Poduri și pasaje în București - discuții generale

Started by TibiV, August 08, 2023, 09:00:21 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

TibiV

https://www.g4media.ro/document-raport-final-de-expertiza-la-28-de-pasaje-si-poduri-din-bucuresti-pasajul-obor-pasajul-lujerului-si-podul-baneasa-incluse-in-categoria-v-urgenta-nesatisfacatoare-circulatiei-nicusor-dan.html

QuoteDOCUMENT Raport final de expertiză la 28 de pasaje și poduri din București: Pasajul Obor, Pasajul Lujerului și podul Băneasa, incluse în categoria V urgență, nesatisfăcătoare circulației. Nicușor Dan: Trebuie să intervenim în perioada următoare

Primăria Capitalei a finalizat expertiza la 28 de pasaje și poduri din București, din cele 39 aflate în administrarea sa, iar concluzia este că la 3 trebuie intervenit de urgență, 22 sunt în clasa tehnică IV, stare nesatisfăcătoare, și doar 3 sunt în stare satisfăcătoare, a anunțat Nicușor Dan.


,,Cele care sunt în categoria urgență sunt Podul Băneasa, Pasajul Obor și Pasajul Lujerul. La acestea va trebui să intervenim în perioada următoare. Lucrările pentru cele două pasaje sunt estimate la 50 milioane lei fiecare, pentru Podul Băneasa undeva la 20 milioane lei", a explicat primarul general.

Potrivit directorului general al Administrației Străzilor București, Marian Bârgău, aceste 3 construcții nu reprezintă risc de colaps, însă s-au constatat fisuri ale betonului, iar normativul spune că dacă la unul dintre indicatorii tehnici se ajunge la 10 puncte atunci, indiferent de ceilalți indicatori, construcțiile intră în categoria urgență.

,,Ele sunt încadrate de normativ în această categorie specială urgență. Trebuie să intervenim, trebuie să facem documentația DALI -urile, trebuie să le scoatem în achiziție, proiectare și execuție și vom face asta într-un termen rezonabil. Nu avem în calcul să oprim circulația", a completat primarul general.

În luna decembrie 2022 Primăria Capitalei a comandat o expertiză tehnică la 28 de poduri și pasaje din București, iar concluziile sunt că majoritatea de 22 se află în categoria IV nesatisfăcător, la fel ca și Planșeul Unirii și Podul Grant, unde deja sunt prevăzute deja lucrări. Dacă la cele trei construcții care prezintă urgență se vor demara procedurile de documentație, primarul general nu a oferit un termen în care vor începe lucrările la podurile și pasajele încadrate în categoria nesatisfăcător.

Potrivit raportului de expertiză, pentru podurile și pasajele aflate în clasa tehnică IV, stare tehnică nesatisfăcătoare, se va face o prioritizare a obiectivelor ce urmează a fi supuse reabilitării, ,,în funcție de recomandările expertului tehnic în respectivele expertize, de gravitatea defectelor, de intensitatea traficului și de solicitările la care sunt supuse acestea". După prioritizarea construcțiilor se vor demara procedurile necesare realizării lucrărilor de reabilitare, respectiv contractarea serviciilor pentru realizarea DALI (Documentația de Avizare Lucrări de Intervenție). Printre pasajele cu grad nesatisfăcător se află Pasajul Victoriei, Pasajul Jiului, Pasajul Fundeni, Pasajul Mărășești și Pasajul Băneasa.

G4media a prezent în exclusivitate, în urmă cu aproximativ o lună, rezultatele expertizei la 24 de poduri și pasaje, înainte de a se încheia analiza la Pasajele Jiului, Victoriei, Muncii și Bucur-Obor.

În urma finalizării expertizei, aceasta este lista integrală a expertizei Primăriei generale a Capitalei la toate cele 28 de poduri și pasaje:

Pod Insula – Lacul Morii, sector 6, anul construcției 1986, stare tehnică IV nesatisfăcător
Pod Ciurel – Șos Virtuții, sector 6, anul construcției 1987, stare tehnică IV nesatisfăcător
Pod Cotroceni – Șos Cotroceni, sectoarele 1+6, anul construcției 1986, stare tehnică IV nesatisfăcător
Pod Eroilor – Bdul Eroilor, sector 5, anul construcției 1986, reparații capitale 1993, stare tehnică IV nesatisfăcător
Pod Operă – Pța Operei, sector 5, anul construcției 1986, reparații capitale 1993, stare tehnică IV nesatisfăcător
Pod Hașdeu – Str. B.P.Hașdeu, sector 5, anul construcției 1993, stare tehnică IV nesatisfăcător
Pod Izvor – Bdul Schitu Măgureanu, sector 5, anul construcției 1986, stare tehnică IV nesatisfăcător
Pod Operetă – Calea Victoriei, sectoarele 3+4, anul construcției 1986, stare tehnică IV nesatisfăcător
Pod Mărășești – Bdul Mărășești, sectoarele 3+4, anul construcției 1987, intervenții 2007, stare tehnică IV nesatisfăcător
Pod Timpuri Noi – Str Nerva Traian, sectoarele 3+4, anul construcției 1986, stare tehnică IV nesatisfăcător
Pod Vitan Bârzești – Calea Vitan Bârzești, sectoarele 3+4, anul construcției 1987, stare tehnică IV nesatisfăcător
Pod Băneasa – Șos București Ploiești, sectorul 1, anul construcției 1936, intervenții 2005, stare tehnică V
Pod Bordei – Bdul Aviatorilor, sector 1, stare tehnică IV, anul construcției 1960, reparații capitale 2011, stare tehnică IV nesatisfăcător
Pod Floreasca – Calea Floreasca, sector 1, anul construcției 1962, stare tehnică IV nesatisfăcător
Pod Toboc – Str. Petricani, sector 2, anul construcției 1979, stare tehnică IV nesatisfăcător
Pod Pantelimon – Șos. Pantelimon, sector 2, anul construcției 1962, reparații capitale 2006, stare tehnică IV nesatisfăcător
Pod Colentina – Șos Colentina, sector 2, anul construcției 1985, reparații capitale 2008, stare tehnică IV nesatisfăcător
Pod Lacul Tei – Str. Barbu Văcărescu, sector 2, anul construcției 1988, reparații capitale 2010, stare tehnică III satisfăcător
Pod Lac IOR – Str. Liviu Rebreanu, sector 3, anul construcției 1973, reparații capitale 2013, stare tehnică IV nesatisfăcător

Pasaj Victoria – B-dul Iancu de Hunedoara, sector 1, stare tehnică IV, nesatisfăcător
Pasaj Jiului – B-dul Poligrafiei, stare tehnică IV, nesatisfăcător
Pasaj Fundeni – Șos Fundeni, sector 2, anul construcției 1979, ultimele reparații curente 2012, stare tehnică IV nesatisfăcător
Pasaj Mărășești – Bdul Mărășești, sector 3, reparații capitale 2007, stare tehnică IV nesatisfăcător
Pasajul Muncii – Șos. Mihai Bravu, stare tehnică III, satisfăcător
Pasajul Bucur Obor – Șos Ștefan cel Mare, stare tehnică V, reparații capitale în 2014
Pasaj Lujerului – Șos. Virtuții, sector 6, gradul V, anul construcției 1987, reparații capitale 2012
Pasaj Pipera – Șos Pipera, sector 1 – III satisfăcător
Pasaj Băneasa – Bdul Aerogării, sector 1 – reparații capitale 2013 – IV nesatisfăcător

*Expertiza s-a realizat la comanda Administrației Străzilor București, începând din decembrie 2022, și vizează verificările specialiștilor la 28 de poduri și pasaje dintr-un număr total de 34 de poduri construite de-a lungul a aproape un secol în București, între anii 1936-2015.




Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Xed

Aproape jumatate de miliard de lei... frumos.  :|
E fascinant cum poduri/pasaje ce au avut RK dupa 2010 au intrat cu atata lejeritate in categoria IV. Oricum, pare ca in anii urmatori aproape tot ce e pe lista respectiva trebuie sa intre in reabilitare.

misiekwas

Îmi se pare ca la Lujerului în pasaj au schimbat becuri arse săptămâna trecută (vizibilitatea tot e slaba), ceea ce dacă nu ma înșel e oricum mai mult decât tot ce s-a făcut la capitol mentenanță de la RK.

survola

Pasajul Băneasa nu cred că a avut vreodată aparate de rosturi. Mereu s-au făcut cârpeli.

