[B] Infrastructura feroviara urbana Bucuresti

Started by Ionut, October 24, 2012, 07:46:56 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

misiekwas

#810
Cum ceva asa de banal precum copertina continua sa depășească capacității CFR sau STB este ceva fascinant. Haideți sa vorbim despre HSR.

frunzaverde

#811
Quote from: mirceaeliade on August 30, 2023, 11:11:02 AMStie careva de ce nu se face o linie "completa" de 360 de grade care sa porneasca din Nord, trece prin Vest, continua la Obor si se intoarce in Nord [sau invers]?

Foarte simplu:
1. Obor nu e pe centura feroviara, e o gara infundata care porneste din 800 (nici macar din Centura). Ar fi o dubla rebrusare, si ar lua o gramada de timp.
2. Intre Jiava si Bucuresti Sud, respectiv intre Voluntari si Mogosoaia centura nu a fost gandita niciodata pentru calatori. Intre Jilava si Bucuresti Sud este o linie simpla, foarte lenta, serpuita, care arata asa (si a aratat asa dintotdeauna):



Cine naibii vrea sa mearga cu 20 km/h pe-aici?

Pe vremuri, exista un tren format dintr-un automotor Malaxa pentru uzul angajatilor CFR. Era folosit ca sa ajunga la prima legatura urbana si cam atat, facea roata in aproape 4 ore.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

tom_sawyer

#812
Proiectul de implementare a trenului metropolitan are trei componente majore: achiziție material rulant, înființări puncte noi de oprire și alte lucrări (modernizări stații) și modernizare, reabilitare, dublare și electrificare Centură Feroviară București.

Scrioșteanu pe facebook

@misiekwas , @Sorinus : s-a făcut și la noi Punct de Oprire (PO) Otopeni Nord, numai că deocamdată e inutil, nu există suficiente trenuri care sa oprească acolo:
https://forum.peundemerg.ro/index.php?topic=504.msg365618#msg365618
https://forum.peundemerg.ro/index.php?topic=504.msg365598#msg365598
https://forum.peundemerg.ro/index.php?topic=504.msg365467#msg365467

https://mersultrenurilor.infofer.ro/ro-RO/Statie/Otopeni-Nord-PO?Date=31.08.2023


Vlad94

București Vest se află la nici 400 de metri de Depoului Militari. În prezent există o linie care face o buclă în jurul depoului. Cu mici modificări, M3 poate avea capătul aici (practic M3 va înconjura depoul). Se poate face o stație pe modelul Tudor Arghezi, care să fie lipită de Depoul Militari. De la stație, cu un trotuar obișnuit se trece CF spre CET și se continuă 300 de metri și dai în stația București Vest. De acolo, cu un pasaj subteran pe sub linii ești pe peron la București Vest. Toate astea se pot face cu un singur proiect integrat de transport, doar să se vrea.




Powered by API/PUM imgur uploader

Sorinus

Si la ce ajuta? Buc Vest nu e langa vreo zona populata. Sa iei M3 din Militari, ca apoi sa iei trenul la intrrvale ce minim 30min, spre GDN, e cam pointless. Poti schimba la Eroilor pe M1 si iesi mai bine.

Domnestiul e prea departe, daca vi cu masina pana acolo, te duci si mai departe.

EugenRo

#816
^Teoretic, ar putea parea o idee buna, cu conditia de a sti ce se intampla cu proiectul de prelungire Metrorex spre Militari/ A1.
In lipsa acestei prelungiri, cei dinspre Chiajna, ar putea lua trenul pana la Bucuresti Vest si apoi legatura directa spre centru cu metroul.

Pentru cei dinspre Domnesti, planul era prelungirea M5, ramura Valea Ialomitei.

irirat

#817

Eu zic ca trenul asta va fi un mare fas in zona de vest si incerc sa argumentez din perspectiva unuia care locuieste in apropiere de Militari Residence.
So, daca studiem harta o sa observam ca Gara Chiajna e la minim 4km de unde incepe zona de blocuri de la Militari Residence.
Daca ai si trecut prin zona o sa vezi ca aceasta gara (situata de fapt in Municipiul Bucuresti) este intr-o zona destul de insalubra, cu zero posibilitati de parcare, de siguranta nu ma pronunt.
Asa ca de ce ai merge minim 4 km spre gara (drum pe care acum esti obligat sa-l faci cu un mijloc de transport propriu, ca autobuze nu exista) sa iei un tren spre nowhere, sa schimbi trenul cu M3, cand in schimb, dupa 1 sau 2 km de mers pe jos/cu 178/ cu vecinii / cu masina proprie ajungi la M3 (Preciziei sau Pacii) unde culmea mai si gasesti locuri de parcare (Metro / Auchan, pe stradutele de langa Pacii samd).

