[TM] Centura Timisoara

Started by radutm, January 21, 2013, 01:09:49 PM

Previous topic - Next topic

2 Members and 1 Guest are viewing this topic.

dan tm

Quote from: survola on December 07, 2023, 05:26:04 PMDestul de departe de oraș, centura aceasta.


Ti se pare, deja orasul a trecut de Ronaț Triaj iar Săcălazul vine spre oraș.

Se construiesc blocuri aproape de  soseaua propusa spre nodul ala din dreptul triajului.
Cînd o să fie construită o să fie în oraș deja.

Archi

Singura chestie putin aiurea este dimensiunea mult prea mare a nodurilor, la ochi liber nodul de la Sacalaz are bretea de aproape 2 km, ceea ce e un overkill masiv. Putea sa fie gandit mai mic si mai putin risipitor de spatiu.

In rest ok proiectul

danvoicu

Pai ce vreti mai fratilor ? Aia cu interesele de pe acolo nu au si ei putere de decizie. Ca doar d-aia sunt cumetriile.Lasa-i pe fraieri sa se chinuiasca. Cine stie motivele reale ca sunt confidentiale, ca orice platit din bani publici.

dr4qul4

Eu nu-i inteleg de ce nu poriecteaza noduri pe 3 niveluri. Au inceput deja sa o faca pe DNCB, dar solutia poate fi aplicata la intersectia A/DX/VO 2x2 cu aproape orice DN.
Bagi DN la -1 pe o singura banda pe sens, tragi un giratoriu la 0 si urci A/DX la +1 cu niste benzi de incadrare paralele cu A/DX (si altele 4 paralele cu DN-ul).
Ocupa foarte putin spatiu si ai un singur giratoriu unde faci totul.

pe drumurile cu trafic redus, se poate renunta la -1..
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

reed

Cine vrei sa îți proiecteze noduri pe 3 nivele?Consitrans?Search?Se pare că aia au ingineri de abia au trecut examenele cu 5 după 10 restante.

Vlad94

Asta s-ar preta la giratoriul din Calea Aradului. Pe langa pasajul est-vest al centurii, ar trebui si unul subteran pe axa nord-sud pe DN69. Asta in ideea in care deschiderea DX-ului A1-DN69 si Centura Vest vor aglomera si mai mult zona.

Vlad94

#1191
Cum nu e fain doar să te plângi de soluții proaste și pentru că am vrut să testez niște funcțiuni noi pentru hărți simple, am realizat o propunere pentru nodul Freidorf. Am gândit nodul ținând cont de o viitoare extindere a drumului de centură la patru benzi și cam asta mi-a ieșit.





Powered by API/PUM imgur uploader

Practic, nodul se va muta în zona pasajului Freidorf, care va fi modernizat și pe unul din poduri (cel sudic), extins la patru benzi. Pe breteaua spre Utvin, se va realiza un sens giratoriu, care va conecta zona industrială, deoarece actuala legătură va deveni o bretea în direcția Arad. În vestul pasajului se va realiza un sens giratoriu, pentru intrarea pe centură în direcția Moravița respectiv ieșirea dinspre Arad. Ieșirea dinspre Moravița se va realiza printr-o bretea direct pe pasaj. Accesul spre giratoriul vestic dinspre oraș realiza cel mai facil, prin continuarea spre breteaua spre Arad și apoi prin viraj la stânga pe breteaua nordică a pasajului Freidorf.

culi

https://adevarul.ro/stiri-locale/timisoara/vacanta-pe-santierul-centurii-timisoara-sud-umb-2326886.html


