News:

API te vrea în echipa din București!

Main Menu

[TM] Centura Timisoara

Started by radutm, January 21, 2013, 01:09:49 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

elphax

#1200


Lungime 13.9 km; latime platforma 21m, viteza proiectare 120kmph :
- parte carosabilă (2 benzi pe sens): 4 x 3,50 m = 14,00 m;
- banda mediană: 2,00 m;
- benzi de încadrare – 2 x 0,75 m;
- acostamente – 2 x 0,75 m;
- lățime de lucru parapet – 1,70 m.

bogdymol

Ma tot uit la harta si nu pot sa imi dau seama de ce sunt nodurile in halul ala de supradimensionate si alungite. Mai faci 2 km in plus doar pe bretele aiurea.

Comparati de curiozitate ce lungime au bretelele si cat spatiu ocupa nodul tip trefla de la intersectia cu DN6 spre Lugoj (e vizibil pe harta asta), si cat de mari sunt noile noduri prevazute in partea de vest.
Locuit, Vizitat, Condus în: A B BG BiH CH CY CZ D DK E F FIN FL GBZ GR H HR I IL IRL L LT M MK MNE NL P PL RO RSM RUS S SK SLO SRB TR UK V
+ Australia, Canada, Egipt, Hong Kong, Macau, Malaysia, Maroc, Noua Zeelandă, Singapore, Emiratele Arabe Unite & Statele Unite ale Americii
drumurile mele

nohoni6749

Poate e din cauza vitezei de proiectare de 120kmh... O sa fie drum expres?

dr4qul4

nici eu nu inteleg nodurile cu DN6 si DN59A. Mergeau noduri ca cel din Pipera de pe A3.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

Lau

^ Cel de care zici de pe A3 e super optimizat ca spațiu.
O varianta similară am tot văzut prin Ungaria, de ex ultimul nod de pe M43, care cred ca are avantajul unei deschideri pe sub autostrada si mai compacta.

Insa chiar si o trefla simplă, cum da exemplu bogdymol cea de la intersecția cu DN6, era mult mai buna ca soluția aleasa aici.

Probabil avea cineva terenuri in zona la un "preț bun"? Deși mi-e greu sa cred ca in ziua de azi asta mai e un criteriu...

miahi

Pretul terenului nu cred ca mai e un criteriu, poate doar accesul unor parcele la noduri. E mult mai profitabil un acces bun decat o expropiere . 

Lau

Locația nodurilor e buna, la intersecția cu DN-uri. Si lungimea bretelelor nu ajuta la access, căci nu te poți sui direct pe bretea :-)
Daca mă uit mai bine pe Google Maps, se pare ca totuși sunt corecte configurațiile:
- DN6 spre Sannicolau are calea ferată pe o parte, mă gândesc ca era mult mai scump de construit bretelele peste ea.
- La intersectia cu DN59A spre Sacalaz/Jimbolia exista o grămadă de construcții pe o parte si străzi pe cealaltă... unde sunt buclele pare singurul loc plauzibil...

elphax

Deci serios, nu cred ca aici pe forum sunt oameni care nu isi dau seama ca este doar un desen cu carioca in paint, nodurile nu vor fi asa de mari ca ar creste cu 10% costurile proiectului. Asteptam plansele reale ...

mircea

@elphax poftim pozițiile nodurilor și pasajelor.

La DN6, nod la km 3,5 și DN e la km 4,750
La DN59, nod la km 8,115 și DN e la km 10.

Despre ce carioci în paint vorbești?!

Ai două pagini mai în spate, în postul lui @Cuneo, toate cifrele.

dr4qul4

cu cat e mai greu de crezut, cu atat este mai greu de schimbat.
Si cocoasa de la Focsani parea ca e o "carioca in paint" si asa a ramas.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

iuli

Quote from: dr4qul4 on January 09, 2024, 11:45:30 PMnici eu nu inteleg nodurile cu DN6 si DN59A. Mergeau noduri ca cel din Pipera de pe A3.

Ambele noduri par restrictive din cauza celor doua cai ferate. La DN6 sigur va urma pasaj peste calea ferata a DN6 iar atunci nodul e putin mai complex de facut iar cum nu erau limitati de spatiu ca si in cazul celui de pe Lugojului au putut sa il mute si sa faca (probabil) bretelele mai largi si sa nu trebuiasca sa urci pe centura cu 30 km/h.
La cel cu DN59A va urma pasaj al centurii peste calea ferata si peste drumul national. De asta drumul de legatura va fi mai lung pana se termina "panta" pasajului. Aici e ciudat doar ca nu au facut accesul prin partea de est si au mai facut un pasaj al "trompetei" peste centura.

Eu zic ca nu va fi atat de rau precum pare din desen.
-------------------

Watch my roadtrips
MyBlog

Cuneo


Mulțumim, frameD Future PRODUCTIONS!

culi

https://www.tion.ro/stirile-judetului-timis/foto-au-reinceput-lucrarile-pe-centura-timisoara-sud-1804188/

"Direcția Regională de Drumuri și Poduri (DRDP) Timișoara anunță reluarea lucrărilor pe Centura Timișoara Sud, la aproape o lună de când au fost întrerupte temporar. Inițial, termenul de reluare a acestora era data de 8 ianuarie. Lucrările ar trebui finalizate în luna iulie.

,,Activitatea se concentrează pe structuri, în special la pasajele din zonele Freidorf, Chișoda și Moșnița Nouă. În ceea ce privește lucrările la terasamente, se face stabilizare cu lianți hidraulici în zona localității Moșnița Nouă și așternere de balast, pe un sector dintre Freidorf și DN 59 Timișoara – Șag. (...) Continuă și lucrările de relocare a rețelei de înaltă tensiune din zona localității Moșnița Nouă", transmit reprezentanții DRDP Timișoara.

În prezent, lucrările sunt la aproximativ 65%, potrivit reprezentanților DRDP Timișoara. Asta și pentru că în ultimele luni asocierea care se ocupă de lucrări s-a concentrat pe alte contracte din sudul țării. Totuși, în decembrie, când s-a anunțat întreruperea temporară a lucrărilor, se promitea o mobilizare exemplară odată cu reluarea lor."

In articol apare si filmarea de la frameD Future PRODUCTION.

horyatm

S-au montat grinzile la nodul de la Moșnița Nouă.