Nu mai zic ca daca ar creste frecventa trenurilor pe linia de centura de la cele 4 trenuri pe zi (observatie empirica) la peste 3tph, trecerea la nivel din Chiajna ar bloca centura de nord definitiv, si asa e deranjul mare acum.

Mai bine ar prelungi suprateran M3 din depoul Preciziei pe linia de tren de pe centura si ar face un U-turn spre Militari Residence, asa ca un tramvai...

Vlad94

Centura de vest va primi noi stații parte a proiectului de electrificare București-Giurgiu, deci sigur se vor introduce trenuri regio între București Nord și Progresu/Giurgiu. Ce puteau prevede în zona Chiajna era o estacadă între strada Eroului și strada Apeductului și implicit un drum direct în DNCT și rezolvai toate probleme cu blocajele din acea zonă.
Ca să faci transportul feroviar atractiv în Chiajna, poți realiza o stație lângă terminalul de autobuze Chiajna. Stația poate fi exact ca și cea construită la Divertiland și o poate face chiar Primăria Chiajna. La acea stație pot fi aduse mai multe linii de autobuz din Militari Residence și se poate realiza un Park and Ride.
Astea sunt chestii rapide, că până la metrou în Militari Residence mai este...

Vlad94

Am găsit acest filmuleț din 2016, pe când au testat trenul metropolitan între București Nord și Progresul. Am observat că au oprit și în viitoarele PO-uri.
https://www.youtube.com/watch?v=niTSo1e7yes&t=561s&ab_channel=CFRC%C4%83l%C4%83tori

Ionut

Prezentare oficială ARF în cadrul CM PT mai 2024, Timișoara.


Earthchild

Ne mai vedem peste un an, la re-reactualizarea cheltuielilor.

paullie

Din toata nebunia asta de tren metropolitan as vedea utila o linie Domnesti - Branesti care sa NU intre in GdN si nici in Obor si care sa se "taie" cu 2 trasee Buftea - Gdn si Aeroport - Gdn in zona albastra din poza.

Daaaar.... trebuie dublat podul acolo si linia si facut un nod inteligent. In plus pe Branesti - Domensti trebuie facute PO (mai ales in zona galbena, comun cu M6.1) trebuie pasaje la Petricani si Andronache, trebuie triplata linia si sa te vad cum o triplezi prin Herastrau.

"E grele"  :lol:



cristi5

@paulilie acele linii vor fi modernizate si dublate in cadrul proiectului "Complexul feroviar Bucuresti". Exista un topic dedicat, acolo am pus si un draft initial de SF. Incercam sa obtinem si o versiune mai recenta dar e greu.

Cei care fac SFul sunt in legatura si cu ARF (care se ocupa de metropolitane si cadentare in toata tara) si cu cei de la metropolitanul Bucuresti.

Zice si ClubFeroviar in reportajul lor cu Malaxa spre Giurgiu ca la Domnesti e propus un PO. Ei zic ca timpul de 38 min Gara de Nord-Progresu e foarte bun, ca se merge cu 100 (linia a fost reparata de Porr in cadrul proiectului Buc-Giurgiu faza 1) etc.

In SFul Buc-Giurgiu faza 2 reiese o estimare de aprox 25 min Jilava-gara de Nord dupa modernizare, deci poate se asteapta ceva ridicari de viteze la modernizarea complexului feroviar. Sau poate e o greseala, nu mai stiu daca apare in SFul final.

paullie

Da din pacate nu ma descurc in documentatia pusa de tine.

Acuma un PO la Domnesti, dar altele? Cu o floare .....

Mai mult hai ca facem linie Progresul GDN dar când o veni metroul? In plus ca procent câti din zona Progresul se duc la GdN si câti in Pipera?