Drumul Expres DEx6 Brăila-Galați

Started by rota, August 02, 2019, 01:33:17 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Ionut

API pe Facebook

Să râdem cu Grindeanu: DEx6 Galați-Brăila gata în 2023. Pe 27 ianuarie ministrul ne anunța triumfalist că Drumul Expres Galați-Brăila se va finaliza la sfârșitul acestui an (link economedia.ro: http://bit.ly/3kazaIF).

În loc să arunce în spațiul public promisiuni fanteziste cu zero șanse de reușită, n-ar strica dacă ministrul Grindeanu ar citi hârtiile pe care le semnează (precum AC nr. 65/20.12.2022) și nu ar mai înghiți pe nerăsuflate termenele împinse de antreprenor și/sau de oamenii din subordine.

Așa cum v-am spus în nenumărate rânduri, pe cei 10,77 kilometri ai DEx6 Galați-Brăila, prima autorizație de construire (AC) a fost dată în 24.12.2021 pe aproximativ 7 km dinspre Brăila. Pe restul dinspre Galați AC a fost semnată de Grindeanu și emisă de MT în 20.12.2022 și prevede un termen de execuție de 24 luni.

În capătul gălățean se execută o structură-mamut de aproape 1,8 kilometri compusă din 4 segmente: viaduct de acces pe mal drept Siret (lungime 896+ metri), pod HOBANAT peste Siret (aproape 308 m cu deschideri 71+165+71), viaduct de acces pe malul stâng (puțin sub 448 metri) și pasaj peste calea ferată/complex feroviar (139+ m).

O asemenea lucrare se construiește în minim 18 luni, de unde și termenul realist de 24 luni din autorizație și din licitație/contract. Nici nu se pune problema să se finalizeze în 2023, având în vedere că AC abia a fost obținută și antreprenorul (UMB) abia a reușit să intre (timid deocamdată) în teren pe această zonă.

Vedeți cu ochii voștri cadrele aeriene surprinse ieri de către Răducu Popa: ... Hartă interactivă: https://bit.ly/3qohnxD.

paullie

Hmm mai degrada sa râdem DE Grindeanu.

rocklee

#482
Pana atunci se termină și SF-UL..drumului de legatura cu centura mare a Galațiului...
Mi-ar plăcea să văd toate legaturile cu podul Brăila terminate adica ...toate
DXurile... :D
Va mai trece multa apa pe Dunăre
Visuri visuri...

mirceaeliade

Eu as fi vrut sa vad ca de la Galati pana la malul Tulcean sa nu vedem vreun giratoriu. Ar mai fi timp sa se faca un nod nu un goratoriu la intersectia DX cu acest 'DN', dar probabil e cam complicat legislativ.

tom_sawyer

#484
Te referi la giratoriul de la intersecția cu drumul de legătură la podul peste Dunăre (denumit DN 2S în acordul de mediu, pag. 12)?
S-au prevăzut bretele de evitare a giratoriului, pentru anumite direcții. La fel și la giratoriul din capătul nordic, la intersecția cu DN2B/DN25.

Giratoriul din capătul nordic mai mult ca sigur va fi transformat în nod odată cu prelungirea DEx spre nord.

tom_sawyer

#485
𝐀𝐦 𝐚𝐩𝐫𝐨𝐛𝐚𝐭 𝐢𝐧𝐝𝐢𝐜𝐚𝐭𝐨𝐫𝐢𝐢 𝐭𝐞𝐡𝐧𝐢𝐜𝐨-𝐞𝐜𝐨𝐧𝐨𝐦𝐢𝐜𝐢 𝐩𝐞𝐧𝐭𝐫𝐮 𝐜𝐨𝐧𝐬𝐭𝐫𝐮𝐢𝐫𝐞𝐚 𝐮𝐧𝐮𝐢 𝐝𝐫𝐮𝐦 𝐝𝐞 𝐥𝐞𝐠𝐚̆𝐭𝐮𝐫𝐚̆ 𝐢̂𝐧𝐭𝐫𝐞 𝐯𝐢𝐢𝐭𝐨𝐚𝐫𝐞𝐚 𝐕𝐚𝐫𝐢𝐚𝐧𝐭𝐚̆ 𝐎𝐜𝐨𝐥𝐢𝐭𝐨𝐚𝐫𝐞 𝐚 𝐦𝐮𝐧𝐢𝐜𝐢𝐩𝐢𝐮𝐥𝐮𝐢 𝐆𝐚𝐥𝐚𝐭̦𝐢 𝐬̦𝐢 𝐃𝐫𝐮𝐦𝐮𝐥 𝐄𝐱𝐩𝐫𝐞𝐬 𝐆𝐚𝐥𝐚𝐭̦𝐢-𝐁𝐫𝐚̆𝐢𝐥𝐚

Este un proiect complex din punct de vedere tehnic, care va face legătura între viitoarea Centură Mare a Galațiului, cea care pleacă din vama Giurgiulești și trece pe lângă lacul Brateș, și Drumul Expres Galați-Brăila. Practic, unește granița cu Republica Moldova și podul de peste Dunăre, astfel încât traficul greu să nu traverseze orașul sau să încarce fluxul de transport de pe DN2B și DN25.

