Va mai amintiti? In urma cu un an Societatea Feroviara de Turism (http://www.turismferoviar.ro), Construim Romania si Atelierul Micul Modelist (http://www.miculmodelist.ro/) si-au unit eforturile pentru a expune Trenul Regal in Gara de Nord in Saptamana Scoala Altfel si pentru a putea fi vizitat de publicul larg.
(http://www.construim-romania.ro/images/evenimente/regal2013/pregatire/00314594.jpg)
(http://www.construim-romania.ro/images/evenimente/regal2013/pregatire/00314599.jpg)
(http://www.construim-romania.ro/images/evenimente/regal2013/pregatire/00314608.jpg)
(http://www.construim-romania.ro/images/evenimente/regal2013/pregatire/00314594.jpg)
(http://www.construim-romania.ro/images/evenimente/regal2013/pregatire/003.jpg)
(http://www.construim-romania.ro/images/evenimente/regal2013/pregatire/00314622.jpg)
(http://www.construim-romania.ro/images/evenimente/regal2013/pregatire/00314600.jpg)
(http://www.construim-romania.ro/images/evenimente/regal2013/pregatire/00314614.jpg)
(http://www.construim-romania.ro/images/evenimente/regal2013/pregatire/00314616.jpg)
(http://www.construim-romania.ro/images/evenimente/regal2013/pregatire/00314618.jpg)
(http://www.construim-romania.ro/images/evenimente/regal2013/pregatire/00314691.jpg)
(http://www.construim-romania.ro/images/evenimente/regal2013/pregatire/00314771.jpg)
Echipa Construim Romania
(http://www.construim-romania.ro/images/evenimente/regal2013/pregatire/00314796.jpg)
Si Micul Modelist
(http://www.construim-romania.ro/images/evenimente/regal2013/pregatire/00314818.jpg)
Anul acesta, in perioada 7-13 aprilie 2014, organizam Editia a II-a a aceluiasi eveniment. De aceasta data altauri de noi va fi si Doamna 230.516:
(http://www.construim-romania.ro/images/evenimente/regal2014/230.516/20140329_145639.jpg)
Avem nevoie si de sprijinul vostru pentru pregatirea ei pentru expunere. Ne puteti sustine cu donatii pentru materiale prin PayPal (caseta din stanga sus de pe pagina forumului)
Va multumim!
Banat Expres plecare din Arad - 15 august 2018
https://youtu.be/OvEk00ET5BQ (https://youtu.be/OvEk00ET5BQ)
De ce e nevoie de 2 locomotive EA? Banuiesc ca una singura e suficient de puternica sa traga 18 vagoane de calatori.
Mai multe detalii despre acest tren? Care e scopul lui?
2 variante: sunt atat de prost intretinute incat nu au curaj sa solicite motoarele, asa ca pun 2 locomotive. Cealalta varianta este ca au nevoie de a doua locomotiva undeva pe traseu sau la destinatie si e mai simplu si ieftin sa o ataseze la un tren decat sa o trimita singura.
Trenul merge la Orsova de unde ocupantii lui se duc la cehii care traiesc pe Clisura Dunarii sau in alte sate din Caras Severin, cunoscuti sub numele de pemi. (Pe vremea Imperiului ei au fost adusi din Boemia, deci din boemi au fost romanizati pemi, la fel cum taranul neamt cu ceva stare mateirala , bauer, a devenit taran bogat deci paore)
Foarte tare chestia asta...
Nu auzisem pana acum de pemi.
Povestea pare fabuloasa, probabil se pot scrie documentare despre ea....
Interesanta garnitura. Oare poti achzitiona bilete cu plecare din statiile romanesti, gen Timisoara-Praga?
Este tren charter, nu se poate.