"Pentru șantierul centurii de ocolire Timișoara Sud a început vacanța de iarnă. Conform reprezentanților antreprenorului UMB Spedition, activitatea pe șantier se va relua începând cu 8 ianuarie 2024.
Noul constructor UMB Spedition a intrat pe șantierul centurii de ocolire Timișoara Sud la mijlocul lunii septembrie, având la dispoziție doar un an să termine lucrarea, pentru a nu pierde finanțarea de circa 80 de milioane de euro din fonduri europene. 
Compania condusă de băcăuanul Dorinel Umbrărescu a preluat șantierul la un progres fizic de 58,26%, după ce contractul cu italienii de la Tirrena Scavi a fost reziliat la ordinul ministrului Sorin Grindeanu. Iar activitatea și mobilizarea de până acum a noului constructor a fost apreciată.
Pentru anul 2024, constructorul promite însă un ritm și mai mare.
,,Până la finalizarea contractului, în iulie 2024, antreprenorul s-a angajat să aibă o mobilizare mai mare și activitate mai intensă, în condițiile în care a finalizat alte proiecte de infrastructură pe care le avea în lucru în zona de sud a țării. Activitatea la terasamente depinde de condițiile meteo pe care le vom avea în lunile de iarnă. De altfel, în ultima lună, s-au executat doar lucrări la structuri (pasajele și podurile de pe traseu), lucrările la terasamente nefiind posibile din cauza condițiilor meteorologice", au transmis cei de la DRDP Timișoara. "

a.l.x

QuoteAgenția pentru Protecția Mediului Timiș a emis 𝐚𝐜𝐨𝐫𝐝𝐮𝐥 𝐝𝐞 𝐦𝐞𝐝𝐢𝐮 nr. 12/22.12.2023 pentru proiectul de infrastructură rutieră: ,,𝑉𝑎𝑟𝑖𝑎𝑛𝑡𝑎 𝑑𝑒 𝑂𝑐𝑜𝑙𝑖𝑟𝑒 𝑇𝑖𝑚𝑖𝑠̦𝑜𝑎𝑟𝑎 𝑉𝑒𝑠𝑡", propus a fi amplasat în municipiul Timișoara, comunele Sânmihaiu Român și Săcălaz, intravilan și extravilan, județul Timiș.
Beneficiar: Compania Nationala de Administrare a Infrastructurii Rutiere

🏞�"Proiectul a parcurs procedura de evaluare a impactului asupra mediului, se desfășoară preponderent în terenuri agricole și zone industriale sau comerciale, traversând totodată și Râul Bega. Realizarea proiectului nu va afecta terenuri naturale cu valoare ecologică ridicată sau zone cu areale naturale ce pot reprezenta habitat pentru diverse specii", a transmis APM Timiș.

ℹ️ Prin proiect se propune realizarea unei variante ocolitoare a Municipiului Timișoara prin partea de vest, cu două benzi/sens și o lungime totală de 13,906 km. Valoarea estimată pentru construcția acestei Variante Ocolitoare (finanțată prin fonduri europene nerambursabile) este de 2,28 miliarde de lei (cu TVA). După semnarea contractului, Antreprenorul va avea la dispoziție 30 de luni (6 luni proiectare și 24 de luni execuție) pentru finalizarea lucrărilor.

DRDP Timișoara

freelancer

Quote from: culi on December 26, 2023, 11:57:29 PM,,Până la finalizarea contractului, în iulie 2024, antreprenorul s-a angajat să aibă o mobilizare mai mare și activitate mai intensă..."

isi imagineaza cineva ca va fi gata centura sud in iulie 2024?
poate in iulie 2025, cu tot cu mobilizarea lor mai mare.

pentru mine UMB a produs o dezamagire. progresul in ultimele 6 luni din 2023 a fost abia de cateva procente, si nu vad DRDP-ul sau pe ministrul Grindeanu sa declare acest lucru.
... si mai aveau tupeul sa mentioneze o finalizare inainte de termen.

