inclusiv navele de inspecție și de instalare a turbinelor, platforme de ridicare, FPSO, nave de dezvoltare a câmpului și nave specializate de adâncime care acoperă atât sectoarele regenerabile, cât și cele neregenerabile din întreaga lume.

În plus, pentru a demonstra performanța în domeniile protecției mediului, controlul de calitate și de sănătate și securitate, Santierul Damen Mangalia a obținut certificarea ISO 9001: 2015, ISO 14001: 2015 și certificarea OHSAS 18001: 2007.

Odată cu preluarea managementului șantierului, Damen s-a angajat într-un parteneriat strategic pe termen lung cu Ministerul Economiei. Șantierul Naval Mangalia beneficiază de capacitatea comercială la nivel mondial și expertiza în domeniul construcțiilor și reparațiilor navale al Grupului Damen pentru a dezvolta continuu portofoliul de comenzi primite de șantierul, pentru atragerea de forță de muncă și pentru a face toate investițiile necesare.

Când grupul Damen a preluat conducerea operațională, în șantierul Mangalia erau 1.700 de angajați. Acest număr a crescut în mod constant și este de așteptat să se ajungă la aproximativ 2.500 de angajați până la sfârșitul anului. Pe lângă creșterea directă a forței de muncă, activitățile șantierului au un efect pozitiv asupra activităților furnizorilor Șantierului Damen Mangalia, stimulând astfel numeroase oportunități indirecte de angajare. Pentru a contribui la realizarea oportunităților sporite de angajare pe care le prezintă, Șantierul Damen Mangalia își intensifică cooperarea cu școlile profesionale, nu numai în Mangalia, ci și pe întreg teritoriul României. Pentru a susține această nouă generație de constructori de nave, Șantierul Naval Mangalia oferă cursuri de formare la fața locului și locuri de cazare pentru participanți. Damen Mangalia se angajează să ofere un loc de muncă sigur și stabil pentru viitorii angajați ai șantierului cu oportunități pe termen lung și cu o viziune îndreptată spre viitor.

Înainte de a prelua conducerea operațională a Șantierul Naval Damen Mangalia, Grupul Damen a avut deja o experiență de succes în România. Grupul Damen a achiziționat în anul 1999 Șantierul Naval Galați. De la deschiderea porților sale în 1893, acest șantier a livrat peste 1.300 de nave, 400 dintre acestea fiind construite de la preluarea șantierului de către Grupul Damen. Aceste nave reprezintă o gamă largă și adesea complexă de nave din portofoliul Damen. Șantierul continuă să livreze 20 de nave în fiecare an și asigură angajarea directă a aproximativ 2.500 de angajați, precum și angajarea suplimentară a aproximativ 1.500 de angajați ai subcontractanților.

Tranzacția referitoare la Șantierul DMHI Mangalia a fost finalizată anul trecut. În urma acestei proceduri, statul român, prin Șantierul Naval 2 Mai Mangalia SA, a devenit acționar majoritar cu 51% din acțiuni, în timp ce partenerul olandez, Damen Shipyards Group, a achiziționat 49% din acțiuni. Vânzătorul a fost Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering Co. din Coreea de Sud. Cu o vastă experiență în construcția de nave și în managementul șantierelor navale, dovedită inclusiv în România, la Galați, Damen a preluat controlul operațional. Conform Ministerului Economiei, experiența și managementul olandez vor contribui la stabilizarea șantierului, fiind așteptată o recuperare durabilă și eficientă a activității. În calitate de acționar majoritar statul român va monitoriza evoluția în Șantierul Naval, pentru a se asigura în legătură cu revitalizarea obiectivului industrial. "

https://www.money.ro/primele-succese-ale-olandezilor-de-la-santierul-din-mangalia/

kitsune

Păi coreenii făceau acolo port-containere de 10000 teu și mineraliere de 180000 tdw, astea sunt nave la 300+ m lungime, 45 m lățime, nu știu să mai fie șantiere în Europa să facă nave așa mari. SNC parcă a făcut maxim 172000 tdw, alea din clasa lui Mineral Ordaz, cu care a dat nea Traian de remorcher și i-a rupt elica  :lol: (a mineralierului, nu a remorcherului)
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

TibiV

Eu chiar nu inteleg de ce va mirati....