Primul tren turistic românesc, Transilvania Train, circulă în perioada 22 - 26 august
Transilvania Train, primul tren turistic românesc realizat în parteneriat cu CFR Călători, circulă pentru al doilea an consecutiv, în perioada 22 - 26 august 2018, pe ruta Braşov- Sighişoara - Mediaş - Alba Iulia - Sebeş - Sibiu - Făgăraş şi retur, informează CFR Călători
"Trenul explorează în regim de croazieră pe uscat cele mai frumoase zone ale Ardealului, pe un traseu feroviar de peste 600 km. Programul include vizitarea a peste 20 de construcţii fortificate, 15 ateliere de meşteşuguri tradiţionale, 2 concerte unice în Biserica Evanghelica din Sebeş şi în centrul istoric al Sibiului şi 2 petreceri tradiţionale", se arată în comunicatul operatorului naţional de transport feroviar de călători.
Călătorii vor meşteri alături de artizani locali din zona Mediaşului şi vor lua o masă bazată pe reţete străvechi, la care toţi participanţii vor găti.
Potrivit paginii de Internet dedicate www.transilvania-train.com, Transilvania Train 2018 oferă un pachet turistic ce implică participanţii în experienţe tradiţionale şi culturale, fiecare dintre cele 5 zile având propria sa temă: ziua 1 - meet & greet day; ziua 2 - povestea bisericilor fortificate din Transilvania; ziua 3 - povestea castelelor şi meşteşugurilor tradiţionale; ziua 4 - bucătăria tradiţională transilvăneană; ziua 5 - evenimente culturale în Sibiu.
"Transilvania Train este o experienţă turistică ce are loc o singură dată pe an, o aventură de legendă prin inima Transilvaniei. În călătoria de 5 zile vom explora tradiţiile, valorile şi cultura Transilvaniei, vom degusta preparate din gastronomia tradiţională săsească şi vom lua parte la spectacole şi concerte memorabile, organizate în locaţii speciale, cum ar fi bisericile fortificate sau centrul oraşelor medievale", arată organizatorii.
Preţurile pornesc de la 900 de euro cu TVA pentru o persoană.
http://www.economica.net/primul-tren-turistic-romanesc-transilvania-train-circula-in-perioada-22-26-august_155706.html (http://www.economica.net/primul-tren-turistic-romanesc-transilvania-train-circula-in-perioada-22-26-august_155706.html)
Venice Simplon Orient Express ajuns in Brașov cu aprox. 140 min. intarziere, cu defectare de locomotivă la Vânători 27.08.2018
(https://i.imgur.com/EsX7lv5h.jpg) (https://i.imgur.com/EsX7lv5.jpg)
(https://i.imgur.com/csW4o6Lh.jpg) (https://i.imgur.com/csW4o6L.jpg)
(https://i.imgur.com/7lAmcImh.jpg) (https://i.imgur.com/7lAmcIm.jpg)
(https://i.imgur.com/TceGOOLh.jpg) (https://i.imgur.com/TceGOOL.jpg)
(https://i.imgur.com/C5Mtpdsh.jpg) (https://i.imgur.com/C5Mtpds.jpg)
Powered by API/PUM imgur uploader (http://proinfrastructura.ro/poze.html)
API pe Facebook (https://www.facebook.com/proinfrastructura/photos/a.441074709399875/1126930217480984) - sharing is caring!
Știați că în 1918 Alba Iulia a fost aleasă ca loc de desfășurare a adunării populare în parte datorită legăturilor sale feroviare? Acum 100 de ani la Alba Iulia soseau multe trenuri speciale încărcate cu participanți la Marea Adunare Națională.
Pentru 1 Decembrie 2018, CFR a ales să ignore total evenimentul comemorativ de la Alba Iulia. Din cauza reconstrucției racordului Coșlariu, mersul trenurilor a fost redus la minimum, deci nu există niciun tren care să ajungă la Alba Iulia dinspre București sau Moldova la timp pentru festivități, deși mulți cetățeni și-ar dori să ajungă la eveniment fără să se îngrijească de condițiile de trafic rutier, ambuteiaje sau parcare.