,,A fost emis ordinul de începere a lucrărilor la Centura Sud. Aici lucrează UMB, după cum știți, o firmă serioasă. De luni vor face organizarea de șantier și cel mai probabil vor intra săptămâna viitoare în forță, așa cum îi știm. Termenul este de 12 luni, dar sunt convins că va fi redus spre jumătate, șapte-opt luni, maximum", a declarat ministrul Sorin Grindeanu. in 7 iulie 2023

deci pregatiti-va pentru finalizare prin martie 2024  :-[  :-[  :-[

dorum

#1195
In general nu sunt laudatorul de serviciu al UMB-ului... insa inainte, de la premize de finalizare 0, acum macar avem premize 100%.
Pentru UMB in momentul de fata, cel mai greu lucru este ordonarea prioritatilor. Daca prioritizeaza sa termine la termen, atunci acest lucru va fi o certitudine.

mircea

^^ Absolut fascinant cum iei de bun ce scoate Grindeanu pe gură.

cryu

Am filmat sectorul Ghiroda-Mosnita Noua


Sectorul Ghiroda - Mosnita Noua este aprope la acelasi stadiu pe care l-a last TS , au lucrat la podul peste Bega si la cele 2 podete plus podul peste canal din Ghiroda in rest mai nimic.Se vad munti de balast de pe traseu , la intersectia cu drumul boilor absolut nimic , la intersectia cu DJ 592 catre Mosnita au finalizat pilele urmeaza grinzile (armare + suprabetonare ) cam strans termenul aici plus ca o sa fie si un giratoriu mare la sol , din Mosnita catre Urseni deja traseul era impracticabil(era sa raman cu masina in noroi) dar am ridicat drona si am vazut iar munti de balast pe traseu , iar pasajul peste CF Giroc - Urseni era suprabetonat.Slabut avans in aceste 5 luni de munca , se pare ca s-au concentrat pe structuri dar trebuie sa traga foarte tare pt a finaliza in termenul contractual vara lui 2024.

a.l.x

QuoteMinisterul Transporturilor si Infrastructurii România a publicat pentru consultare publică Proiectul de Hotărâre a Guvernului pentru aprobarea indicatorilor tehnico-economici aferenți obiectivului de investiții ,,Varianta de ocolire Timișoara Vest", județul Timiș.
🔗 Documentele pot fi consultate la acest link: https://mt.gov.ro/web14/transparenta-decizionala/consultare-publica/acte-normative-in-avizare/5043-hg08012024dacrtm
DRDP Timișoara

tom_sawyer

#1199
Au fost aprobați următorii indicatori tehnico-economici: lungime traseu 13,906 km.

Valoarea totală a investiţiei (inclusiv TVA) 2.278.939 mii lei, din care construcții + montaj (inclusiv TVA) 1.909.857 mii lei.

Finanțarea obiectivului de investiții se realizează din fonduri externe nerambursabile – Programul Transport (P.T.) 2021-2027 și de la bugetul de stat.


Lățime platformă varianta de ocolire / drum de legatură: 21,00 m, din care:
parte carosabilă (2 benzi pe sens): 4 x 3,50 m = 14,00 m;
banda mediană: 2,00 m;
benzi de încadrare – 2 x 0,75 m;
acostamente – 2 x 0,75 m;
lățime de lucru parapet – 1,70 m.

Pentru asigurarea relațiilor de trafic cu drumurile existente și de perspectivă se vor amenaja 4 noduri rutiere după cum urmează:
1.   Nod rutier km 0+550 la intersecția VO Timișoara Vest cu DN 69 (E671) și Drumul Național Centura Timișoara (DNCT);
2.   Nod rutier km 3+830 la intersecția VO Timișoara Vest cu DN 6;
3.   Nod rutier km 8+210 la intersecția VO Timișoara Vest cu DN 59A;
4.   Nod rutier km 12+275 la intersecția VO Timișoara Vest cu Radiala Nouă de Vest (C30- [proiect derulat de Primăria Municipiului Timișoara] și drum de legătură de circa 1,70 km, cu câte două benzi de circulație pe sens;


MT