[CJ] Centura Metropolitana Cluj-Napoca

Started by alexV, September 23, 2015, 11:09:33 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 9 Guests are viewing this topic.

M_Z

e un singur ofertant dar asta nu inseamna ca nu poate iesi pe locul 2  :troll: cum s-a mai si intamplat de altfel

nicolaem

era vorba ca asteapta o hotarare de guvern si abia apoi pot delibera

qionescu1

Quote from: StefanCelMare on March 18, 2025, 02:32:31 PM@qionescu1

Referitor la punctul 2) cred că CTP va face linie nouă care va merge în parking spital, unde să întoarcă.
Așa ar trebui să fie, pentru că ai și predictibilitatea mare la plecări, având spațiu unde să aștepte autobuzele.

Plus, va fi un obiectiv regional major, ai nevoie de conexiune cu transport public cât mai aproape, vin bolnavi acolo, oameni care se grăbesc.

Referitor la 3) cred că bretelele pasajului de la spitalul regional nu vor fi benzi dedicate BUS niciuna dintre ele.
Dacă erau benzi dedicate BUS, nu mai aveau alveolă.


2. Linie noua in momentul de fata e doar o presupunere ca va fi. Avem exemplul aeroportului cat a durat implementarea ei. Poate extinderea liniei 24B ar fi o solutie dar e greu cu o linie dedicata care sa acopere satisfacator zona metropolitana.

Indiferent de solutie pentru restul liniei est-vest (sau linia de legatura) ar fi mai utila o statie in fata spitalului decat una laterala peste alt drum.

3. Singurul mod in care bretelele nu ar fi benzi dedicate e ca proiectul sa se incheie inainte de pasaj. Cu alte cuvinte proiectul de extindere la 3 benzi, cu banda dedicata de bus pe fiecare sens, se termina inaintea pasajului iar sub el va fi intrarea dedicata spre spital. Cu statia de bus de acum, cu trecerile de pietoni de acolo, giratia de sub pasaj are sanse sa fie un punct de blocaj.

E nevoie de statie de bus si la intersectia cu strada Razoare. Si pe o parte si pe alta. Distanta e mare intre cele doua statii Spital si Vivo. Pe partea cealalta solutia ar fi o traversare subterana imediat din statie. Ar impaca si compania de apa daca tot nu vor trotuare. Nu trebuie solutii complicate, niste casete prefabricate ar rezolva problema.





Powered by API/PUM imgur uploader

StefanCelMare

#1503
@alexV
Am greșit cu pasajul pod N.
Mai este un pasaj înainte de pod, in oraș.
Am uitat de el.
Nu cred că se va aproba altul așa aproape.
Măcar acolo dacă s-ar pune scări rulante, e destul de adânc și greu de folosit pentru unele persoane.
Sau cum zice qionescu, găsită soluție și pentru acest nou pasaj, dacă nu e enorm de scump.
Util ar fi.

StefanCelMare

#1504
@qionescu1

Legat de viitoarea cursă CTP, dai exemplul negativ aeroport, dar omiți exemplul Vivo unde CTP a făcut hub de transport.
Eu zic că va fi cursă și la regional, exact pentru că e nevoie, e predictibil și ai și spațiul necesar.

-------------
Recunosc că nu pricep încă pentru cine exact vrei stația aceea fix la intersecție Răzoare cu DN-ul.
Dacă bine am citit harta, stațiile propuse vor fi la cca. 1 km distanță între ele (vezi imaginea de jos de tot)

De la intersecția cu Răzoare până la stația dinspre Vivo (pe direcția Cluj-Florești) sunt 250 de metri, nu e așa mult.
E drept că fix între stații este acel pâlc de blocuri, dar cumva și dacă te uiți pe imaginea satelitară, e cărare prin iarbă de la colț Momax cu DN spre Vivo, deci există o cerere inclusiv dinspre Vivo la acele stații, amplasarea lor mult mai departe de Vivo e o discuție.

E posibil să fie persoane cu abonament M26, care nu vor să facă abonament distinct pentru alte rute care merg la Vivo, nu știu.
Cert este că pare utilizată stația.