Salutăm inițiativa lăudabilă a Direcţiei Judeţene pentru Cultură Timiş: 80 de persoane au plecat astăzi din gara Timișoara spre Alba Iulia, via Lugoj și Făget, refăcând drumul parcurs pe calea ferată de delegații bănățeni în 1918. Participanții au fost primiți de Garda Naţională, în ţinută de epocă, în Sala Unirii.
Solicităm oficialilor CFR Călători să organizeze măcar în ceasul al doisprezecelea un tren special dinspre București-Brașov pentru a marca importanța transportului feroviar la adunarea populară de acum 100 de ani!
Aceste trenuri ar degreva și rețeaua rutieră existentă care este pusă sub presiune atât timp cât Autostrada A10 Sebeș-Alba Iulia-Aiud încă este în execuție (până cel puțin în 2020).
Reconstrucțiile mereu în întârziere, cu neglijarea celorlalte magistrale de cale ferată, sunt pe cale să îngroape definitiv transportul feroviar de călători pe multe rute. Să folosim prilejul Centenarului Marii Uniri pentru a inversa tendința!
Exista doua trenuri dinspre Iasi care ajung la 3 respectiv 6 dimineata (IR 1765/1837).
Este tren direct si din Bucuresti, doar ca ajunge la 2 noaptea in Alba Iulia (IR 1835).
Familia Regală merge la Alba Iulia, cu Trenul Regal, de Ziua Naţională a României
Biroul de presă al Casei regale informează că principesa Margareta, Custodele Coroanei, şi principele Radu vor fi la Alba Iulia cu ocazia Centenarului Marii Uniri. Alături de cei doi se vor afla principesa Elena şi soţul acesteia, Alexander Nixon, principesa Sofia şi principesa Maria.
"Călătoria Familiei Regale cu Trenul Regal va onora memoria celor care au realizat Marea Unire, la 100 de ani de la înfăptuirea marelui ideal naţional", se arată în comunicat.
Familia Regală va ajunge în gara din Alba Iulia sâmbătă, la ora 9.30.
Trenul Regal va fi remorcat de locomotiva cu abur Pacific 231.065, construită în anul 1922.
Familia Regală va fi întâmpinată la gara din Alba Iulia de autorităţile locale şi de locuitori ai municipiului Marii Uniri. Toţi cei care vor dori să întâmpine Familia Regală şi să vadă Trenul Regal în gara din Alba Iulia sunt bineveniţi, se arată în comunicat.
Membrii Familiei Regale vor participa, de la ora 10.00, la un "Te Deum" oficiat la Catedrala Încoronării, iar, de la ora 15.30, la ceremonia militară din Bulevardul 1 Decembrie 1918.
sursa: https://www.mediafax.ro/social/familia-regala-merge-la-alba-iulia-cu-trenul-regal-de-ziua-nationala-a-romaniei-17712680 (https://www.mediafax.ro/social/familia-regala-merge-la-alba-iulia-cu-trenul-regal-de-ziua-nationala-a-romaniei-17712680)
Orar tren:
30.11.2018
IC 19741 Bucureşti Nord Gr A 10:40 - Braşov 13:51-14:01 - Sighişoara 16:50-16:52 - Teiuş 19:30
01.12.2018
IC 19745 Teiuş 07:00 - Barabanţ 07:40
IC 19747 Barabanţ 09:20 - Alba Iulia 09:30
02.12.2018
IC 19742 Alba Iulia 09:05 - Teiuş 10:00-11:18 - Sighişoara 13:24-13:27 - Braşov 16:11-16:20 - Bucureşti Nord Gr A 19:25
Asta face CFR si mai penibili. Familia regala si si acei delegati banateni sunt singurii care pastreaza traditia, restul sa se inghesuie in ambuteiaje.
