[TM] Centura Timisoara

Started by radutm, January 21, 2013, 01:09:49 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

pum89

Quote from: Konter on November 03, 2023, 05:28:51 PMhttps://arenaconstruct.ro/vo-timisoara-sud-umb-s-a-mobilizat-corespunzator-pe-santier/

3% progres in 3 luni. Probabil se mobilizeaza la primavara.

Am deja o senzatie ca nu o sa fie gata anul viitor in iulie. Trebuie aduse mai multe echipe care sa lucreze in paralel.

Cuneo

Nu pot să cred că TS avea 58%, cred că e o greșeală.

ioio_viola

Pare putin acel 3%, dar activitate destul de buna se vede pe santier. Azi lucrau destul de intens la podul peste Bega. Cred ca urmeaza cat de curand o betonare acolo.

culi

Se fac pasi pentru amenajarea giratiei la intersectia cu DC140 (drumul Boilor), iar pe restul lotului se lucreaza sustinut. Se anunta insa ceva zile ploioase in perioada urmatoare.
https://www.opiniatimisoarei.ro/amenajarea-intersectiei-drumul-boilor-cu-centura-sud-timisoara-intr-o-noua-etapa-cu-hotarare-de-guvern-muncitorii-lui-umbrarescu-vin-tare-din-urma-foto/05/11/2023

Cuneo

Viitoarea Centura de Vest de la Timisoara, cu 4 noduri rutiere si 10 poduri si pasaje, pregatita de licitatia pentru gasirea unui constructor. Foto

TIMISOARA. Ajunge la ultimul hop birocratic viitoarea Centura Vest de la Timisoara, al treilea tronson de drum din mult asteptatul proiect de infrastructura care, odata ce va fi complet, va insemna scoaterea traficului greu din oras.
Cum Primaria Timisoara si Consiliul Judetean nu au putut cadea la o intelegere pentru a prelua acest proiect de la CNAIR sa-l implementeze impreuna pentru a grabi lucrurile, ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu l-a lasat in grija Companiei Nationale de Administrare a Infrastructurii Rutiere, care, iata, l-a dus pe repede-nainte in faza finala ce tine de documentatii. Cu Studiul de Fezabilitate incheiat si avizul de Mediu aprobat, Varianta de Ocolire Vest Timisoara poate intra in licitatie pentru gasirea unui constructor.

,,Tot in decembrie, una din investitiile la care tin foarte mult va fi lansata. De data aceasta investitia pentru Centura Vest Timisoara, la patru benzi. S-a terminat Studiul de Fezabilitate.
Suntem in aceasta luna in acele proceduri care tin de indicatorii tehnico-economici, chestiuni de birocratie, care vor fi terminate pana la sfarsitul anului. In decembrie vom lansa licitatia pentru Centura Vest,,, a spus Sorin Grindeanu, ministrul Transporturilor vineri la Timisoara.

Traseul final a fost deja stabilit de multa vreme si din 4 variante studiate a fost aleasa cea de aproape 14 kilometri lungime, care va avea 4 noduri rutiere si 10 poduri si pasaje.



,,Punctul de inceput al obiectivului ,,Varianta ocolitoare Timisoara Vest", reprezentata cu rosu, se desprinde din Centura existenta, are orientare spre sud-est, fiind in prelungirea centurii existente pe partea de nord pe circa 1 km, dupa care printr-o curba cu raza mare schimba orientarea traseului catre sud. La km 3+380 traverseaza calea ferata 218 Timisoara – Arad si la km 4+860 traverseaza atat drumul national 6, cat si calea ferata 133 Ronat Triaj – Cenad aflata in paralel cu drumul national, ce va fi proiectat pentru viteza de proiectare de 120 km/h.
In continuare, traseul se desfasoara intr-o zona plata, la circa 600 m in paralel cu o linie electrica de 220kV, traverseaza paraul Beregsau la km 7+795 al variantei si, printr-un pasaj comun, traverseaza in zona km 9+950 drumul national 59A (km DN 59A 6+200) si calea ferata 100 Timisoara – Jimbolia, aflata la circa 400m sud fata de drumul national, dupa care varianta se indreapta spre Canalul Bega.
La circa 200 m dupa traversarea Canalului Bega, varianta are punct final km 0 al variantei de ocolire Timisoara Sud,,, se arata in documentatia care insoteste Raportul privind impactul asupra mediului, depus la Agentia de Protectia Mediuui Timis.