PS - acum văd că nu va mai exista stație pe direcția Florești - Cluj între bretea spital regional și zona NoodlePack Vivo (la DN, nu in parking Vivo). Ar fi cam 1.35 km.
Da, asta ar putea fi o problemă, ar fi un pic cam mare distanța. @alexV, ce zici?
Practic stația Momax de pe direcția Cluj-Florești nu va avea corespondent pe direcția Florești-Cluj.
E cu o stație mai puțin.

----------
"Singurul mod in care bretelele nu ar fi benzi dedicate e ca proiectul sa se incheie inainte de pasaj."
Sper că bine pricep că spui că bretelele le vezi ca benzi dedicate bus.

Uită-te pe schițele puse de alexV, ele sunt chiar pentru semnalizare auto.
Vezi vreun semn de acces auto interzis pe benzile pasajului de la spital?
La intrare pe direcția spre Florești pe pasaj, ai semnul cu două săgeți albastre ce indică în jos stânga și jos dreapta, ceea ce indică faptul că poți accesa breteaua cu mașina, eu așa zic. Altfel era săgeata pe fond albastru doar spre pasaj, iar dincolo era semnul acces interzis.

Remarc și dispariția girației de la blocurile turn.
Nu există altă logică decât că ea se va muta sub pasaj, altfel până unde mergi să ajungi acasă dinspre Cluj dacă stai la turnuri..
Abia asta cred că este o problemă, scrie aglomerație pe acel giratoriu când se vor ocupa toate locuințele din turnuri.

--------




Powered by API/PUM imgur uploader

StefanCelMare

#1505
Dacă mă uit mai atent la capătul pasajului spital regional dinspre Cluj, poate nici nu e așa rău cu girația sub pasaj inclusiv pentru blocurile turn.

Practic, ai eliminat conflictul cu traficul mare Cluj-Florești, și de pe breteaua care iese pe direcția spre Cluj, intri direct la blocurile turn, deci nu ar trebui să fie blocaj major.

Hai că nu e rău.

Chiar și la stația de bus, nu e chiar oribil, ai de mers vreo 5-600 de metri de la blocuri, nu e ideal, dar nu e nici groaznic.
Ce e sub 10 minute (7-800 metri) acces de la bloc la stație bus pe teren plat, nu este rău.




Powered by API/PUM imgur uploader

qionescu1

Uită-te bine la distanțe, sunt mai mari. Asta spuneam că între spitalul regional și stația de la Vivo sunt 1,4 km și nu există nicio stație intermediară. Distanța e prea mare iar stația de la Momax chiar daca mutată un pic mai spre spital nu trebuie să dispară. E nevoie de ea pe ambele părți ale drumului.

Aveam în minte afirmațiile reprezentanților noștri că banda dedicată de bus va continua până la unitatea militară, de aia am spus că accesul la spitalul regional se va face pe banda dedicată de bus. Deci dublă folosință, mai ales că stațiile de călători sunt tot acolo.

Dar una sunt afirmațiile alta e planșa și observ că banda dedicată de bus va fi mai scurtă, maxim până la reprezentanța auto.

Pe suprapunerea pozelor vad ca pasajul/giratia nu va fi langa reprezentata auto ci mai incolo ceea ce schimba din probleme. Greseala mea.

Dar problema statiei de bus inaintea giratiei tot ramane o problema cu toate ca statia de bus e prevazuta cu alveola. Ar trebui sa fie in partea dinspre Floresti a giratiei pentru ca:
1. după coborare calatorii vor trece pe trecerea de pietoni din fata autobuzului. blocheaza si busul si accesul la spital. 1-3 minute la fiecare sosire a busului conteaza enorm la frecventa sa zicem de 10 minute.

2. traficul cel mai intens spre spital vine dinspre Cluj, deci statia de bus pe partea cealalta a giratiei ar fluidiza circulatia.

3. tot traficul de acces in zona rezidentiala, care nu e putin, va folosi aceeaasi cale de acces spre spital adica giratie de sub pasaj pt ca giratia de langa reprezentata auto dispare. O giratie pe o singura banda(or fi 2?) si cu trecere de pietoni in fata ei, care deserveste si ca punct de intoarcere si ca acces la acele blocuri cred ca sanse mari sa creeze blocaje.

   


Powered by API/PUM imgur uploader


StefanCelMare

Pe Răzoare sus ar trebui pus autobuz - poate se rezolvă dacă fac accesul pentru spitalul regional din partea aia în proiectul Centurii.
Atunci ar fi suficiente cele 2 stații pe DN - bretea spital regional și zona Vivo/Noodlepack.