Noroc ca sunt trenuri din nordul Ardealului si din Moldova... Sud-estul si sud-vestul sunt afectate de "coridor"
De notat ca si fetele regale rebruseaza in Teius... Pentru un drum facut odata la centenar, oricine ar fi fost de acord sa rebruseze in Teius, cum s-a facut si acum 100 de ani, si mult timp dupa aceea. Dar pe ceferisti nu i-a dus capul.
In Teius se va atasa locomotiva cu aburi 231.065 care a fost restaurata la Targu Mures si care a fost adusa ieri la Teius. Din ce se aude locomotiva nu va mai fi pusa in functiune asa cum trebuia initial, sper sa fie doar zvonuri. :(
Transilvania Train se pregătește de a treia ediție. Program și tarife
Transilvania Train, primul tren turistic din România, se pregătește de a treia ediție, care va debuta pe 26 iunie 2019 la Brașov, unde turiștii vor ajunge după amiază și vor fi cazați la un hotel de patru stele. Călătorii vor poposi în patru oraşe medievale de pe traseu: Brașov, Sighişoara, Alba Iulia şi Sibiu.
Gasiti programul trenului pe ClubFeroviar.ro (https://clubferoviar.ro/transilvania-train/)
Al dracu de scump!
900 euro de caiula in care:
1. intra transport cu vagoane CFR clasa a II-a (asta au avut in fiecare an!) pe 500 km. CFR ofera serviciul asta, pe aceleasi rute, cu aceleasi opriri, fara circuit sau fara alte reduceri la sub 150 de lei, bilete luate "unul cate unul". Probabil chiar cu acelasi model de vagon... Asta cu trenuri IR - poti iesi mai ieftin cu trenuri locale, mai ales ca distantele sunt mici.
2. 4 nopti de cazare, in Brasov, Sighisoara, Alba Iulia si Sibiu. Inteleg ca s-or gasi hoteluri scumpe, dar totusi vorbim de Transilvania. Nu de Monaco. M-am uitat de curiozitate - hotelurile cele mai scumpe (din care trei sunt intamplator partenerii Transilvania Train, deci stim si unde stau cazati oamenii), luate pentru datele turului lor + o saptamana (ca sa evit lipsa de disponibilitate datorata "turului"), ies la 350 euro pentru 4 nopti pentru DOUA persoane.
3. Cateva activitati necostisitoare! Mai ales ca una din regiunile vizitate isi are "festivalul anual" intamplator fix in perioada respectiva, activitatile ce urmeaza vizitate fiind parte a programului festivalului anual.
4. Mancare si bautura, care la preturile romanesti... pentru 4 zile... 4 dejunuri si 4 cine, ca MD-ul e varianta "hoteliera" in toate. Cat dracu poate sa coste, mai ales ca vorbim de un aranjament prix fixe, nu de serviciu de haute cuisine (inclusiv "cutting corners" - gen cina la Double Tree ca parte a unui tur traditional???)...
Din 1+2+3+4, pe ce dracu sa dai 900 euro de persoana? Cu jumatate din banii pentru o persoana, doua persoane fac aceiasi ruta, fara un program alergat "disperat", putand explora cu adevarat zona, daca doresc cu trenul + taxi/masina inchiriata...
Macar daca trenul ar fi fost ceva - dar vagoane clasa a II-a trase de EA si DA? Puteau macar inchiria unul din trenurile speciale, aduce o aburoasa, folosi vagoane de dormit cu zile pline de explorat la destinatie... Dar asa? Ore de zi petrecute in tren, alergatura de colo-colo in orele ramase, hotel? - nu inteleg nici macar ideea! Daramite pretul absurd!
:lol: :lol: :lol:
Credeam ca sunt singurul Oblio care nu vede "what's the point"...
Intamplator cunosc pe cineva care s-a ocupat la prima editie, care a fost ceva misto.