Mangalia este aproape, toate celelalte santiere navale din Europa sunt mult mai departe.
Si inca din generala am invatat ca "un obiect pare cu atat mai mare cu cat este mai aproape"....  O:-)

Acum la modul serios... Mi se pare ca ceea ce se intampla acum este un down-grade pentru Mangalia ... :(
Iar asta m-a dat pe spate:
"Unul dintre aceste noi proiecte care va fi realizat la Șantierul Naval Mangalia, este o navă de croazieră – un mega iaht de 155 de metri"
Wow! Nemaivazut, nemai-intalnit !

Dom' ministru Badalau probabil ca nu a depasit inca nivelul vaporaselor din ex-Herastrau...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

kitsune

Poate că e mai multă plus-valoare în construcția iahtului. Și poate (mai mult ca sigur) Damen nu are proiecte pentru nave mari (ce s-a construit a fost cu proiecte Daewoo). Pe de altă parte, piața mineralierelor e jos, foarte jos, nu prea construiește nimeni, nu cumpără nimeni. La containere piața e cam full la 8000-11000 teu, care au cam devenit feedere. Pe relațiile lungi gen Asia - Europa se merge cu 18-22000 teu, nu știu dacă avem capacitate să facem așa de mari, renume sigur nu (oricum, order-book pentru astea mari nu e mare).
Deci, mergem pe nave mai specializate, unde măcar găsim comenzi.

Ce nu am înțeles este faptul că, dacă la auto, venirea celor doi mari producători a însemnat și o dezvoltare a industriei pe orizontală, a furnizorilor de piese (care a depășit că valoare profitul din vânzarea mașinilor), pe naval, cu toate că avem câte, 5-6 șantiere?, industria orizontală nu e dezvoltată. La navele făcute de Daewoo la Mangalia, totul cam venea din afară. Un șantier coreean sau chinezesc mare cam face totul, motoare principale, auxiliare, motoare electrice, pompe, tot ce ține de armarea navei. Se câștigă din producția vaporului propriu-zis dar și mai mult din after-sales. Și se produce sub licență la greu, până când încep să scoată produsele lor. Așa a apărut de exemplu Himsen (care e o copie aproape fidelă a MAN B&W), pompele Shin Shin (care fac copii după Hamworthy și nu numai), Seohae, Kangrim (luate după Aalborg și Monarh) și lista continuă la nesfârșit.
Europa nu mai produce motoare mari navale, nici MAN B&W, nici Wartsila Sulzer. Totul se face în est. Iar în România, nu știu, om face ceva din ce se pune pe un vapor sau se importă totul?
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

TibiV

#37
Buna analiza, mai ales pentru profani...  :-[
+1

LE
Probabil ca diferenta fata de automotive este volumul....
Pentru 200.000-300.000 de Dacii pe an cred ca au decis ca merita "localizarea" productiei de componente/subansamble.
Pentru 15-20 de nave pe an, cred ca importul ramane totusi mai ieftin. (Nu ca imi place...)

Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Harry

La Mangalia se va construi cea mai mare nava din lume pentru mineritul offshore de diamante

Damen Mangalia începe construcția unei nave de 177 de metri, pentru căutarea și recuperarea de diamante la mare adâncime.



Compania De Beers Marine Namibia (Pty) este beneficiarul navei iar contractul face parte din oportunitățile de care se bucură cel mai mare șantier din Europa, în urma parteneriatului încheiat cu Ministerul Economiei.



