News:

API te vrea în echipa din București!

Main Menu

Autostrada A8 Târgu Mureș-Iași

Started by Ionut, September 18, 2011, 12:22:22 PM

Previous topic - Next topic

1 Member and 6 Guests are viewing this topic.

horatiu.cosma

Să râdem de/cu CNAIR legat de clarificările pe A8 Leghin - Tg. Neamț  :D .

Întrebare constructor: când estimează CNAIR că va începe contractul, pentru a putea completa declarația de disponibilitate a utilajelor?

Răspuns CNAIR (publicat pe 5.04.2023): "se va considera obligatoriu ca Data de Incepere a activitatii de proiectare data de 04.04.2023."  :lol:

Întrebare: Sigur vrea CNAIR ca ofertanții să demonstreze că au acces la 3 (trei) stații de asfalt și un singur eșalon de repartizare a asfaltului?

Răspuns CNAIR: Sigur asta vrem.

Din punctul meu de vedere e aberant ce cere CNAIR. Odată că 30km de autostradă îi faci în termenul contractual fără probleme cu o singură stație de asfalt. Și doi la mână, cresc prețurile artificial cu asigurarea acestor echipamente suplimentare inutile X 5-7 ofertanți X 20 de licitații paralele (plus alte x zeci de contracte încheiate). Spre exemplu, Alarko are pe A0 Sud 4 stații de asfalt (că așa s-a cerut la licitație), care stau cu brio fără să facă mai nimic. La final de contract, per total, probabil vor închide lucrarea cu o productivitate medie de 10-15%, una singură ar fi fost mai mult decât suficientă.

Întrebare: În documentație scrie că trebuie pernă din balast ranforsată cu geogrile peste tot unde sunt ramblee mai mari de 6 metri. Însă, în tabelului descriptiv cu poziții kilometrice ale acestor tipuri de ranforsări, nu apar toate sectoarele cu ramblee de 6 metri. Cum e, albă, sau neagră, facem peste tot, sau doar conform tabelului descriptiv?

Răspuns: "In cadrul Studiului de Fezabilitate au fost indicate zonele pe care se aplica solutia cu perna din balast ranforsata cu geogrile. In cazul in care la fazele urmatoare de proiectare, in urma studiior de teren detaliate, vor fi identificate zone in care sunt necesare saltele din balat ranforsate cu geogrile acestea vor fi prevazute."

Fac cinste când o să fie eradicată boala asta atâta de nocivă din CNAIR, o fugă de răspundere cronică până și la aspecte banale. Ce s-ar fi putut întâmpla dacă răspundeau clar, logic și natural? Gen "pentru oferte comparabile, se va prevedea perna de balast conform tabelului din SF. Dacă la PT, din calculele de stabilitate, va rezulta că mai trebuie pernă de balast pe încă x sute de metri, se vor aplica prevederile contractuale referitoare la rezerve de implementare etc".

Nu există profile transversale, calculele de stabilitate pentru terasamente s-au făcut pe sărite, tot felul de neconcordanțe prin documentație, planșe lipsă. Nici nu vreau să mă gândesc cu o fi SF-ul pentru zona montană, unde și geo e făcut pe sărite.

mdragos

@horatiu.cosma : slabe sanse sa se schimbe ceva. S-au schimbat mai multe de-a lungul timpului dar partea asta e tot timpu la fel. Isi bat joc de documentatie + raspund in dorul lelii. De aceea  se si blocheaza in contestatii la infinit unele licitatii.
Nimeni nu vorbeste public ( ma asteptam cei de la MT sa puna ceva intrebari )  de performanta comisiilor de evaluare sau de calitatea acestor clarificari. Toata lumea urla ca strainii fac contestatii ca sa ne bage noua bete in roate ....

horatiu.cosma

Clarificări Tg. Mureș - Miercurea Nirajului:

- nu se respectă normativul privind elementele geometrice ale drumurilor intersectate și deviate de A8, inclusiv o parte dintre bretelele nodurilor rutiere. CNAIR confirmă că nu se va respecta normativul, ci SF-ul

- calculul de stabilitate al taluzurilor în deblee și ramblee a fost făcut în doar 2 puncte (un debleu și un rambleu) și apoi extrapolat pentru tot proiectul. CNAIR cere viitorului constructor să facă restul calculelor și să vadă dacă ține autostrada (și, evident, să oferteze acum ce va ieși din proiectul tehnic)