Apoi baietii, au facut ceva romanesc si s-au ocupat ei, si-au adus prietenele si apropiatii sa se ocupe de organizare, se lucreaza exclusiv doar cu o singura agentie de turism care intermediaza pentru restul, etc.
S-a pornit de la o idee super-misto, cu PR international, cu plan pe 15 ani de dezvoltare, super-misto.
Acum e o mizerie.
Asta e istoria.
QuoteCredeam ca sunt singurul Oblio care nu vede "what's the point"...
Point is "nu e prost cine cere...".
@etravel: probabil ăsta e și argumentul celor care încearcă să înșele, ,,proști sunt ăia care mușcă". Cu tot respectul și tristețea, asta e o gândire care pare să ne fie specifică doar nouă, românilor. Ne lăudăm cu ,,ospitalitatea tradițională", dar cei care se frig o dată cu noi n-o mai fac și a doua oară și de aia suntem unde suntem (https://ec.europa.eu/eurostat/statistics-explained/index.php?title=Tourism_statistics).
@nenea_hartia, corect. Asta e singura explicatie pe care o gasesc pentru pretul acela imens de 900 de EUR, pe care l-a demontat atat de bine @frunzaverde. In rest ce sa zic, intalnesc aproape zilnic mostre, de fapt monstre din gandirea respectiva.
Pentru distracţia numită CFR plătim mai ales cei care nu mergem cu troacele.
E si mai nasol - m-am uitat de curiozitate si pe traseul pe care l-au facut pentru 2019 - si e o copie a celui din anii anteriori - ignorand faptul ca, de exemplu, santierul a avansat semnificativ pe Copsa Mica - Alba Iulia, si nu se mai fac 3 ore ci un pic peste o ora... E efectiv jecmaneala pe fata...
Atitudinea romanilor fata de turisti (straini sau romani) este cea mai nasoala din tot ce-am vazut in Europa. Combina lipsa de interes in a face viata usoara calatorului pe care o vezi in alte parti din Europa de Est (Rusia, Letonia, Polonia, Slovacia...), acreala personalului dezinteresat de a fi pe placul clientului (pe care o vezi in Franta si alte tari latine) cu atitudinea ca turistul este un sac ambulant cu bani / bancomat pe care ai tot dreptul sa-l furi si jecmanesti pe care o vezi in Maghreb sau prin Africa subsahariana... Combinatia perfecta de hotie, nesimtire si mizerie... Eu as zice ca Romania e printre cele mai neospitaliere societati din lume...
Asociația Prietenii Mocăniței a primit trei vagoane elvețiene. Mai trebuie locomotiva
(https://i.imgur.com/PkexWxC.jpg)
(https://i.imgur.com/UzUMHw0.jpg)
"Primele trei vagoane elvețiene au sosit miercuri la Mocăniță! Este vorba de două vagoane-platformă cu pereți laterali, fabricate în anii 1880, respectiv 1906, și un vagon-salon de 16 locuri, fabricat în anul 1880, donate Mocăniței Sibiu – Agnita de asociația Ostgleis din Elveția după ce calea ferată de proveniență a fost închisă definitiv. Din câte știm noi, superbul vagonul-salon este singurul de acest tip pe o cale ferată îngustă din România. Alte patru vagoane urmează să mai sosească, parte a aceleiași donații generoase. Așadar, vagoane avem, ne trebuie locomotiva! Susțineți-ne la Maratonul International Sibiu ca să ne-o putem lua!", au anunțat pe Facebook cei de la Asociația Prietenii Mocăniței.
