News:

Unboxing Coradia Stream în depoul Alstom!
API admisă în structura partenerială pentru dezbaterile pe Politica de Coeziune post-2027!

Main Menu

Economia Romaniei: discutii, proiecte, conexiuni cu infrastructura

Started by Ionut, April 18, 2015, 09:00:58 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

misiekwas

Este un pic oul și găina. S-ar putea și spune ca autostrada a fost construita în zone respective pentru ca PIB și grad de motorizare, deci nevoia de autostrada a fost mai mare + poziția geografica mai buna. Nu spun ca e cazul, dar Călărași și Ialomița arata ca acest impact nu este automatic. În plus, nu-i clar cum masori efectul de autostrada la PIB. Dacă tratezi existenta autostrăzi ca o variabla binomiala (DA/NU), atunci te duce la niște rezultate cam îndoielnice: de ex. Oare ciotul din Brașov are impactul mare asupra economiei județului?

Harry

Consiliul Concurenţei a autorizat tranzacţia prin care Lorelai S.p.A. intenționează să preia companiile
Irrimec S.r.l., Otech SAS și Otech 40.
Lorelai este un vehicul investițional controlat de fonduri administrate de The Carlyle Group, Inc., din
Statele Unite ale Americii.

tom_sawyer

În marș triumfal direct spre zid.

Întrebarea corectă a zilei e cât de mult vor crește taxele în 2025. Toate datele arată că România e în plină criză bugetară, iar anul viitor va veni corecția: creșteri de taxe și impozite, plus eventuale tăieri de cheltuieli bugetare. "Corecția financiară", așa cum a alintat-o guvernatorul Isărescu, e inevitabilă. Dar PSD și PNL, ajutate de presa cumpărată cu banii publici, încearcă să proiecteze o imagine triumfalistă, strict de uz electoral.

Criza bugetară seamănă cu cea din 2009 ca structură. Deficitul bugetar crește rapid și va ajunge la 7% din PIB, structura cheltuielilor statului e rigidă cu salarii și pensii ce nu pot fi tăiate, datoria publică e însă mult mai mare raportat la PIB (50% din PIB în acest moment față de circa 15% în 2009), inflația e în creștere. Și, tot ca în 2009, statul e profund nereformat, corupția e omniprezentă și nesancționată, evaziunea fiscală încurajată. Tabloul general e neliniștitor, o spun Comisia Europeană, FMI, OECD.

De ce și-a permis guvernul să amâne la nesfârșit excesele? Pentru că a beneficiat și de clemența piețelor de pe care se împrumută. Investitorii externi continuă să investească în datoria publică atât cât timp România beneficiază de generoasele fonduri europene, e ancorată puternic în UE și NATO, e stabilă politic și e credibilă în aplicarea măsurilor de reformă fiscală. Dacă însă în 2025 nu vor fi luate măsuri fiscale radicale, resursa de credibilitate a guvernului se va epuiza rapid, după cum au spus pentru G4Media mai mulți reprezentanți ai unor mari fonduri de investiții care cumpără datoria României.

Deficitul bugetar e pe cale să devină nesustenabil, iar politicienii din partidele de guvernare lucrează deja la proiectele pentru 2025. Toate scenariile sunt pe masă – creșterea TVA, creșterea impozitării veniturilor persoanelor fizice, creșterea impozitului pe profit și pe dividende, creșterea taxelor pe proprietate, dar nici o decizie nu va fi luată până la finalul alegerilor prezidențiale.

Un lucru este cert: cu cât guvernul amână mai mult reformele, cu atât măsurile de austeritate vor fi mai dure, iar impactul cu zidul realității mai brutal.

https://www.g4media.ro/in-mars-triumfal-direct-spre-zid-cum-ascunde-propaganda-psd-pnl-realitatea-dura-din-economie.html

TVlad

Nu inteleg ce ii impiedica acum pe creditorii Romaniei sa "inchida robinetul". De ce sa astepte pina la anul daca ei considera ca situatia economica nu e corespunzatoare.

Quote from: tom_sawyer on May 16, 2024, 02:13:39 PMToate scenariile sunt pe masă – creșterea TVA, creșterea impozitării veniturilor persoanelor fizice, creșterea impozitului pe profit și pe dividende, creșterea taxelor pe proprietate, dar nici o decizie nu va fi luată până la finalul alegerilor prezidențiale.