- nu este respectată interdistanța sondajelor geo din normativ, adâncimea e prea mică și nu ajunge peste tot la baza viitoarei autostrăzi

- o mulțime de neconcordanțe între documentația tehnică și prevederile din acordul de mediu (poziții/lungimi ale podurilor)

- sunt multe neconcordanțe între recomandările din studiul geo referitoare la soluțiile tehnice la terasamente și soluțiile selectate în studiul de fezabilitate, CNAIR trimite ofertanții la plimbare, să rezolve problema la proiectul tehnic

- sunt avize lipsă prin documentație, neconcordanțe pe partea de relocări de utilități, noroc cu ofertanții vigilenți

- aceleași cerințe aberante cu 3 stații de asfalt, deși ofertanții spun că e suficientă o singură stație de mare capacitate, CNAIR nu și nu

- O ironie fină foarte bună a CNAIR-ului pentru o întrebare copy-paste de pe Sibiu - Făgăraș. Întâmplător, e același ofertant care a făcut mișto de CNAIR cu bardoul (în loc de batardou), ironia sorții: "Autoritatea Contractanta nu intelege de ce verificarea de catre Beneficiar a integritatii gardurilor de împrejmuire aferente Lotului 4 al Autostrazii Sibiu – Fagaras, la jumãtatea perioadei de garantie, cu 6 luni înainte de expirarea acesteia cat si lipsa integritatii acestora constatata ca urmare a verificarilor efectuate, reprezinta un motiv pentru formularea unei solicitari de clarificare pentru prezenta Procedura de atribuire si anume PROIECTARE SI EXECUTIE Autostrada Targu Mures – Targu Neamt, Sectiunea I Targu Mures - Miercurea Nirajului si legatura la Autostrada A3."

- Referitor la această prevedere contractuală "Antreprenorul va furniza personal, asistenţă şi toate echipamentele topografice necesare pentru a facilita orice verificare pe care Supervizorul ar dori să o efectueze.", poate traduce cineva acest răspuns CNAIR la nelămurirea unui ofertant: "Conform Cerințelor Beneficiarului Antreprenorul nu va acorda facilitati pentru Supervizor. Astfel, Antreprenorul va asigura acces la echipamente si asistenta topo in vederea facilitatii verificarilor de catre Supervizor"?

- genul de situație în care CNAIR cere ceva (că e mai bine să ceri decât să nu ceri), fără însă a înțelege ce vrea concret: se solicită în documentație pentru supervizor și personalul beneficiarului temporar și gratuit asistență, mostre, piese de testare, mașini, utilaje, echipamente, instrumente, mână de lucru calificată, materiale, grafice, date de producție pentru inspecție și testare, inclusiv echipamente de protecție. Ofertanții cer în mod repetat detalii, ce anume vrea CNAIR, câte echipamente de protecție, câte mașini, pentru cât timp, ca să poată estima în ofertă un cost aproximativ. CNAIR răspunde "costurile estimate de ofertanți vor fi stabilite de aceștia în baza propriilor calcule/estimări care să acopere toate aspectele contractului". Caragiale.

- aceleași riscuri imposibil de cuantificat acum cu situații neprevăzute la arheologie aruncate la viitorul constructor, pe motiv că "Precizarea acestor riscuri este de natură să determine o gestionare corespunzătoare a unor situații neprevăzute care pot apărea, în sensul că au fost aduse la cunoștința ofertanților și aceștia pot identifica soluții înainte de producerea lor." Ghicitul viitorului, faza pe arheologie.

- CNAIR cere ca după o lună de la ordinul de începere pentru proiectare să fie identificate toate utilitățile necunoscute la momentul acesta. Ofertanții întreabă ce se întâmplă dacă dau peste astfel de utilități surpriză după cele 30 de zile. CNAIR, în stilul caracteristic "...tinand cont de necesitatea intreprinderii tuturor demersurilor neceare pentru realizarea si finalizarea lucrarilor, va informam ca in functie de fiecare situatie, si daca este cazul, Autoritatea Contractanta va aplica in mod corespunzator prevederile Clauzelor..." Clar și la subiect  :D .

- Prin proiect se va înființa o trecere la nivel cu "calea ferată" aici. Genial...