ClubFeroviar.ro (https://clubferoviar.ro/asociatia-prietenii-mocanitei/)
Orient Express trecere prin Ghioroc - 2 septembrie 2019
https://youtu.be/uMTvD415XlM
https://www.tion.ro/stirile-judetului-timis/surse-un-tren-cu-romani-care-vor-munci-in-austria-pleaca-duminica-de-la-timisoara-1162035/
poze cu trenul special
https://adevarul.ro/locale/timisoara/foto-trenul-ingrijitoarele-batrani-mai-multe-femei-traversat-tara-ajunga-trenul-austria-1_5eb8317d5163ec4271a52610/index.html
https://www.tion.ro/sanatate/primul-tren-cu-ingrijitori-pleaca-din-timisoara-spre-austria-masuri-de-protectie-si-de-distantare-sociala-la-gara-de-nord-1200125/
10 vagoane. trenul a circulat fara oprire prin statia Arad.
Orient Express 2022
VSOE 2022
15011 (circulă 28/29.08.2022)
Curtici 17.24 (41) 18.05
Arad 18.22 (11) 18.33
Simeria 21.43 (9) 21.52
Alba Iulia 22.43 (4) 22.47
Teiuș 23.13 (222) 02.55
Sighișoara 4.25 (2) 4.27
Brașov 7.31 (109) 9.20
Predeal 9.54 (2) 9.56
Sinaia 10.13 (212) 13.45
Ploiești Vest 14.41 (3) 14.44
Buftea 15.21 (2) 15.23
București Nord Gr A 15.42
15013 (circulă 30.08.2022)
București Nord Gr A 10.00
Videle 10.57 (1) 10.58
Giurgiu Nord 12.18 (22) 12.40
Nu am mai vazut tren cu 16 vagoane de pe vremea comunismului... :o
când se termina anul universitar mai ales :)
@TibiV 15 vagoane - in fiecare zi aproape trenul de seara Mangalia - Bucuresti.
Se pare că anul acesta avem parte de două treceri al Orient Express-ului prin România. Una a fost la începutul lunii iunie și a doua se pare că va fi în 27/28 august 2023, plecare Curtici 17.17.
Quote from: TibiV on August 04, 2023, 09:51:43 PMNu am mai vazut tren cu 16 vagoane de pe vremea comunismului... :o
18 vagoane Banat Expres, în fiecare an (luna august), Praga - Orșova și retur.
Orient Express trecere prin Ghioroc cu întârziere de 35 minute, 4 septembrie 2023.
VSOE 8K
(https://live.staticflickr.com/65535/53162232263_e8f01d6da8_o.jpg)
Anul asta nu avem trenurile zapezii? Foarte interesant cum CFR reduce serviciile de la an la an. Scoate vagoanele restaurant, mareste preturile, umbla cu cioara vopsita cu trenuri "Intercity", elimina reducerile, amana implementarea prevazuta de legea europeana cu privire la compensatii si despagubiri pana in 2026. Ceva e putred aici
Quote from: rio tinto on January 23, 2024, 05:22:20 PMFoarte interesant cum CFR reduce serviciile de la an la an.
Dar unii dintre noi ne încăpățînăm să mergem tot mai mult cu ei: https://clubferoviar.ro/traficul-feroviar-de-calatori-mai-mare-cu-5-6-in-2023/
> CFR Călători a asigurat zilnic în anul 2023, în medie, circulaţia a aproximativ 1110 trenuri. În anul 2023, volumul serviciilor oferite (trenuri circulate medie/zi) a înregistrat o creștere cu 4,7% față de anul 2022. Numărul călătorilor transportaţi în anul 2023 a crescut cu aproximativ 5% faţă de anul 2022, iar parcursul călătorilor (exprimat în călători km), în anul 2023 a fost cu 5,8% mai mare decât în anul 2022.
Mai am uneori impresia că CFR Călători nu mă vrea în trenurile lui, dar în ultimii 10 ani n-am prea mai avut motiv de conflict cu personalul. Se abțin de la bădărănii și miștocăreli și minim se prefac că-i interesează cînd le sesizezi ceva.
Ar fi fain ca dupa terminarea lucrarilor de pe Oradea-Cluj si Arad-Timisoara si intrarea in Schengen, sa apara mai multe trenuri internationale.