[B] Infrastructura feroviara urbana Bucuresti

Started by Ionut, October 24, 2012, 07:46:56 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

dekolor

Am omis sa pun si cateva detalii legate de timp de mers si cadenta din caietul de sarcini pentru cele patru trasee din SF (S2-S5):

misiekwas

@dobrogean total de acord ca CFB este configurat pentru altceva și nu corespunde realității, de aia foarte multe linii industriale care nu duc nicăieri etc.
Da, propunerea PMB este să spunem "low cost", ca nu vreau acum o generala reconstrucție de CFB, dar îmi se pare o varianta realista și o gura de aer după unele propuneri nerealiste (țineți minte de o propunere privind gara centrala la piață Unirii?). Vom vedea.

@dekolor da, aici sunt probleme privind cadența și aici vine îngrijorarea mea cea mai mare (aici și cu MR și ticketing zonal).

AndreiB

#782
Ticketing exista deja la TPBI (abonament care include ruta metropolitana de la OTP).

Probabil ca asa ase va face: abonamentele vor include toate rutele metropolitane si plata biletului individual de tren se poate face la validator. Inseamna o mica reducere la preturile biletelor individuale (e.g. Scrovistea - Bucuresti e acum 8.5 lei vs 5 lei cat e tariful de tren metropolitan.

Abonament suprafata, tren, metrou: 210 lei pe luna

Problema e cadenta: la un tren pe ora pe anumite rute nu prea va merge nimeni...

misiekwas

Da, la varianta asta de 60 de minute o sa fie mai greu pe linia prin Baneasa care e prin esență urbană și ar avea nevoie de cadența mai mare. Si aia mi se pare "make or break" de tot proiectul.

AndreiB

Aia ar avea o cadenta de 30min pe segmentul Bucuresti Obor - Bucuresti Baneasa.

Insa chiar si asa, e o frecventa mult prea rara.

Daca ai vrea sa ajungi de la Obor la Pipera, ai lua metroul care are o frecventa de 10tph sau trenul cu frecventa de 2tph...

Trenul e mai bun pentru a merge din Peris in Pipera, unde 2tph e ok, te pliezi pe orarul trenului.

Dar urban - e nevoie de minim 4tph.

dobrogean

#785
^
La reteaua feroviara actuala nu se poate pune problema asigurarii unei frecvente similare cu cea a metroului. Ideea este ca trenul metropolitan sa asigure o legatura in zonele unde nu exista metrou.

misiekwas

Da, 4tbh ar trebui sa fie țintă, dar în anumit context și 2tbh ar putea sa meargă. Îmi se pare ca ideea la ei este nu Obor în sine ci Doamna Ghica etc. (da, poate navetă ar fi o soluție, iar trenul sa se ducă la Pantelimon). M2 oricum e aglomerat pana la capac și o soluție mai rara dar mai comoda ar putea sa fie ok pentru unii. Oricum, e nevoie de investiții destul de măricele, de exemplu desființarea de trecerii la nivel. Și asta ar trebui și una dintre priorității. Și de stații noi.

hefaistos

În București, frecventa de 2tph nu este motivanta în nici un context.ai ales ca trebuie sa te duci "în gara".
În extraurban, rămâne de văzut.
As fi curios ce scrie în protocolul CFR - PMB, mai exact dacă si-au asumat ceva, referitor la disponibilitate, frecvente, costuri reduse sau gratuitate la utilizare infrastructura.
Pariu 500 lei: Pana la 31 decembrie 2024, se va deschide A7 intre Buzau Nord si Focsani Nord. data de initiere a pariului 2 octombrie 2023
Pariu suplimentar 200 lei: Se deschide traficul pe Lot 4 - Centura Focsani înainte de 15 iunie 2024.

misiekwas

Pai, încă nu. Din câte am înțeles, spre sfârșitul anului acesta va fi finalizat SF-ul de CFR pentru întreg CFB, care în linii largi coincide cu ceea ce vrea PMB și care are în scop creșterea capacității rețelei. O sa vedem, cum am spus, consider ca ideea e buna, dar mai durează.

shift2rail

^ nu se poate cala SF-ul CFR Infra pe necesitatile PMB?