- În acordul de mediu sunt prevăzute 2 ecoducte pe această secțiune de autostradă, ofertanții cer detalii tehnice, CNAIR zice într-un loc că ecoductul de la Acățari nu face parte din prezentul contract, după care la o altă întrebare dă anumite detalii despre elementele de proiectare ale ecoductelor și face o referință la acordul de mediu  :o .

- în documentație scrie într-un loc că pentru taluzuri cu înălțimi de peste 6 metri trebuie berme, în alt loc că necesitatea bermelor va rezulta din breviarele de calcul de la PT, ofertanții întreabă dacă e albă sau neagră și dacă vor fi responsabili sau nu de eventualele exproprieri suplimentare generate de apariția unor astfel de berme, CNAIR răspunde că e un contract de proiectare și execuție, e treaba viitorului constructor (și, evident, să oferteze acum ce va ieși din proiectul tehnic)

- CNAIR nu acceptă pentru inginerul proiectant de poduri la experiență similară contracte exclusiv pentru proiectarea unor poduri, ci doar contracte de A/DX/DN care includ și poduri de minim 100m. Gen proiectanții podurilor Basarab/Ponte Morandi/Canakkale nu au ce căuta aici, că respectivele contracte nu au avut incluși și 3 metri de umplutură lângă pod.

- în documentație nu sunt prevăzute pe sectoarele unde autostrada e în curbă (și supraînălțată spre exterior) rigole pe zona mediana, dren, camine vizitare canalizare. CNAIR lasă la latitudinea ofertanților să își pună bani pentru așa ceva după propria experiență, că proiectantul de la SF nu a fost în stare să deseneze aceste elemente minimale.

- "se va considera obligatoriu ca Dată de Incepere a activitatii de proiectare data de 04.04.2023"  :D

TibiV

Mama proștilor este mereu gravidă... :)

mirceaeliade

a comentat vreun constructior despre data de proiectare? e evident ca CNAIR incearca  sa se spele pe maini cu termene PNRR.  Cred ca UE deja a dat o bulina neagra CNAIR-ului si la vreo 3 tare mi-e ca va lua banii de pe PNRR inapoi.

Feri

QuoteDupă trei săptămâni de pauză, ieri, CNAIR a organizat o noua sedinta în care au fost analizate stadiile proiectelor de infrastructura mare din regiunea Moldova.

Noutăți :
A8 - cu o întârziere destul de mare fata de estimarea inițială, zilele trecute a fost desuspendată licitația pentru cele doua capete din A8, Miercurea Nirajului - Tg Mureș și Leghin - Motca. Să sperăm că de aceasta dată va fi cu noroc...
Problema preluării de către CNAIR a Studiului de fezabilitate executat de firma Acciona, în stadiul actual, adică fără studii geo, de pe sectorul montan a A8, Miercurea Nirajului - Leghin, 159 km, a stârnit și stârnește în continuare mari controverse. , Unii, din zona PSD, au postat pe facebok ca predarea se va face în mod sigur săptămâna viitoare. Intrebati dacă confirma acest fapt reprezentantii CNAIR, cei care sunt direct răspunzători de acest proiect, au spus ca, au identificat ceva soluții, dar momentan nimic nu este sigur. Personal ii înțeleg pe cei de la CNAIR! Oamenii nu vor, împinși de politicieni, sa între în pușcărie.

A8 - Tronsonul Motca- Iasi-Ungheni. Din ce spun reprezentanții proiectantului, pana la Podul Iloaie lucrurile stau relativ bine. Din acest punct, spre Ungheni, situația se schimba radical. Problema principala discutata ieri a fost varianta de ocolire nord a Municipiului Iasi.
Printre altele, cică proprietarul "marelui" Cartier Austriac, un oarecare av, a făcut adrese către mai multe instituții ale statului și chiar la Bruxelles , prin care a cerut mutarea variantei de ocolire a Iașului, pe motiv ca nu s-au făcut suficiente dezbateri publice.
Atât le-a trebuit celor care împart dreptatea la Bucuresti❗URA, s-au găsit motive de blocare a proiectului❗
. Cei de la CNAIR, spun ca va dura mult timp pana când vor răspunde tuturor solicitărilor și, din spirit de transparenta totala nu vor aplica prea curând legea care permite contractantului continuarea lucrărilor( fiind vorba de un obiectiv de interes național). Amestecul celor din mediu politic, mai ales Psd, se vede din avion. Singurul vinovat de tot ce se intampla acolo fiind considerat primarul comunei Rediu.
. CNAIR, spune ca acesta a fost informat încă din anul 2021 asupra celor 5 posibile variante de ocolire a municipiului Iasi.. Datoria primarului fiind aceea de a nu semna autorizații de construire.