Powered by API/PUM imgur uploader

alexV

#1508
Sa lamuresc asteptarile: e vorba de observatii cu cost ori impact relativ mic. Fiindca majoritatea institutiilor si-au dat avizul. Mi se pare ca au AC chiar, urmeaza sa inceapa lucrul.

Aici e proiectul full size din care am scos poze. E de actualitate: Wetransfer

Dar sigur ca voi intreba:
1) ratiunea pt care au scos acea statie de bus, ca raman 1,5km intre statii cum a observat @qionescu. Este kilometraj pe planse.

2) Ce fac pietonii in statia mentionata de @StefanCelMare, prima de langa Nodul N, sensul spre Floresti. Ca e fundatura mai departe, urmeaza pista velo cu semn interzis pietoni...

@qionescu1 bretelele de sub giratia spitalului au o singura banda bus+masini+ambulante. Exista alveola in statia de bus, sa elimine conflictul nefiresc bus-ambulanta. Totodata, spitalul va avea 3 cai de acces. Doua se vad pe plasa. A treia va fi pe la Razoare.




qionescu1

@alexV Bun linkul cu plansele, altfel se vede si se intelege asa si bine de stiut ca vor fi 3 cai de acces. Se schimba cu totul datele problemei.

Nu ca am avea mari asteptari dar sa recapitulam problemele intru o minima speranta:

1. De ce e permisa pista de biciclete de 3 metri pe partea nordica dar nu si a pietonilor?

2. De ce se desfiinteaza statia din fata de la Momax/metro cand avem asa distante mari intre statiile propuse dar si cerinta in cazul de fata?

3. De ce statia de bus de pe partea nordica este la o departare de 100 de metri fata de pasajul pietonal subteran de la 482+300? Statia sudica, de la intersectia cu str. Garboului e la 120 metri distanta. Nu e prea mult? Cu distantele astea pasajul nu are tocmai un acces facil. Nu era normal ca statiile de bus sa fi fost pozitionate in imediata apropiere a pasajului?

Si de ce acolo pasajul cand zona locuita si care este utilizata mai intens este in apropierea intersectiei cu str. Razoare? Nu de alta dar acolo sunt 20 de blocuri si inca vreo 20 in zona strazii Razoare si Traian. 
Cu albastru statiile din proiect. Cu rosu unde cred ca ar fi fost necesare, inclusiv pasajul sau inca un pasaj subteran. Cu galben zona locuita.



Powered by API/PUM imgur uploader

4. Cred ca statia si trecerea de pietoni ar trebui mutata dupa giratie(cu rosu). E mai mult o chestiune de marcaje nu e mare efortul. E minimul ce se poate face. Oricum vb de viteze mici si opriri. Trecerea aia de pietoni iarasi incetineste traficul si nu in ultimul rand toti locuitorii din cercul ala galben de mai sus vor ajunge acasa in principal pe acolo. Plus restul. In fond vorbim de intrarea principala la spital care cu siguranta va fi aleasa de ambulante/urgente pt ca au la indemana banda dedicata est-vest a orasului. Si pt ceilalti 2+2 pe DN1 e o varianta mai buna decat nu stiu ce strada din Floresti.



Powered by API/PUM imgur uploader

ncb

Lucrări la Centura metropolitană a Clujului,
tronsonul 1 Cluj - Florești.



Max Mad

nicolaem


zol21

https://zcj.ro/administratie/imagini-spectaculoase-de-pe-santierul-primului-tronson-al-centurii-metropolitane-cluj-luna-viitoare-incep-lucrarile-la-giratia-pe-dn1--277653.html?fbclid=IwZXh0bgNhZW0CMTEAAR12yhZFiHOVwXiOKKLQBBduChdWbmulJBvjqur2VMyzcAP0FNwxuSwN6YY_aem_teSQgtR4FXpy7g77m72mZQ


QuoteUPDATE: În aprilie 2025 vor începe lucrările și la pasajul care se face la Spitalul Regional de Urgență, pe tronsonul unu al centurii metropolitane a Clujului. ''Peste DN1 va fi un pasaj care să permită o girație pe dedesubt, ca să se intre la Spitalul Regional de Urgență", puncta primarul Emil Boc, la un post de radio local.