News:

.

Main Menu

Drumurile Europei

Started by iuli, August 27, 2013, 07:23:53 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

reed

S-a deschis o bucata din centura urbana a orasului Brno din Cehia.
Noi  cu proiectarea Consitrans, anii 60 in floare



panda80

#2146
Am mers in August pe tot drumul expres R1 in Slovacia. Aproape ca nu se simte diferenta fata de autostrada, foarte placut de condus:


marinul

Sfarsitul lui 2024 m-a prins prin Portugalia, am ramas impresionat de infrastructura lor de transport. Bine ma asteptam, dar nici chiar asa  :D




voicul

Pai si UE cand a zis: da pe ce am dat banii in infrastructura la voi? a cam gasit lucrari inutile (economic), dar multe si frumoase.
Aia e, macar au infrastructura acum.

tom_sawyer

#2149
Informații autostradă
Rețeaua noastră de autostrăzi, care era de 1.714 km înainte de 2003, a ajuns la 3.796 km cu cei 2.082 km construiți în ultimii 22 de ani. 2.282 km din rețeaua noastră de autostrăzi (1.714 km înainte de 2003, 568 km între 2003-2016) au fost construiti cu bugetul național și 1.514 km cu modelul de finanțare Build-Operate-Transfer (BOT).

Odată cu implementarea proiectelor de autostrăzi pe care ne propunem să le realizăm cu modelul de finanțare Parteneriat Sectorul Public-Privat și Construire-Operare-Transfer, rețeaua de autostrăzi a Turciei va atinge 3.841 km lungime în 2025.

https://www.kgm.gov.tr/Sayfalar/KGM/SiteTr/Projeler/OtoyolProjeleri.aspx


Informații despre tunel

În cadrul lucrărilor de construcție a tunelurilor, în perioada 2003-2024 au fost construite 429 de tuneluri cu o lungime de 739,4 km, ducând numărul de tuneluri din rețeaua noastră de drumuri la 512 și lungimea lor totală la 789,4 km.

În 2024 a fost finalizată construcția a 17 tuneluri cu o lungime de 36 km.

https://www.kgm.gov.tr/Sayfalar/KGM/SiteTr/Projeler/TunelProjeleri.aspx





open-to-service highways (public budget)

highways under construction (public-private partnership)
open-to-service highways (public-private partnership)
highways under construction (public budget)

https://www.kgm.gov.tr/Sayfalar/KGM/SiteTr/Otoyollar/Otoyollar.aspx

danutzu_1069

Ar mai fi de spus faptul ca taxa de drum este doar pentru autostrăzi (fie administrate public fie administrate privat).
Desi rețeaua de autostrăzi pare mica raportata la suprafața tarii, rețeaua de drumuri naționale 2+2 este foarte bine pusa la punct, drumurile cu o singura banda pe sens au fost dublate. Tipul de drum este cu separare intre sensuri, dar nu este ca drumul expres de la noi pentru ca mai au intersecții la nivel, dar totdeauna cu un fel de giratoriu.
Rețeaua de drumuri naționale este fără taxa, nu exista vinieta.

tom_sawyer

February 6 (SeeNews) - Montenegro will cancel a pre-qualification tender for the construction of the 22-km Matesevo-Andrijevica section of the planned Bar-Boljare motorway at the end of February and immediately launch a new procedure to select a contractor, acting on a request by the European Union and the European Bank for Reconstruction and Development (EBRD) which are financing the project, local media reported on Thursday.

The new tender will be open to all companies, including those who failed to qualify in the latest stage of the ongoing tender, daily Vijesti reported, citing unnamed government sources.

According to the daily, the EU and the EBRD requested a new procedure because the route of the motorway stretch has to be revised in response to protests by local people, as well as because only firms from China, Turkey and Azerbaijan have been shortlisted in the ongoing tender.

The two-stage pre-qualification tender opened in April, attracting interest from nine companies - Austria's Strabag AG, Power Construction Corporation of China (PCCC), Turkish firms Dogus and Cengiz, Azerbaijan's Azvirt, China's Shandong Hi-Speed Group (SDHS), North Macedonia's Gradjevinski Institut Makedonija (GIM), China Communications Construction Company (CCCC), and Baybnet Group.

In October, transport minister Maja Vukicevic said Montenegro had shortlisted four of them - three Chinese firms and a Turkish-Azerbaijani company.

Matesevo-Andrijevica will be the second section of the Bar-Boljare motorway that will link the Adriatic port of Bar in Montenegro's south with the country's northern border with Serbia. The first one - the 41 km Smokovac-Matesevo stretch, which was built by China Road and Bridge Corporation (CRBC) - was opened for traffic in July 2022.

The construction of the Matesevo-Andrijevica section is valued at 604.6 million euro ($630 million). The tender procedures have been supervised by the EBRD, which is providing a 200 million euro loan to support the project. In addition, the European Commission has committed 100 million euro in grant funding, with an option to approve a second tranche of an additional 100 million euro, while Montenegro plans to provide 153 million euro from its own funds.