Nodurile rutiere ce vor fi amenajate pe viitoarea Centura Vest Timisoara sunt:

– Nod rutier la intersectia Varianta ocolitoare Timisoara Vest cu DN 69 (E671) si Drumul
national Centura Timisoara (DNCT);
– Nod rutier la intersectia Varianta ocolitoare Timisoara Vest cu DN 6;
– Nod rutier la intersectia Varianta ocolitoare Timisoara Vest cu DN 59A;
– Nod rutier la intersectia Varianta ocolitoare Timisoara Vest cu Radiala Noua de Vest (aflata inca in faza de documentatie)

Iata si podurile si podetele ce vor fi construite pe Centura Vest!





Lungimea traseului studiat este de 13,620 km si traverseaza teritoriul UAT Timisoara, Sacalaz si Utvin.

Coridorul propus nu afecteaza zone naturale protejate, cea mai apropiata arie fiind la Becicherecu Mic, la circa 350 m nord, care cuprinde un sit din reteaua ecologica europeana Natura 2000 Romania, in care se regasesc mlastini si pajisti ce adapostesc pasari si animale precum popandaul, suita sau buhaiul de balta cu burta rosie.

Pe traseul viitoarei variante nu se afla cladiri care necesita demolare.
In zona adiacenta raului Bega exista 4 rezervoare in care este depozitat namolul rezultat din dragarea raului, iar varianta de ocolire va afecta doar o celula care este goala, astfel ca nu impiedica lucrarile.

Durata de executie pentru Centura de Vest Timisoara, conform documentatiei, este de aproape 2 ani din momentul ordinului de incepere a lucrarilor

Daca licitatia si mai apoi construirea soselei vor merge conform planului, cel tarziu in 2026, Timisoara ar beneficia de un inel complet de centura. Aceasta in conditiile in care primul segment din varianta de ocolire este deja folosit de mai bine de 10 ani in nordul Timisoarei (intre Lugojului si Aradului), iar la cel de-al doilea, care trece prin sud, se lucreaza in ritm alert si ar trebui sa fie gata cel tarziu in iulie 2024.

Viitoarea Centura de Vest de la Timisoara va avea 2 benzi pe sens si separatoare mediane.

https://www.opiniatimisoarei.ro/viitoarea-centura-de-vest-de-la-timisoara

iuli

Buna vestea, sa vedem si continuarea. Iar legat de profesionalism, nu stiu cine a facut harta aia dar se pare ca nu stie mare lucru. Au scris DN79 in loc de DN69  :| Sper ca nu au facut si alte "scapari" prin documentatia pentru licitatie si proiect.
-------------------

Watch my roadtrips
MyBlog

mdragos

Din cate stiu este SF + PT, ar fi sanse ca licitatia sa mearga ok. Cu cat mai putine variabile cu atat mai bine. Poate se baga UMB, desi toata lumea zice ca sunt prinsi pana peste cap cu toate proiectele care le au deja.

reed


Vlad94

Centura de vest va avea doua benzi pe sens.

alexa_adrian2001

Ce mai face UMB aici pe aceasta centura? Cate resurse are alocate aici oare? Cand s-ar putea sa termine? Intreb ca sa imi fac imagine cand ar putea trimite din echipe catre focul mare(A7).

pum89

#1180
Centura de sud: se lucreaza, dar nu la turatie maxima, nu vad cum o sa termine in iulie 2024. Doar daca mai aduc oameni in primavara.

a.l.x

#1181
QuotePași importanți pentru infrastructura rutieră din #Banat, #Muntenia și #Dobrogea!

Am avizat, astăzi, în Consiliul Tehnico Economic (CTE) al #CNAIR mai multe documente necesare construcției unor drumuri importante în județele #Timiș, #Buzău, #Brăila, #Tulcea și #Constanța.

- Studiul de Fezabilitate pentru Varianta Ocolitoare #TimișoaraVest (aproximativ 14 km) care va fi construită la profil de drum național cu două benzi pe sens și va avea un impact important atât pentru economia Județului Timiș, cât și pentru cea a Municipiului Timișoara.
Valoarea estimată pentru construcția acestei variante ocolitoare finanțată prin fonduri europene nerambursabile) este de 2,28 miliarde de lei (cu TVA).
După semnarea contractului, antreprenorul va avea la dispoziție 30 de luni (6 luni proiectare și 24 de luni execuție) pentru finalizarea lucrărilor.

#dezvoltare #investitii #modernizare #fondurieuropenene #CristianPistol
FB CRISTIAN PISTOL

Nu era proiectarea inclusă în contractul cu Search?


Powered by API/PUM imgur uploader

survola

Destul de departe de oraș, centura aceasta.

Vlad94

In sfarsit au proiectat ceva ce trebuie. Pacat ca se termina intr-un giratoriu in Freidorf si continua ca un drum cu o singura banda pe sens pana in DN59.

Adrian.TM

E pacat de noduri ca necesita un ocol mare pana urci/cobori de pe centura, dar, faptul ca va fi la 4 benzi e un mare plus, si mai compenseaza lipsurile.