[SB] Centura Medias

Started by Bogdan_Cluj, October 30, 2018, 07:07:14 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

NGC

Ofertantii pentru "Actualizare studiu de fezabilitate pentru obiectivul de investiții ,,Varianta ocolitoare a orașului Mediaș, pe DN14"".

1. ADURO IMPEX
2. COPLAN-CONSULTANTI-ARHITECTI-INGINERI
3. YUKSEL PROJE ULUSLARARASI A.S.

NGC

Castigatorul initial este ADURO IMPEX.

SB76UFO

Primăria municipiului Mediaș a semnat contractul de actualizare a studiului de fezabilitate pentru centura ocolitoare a orașului. Este primul contract pe care administrația locală îl semnează de la preluarea proiectului.

După mai bine de 15 ani în care proiectul centurii ocolitoare a Mediașului a rămas la stadiul de documentații expirate în birourile autorităților centrale, administrația orașului de pe Târnava Mare a preluat proiectul și anunță semnarea primului contract pentru acest obiectiv. Este vorba de actualizarea studiului de fezabilitate realizat în 2004 (vezi foto principală) la comanda Companiei naționale de administrare a infrastructurii rutiere.

1,8 milioane de lei, cu tot cu TVA, este valoarea acestui contract semnat pe 3 iunie și atribuit în urma unei proceduri publice societății Aduro Impex din București. În termen de opt luni, societatea angajată va trebui să actualizeze studiul de fezabilitate. Contractul are o durată de implementare mai mare, de 15 luni, după actualizarea SF-ului fiind solicitate și servicii de asistență. "Firma câștigătoare va acorda asistență municipalității pe întreg circuitul de avizare,  până la obținerea Hotărârii Guvernului de reaprobare a indicatorilor tehnico-economici, conform studiului de fezabilitate actualizat. Proiectul este inclus în Ordinul Ministrul Transporturilor nr. 1699/2020, care prevede aprobarea listei ce cuprinde proiectele de infrastructură și transport, în vederea includerii la finanțare în cadrul Programului Operațional Infrastructură Mare (POIM). Investiția se va realiza în conformitate cu OUG 101/2020, prin care Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), a încheiat cu municipalitatea un parteneriat de implementare, document semnat în data de 30 septembrie 2020", informează reprezentanții Primăriei Mediaș

"Lungimea totală a traseului variantei ocolitoare este de 8,425 km și prevede podurile și pasajele peste râul Târnava Mare, iar linia CF300, cu o lungime de 1,185 km include patru poduri și două viaducte. Traseul pornește din sensul giratoriu situat pe Șoseaua Sibiului, traversează linia ferată și râul Târnava Mare, se intersectează cu str. Titus Andronic, continuă de-a lungul digului râului, se intersectează cu str. Baznei, continuă cu un viaduct în zona stadionului și apoi traversează râul Târnava Mare și linia căii ferate la ieșire până în DN14", comunicat CJ Sibiu

Sursa
"Prostia este eternă și invincibilă"

adiarc

^ cum spuneam anterior...o prostie monumentala ca nu pleacă de la intrarea in Tarnava Mare dinspre Sibiu,INAINTE de curba mortii si sa iasa dupa Brateiu.....pe bune..e un proiect făcut pe zeci de ani
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

Light

Se mai știu ceva noutăți despre centura Mediaș? Ultima informație pe care am putut-o găsi după o căutare rapidă pe internet este această știre din 9 iunie:
QuoteAleșii locali din Mediaș au aprobat în cadrul unei ședințe extraordinare hotărârea privind aprobarea proiectului la faza Actualizare Studiu de fezabilitate și a indicatorilor tehnico-economici pentru obiectivul de investiții ,,Varianta ocolitoare a oraşului Mediaș, pe Drumul Național 14". După această lungă și grea etapă urmează aprobarea proiectului în Comisia Tehnică a CNAIR, apoi în Comisia Interministerială, iar ultimul pas până la licitație este aprobarea în Guvernul României.
https://sibiu100.ro/eveniment/va-fi-actualizat-studiul-de-fezabilitate-si-indicatorii-tehnico-economici-pentru-centura-ocolitoare-a-mediasului/

Light

Primarul Mediașului pe FB:
QuoteÎn legătură cu varianta ocolitoare, traseul nu este pe dig ci pe apă , motiv pentru care nu afectează proiectul de agrement pe care-l promovam pe malul Târnavei. In legătura cu varianta ocolitoare, vă aduceți bine aminte că era "era creionată " pe malul Târnavei doar că Apele Romane Mures nu au acceptat această propunere . Acesta este și unul dintre motive pentru care valoarea acesteia a crescut substanțial .
Declarația de mai sus am găsit-o la secțiunea comentarii a acestei postări https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=pfbid0tiKffwp2FttrkTQ5AXRkJgD6V4q9joS8Ymd6TsRgE2Zg5M7aFBKcuTszAzCC9GCnl&id=100063717081620
Deci se pare că a crescut considerabil valoarea centurii, iar traseul ei va fi deasupra Târnavei, nu pe malul râului. :o
Proiectul de agrement despre care se face referire este o viitoare zonă de promenadă care ar urma să fie amenajată pe malul Târnavei între podul din zona străzii Baznei și cel de pe strada Titus Andronic. Pentru cine dorește mai multe informații despre proiectul de agrement, las aici acest link https://novatv.ro/2023/07/zona-de-promenada-cu-fonduri-europene-pe-malul-tarnavei-mari/

danvoicu

1.1 miliarde lei? Dar ce? E autostrada cu 10 benzi/sens?

