News:

Regulă nouă (#6)! Se primește ban pentru
fake news, minciuni și dezinformare.

Main Menu

Ticketing feroviar

Started by tom_sawyer, April 08, 2022, 06:25:26 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

AndreiB

Mi se pare o idee buna, precum si eliminarea obligativitatii rezervarii pe <40km. Personal as scoate rezervarea de tot, dar aia e alta discutie.

Mi se pare insa ca din proiectul rutelor metropolitane lipseste una foarte importanta: Valea Prahovei.

Sugerez o noua zona metropolitana Valea Prahovei, cu un singur traseu: Comarnic - Predeal. Daca e prea dificil de depasit granitele judetului, Comarnic - Azuga.

Si inca o data - tarifarea nu trebuie sa aiba legatura cu operarea trenurilor. Pentru trenuri suburbane in Bucuresti, Scrovistea - GdN nu are sens, traseul natural e Ploiesti - GdN, dar poate fi tariful metropolitan valabil doar pana la Scrovistea, si tarif standard pentru mai departe.

Mai am o sugestie pe partea de tarifare. Abonamentele trebuiesc facute de catre ARF. Acum daca iti iei abonament Bucuresti - Buftea, ai de apes intre trei OTF distincti, ceea ce e ilogic pentru o ruta de naveta. Avem deja precedent pe GdN - OTP, asa ca nu e imposibil administrativ.

oc7avian

Extras din ordin:

Art. 1. - (1) Se aprobă tarifele de deservire generală din transportul feroviar public de călători, denumite în continuare tarife, prevăzute în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin:
a) tarif pentru o călătorie;
b) tarif de călătorie metropolitană;
c) tarif abonament;
d) tarif abonament metropolitan;

Art. 4. - (1) Titlurile de călătorie eliberate în baza tarifelor prevăzute la art. 1 alin. (1) lit. b) și d):
f) sunt valabile la trenurile oricărui O.T.F.-C, în perioada și pe zona de valabilitate;
g) se validează și se controlează prin mijloace electronice sau digitale;




dan tm

Zona metropolitana Sfîntu Gheorghe linia 2. Întorsura Buzaului
ZM Deva linia 2.Stoieneasa.  O:-)
ZM Tîrgu Mures linia 1 Bălăușeri :-[  (este pe linia Blaj -Praid)

Ionut

Prezentare oficială ARF în cadrul CM PT mai 2024, Timișoara.


tom_sawyer

Oportunități și Inovații în Transportul Feroviar prin Implementarea OMTI 1039/2024

Odată cu implementarea OMTI 1039/2024 la 13 iulie 2024, apare o oportunitate promițătoare atât pentru operatorii de transport feroviar de călători (OTF), cât și pentru publicul larg, facilitând creșterea acestui serviciu public astfel în cât sa răspundă esențial cerințele de mobilitate în evoluție ale cetățenilor. Această dezvoltare ia în considerare diverși factori, cum ar fi eficiența, accesibilitatea, flexibilitatea și confortul.

O caracteristică notabilă a acestei măsuri de reglementare este implementarea unei adăugiri semnificative la sistemul feroviar românesc. Acest nou sistem se deosebește de programul existent al fiecărui operator feroviar individual, oferind o abordare mai transparentă și predictibilă.

Pentru a pune în aplicare în mod eficient prevederile ordinului anterior menționat, ARF a adus clarificări suplimentare prin propunerea  deciziei  președintelui ARF cu privirea la completarea anexelor. Aceste clarificări vizează reglementarea propunerilor exprimate de operatorii feroviari de transport de călători în timpul reuniunilor grupului de lucru ARF-OTF-Informatică Feroviară. Ca de exemplu, tarifele reglementate pentru autorizații si permise de călătorie se vor aplica, începând cu 1 ianuarie 2025, tuturor operatorilor feroviari de călători, creând un spațiu pentru implementarea bugetelor de venituri si cheltuieli aferente anului 2024.

Totodată, trebuie precizat că, noul ordin de ministru pune in valoare tarifarea dinamică, bazată pe utilizarea sistemelor electronice sau a aplicațiilor informatice, permițând utilizatorilor să aibă acces la tariful cel mai avantajos pe unitate de timp circumstanță ce facilitează monitorizarea deplasării călătorilor.