"Încă odată, acest contract dovedește capacitatea șantierului și dovedește că avem buni specialiști capabili să ducă orice proiect la îndeplinire. Spun cu tărie că Șantierul Naval Damen Mangalia este capabil să concureze cu orice șantier din Europa și Asia! Mangalia are un trecut bogat. Preluarea managementului operational de către un partener puternic precum Damen permite ca șantierul să fie mai performant decât niciodată", a declarat Niculae Bădălău, ministrul Economiei.



Oficialii De Beers Marine sunt încrezători că va exista o lungă colaborare cu Șantierul Naval Damen Mangalia.


TibiV

#39
^
Poate alegerile de duminica le-au luat mintile... 8)
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Harry

Aia cu cea mai amre nava de minerit din lume nu e de la tovarasul ministru. Asa spun revistele de specialitate din afara:

Damen Starts Construction on World's Largest Diamond Mining Ship

Dutch shipbuilding group Damen Shipyards has started construction on a new offshore diamond mining vessel for a unit of De Beers in Namibia.

https://gcaptain.com/damen-starts-construction-diamond-mining-ship/

ghrt

Că veni vorba de comunicatele bombastice ale Damen în legătură cu Mangalia. Tot cheul şantierului e gol. Înainte erau 2-3 nave acolo. Mari, mici nu contează, acum nu se mai vede nici o activitate.  Impresia mea este că ies pe piaţă cu comunicatele astea ca să nu le plece chiar toţi oamenii.
Cont (aproape) inactiv.

Harry

Damen is building two LNG-Hybrid RoRo Ferries for Seaspan at Damen Shipyards Mangalia. These two innovative 149-metre vessels will join Seaspan's fleet with 1,034 lane metres and have 209m3 LNG storage onboard as well as 2 megawatt hours of battery capacity. They will go into service for Seaspan Ferries as part of the company's fleet replacement programme. The vessels will be classed by Bureau Veritas and will go into operation in 2021 with construction starting in 2019.

Harly Penner, Director Fleet Engineering & Vessel Development at Seaspan Ferries said, "Damen worked very hard to win this project and Seaspan Ferries is excited to partner with them in their new yard in Mangalia, Romania. The yard has a good reputation for quality and has all of the necessary people and infrastructure to build these great vessels for Seaspan Ferries. Damen has been working closely with Seaspan to ensure that the vessels achieve their top performance capabilities and Seaspan Ferries is looking forward to working with the Damen team on this exciting project."

Damen sales manager Leo Postma said, "We're extremely excited to build these dual-fuel-hybrid vessels for Seaspan Ferries and are proud that such a reliable operator selects Damen for this project. We feel this is a great start of a partnership that holds great potential for the future."


Ionut

^

Două feriboturi revoluţionare, comandă fermă pentru Şantierul Naval Damen Mangalia. Cui sunt destinate

Două feriboturi hibrid RoRo pentru Seaspan Ferries urmează să fie construite la Şantierul Naval Damen Mangalia. Fiecare dintre cele două nave inovatoare are o lungime de 149 de metri, şi a fost proiectată astfel încât să permită încărcarea şi transportul pe culoare cu o lungime totală de 1.034 metri. Feriboturile vor fi dotate cu baterii de 2 megawaţi, dar vor permite inclusiv stocarea a peste 200 de metri cubi de Gaz Natural Lichefiat. Cele două nave vor intra în serviciul Seaspan Ferries ca parte a programului de înlocuire a flotei companiei. Navele vor fi clasificate de Bureau Veritas şi vor intra în exploatare în 2021, construcţia acestora începând la Santierul Naval Damen Mangalia încă de anul acesta.

Detalii in Adevarul

Ionut

Va rog daca poate sa-mi faca unul dintre voi un rezumat-concluzie pentru telenovela SN Mangalia:

1. care este structura actionariatului in prezent?
2. Damen decide pe partea tehnica sau statul? Sau impreuna? Sau cum?