Toate, mai putin unul: reducerea drastica a bugetarimii parazite, incompetente si corupte.

tom_sawyer

Marcel Ciolacu: Următorii 5 ani reprezintă ultimul tren al României pentru dezvoltare prin fondurile europene

Premierul Marcel Ciolacu a declarat miercuri într-o dezbatere cu companiile din construcții că următorii 5 ani reprezintă ultimul tren al României pentru dezvoltare prin fondurile europene. El a făcut referire la schimbările de politici economice din UE, care în viitorul buget multianual va pune un accent mult mai mic pe investițiile în infrastructură.

"E ultimul tren al României pentru dezvoltare. Dacă România pierde următorii 5 ani (...) Aceasta sustenabilitate pe investiții va fi pe maximum 5 ani, când va trebui să dezvoltăm uniform toate regiunile României, să investim masiv în învățământ cu reforme și criterii de performanță, să investim în serviciile de sănătate", a spus Ciolacu.

g4media.ro


min. 11:10
https://www.facebook.com/CiolacuMarcel/videos/1666536274088882/?locale=ro_RO


Este pentru prima dată când un oficial spune ce au avertizat și alți specialiști. A cam scăpat porumbelul, pentru că restul membrilor de partid spun că sunt bani, avem finanțare, licităm acum x,y,z.

Quote from: tom_sawyer on September 04, 2023, 05:14:10 PMRomania, this time is different!

[...]Pentru ca alte "trenuri" nu vor mai veni. Programele actuale de finantare de care se bucura Romania sunt, cel mai probabil, ultimele de care va beneficia. Explicatiile sunt doua. In primul rand, economia Romaniei a ajuns la un nivel de dezvoltare care justifica din ce in ce mai putin finantarile UE. Pana la urma, faptul ca avem cel mai mic buget din Europa raportat la PIB e optiunea Romaniei si UE nu are de ce sa mai achite nota de plata.

In al doilea rand, UE incepe sa se pregateasca pentru primirea de noi membri. Iar in acest tablou, nevoia masiva de finantare a reconstructiei Ucrainei odata cu incetarea razboiului, ca sa nu mai vorbim de finantarea potentialei sale aderari la UE, vor schimba total sensurile fluxurilor de finantare. Astfel de evolutii au toate sansele sa transforme tarile beneficiare nete ale finantarii europene in contributoare nete la bugetul european. Inclusiv Romania.

https://www.raducraciun.ro/romania-this-time-is-different/
(Radu Crăciun, Presedinte si Director general al BCR Pensii)

shift2rail

^^ suntem cu pib/capita la sub 50% din media UE, pana la 90% (pragul de la care nu mai esti considerat stat al coeziunii si te transformi din beneficiar in contributor net) mai curg cateva exercitii financiare. Iar convergenta nu e garantata, de ex Portugalia s-a permanentizat ca beneficiar net.

Omul e in campanie electorala, jobul unui politician, pe fond.


shift2rail

Confunzi gdp/capita ajustat la ppp cu gdp/capita nominal (criteriul luat in calcul ptr coeziune). Nu e grav, nu esti singurul.

GAC

Romania nu va ajunge in veci la 80%: declin demografic, emigratie in masa, nivel de invatamant scazut, incompetenta in aparatul de stat, etc.

Ionut

Adevărul e undeva la mijloc. Da, va trece multă apă pe râurile noastre până când România nu va mai fi eligibilă pe politica de coeziune. Și tot da, banii vor fi din ce în ce mai puțini (promoțional vorbind) și mai scumpi.

Deja se întâmplă asta. Pe POIM am avut 85% UE, 15% buget, pe PT avem 50% cu 50%.

tom_sawyer

Probabil banii din următorul exercițiu se vor cheltui în întregime pe proiecte fazate din actualul exercițiu financiar, cel puțin pe rutier.

Ionut

Nu pot să zic din memorie pe feroviar, dar pe rutier clar nu. Sunt 5,5 miliarde pe rutier, alocare. PiSi 2 și 3 înseamnă cam 2 miliarde și sunt proiecte noi PT, nu POIM. Pe POIM avem PiSi 4 și 5 (fazate), din care 5 a tras pe POIM cam 50%, cred.

Se poate calcula. Conform MT, fazatele pe rutier sunt pe la 1,3 miliarde. Sigur, evident e mult, dar nici nu putem zice "în întregime". Că sunt 1,3 miliarde fazate din 5,5 miliarde alocare. Asta ca să fim corecți/preciși.