Light

#67
Probabil costă atât de mult fiindcă o parte din centură va fi deasupra apei râului Târnava Mare. :bash:
Este totuși interesant cum nu au primit acordul Apelor Române Mureș să proiecteze centura pe malul râului, însă au primit acordul de a proiecta o parte din centură SUSPENDATĂ deasupra apei. Oricum, la o asemenea valoare și la un asemenea volum de lucrări, nu cred că vom vedea lucrări în teren în următorii ani. Să zicem mersi dacă va fi măcar scoasă la licitație de proiectare și execuție anul viitor.

Light

Oricum, așa cum au spus mai demult alți colegi pe forum, traseul ideal ar fi fost să se conecteze cu DN14A la ieșirea din Blăjel, undeva după hula Baznei. Astfel, ar fi fost evitată urcarea dificilă pe hulă și ar fi putut fi desființate acele restricții de tonaj. În timpul iernii, deseori se formează blocaje din cauză că unele camioane nu mai pot urca acel deal care are mai multe curbe în ac de păr, o geometrie proastă etc. Cred că toți sunt de acord că nu e nicio plăcere să urci cu 30 km/h dealul după un camion care este încărcat.
Păcat că conexiunea cu DN14A va rămâne tot în acest loc, la intersecția cu DJ142A, unde probabil se vor forma blocaje de trafic. Noutatea este că în acel loc va fi o girație suspendată.

Light

Las aici și informații despre traseul centurii, pe care le-am găsit pe sibiu100.ro
,,Traseul variantei de ocolire a Municipiului Mediaș are o lungime de 8,7 kilometri, începe din Drumul Național DN 14 din sensul giratoriu existent, traversează calea ferată și strada Rora Mare, ocolește stația de epurare ape uzate a oraşului, traversează canalul Ighiș și râul Târnava Mare. În continuare traversează strada Titus Andronic și aleea pietonală Gura Câmpului intersectându-se cu Drumul Național 14 A (strada Baznei) printr-o girație suspendată, după care urmează cursul râului Târnava Mare, pe care o traversează cu pod la kilometrul 6+140 de metri, traversează calea ferată și se intersectează cu Drumul Național DN 14 la intersecție cu drumul Buzdului.
Varianta ocolitoare va avea opt pasaje/poduri/viaducte/pasarele cu lungimea totală de aproximativ 5, 125 metri liniari, o intersecție giratorie suspendată, două noduri rutiere și o intersecție giratorie.
Valoarea totală a proiectului pentru viitoarea centură ocolitoare a Mediașului este de 1,1 miliarde de lei, inclusiv TVA."

Light

S-a mai aprobat încă o dată în CL Mediaș completarea proiectului de actualizare a studiului de fezabilitate a VO Mediaș...
QuoteLa inițiativa Primarului Gheorghe Roman, Consiliul Local Mediaș a aprobat marți în cadrul unei ședințe extraordinare, completarea proiectului la faza Actualizare Studiul de fezabilitate, a indicatorilor tehnico-economici și a Devizului General pentru obiectivul de investiții ,,Varianta ocolitoare a orașului Mediaș, pe DN 14".
În faza următoare, proiectul centurii ocolitoare a municipiului Mediaș va ajunge în Comisia Tehnică a Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere, apoi în Comisia Interministerială, iar ultimul pas până la licitație va fi aprobarea de către Guvernul României.
Sursă: Nova Tv
Las mai jos indicatorii tehnico-economici ai variantei ocolitoare Mediaș (i-am găsit pe site-ul primăriei Mediaș la secțiunea Consiliul Local / Hotărâri / HCL nr. 253/05.09.2023:




Powered by API/PUM imgur uploader

Light

Actualizarea studiului de fezabilitate pentru VO s-a aprobat de 2 ori în CL Mediaș: la începutul lunii iunie și în 5 septembrie. Am aflat și motivul într-o postare de pe FB a Primăriei Municipiului Mediaș:

Quote🟡Documentația tehnică a variantei ocolitoare a municipiului Mediaș a fost recent analizată în cadrul ședinței Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), fiind solicitate o serie de completări tehnice.
🔵Astfel, consilierii locali medieșeni, întruniți în ședință extraordinară de îndată, au aprobat marți, 5 septembrie 2023, completarea proiectului la faza Actualizare Studiul de fezabilitate (actualizat prin HCL nr. 171/2023), a indicatorilor tehnico-economici și a Devizului General pentru obiectivul de investiții ,,Varianta ocolitoare a orașului Mediaș, pe DN 14".
❗️Obiectivul proiectului este decongestionarea traficului în municipiul Mediaș, precum și reducerea timpilor de călătorie.
🔵Traseul variantei de ocolire a municipiului Mediaș are o lungime liniară de 8769,49 metri, și va cuprinde pasaje, poduri, viaducte, pasarele, o intersecție giratorie suspendată, două noduri rutiere și o intersecție giratorie la nivel.
🟡Întregul traseu al variantei ocolitoare începe din drumul național DN 14 din sensul giratoriu existent, traversează calea ferată CF 300 și strada Rora Mare, ocolește stația de epurare ape uzate a orașului peste canalul Ighiș și râul Târnava Mare. În continuare, traversează strada Titus Andronic și aleea pietonală din cartierul Gura Câmpului, intersectându-se cu DN 14A (strada Baznei) printr-o girație suspendată, după care urmează cursul râului Târnava Mare, traversat cu pod la km 6+140. Urmează apoi traversarea căii ferate CF300 și se intersectează cu drumul DN 14, la intersecție cu drumul Buzdului.
❗️Valoarea totală a întregului obiectiv de investiții este de 1.152.221.436,15 lei.

Light

QuoteProiectul centurii ocolitoare a municipiului Mediaș a primit avizul Consiliului Tehnico-Economic al Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere. Acesta este cel mai important pas făcut până acum în acest proiect și va fi urmat de trecerea prin Consiliul Tehnico-Economic al Ministerului Transporturilor, printr-o comisie interministerială, iar ulterior mai este nevoie de o hotărâre de Guvern. Obiectivul municipalității este acela ca hotărârea de guvern să fie adoptată până la sfârșitul anului în curs.
Sursă: Nova TV

Light

#73
Se pare că au scos centura la licitație, dar finanțarea plutește în aer. Până acum se lăudau tot timpul că banii vor veni din POT 2021-2027.
QuoteDupă ce recent, Proiectul centurii ocolitoare a municipiului Mediaș a primit avizul Consiliului Tehnico-Economic al Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere, în cursul zilei de astăzi varianta ocolitoare a orașului a trecut și de Comisia Tehnică de la Ministerul Transporturilor și Infrastructurii.

Astfel, în acest moment mai sunt doi pași de făcut, respectiv trecerea de Comisia interministerială și aprobarea Hotărârii de Guvern.

În acest moment investiția este scoasă la licitație. Acest lucru s-a făcut pentru a se câștiga timp. Trebuie menționat faptul că există o clauză în contract care prevede faptul că în cazul în care nu va exista finanțare, contractul este nul.
Sursă: Nova TV (Articolul de mai sus este de ieri, 26.10.2023)

Edit: S-ar putea totuși să fie o exagerare a presei locale. Într-un articol din Turnul Sfatului din data de 23.10.2023 aflăm, de fapt, altceva:
QuotePrimăria Municipiului Mediaș a publicat anunțul de intenție pentru execuția variantei ocolitoare a localității. Se întâmplă la câteva zile de la primirea avizului din partea CNAIR cu privire la proiect.

În platforma de achiziții publice a fost publicat anunțul de intenție pentru proiectul ,,Varianta ocolitoare a orașului Mediaș, pe DN 14".

Conform descrierii din platformă, drumul are o lungime de 8,7 km structurată în două tronsoane: ,,Tronson 1 începe din DN 14, dintr-o intersecție giratorie existentă la km 50+950, traversează calea ferată CF 300, str. Rora Mare la km 0+720, urmând să traverseze canalul Ighis și Tâmava Mare. Tronson 2 începe de la intersecția giratorie suspendată din DN 14A, urmărește cursul și traversează râul Tarnava Mare și calea ferata CF 300 până la intersecția cu DN. Traversarea se face denivelat prin poduri și pasaje".

Valoarea totală estimată a lucrărilor este de 972,7 milioane de lei fără TVA.

Criteriul de atribuire este ,,cel mai bun raport calitate-preț", iar durata contractului este prevăzută pentru 30 de luni. În ceea ce privește finanțarea, se menționează că aceasta se va face din fonduri externe nerambursabile prin Programul Operațional Transport (POT 2021-2027) și de la Bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor si Infrastructurii, în limita sumelor aprobate anual cu această destinație, precum și din alte surse legal constituite, conform programelor de investiții publice aprobate potrivit legii.

Se estimează că anunțul de participare la licitație va fi publicat la mijlocul primei luni din 2024, adică pe 15 ianuarie.
Amintim că viitoarea variantă ocolitoare a Mediașului va avea o bandă pe sens, iar viteza maximă va fi de 80 km/h.
Noutatea este că a fost împărțită pe 2 tronsoane.
De reținut că centura costă aproape un miliard de lei și a fost proiectată cu o bandă pe sens, cu viteza maximă de 80 km/h... :bash:

razvan96

Eroare de exprimare. Este vorba de viteza de proiectare, nu de viteza maximă.