The Bar-Boljare motorway is part of European transport Corridor XI, a ferry/motorway route connecting Italy's Bari with Romania's Bucharest via Montenegro's Bar and Serbia's Belgrade.

seenews.com/news/montenegro-to-call-new-tender-for-bar-boljare-motorway-section-report-1270446

lone_wolf32

Apropo de "impinge chesonul"


stangabriel

https://hotnews.ro/ce-se-intampla-cand-proiectezi-gresit-constructia-unui-pod-un-exemplu-recent-din-marea-britanie-1916301

Lincolnshire County Council a anunțat recent că podul metalic planificat pe Grantham Southern Relief Road a trebuit să fie modificat deoarece proiectanții săi nu au luat în considerare efectul vântului în timpul asamblării sale, informează BBC.

Varianta de ocolire trebuia să fie finalizată în acest an, dar acum, pentru a remedia problema de proiectare, termenul de finalizare a fost împins până în 2026.

Consiliul local a declarat că estimează că greșeala va costa până la 20 de milioane de lire sterline.


reed

A1 Lituania
Autostrada probabil pe ici pe colo upgradata de la standardul sovietic.Daca la noi nodurile sunt enorme,la ăștia sunt liliputane,la modul intrări și ieșiri la 90° .Aceași boala că la A1 nostru,B-PI , lipsa fundatie ,cam labărțata suprafața de rulare pe unde sunt lacuri
(GPS)


(GPS)


(GPS)


(GPS)



bogdymol

Stai linistit ca exista asemenea mini-intrari si la case mai mari, am vazut prin Italia si Germania.

Uite aici un exemplu de pe autostrada A8 Salzburg - Rossenheim din Germania, e drept, construita pe vremea lui Hitler si de atunci doar reasfaltata de cateva ori, fara a i se aduce imbunatatiri majore: https://maps.app.goo.gl/uiA1jATMT9DeXVzP8
Locuit, Vizitat, Condus în: A B BG BiH CH CY CZ D DK E F FIN FL GBZ GR H HR I IL IRL L LT M MK MNE NL P PL RO RSM RUS S SK SLO SRB TR UK V
+ Australia, Canada, Egipt, Hong Kong, Macau, Malaysia, Maroc, Noua Zeelandă, Qatar, Thailanda, Singapore, Emiratele Arabe Unite & Statele Unite ale Americii
drumurile mele

danutzu_1069

#2156
Mi se pare ca am vazut pe la licitatii o alta firma din Turcia, pe nume KOLIN.
Din întâmplare am gasit o filmare pe SSC, secțiunea de infrastructura din Turcia, cu stadiul construcției (extinderi) autostrazii O51, de la Mersin (sud) la Kizkalesi.
https://maps.app.goo.gl/8GCcM1Zv7WGFKLLN8

Constructorul acestei sectiuni de autostrada (41km autostrada si 11km drumuri de legătura) este tocmai KOLIN.
Printre lucrările curente de terasamente sunt si tuneluri (7 perechi, in unele zone tunel - viaduct - tunel - nod rutier - tunel), dupa cum se poate vedea in video.



Pentru cunoscători, sa acceseze OSM, in mod editare pentru a vizualiza structura autostrăzii.

https://www.openstreetmap.org/edit#map=16/36.46820/34.12983


mitsu

#2157
Quote from: reed on March 28, 2025, 10:54:44 AMA1 Lituania
Autostrada probabil pe ici pe colo upgradata de la standardul sovietic.Daca la noi nodurile sunt enorme,la ăștia sunt liliputane,la modul intrări și ieșiri la 90° .Aceași boala că la A1 nostru,B-PI , lipsa fundatie ,cam labărțata suprafața de rulare pe unde sunt lacuri


https://maps.app.goo.gl/EYX3Z4VNxCrE1nVw6

Cel mai ciudate chestii de pe autostrazile Lituaniei mi s-au părut aceste viraje/întoarceri la stânga.

https://maps.app.goo.gl/DpjqLrJbwMmLoSu49

Practic, ca sa iesi de pe autostrada pe un drum care duce în stânga, întâi te incadrezi pe o bandă de stânga, după intersecție, virezi si intorci pe celălalt sens direct pe banda de iesire, după care faci dreapta prin acea iesire liliputană de care vorbești mai sus.

https://maps.app.goo.gl/HpKTZQ22ePpWqbmd9

https://maps.app.goo.gl/bWJgViekNSRdUKL16

N-am mai vazut nicăieri așa ceva. E varianta ieftină a nodurilor, fără supratraversări.

La fel și când vrei să intri pe autostradă de pe un asemenea drum secundar și vrei să faci stânga - practic schimbi 3 benzi în 200 de metri, ca sa faci virezi stânga pe celălalt sens.

https://maps.app.goo.gl/aYBMHuaRwfH2qBjt7

danutzu_1069

Nici nu le-as denumi autostrazi pe astea. Autostrada = drum de mare viteza cu caile separate..