Din toată aceasta harababură, care va întârzia finalizarea SF-ului, a proiectării și obținerea acordului de mediu , un lucru este clar: acest sector de autostrada pierde șansa de a fi finanțat prin Programul Operațional pentru Infrastructură Mare. . Unii au sărit cu gura spunând ca nu-i nici o problema, exista Programul Operațional de Transport. Toată lumea însă uita un lucru esential, pentru POT sunt contractate lucrări care depasesc 300 %.

https://www.facebook.com/impreunapentrua8.ro/posts/pfbid0PARmY5vW8wwxubR5weqkCRRsC3gzq9CgnUKm57Ld5bhij2KUGsaQyzmcaVC4nVktl

ijwtsh

Surpriza UMB.

Cristian Pistol pe Facebook

QuoteAu fost depuse șase oferte pentru proiectarea și execuția Secțiunii 3 a #A8 (Leghin-Târgu Neamț)!
1. Asocierea Danlin XXL SRL - Intertranscom Impex SRL (România);
2. Asocierea SA&PE Construct SRL – Spedition UMB SRL – Tehnostrade SRL (România);
3. Makyol Insaat Sanayi Turizm VE Ticaret AS (Turcia);
4. Mapa Insaat VE Ticaret Anonim Sirketi (Turcia);
5. Nurol Insaat VE Ticaret AS (Turcia);
6. Tekfen İnşaat VE Tesisat AŞ (Turcia).
Câștigătorul contractului va avea la dispoziție 6 luni pentru proiectare și 24 de luni pentru construcția celor 29,91 de km ai acestei secțiuni.
Contractul finanțat din #PNRR are o valoare estimată de aproximativ două miliarde de lei, fără TVA.
Autostrada 8 (Autostrada #Unirii) #Târgu Mureș – #Târgu Neamț va traversa Carpații de la Vest la Est și va asigura o conexiune modernă între #Moldova și #Transilvania dar și cu infrastructura rutieră #europeană de mare viteză.
#CNAIR #A8 #dezvoltare #CristianPistol

GIV


TeoH9

Pas important pentru construcția Autostrăzii #A8 (#AutostradaUnirii).

Au fost depuse astăzi șase oferte pentru proiectarea și execuția Secțiunii 3 (Leghin – Târgu Neamț) a acestei autostrăzi.

Pentru construcția celor 29,91 de km (cu o valoare estimată de 2,03 miliarde de lei, fără TVA) au depus oferte firme și Asocieri de firme din România și din Turcia.

Contractul finanțat, prin #PNRR, prevede 6 luni pentru etapa de proiectare și 24 de luni pentru cea de execuție.

Autostrada Târgu Mureș-Târgu Neamț va asigura comexiunea dintre #Moldova și #Transilvania pe o rută de mare viteză.

Această #autostradă este al doilea proiect de mare viteză, după Autostrada Sibiu-Pitești, care va traversa Carpații.

Sursa: FB SORIN GRINDEANU

TeoH9

cred ca orice constructor ar fi ok cu exceptia Danlin XXL.
 Pe Targu Frumos - Botosani efectiv s-au format cratere in asfalt la cateva luni dupa ce au turnat stratul de uzura. Unele zone stau de luni de zile decopertate pana la fundatie, denivelari de zici ca mergi pe aratura. Constructor mai slab eu n-am vazut in viata mea, sper sa nu prinda vreun lot de autostrada.

RazesIesean

F buna lista, excluzand cei ai PNL Neamt.
Nurol pe A7 sau A8 ar fi super ok. Termina pe A3, pot transfera lucrurile aici.
Restul turcilor sunt f mari.
Dar cred ca UMB-ul va licita f jos, avand in vedere investiile in echipamente probabil vor si A8 mai ales ca organizarea de santier de pe lotul 3 din A7 (Bacau - Pascani) o sa fie la cativa KM distanta.
~~~~~~
Ramasag de 500 lei in contul API ca nu se va scoate la licitatie pe A8 nimic, in 2024, in afara de capatul vestic care va fi semnat in Q3 2024.
~~~~~~

dorum

are noduri la ambele capete lotul asta?