În contextul reglementării transparenței a tarifelor abonamentelor feroviare, regăsiți diferențele de preț, prin achiziționarea abonamentului lunar, față de tariful prevăzut unei călătorii dus/întors:

Plecare    Sosire    Preț călătorie dus/întors    Preț abonament lunar    Reducere prin achiziționarea                             
abonamentului
București    Ploiești    20 lei x 22 zile = 440 lei    220 lei    220 lei
București    Roșiori    35 lei x 22 zile = 770 lei    385 lei    385 lei
Constanța    Mangalia    17 lei x 22 zile = 374 lei    187 lei    187 lei
Iași    Târgu Frumos    17 lei x 22 zile = 374 lei    187 lei    187 lei
Iași    Pașcani    28 lei x 22 zile = 616 lei    308 lei    308 lei
București    Titu    17 lei x 22 zile = 374 lei    187 lei    187 lei
București    Fetești    54 lei x 22 zile = 1188 lei    594 lei    594 lei

arf.gov.ro/web/oportunitati-si-inovatii-in-transportul-feroviar-prin-implementarea-omti-1039-2024-2/

tom_sawyer

Aprobarea OMTI 1039/2024 un pas înainte în optimizarea serviciilor feroviare de călători din România (II)

Unul din scopurile importante ale OMTI 1039/2024 îl constituie fixarea unui sistem unic și transparent de tarifare pentru rezervările de loc, în funcție de distanța de deplasare.

Prin acest act normativ se instituie dreptul călătorilor de a nu plăti tarife de rezervare loc pentru călătoriile sub 40 km, fapt ce poate stimula creșterea mobilității locuitorilor din aceste zone.

Astfel, pentru călătoriile efectuate pe distanțe mai mici sau egale cu 40 km și, după caz, pentru călătoriile efectuate pe teritoriul zonelor metropolitane definite în baza Legii nr. 246/2022, la trenurile unde există regim de rezervare a locului, achitarea tarifului de rezervare este opțională, indiferent de categoria și subcategoria acestora.

În această situație, călătorii pot ocupa un loc doar în condițiile în care locul nu este rezervat de un alt călător pe segmentul respectiv de călătorie și, după caz, locul nu este ocupat de un alt călător.

De asemenea, tariful tichetelor de rezervare loc pentru trenurile din categoriile Intercity, indiferent de zona km, atât la clasa I, cât și la clasa a II-a, este de 5,50 lei, iar pentru trenurile din categoriile Interregio și Regio, în funcție de zona km, acesta pornește de la 1,50 lei și ajunge la 5,50 lei la ambele clase.

arf.gov.ro

tom_sawyer

Aprobarea OMTI 1039/2024 un pas înainte în optimizarea serviciilor feroviare de călători din România (III)

O componentă importantă a OMTI 1039/2024 este reprezentantă de abonamentul feroviar, care este un mijloc modern și eficient, destinat să garanteze drepturile călătorilor din transportul feroviar.
Astfel, conform Regulamentului nr. 782/2021 privind drepturile şi obligaţiile călătorilor din transportul feroviar abonamentul este definit ca fiind o legitimaţie emisă pentru un număr nelimitat de călătorii care permite titularului autorizat să călătorească pe calea ferată, în decursul unei perioade specificate, pe o anumită rută sau reţea.

Tariful acestui titlu de călătorie – stabilit în baza acestui act normativ – permite efectuarea mai multor călătorii de către un călător:
(i) în intervalul de timp prestabilit conform dispozițiilor prezentului ordin;
(ii) în perioada de valabilitate;
(iii) cu trenurile operatorului de transport feroviar ales de călător, din categoriile și subcategoriile de valabilitate;
(iv) pe traseul pe care este valabil.

Abonamentele feroviare pot fi emise pe diferite perioade timp, respectiv pe 5 zile, 14 zile sau lunare și permit călătoria cu orice tren din categoriile Intercity, Interregio și Regio pe ruta pentru care sunt emise, fără loc rezervat. Pentru rezervarea locului și, după caz, pentru călătoria la vagon de dormit sau cușetă se achită integral tarifele de rezervare corespunzătoare.