TVlad

Cum e posibil ca pasajul Lujerului, reparat capital in 2012, sa ajunga in aceeasi categorie cu alte constructii, evident neglijate de ani si ani? Ce fel de reparatii capitale au fost alea sau, ce fel de expertiza mai e si asta?

lone_wolf32

Fara Pod Constanta? Ala nu a fost inclus in expertiza?

Telvanni


TibiV

Podul Constanța NU este al PMB, este al CFR SA.
Deci este un pariu pierdut din start...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)


crystale

Așa cum au mai scris și alți membri ai forumului, sunt și eu uluit că pasajul Lujerului este în această situație, după ce s-au făcut reparații capitale acum 10-11 ani.

Rugăm departamentele abilitate să verifice pe ce s-au cheltuit banii din taxele și impozitele noastre cu acea ocazie, pentru că aparent pentru reparații capitale nu! De timpul pierdut în trafic la momentul respectiv timp de luni întregi, nu mai zic nimic.

Skynick

IN aceeasi categorie e si podul Baneasa la care s-a lucrat consistent parca acum 10 ani.
Bine, mai e si discutia, ce inseamna nesatisfacator? Ca are niste sleauri si praguri sau ca e periculos?

paulmare

^ vedeti pozele de la "Europa Unita", constructie noua, asa s-o fi lucrat si la RK de dupa 2010, eu stiu ca Baneasa a fost reparat capital in 2011, nu stiu de ce nu apare nimic in casuta cu ultima inteventie 

Konter

"Avem discuţii pentru Podul Basarab. Am făcut o expertiză. Ca să putem să facem în sfârşit recepţia, după mai bine de zece ani, costurile sunt de vreo 130 de milioane de lei. Avem discuţii cu constructorul ca să evităm un litigiu şi pare că ne îndreptăm către o soluţie, în care noi să plătim vreo 40 – 50 de milioane, ei să plătească restul şi să avem la standarde Podul Basarab şi să facem recepţia, să putem face mai departe un contract de mentenanţă. Dar suma asta, pentru moment, nu prevede şi acea bandă rulantă (trotuarul rulant de la Gara de Nord – n.r.), care o să mai rămână închisă o perioadă", a explicat el.
Potrivit primarului, citat de Agerpres, trotuarul rulant din Gara de Nord a fost închis, pentru a evita eventuale vandalizări.

"Nu s-a făcut recepţie nici la Podul Basarab, nici la trotuarul rulant (de la Gara de Nord); nefăcându-se recepţie, nu s-a făcut nici mentenanţă şi a rămas în grija nimănui şi e mai bine închis decât să fie vandalizat mai mult decât este stricat până în momentul acesta", a precizat Nicuşor Dan.
Trotuarul rulant dintre Gara de Nord şi Gara Basarab a fost dat în folosinţă în noiembrie 2013 și nu a funcționat decât un an, după care a fost oprit. Investiţia în valoare de 11 milioane de lei a constat în şase trotuare rulante, câte trei pentru fiecare sens, cu o lungime de 80 de metri fiecare, care se deplasau cu 0,5 metri pe secundă. Cele şase porţiuni au o capacitate maximă de 6.000 de persoane pe oră pe sens. În noiembrie 2020, el a fost vandalizat, așa cum am scris la vremea respectivă.

Edilul a subliniat că recepţionarea ar fi trebuit realizată în urmă cu zece ani, astfel încât să fie evitate discuţii ulterioare privind cui revine responsabilitatea unor deteriorări. "Podul Basarab trebuia recepţionat în momentul în care s-a dat în folosinţă, aşa cum am făcut noi cu Podul Doamna Ghica. Nu s-a întâmplat, iar atunci procedura administrativă este să faci o expertiză ca să îţi spună ce mai este de făcut la pod, astfel încât el să fie în standarde şi să poţi să faci o recepţie. Acum, discuţia foarte lungă este: dintre toate lucrurile de care mai ai nevoie, de exemplu deteriorarea parapetului, ele vin din cauză că nu le-a făcut constructorul la timpul potrivit sau că au trecut anii şi oricum s-ar fi stricat? De aceea e bine să faci recepţia după ce ai terminat lucrarea şi nu zece ani după", a transmis el.

Pasajul Basarab a fost început în mandatul de primar general al lui Traian Băsescu și finalizat în timpul administrației conduse de Sorin Oprescu. Lucrările au fost realizate de asocierea Astaldi – FCC Construccion"

https://clubferoviar.ro/nicusor-dan-receptia-pasajului-basarab/