Gari, statii, depouri si remize

Started by marcelbanu, July 31, 2013, 11:22:41 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Sorinus

Ai dreptate, am uitat de podurile vechi, ce sunt in stare chiar buna.

Vlad94

Podurile peste Canalul Dunare Marea Neagra sunt in stare proasta si vor trebui candva reparate. Ar trebui facut un pod nou cu fir dublu peste canal, care sa fie gandit cu viteza mai mare si podul vechi sa ramana pentru marfa.

kitsune

Podul vechi e muzeu, @Sorinus e probabil sarcastic
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence


kitsune

Nope. In 2015 au fost reabilitate podurile noi (pe partea de CF) iar temporar s-a folosit podul vechi, din ce îmi aduc aminte, cu restricții mari.
In afară de ceva vopsea, podurile vechi nu au mai văzut reabilitare de la reconstrucția de după război.
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

AndreiB

Nu e mare rocket science reabilitarea.

Sorinus

Nu glumeam, cat s-au reabilitat podurile noi, s-a mers cu 50 pe cele vechi. Deci erau in stare mai buna ca cele noi, ce erau cu 30.

AndreiB

Si azi e si mai simplu. Inchizi circulatia pe podurile vechi si reabilitezi fara sa fie trafic. Simplu.

Sorinus




Powered by API/PUM imgur uploader

Halul in care arata liniile 4 > in care Baneasa. Traversele de care ziceam sunt fix in fata locomotivei.

Cuneo

Se deschide santierul la Gara de Nord din Timisoara. Se schimba fatada, se amenajeaza piateta cu fantana arteziana si se fac reparatii. Cand trebuie sa fie gata modernizarea

TIMISOARA. A fost predat amplasamentul si se face deja amenajarea de santier la Gara de Nord din Timisoara, unde vor incepe in scurt timp lucrarile de modernizare.

36 de luni au la dispozitie constructorii sa renoveze fatada, sa amenajeze piateta din fata garii si sa faca o serie de reparatii.
Lucrarile si proiectarea sunt asigurate de o asociere condusa de Constructim SA, care a castigat si cea de-a doua licitatie organizata pentru reabilitari la cea mai importanta statie CFR din Timisoara.

,,CONSTRUCTIM S.A. a inceput, saptamana aceasta, organizarea de santier pentru reabilitarea Garii de Nord din Timisoara, una din cele mai importante 'porti' de intrare in oras. La aproape 18 ani de la prima incercare de modernizare a acesteia, lucrarile au primit 'unda verde' de la ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu,,, transmit reprezentantii antreprenorului.

Practic, pana la momentul la care va fi complet modernizata, Gara de Nord din Timisoara isi schimba acum in parte infatisarea. Mai scump, si cu mare intarziere.

Planuita sa fie gata in 2023, anul in care Timisoara va fi Capitala Europeana a Culturii, reablitarea a fost blocata vreme indelungata dupa ce Administratia Fritz a cerut schimbarea proiectului, pentru ca voia sa se asigure ca acesta e in armonie cu viziunea sa pentru Timisoara, iar cei de la CFR au venit si ei cu alta propunere.
Proiectul initial a fost revizuit de catre CFR, insa, abia vara trecuta, dupa ce specialistii din Comisia Tehnica de Amenajare a Teritoriului si Urbanism si reprezentantii CFR au transat solutia finala. A fost nevoie apoi de reavizarea documentatiei si de emiterea unei noi autorizatii de constructie, intrucat cea veche expirase. De asemenea, constructorul care castigase licitatia, firma Constructim, intr-o asociere cu mai multe societati, a trimis si o notificare de actualizare a preturilor, avand in vedere scumpirile de pe piata materialelor de constructii.

Intre timp, insa, a fost reziliat contractul deja iscalit cu antreprenorul lider care castigase prima licitatie si caruia i se predase si amplasamentul.

In luna octombrie 2022, Regionala CFR Timisoara a pornit o noua licitatie pentru proiectul revizuit de reabilitare partiala a Garii de Nord, la preturi actualizate. Constructim a castigat din nou.
Practic, va fi refacuta fatada, se vor executa reparatii la platforme, se va moderniza iluminatul la intrarea in cladirea de calatori. De asemenea, se va interveni la peronul de la linia 1 si la accesul in tunelul pietonal. Va fi reconfigurata si piateta din fata statiei CF, care va fi inzestrata cu o fantana arteziana.