Stef

^Va avea o descărcare în DN2 lângă Moțca. La celălalt capăt este nod.

AdrianRO

#3718
Sursa: Irinel Ionel Scriosteanu

𝗔𝘂𝘁𝗼𝘀𝘁𝗿𝗮𝗱𝗮 𝗨𝗻𝗶𝗿𝗶𝗶 #𝗔𝟴

𝗦𝗶 𝘂𝗻𝗮 𝗱𝗶𝗻 𝘀𝗲𝗰𝘁𝗶𝘂𝗻𝗶𝗹𝗲 𝗱𝗲 𝗰𝗮𝗽𝗮𝘁 𝗮𝗹𝗲 𝗔𝘂𝘁𝗼𝘀𝘁𝗿𝗮𝘇𝗶𝗶 𝗨𝗻𝗶𝗿𝗶𝗶 #𝗔𝟴 𝗮𝗿𝗲 𝗼𝗳𝗲𝗿𝘁𝗮𝗻𝘁𝗶

Pentru proiectarea și execuția unei secțiuni de capăt a Autostrăzii Unirii #A8, respectiv 𝗦𝗲𝗰𝘁𝗶𝘂𝗻𝗲𝗮 𝟯 𝗟𝗲𝗴𝗵𝗶𝗻 - 𝗧𝗮𝗿𝗴𝘂 𝗡𝗲𝗮𝗺𝘁, au fost depuse 6 oferte, după cum urmează:
1️⃣ Asocierea Danlin XXL SRL - Intertranscom Impex SRL
2️⃣ Asocierea SA&PE Construct SRL – Spedition UMB SRL – Tehnostrade SRL
3️⃣ Makyol Insaat Sanayi Turizm VE Ticaret AS
4️⃣ Mapa Insaat VE Ticaret Anonim Sirketi
5️⃣ Nurol Insaat VE Ticaret AS
6️⃣ Tekfen İnşaat VE Tesisat AS

Pentru Secțiunea 3, sunt prevăzute următoarele caracteristici, pentru care câștigătorul are la dispoziție 32 luni (6 luni pentru proiectare și 24 luni pentru execuția lucrărilor):
✅️ lungime totală de 29,912 km
✅️ 13 poduri
✅️ 11 pasaje
✅️ 2 viaducte
✅️ 2 noduri rutiere: 1) DN15B (Vânători-Neamț) și 2) DN15C (Târgu Neamț)
✅️ 4 spații de servicii
✅️ 1 Centru Întreținere și Coordonare
📍 sunt traversate următoarele U.A.T-uri din județul Neamț: Vânători-Neamț, Agapia, Târgu-Neamț, Grumăzești, Petricani, Urecheni, Timișești și Păstrăveni și Moțca din județul Iași

ℹ️ Traseul Autostrăzii Târgu Mureș –Târgu Neamț continuă traseul Autostrăzii Turda – Târgu Mureș (A3), în zona localității Gheorghe Doja, facilitând traficul auto pe direcția Vest-Est, între Transilvania și Moldova, punând astfel bazele unei noi treceri peste Carpați.

🇷🇴 𝗛𝗮𝗶, 𝗥𝗼𝗺𝗮𝗻𝗶𝗮, 𝗵𝗮𝗶 𝗰𝗮 𝘀𝗲 𝗽𝗼𝗮𝘁𝗲! 🇷🇴
_______
#Autostrada #AutostradaA8 #AutostradaUnirii
#TarguMures #TarguNeamt #Neamt #Iasi
#Mures #infrastructura #rutier #Brasov
#infrastructurarutiera #A8 #investitii
#Ungheni #PodUngheni #Basarabia
#Moldova #Transilvania #A3 #Carpati
#PNRR #POIM #MPGT #dezvoltamRomania
#HaiRomaniaHaiCaSePoate

—————

De ce se vorbeste despre o "sectiune de capat"? Capatul nu e la Iasi - Ungheni?

Stef

^E vorba despre capetele montane, practic primul lot de după munte, pe ambele părți ale Orientalilor.