News:

Tur de forță pe A0, 12-13 martie:
A0 Sud 3, A0 Nord 1.

Main Menu

[B] Magistrala M6 1 Mai-Otopeni

Started by Ionut, October 03, 2011, 06:05:55 PM

Previous topic - Next topic

1 Member and 6 Guests are viewing this topic.

sab

La metrou curge apa din pereti/tavan de zeci de ani, de cand s-a construit...

adi_vlad

Cam de o saptamana pare ca la 1 Mai s-au oprit lucrarile. Liniste si pace. Stie cineva mai multe?

etravel

Aparent i-a luat prin surprindere faptul ca mai trebuie niste autorizatii, la care evident nimeni nu s-a gandit, pentru deplasarea unei magistrale de gaze. Autorizatii care intarzie sa iasa. Si asa s-a ajuns la oprirea lucrarilor. Nu ca pana acum ar fi fost asa un ritm cam ca la santierul de la Vidraru.  :lol: Dimpotriva.
Intre timp, gazarea locuitorilor de pe stradutele afectate de "redirectionarea" atat de inteligent gandita a traficului de volum 3 x A2 vara continua.

shogom

Iar site ul dedicat, parca " magistrala6.ro" ne prezinta din cand in cand niste imagini aeriene din care nu poti intelege absolut nimic.
Deci e inutil.

Sa vina cu situatie pe fiecare statie si interstatie, x pereti mulati din total, y grinzi de ghidare etc.



etravel

Intrebare: ce inseamna in jargonul lui madam Miclăuş "interstatie"?

danutzu_1069

Termenul este chiar des utilizat...
Tunelul/urile dintre doua statii

survola

Cred că este vorba despre un mic spațiu tehnic, inclusiv pentru ventilație, pe tunelul dintre stații.

sab

Interstatia este distanta dintre doua statii. De obicei este executata cu TBM-ul, mai sunt si execeptii can este executata total/partial prin excavatie.
Ce arata ei in filmulete sunt altfel de lucrari pe o interstatie decat ce va executa TBM-ul. De obicei fiecare statie are nevoie de o centrala de ventilatie, care se face prin excavatie deschisa.

etravel

Adica structura pe care am prins-o aici in poza e o gura de ventilatie, iar centrala e undeva in interior?



danutzu_1069

Adica subteran. In general la nivelul liniei.

sab

Da, aceea este priza de aer. Exista una la fiecare statie si una pe fiecare interstatie. Cea din poza este in zona PSS Carpati de pe M4 , corespunde si cu zona amorsei lasate pentru M6. Este o zona care nu a fost executata cu scutul pe M4 datorita prezentei apeductelor si este usor vizibila din metrou.

etravel

#1916
Quote from: sab on November 16, 2024, 06:44:35 PMeste usor vizibila din metrou.
Am gasit pe net o imagine, poate singura, cu zona respectiva de tunel. In mod sigur dreptunghiul luminos din stanga sus e canalul de aerare, intra lumina naturala pe el, iar alta priza de aer nu mai stiu sa fie in zona unde se va ramifica tunelul.




sab

N-as baga mana in foc. Acolo este clar un bec, pentru ca poza a fost facuta in 2011, la inaugurarea tronsonului 1Mai-Baazilescu, mai mult pentru reclama. Pancarta respectiva a disparut repede... :lol:
Eu as spune ca centrala de ventilatie este intre tuneluri, posibil unde este usa aceea alba. Acolo tunelurile M4 sunt paralele cu pasajul rutier, iar gura de ventilatie mie imi pare a fi in mijlocul spatiului viran.





sab

#1918
La M6 mi se pare interesant ca va exista centrala de ventilatie in fiecare put de extragere a TBM-ului.
De notat ca priza de aer nu este fix deasupra centralei de ventilatie in cele mai multe cazuri.

In prima schita, pe sensul catre aeroport, se vede ca putul pt TBM va fi lipit de vechiul put pentru scutul semimecanizat de pe vremea lui Ceausescu.
In a doua schita se vede ca, pe celalalt sens, in apropiere de statia 1 Mai, priza de aer va fi in afara bulevardului, normal.

Prizele de aer sunt figurate cu portocaliu.








sab

@etravel
Acum, uitandu-ma cu mai mare atentie, este posibil sa ai si tu ceva dreptate si sa intre lumina naturala prin acel patrat. Greu de spus..
Insa mie imi este greu sa cred ca o priza de aer se face ca un luminator, o structura perfect verticala , pentru ca ar ploua direct in tunel. Doar asa, daca priza este verticala ca un luminator, ar putea sa se vada lumina naturala pana la -10/11m , la cat se afla tunelul de metrou in mod normal. Sa ne gandim ca inaltimea este cam cat un bloc P+4.