De asemenea, din punct de vedere pecuniar, prețul abonamentului feroviar este net avantajos în raport cu cel stabilit pentru o călătorie simplă. În acest sens, prezentăm câteva exemple, cum ar fi :
•⁠ ⁠pentru o medie de 22 zile lucrătoare, o călătorie dus-întors cu trenurile din categoria Regio, clasa a 2-a, pe zona kilometrică 21-30, care costă 12 lei/zi, suma cheltuită este de 264 lei, iar la abonamentul feroviar lunar valoarea acestuia se ridică la suma de 132 de lei, realizându-se, astfel, o economie de 132 lei;
•⁠ ⁠pentru o călătorie dus-întors cu trenurile din categoria Interregio, clasa a 2-a, timp de 14 zile, pe zona kilometrică 91-100, tariful este 938 lei, față de prețul acestuia care se ridică la valoarea de 516 lei, de aici rezultând o diferență de 422 lei;
•⁠ ⁠pentru o călătorie dus-întors cu trenurile din categoria Intercity, timp de 5 zile, pe zona kilometrică 71-80, prețul este de 315 lei, iar abonamentul feroviar pe aceeași perioadă costă 203 lei, realizându-se, astfel, o economie de 112 lei.

În plus, față de atuul de necontestat al prețului convenabil, abonamentul feroviar este un sistem de plată pre-plătit care oferă o predictibilitate mai mare operatorilor de transport feroviar de călători în a-și planifica capacitățile de transport, arondate rutelor de circulație prevăzute în contractele de servicii publice.

arf.gov.ro

AndreiB

Deci in final se va vinde un numar nelimitat de bilete pe rute <40km?

flr.cola

#38
Sa inteleg ca biletele acestea sub 40 de km sunt doar in zona metropolitana definita de primariile fiecarei resedinte de judet adica pe traseele din acele tabele ? Daca e asa, e o prostie. Sunt localitati la mai putin de 40 de km care sunt aproape de un oras mare resedinta de judet dar situat in alt judet. Exemplu Sfantu Gheorghe si Brasov plus localitatile Chichis si Ozun din judetul Covasna.
Atunci de ce sa nu poti lua bilet metropolitan spre Brasov din aceste localitati cat timp se incadreaza la distanta de 40 km ?

Inca un exemplu este Dej-Gherla. De ce sa nu fie bilet cu pret metropolitan ?


Mi se pare normal ca un bilet pe o distanta de 20 km sa coste identic indiferent daca e intre resedinta de judet si o localitate in acelasi judet, sau e intre doua orase mici cum e exemplu Dej-Gherla dar care nu mai se regasesc in zona metropolitana a resedintei de judet... Sau Dej-Beclean, sau multe alte variante.
Si in zona Timisoarei sunt localitati din Arad unde poti merge spre Timisoara si nu depasesti 40 km. Sau invers, poti merge spre Arad dintr-o localitate situata in jud Timis.

AndreiB

Ca pret difera, da. Dar intelegerea mea e ca nu mai e obligatorie rezervarea.

Pe langa ce ai mentionat tu, o lipsa critica e Valea Prahovei.

dan tm

da exact zonele metropolitane Timisoara si Arad sînt vecine la limita dintre judete.
Cu atîtea linii lasate in nepasare in Banat si  in Arad oamenii s-au indreptat spre ce pot ca sa naveteze. Nu e obligatoriu sa stai in Timis si sa lucrezi doar in Timis.


tom_sawyer

#41
𝗨𝗻 𝗽𝗮𝘀 𝗺𝗶𝗰, 𝗱𝗮𝗿 𝗿𝗲𝘃𝗼𝗹𝘂𝘁̦𝗶𝗼𝗻𝗮𝗿 𝗽𝗲𝗻𝘁𝗿𝘂 𝘁𝗿𝗲𝗻𝘂𝗹 𝗺𝗲𝘁𝗿𝗼𝗽𝗼𝗹𝗶𝘁𝗮𝗻
𝗔𝗺 𝗮𝗰𝗵𝗶𝘇𝗶𝘁𝗶𝗼𝗻𝗮𝘁 𝗶𝗻 𝗮𝗰𝗲𝘀𝘁𝗮 𝗱𝗶𝗺𝗶𝗻𝗲𝗮𝘁𝗮 𝗽𝗿𝗶𝗺𝘂𝗹 𝗯𝗶𝗹𝗲𝘁 𝗶𝗻𝘁𝗲𝗴𝗿𝗮𝘁 𝗽𝗲𝗻𝘁𝗿𝘂 𝗧𝗿𝗲𝗻 𝗠𝗲𝘁𝗿𝗼𝗽𝗼𝗹𝗶𝘁𝗮𝗻 𝗶𝗻 𝗿𝗲𝗴𝗶𝘂𝗻𝗲𝗮 𝗺𝗲𝘁𝗿𝗼𝗽𝗼𝗹𝗶𝘁𝗮𝗻𝗮 𝗕𝘂𝗰𝘂𝗿𝗲𝘀𝘁𝗶-𝗜𝗹𝗳𝗼𝘃