,,Cladirea Garii de Nord Timișoara este alcatuita din 6 corpuri comasate intr-un ansamblu. Constructia prezinta deficiente de ordin structural, estetic, functional, de ineficienta energetica, cu pierderi mari de caldura si pe linie de siguranta in exploatare. Prin realizarea lucrarii, se urmareste reabilitarea fatadelor ansamblului Garii de Nord, interventii asupra tunelului pietonal de acces la peroane, interventii la copertina peronului 1 si refacerea piatetei garii,,, se arata in documentatia celor de la CFR.
Totodata, vor fi montate panouri fotovoltaice si o instalatie de climatizare centralizata.

Valoarea contractului este de aproape 6 milioane de euro.

Lucrarea trebuie sa fie gata in august 2024.
Un alt proiect major de modernizare a Garii de Nord Timisoara este prevazut in anii urmatori, cand se vor face si investitii de ordin structural, printr-un amplu program prin care se vor reabilita 20 de statii din Timis aflate pe traseul magistralei Caransebes – Lugoj – Timisoara – Arad, care se reface complet pe bani europeni, prin PNRR.

https://www.opiniatimisoarei.ro/se-deschide-santierul-la-gara-de-nord-din-timisoara

nenea_hartia

^ Ar putea fi o șansă fantastică pentru gară, dar miroase a alucobond până aici, în Muntenia. Randarea e o porcărie și, după cum suntem obișnuiți, sunt convins că rezultatul va fi cu mult sub randare. :(

Sorinus

Eu am o mare problema cu aceste reabilitari. Se baga multi bani in statii, si nu pun si ei mai multe tablite cu NUMELE STATIEI. Spre Constanta, chiar si in statiile mari, trebuie sa cunosti linia, sa stii unde sa cobori. Chiar si la statiile mari, tre sa intrebi din timp unde esti si daca aia e statia.

La cele mici nu mai zic, ai o tablita cu gaben pe bleu (test de constrast) sau una ruginita cu negru pe alb, la capatul peronului, in rest, tre sa stai lipit de nash sa stii sigur unde cobori.

Din ce vad pe linia 902, inainte se putea sa pui niste tablite mai clare, pe niste stalpi, mai departe de cladirea statiei.

AndreiB

Plus anunturi vocale in tren. "Urmeaza statia Constanta, legaturi cu trenuri Regio spre Mangalia." Nu e rocket science.

frunzaverde

Foarte des putinele tablite care se pun sunt puse perpendicular pe directia de mers a trenului, astfel incat vezi de pe peron unde esti, dar nu din tren (absolut stupid!).

Anunturi in tren la CFR Calatori, cu flota curenta de vagoane, n-o sa vezi. Sunt multiple incompatibilitati intre sisteme, mai ales la rablele resapate la Grivita (tip 22/30-76/96). Si chiar daca n-ar fi, dat fiind conditiile de intretinere la vagoane, e foarte improbabil sa tina sistemele de comunicatie (prizele UIC si cablurile aferente) functionale mai mult de cateva luni. Pana nu vor fi depouri ca lumea, cam e rocket science...
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

TibiV

Despre "o mica gara" din Romania...
https://www.facebook.com/grindeanusorin/posts/pfbid0TkzaRrvYPHr1yfsd69v31JW7JUZcAw8S6iMLxrnzcR17kenKfMUvTUV5HtWAdEhBl

Au fost depuse 3 oferte pentru modernizarea Gării de Nord din București (Etapa I)!
Pentru prima etapă destinată proiectării și execuției lucrărilor de modernizare a Gării de Nord din București au depus oferte 3 firme din România.
Contractul cu o valoare estimată de 471,15 milioane lei (fără TVA), finanțat prin Programul Transporturi (PT), prevede maximum 9 luni pentru perioada de proiectare și 46 de luni pentru cea de execuție.
Prin această investiție se dorește transformarea Gării de Nord în punct multimodal modern, dar și într-o zonă comercială atractivă a Capitalei.
Lucrările vizează inclusiv:
- amenajarea spațiilor destinate serviciilor pentru călători;
-asigurarea facilităților pentru persoanele cu dizabilități;
- crearea unor spații verzi centrale, a unei zone moderne de așteptare și de petrecere a timpului pentru persoanele aflate în tranzit;
- montare unor sisteme noi de ventilație și de încălzire;
- modernizarea sistemului de iluminat.
Mama proștilor este mereu gravidă... :)