Acest drum de legătură va avea aproximativ 7 kilometri și va fi realizat de la zero. Astfel, vor fi patru benzi de circulație și un regim de trafic asemănător drumurilor expres.

Vor fi amenajate două subtraversări, cu lungimi de 65 și 100 de metri, ale drumului național ce leagă municipiul Galați și localitatea Șendreni, precum și un tunel pe sub calea ferată, care va avea o lungime de 90 de metri și o lățime de peste 20 de metri.

De asemenea, va fi construit un pasaj cu o lungime de 375 de metri peste drumul de acces la halda de zgură.

Mai mult, vor fi amenajate și două noduri rutiere, iar rețelele de utilități, vechi de jumătate de secol, vor fi relocate. Pentru implementarea acestui proiect, vor fi necesare și exproprieri. 

Conform calculelor și estimărilor specialiștilor, valoarea investiției este de 547.022.691 lei (fără TVA), proiectul urmând să fie depus spre finanțare în cadrul Programului Operațional de Transport.

https://www.facebook.com/presedintecjgalati/

Whyse1


Fred

Iar exprimarea limba de lemn "patru benzi de circulație și un regim de trafic asemănător drumurilor expres"? Ce inseamna asta, e DX sau nu? Sau e semi-gravida?

Duta C

#488
Probabil in timp ce vom conduce pe el vom avea impresia-fantezia ca suntem pe DX!!!.....pina la vederea loganului mcv

Whyse1

@Fred :
Quote from: razvan96 on April 23, 2022, 12:33:35 PMCJ Galati a publicat azi licitatia  [CN1041883] - Servicii proiectare SF ,,Drum de legătură între DX Brăila – Galați și VO Galați"

Valoare estimata: 1.927.000 RON

Durata: 5 luni (SF+PAC, dar va dura mult mai mult partea de mediu probabil)

Cerintele minimale sunt pentru o platforma de DX.

Cateva fragmente din caietul de sarcini:

QuoteLa intocmirea documentatiei tehnice se vor avea in vedere cel putin urmatoarele cerinte (acestea nefiind limitative):

Lucrari de drum

Proiectarea drumului expres va respecta prevederile Normativului privind proiectarea drumurilor expres AND 598/2013 impreuna cu alte ordine, norme si reglementari tehnice in vigoare,

Profilul transversal proiectat va avea caracteristicile tehnice ale unui drum expres cu 2x2 benzi de circulatie, asigurand o latime a partii carosabile de 2x7,00 m, zona mediana de 3,00 m si acostamente de 2x2,25 m din care 0,75 m benzi de incadrare cu aceeasi structua rutiera ca a benzilor de circulatie si 1,50 m acostament consolidat

Dezvoltarea drumului expres cu 2x2 benzi de circulatie in drum expres cu 2x3 benzi de circulatie pe sens sau aducerea la profil de autostrada si proiectarea elementelo geometrice ale drumului expres confom PD 162 (traseul in plan, profil longitudinal, amenajare in spatiu), precum si O sectiunile transversale ale lucrarilor de arta (poduri, viaducte si pasaje), in cazul in care ar deveni necesara in perioada de perspectiva a drumului expres;

Achizitia de teren necesar largirii ulterioare a platformei; Lucrari de terasamente pentru a permite posibilitatea introducerii unei benzi suplimentare fie in exterior, fie in interior prin largirea zonei mediane. 

TibiV

#490
"... posibilitatea introducerii unei benzi suplimentare fie in exterior, fie in interior prin largirea zonei mediane."

Poate prin ingustarea zonei mediane. Dar din 3 metri nu poti sa faci doua benzi (cate una pe sens).
Asta daca nu fac zona mediana de 10 metri de la bun inceput...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

dr4qul4

prin aceasta cerinta eu inteleg ca se doreste aceeasi structura rutiera ca cea a benzilor de circulatie si pe acostamente si pe zona mediana.
Oricum este clar ca va fi DX nu DN 2+2
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024


mirceaeliade

@Fred

Probabil va fi ca VO1K pe centura Brasov.  Tehnic cu 90km/h limita de viteza dar in afara de lipsa spatiu pe laterale, va fi senzatie ca un DEx.

dr4qul4

QuoteProiectarea drumului expres va respecta prevederile Normativului privind proiectarea drumurilor expres AND 598/2013 impreuna cu alte ordine, norme si reglementari tehnice in vigoare,

Profilul transversal proiectat va avea caracteristicile tehnice ale unui drum expres cu 2x2 benzi de circulatie, asigurand o latime a partii carosabile de 2x7,00 m, zona mediana de 3,00 m si acostamente de 2x2,25 m din care 0,75 m benzi de incadrare cu aceeasi structua rutiera ca a benzilor de circulatie si 1,50 m acostament consolidat
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024