Începând de astăzi, 13 iulie 2024, pe calea ferată din România sunt valabile primele bilete și abonamente metropolitane, iar eu am achiziționat deja în această dimineață primul bilet integrat pentru trenul metropolitan în regiunea metropolitană București-Ilfov.

Acest pas mic este important pentru dezvoltarea serviciului de tren metropolitan și a mobilității durabile atât în regiunea București-Ilfov, cât și în restul reședințelor de județ din țară, după proiectul pilot de succes a trenului metropolitan de pe linia București Nord - Mogoșoaia - Otopeni Patinoar - Aeroportul Internațional Henri Coandă.

𝗖𝗲 𝗮𝗱𝘂𝗰𝗲 𝗻𝗼𝘂 𝗮𝗰𝗲𝘀𝘁 𝗯𝗶𝗹𝗲𝘁 𝗺𝗲𝘁𝗿𝗼𝗽𝗼𝗹𝗶𝘁𝗮𝗻?

➡️ Oferă libertate călătorului să utilizeze trenul de care are nevoie, fără a mai fi nevoit să-și facă programul după mersul trenurilor unui operator anume;

➡️ Biletul de călătorie metropolitană poate fi folosit la un tren de pe linia aleasă din ziua de valabilitate, indiferent de operator și categorie de tren;

➡️ Abonamentele pot fi folosite la orice tren, pe orice direcție, în intervalul de valabilitate, pe zona metropolitană de interes. Atenție! Biletele și abonamentele se cumpără pentru o zonă metropolitană / linie metropolitană specifică!

➡️ Prețul biletelor și abonamentelor au fost calculate în așa fel încât să fie o plus valoare călătorului care vrea să-și facă o viață normală în relația urban - periurban: se raportează la prețurile biletelor de trenuri Regio (cele mai frecvente în aceste zone metropolitane) și nu includ rezervare de loc (aceasta este opțională și se poate achiziționa de la caseriile operatorului trenului ales). În plus, vechiul sistem de tarifare este valabil, cu bilete și abonamente stabilite pe zone kilometrice (câte 10 km).

➡️ Astfel, pentru călătorii care știu care este trenul de care au nevoie și călătoresc pe o distanță relativ scurtă, astfel de bilete / abonamente pot ajuta la realizarea de economii. Totuși, biletul / abonamentul respectiv îl obligă pe călător la o planificare justă a călătoriei. În plus, pentru călătoriile de sub 40 km (cele mai predilecte distanțe de navetă), rezervarea locului este opțională pentru călător. Astfel, drepturile de care beneficiază, în regim pilot, de doi ani călătorii de pe ruta București Nord - Mogoșoaia - Aeroport Internațional Henri Coandă Otopeni, se extind la nivel național.

Măsurile stabilite în baza Ordinului Ministrului Transporturilor și Infrastructurii nr. 1.039/2024 și a Deciziei Președintelui ARF nr. 174/2024 și care au intrat în aplicare de astăzi, 13 iulie 2024, vin să sprijine mobilitatea durabilă și inteligentă a românilor și a vizitatorilor României.

În anul 2024, biletele și abonamentele metropolitane feroviare vor fi disponibile prin platforma Ghișeul Unic ARF (bilete.tren.ro), în condițiile în care echipa de dezvoltare software a Informatica Feroviara S.A. (alături de cele ale dezvoltatorilor contractați de unii operatori privați) continuă să pună la punct toate instrumentele informatice necesare emiterii, validării și controlului acestor titluri de călătorie valabile la 6 operatori de transport feroviar diferiți, care lucrează cu 4 platforme informatice diferite. În primele zile se vor putea emite doar bilete cu valoare întreagă, dar în termenul cel mai scurt se vor putea emite bilete și abonamente și pentru elevi și studenți.

facebook.com/IrinelScriosteanu





Powered by API/PUM imgur uploader