Foarte buna observatia lui @dobrogean legata de scopul initial al CFB: deservirea industriei comuniste. Bazinele periurbane de astazi nu coincid decat intamplator cu amplasamentulul fostelor industrii.




misiekwas

^pai da, dar asta știm.intrebarea este ce facem cu aceasta. Dar avem acum o struț-cămilă: pe hârtie CFB are peste 600 km de linie, deci cam multicel. În practica, e cam trist, cu majoritatea de linii neelectrificate, simple, cu TNuri, racorduri la uzine care nu mai exista, stații în câmp și nivel de întreținere sub nivelul marii. Și costul de modernizare va fi enorm, nu m-ar mira dacă ar fi mai mult decât la coridor. Deci, ceea ce mi se pare ok prin faptul ce e modest, dar și realist, fără vrăjeli precum gara centrala. Cred ca SF-ul CFRului va arata ca multe linii nu vor apărea pentru ca nu îs loc, dar va arata linii cu potențial.



etravel

#791
Quote from: AndreiB on August 23, 2023, 09:31:34 AM
  • Bucuresti Basarab h - mult prea aproape de GdN / Carpati si fara peroane posibile pe M1000/800/700
  • Triaj / Pajura - complet non sens sa opreasca trenurile de aeroport acolo
  • Chitila 2 / Buciumeni - de fe ai face ceva de genul asta - garile mari sunt super aproape si iarasi ai opri in linia curenta
* PO Carpati este perfect inutil pentru insasi functiunea lui initiala - punct de oprire. Nu neaparat pentru ca este in linie curenta - la "refacerea" CFB se pot adauga abatute, sa nu incurci traficul. Problema e insasi situarea lui  - dinspre Chibrit (Mihalache/Grivita) accesul e imposibil, fiind revizia de vagoane la mijoc. Curte ingradita si pazita, nu te lasa paznicul sa faci defilare pe acolo. Ergo nu vine nimeni pe acolo. Dinspre Giulesti nu vin mai mult de 2-3 navetisti obositi, daca or mai veni si aceia. Desfiintarea e cea mai buna solutie.
* La  Buciumeni presupun ca harta se refera la un P.O. nou. Nu la Ramificatia Buciumeni, care e pur si simplu un loc in camp cu niste macazuri si o cladire antica pentru IDM. Pentru P.O. nou exista de asemenea loc berechet, inclusiv pentru doua abatute noi pe cele doua sensuri. 
* Ce intelege harta prin Chitila 2? Un P.O. nou, dincolo de gara existenta, dar pana in Buciumeni? Sau ce anume? 
* In fine, ultima intrebare - ce fixatie/fetiş/obsesie are ND cu Scrovistea? Are cumva o proprietate in zona? Planuieste sa cumpere una acolo? Ruta e deja bine acoperita de Regio-urile de pe M1000. In plus, nu vorbim de o metropola periurbana cu asa nevoi de trafic sa justifice frecvente in plus. In al treilea rand, P.O.H. Scrovistea inseamna doua peroane in linie curenta si atat, fara posbilitate de rebrusare. Ca sa nu incurci traficul, logica era prelungirea pana la Crivina.
Mai sunt aberatii pe harta si in ceea ce priveste Caciulati - Ciof(liceni) - Snagov, dar ma opresc pentru ca a iesit ditai textul.     

dekolor

#792
Voi pune aici coordonatele pentru statiile noi propuse de TPBI pe Buc - Scrovistea, tot din licitatie:
Chitila 2 (gmaps) - 44.511652, 25.971665
Buciumeni (gmaps) - 44.543269, 25.962611
Lac Mogoșoaia (gmaps) - 44.530156, 25.965935

misiekwas

^^Scrovistea e simplu de explicat: acolo se termina raza de TPBI, fiind ultima stație din Ilfov. Bănuiesc ca fixata pe linia asta este tocmai ca începem de lucruri care sunt relativ ușor de făcut.

etravel

#794
Logic ar fi sa extinda cumva 'raza' pana la Crivina. Operarea doar pana la Scrovistea incurca, nu ajuta.
Desi e greu de spus ca nu va fi doar o alta operatiune de carat aer si poate si ceva calatori la ore de varf, totul pe banii municipalitatii.

Quote from: dekolor on August 23, 2023, 09:33:34 PMVoi pune aici coordonatele pentru statiile noi propuse de TPBI pe Buc - Scrovistea, tot din licitatie:
Multumesc