News:

API te vrea în echipa din București!

Main Menu

DR: Drumuri Radiale București-Ilfov

Started by mirceaeliade, July 13, 2022, 05:19:54 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

danpandrea

^Logic e ca DR4 să rămână cu capătul în Tamași. Cât privește drumul de mare viteză spre Ploiești, Brașov, avem A3. Pentru drumul de mare viteză București - Târgoviște, DR3 (Giulești Expres) este mult mai potrivit.

medicul de garda

DR4 e o varianta mult mai buna pentru un drum express de Targoviste, se inteapa in multiple artere mult mai largi si mai adecvate pentru rolul de tranzit spre provincie (bdul Poligrafiei, bd Ionesti-Sisesti), cu avantajul major ca nu modifica radical fluxurile existente prin oras: in prezent traficul principal e pe sos Chitilei, cu un flux ceva mai redus pe sos Bucuresti-Targoviste, pe fostul drum. Arterele astea se afla in acelasi cartier cu drumul nou propus, deci investitiile care se fac acum prin Bucuresti vor ramane relevante si in prezenta noului drum.

In schimb DR3 se varsa intr-un drum cu doua benzi pe cativa km buni, din care una e o linie de tramvai impartita cu traficul, cu statii la trotuar, realizate pe sistemul vechi de cale ferata pe pat de balast acoperit cu dale de beton, realizat acum 20 ani, intre timp degradat, foarte incomod pentru traficul auto si sensibil la traficul greu. Soseaua asta nu va prezenta absolut nicio legatura cu restul orasului toooooocmai pana la podul Grant, care stim cu totii cat de blocat e la orele de varf. Cu o alternativa firava pe bdul Constructorilor, care te scoate cu o statie de tramvai mai la sud, intr-o intersectie adesea blocata de traficul de pe sos Virtutii. Zero alternative, multumiti pentru asta primarilor care s-au perindat pana acum la conducere...  >:( Orice tentativa de a muta din traficul care acum foloseste reteaua rutiera din sectorul 1 va bloca complet cartierul Crangasi, deja chinuit.

DR3 nu va putea niciodata sa duca in mod realist vreun trafic semnificativ, in niciun caz sa inlocuiasca DN7 sau sa ildeflueze in mod semnificativ. Sigur, o ramurica secundara de legatura cu A0 e binevenita (desi nodurile in NV vor fi excesiv de dese, sanse mari de blocaje). Dar accesul principal tb sa ramana ori prin sos Chitilei via un nod facil cu DX Targoviste, ori prin noul DR4.

Mai sunt si alte exemple de legaturi rapide legate exebrabil la reteaua rutiera a Bucurestiului, cum e ramura de Progresului din DR9, DR7 sau DR10 in integralitatea lui (aici e de vina urbanismul efectiv criminal scapat de sub control in zonele alea). Dar DR3 e un exemplu de proiect care pe harta arata bine, dar se blocheaza in primul tramvai oprit in statie  :rolleyes:
Trust me, I'm an east-european doctor!

mirceaeliade

QuoteTrei oferte pentru proiectarea DR 9 – Sud Expres, drumul radial de peste 13 km către Vidra
1. Asocierea GRAFIC TENDS (Leader), INFRANOVA SOLUȚII TEHNICE ÎN CONSTRUCȚII, STUDIO CORONA S.R.L. CIVIL ENGINEERING;
2. Asocierea COMPLEX DESIGN SRL (Leader), ARTEHNIS, EAST WATER DRILLINGS;
3. Asocierea D P CONSULT (Leader), SC EXPLAN SRL, SC GEOLOGIC SITE SRL.
https://www.economica.net/orbital-bucuresti-trei-oferte-pentru-proiectarea-dr-9-sud-expres-drumul-radial-de-peste-13-km-catre-vidra_623075.html

TibiV

#33
@mirceaeliade,

hai sa punem tot articolul....

QuoteOrbital București: Trei oferte pentru proiectarea DR 9 – Sud Expres, drumul radial de peste 13 km către Vidra

Asociația de Dezvoltare Intercomunitară Zona Metropolitană București (ADIZMB) a primit trei oferte la licitația pentru proiectarea Drumului Radial 9 (DR 9 - Sud Expres), potrivit informațiilor din Sistemul Electronic de Achiziții Publice (SEAP). Traseul noului drum are o lungime de 13,86 km și realizează conexiunea între localitatea Vidra – Autostrada A0 – DNCB – Drumul Bercenarului/Gara Progresu.

Cele trei oferte provin de la:
1. Asocierea GRAFIC TENDS (Leader), INFRANOVA SOLUȚII TEHNICE ÎN CONSTRUCȚII, STUDIO CORONA S.R.L. CIVIL ENGINEERING;
2. Asocierea COMPLEX DESIGN SRL (Leader), ARTEHNIS, EAST WATER DRILLINGS;
3. Asocierea D P CONSULT (Leader), SC EXPLAN SRL, SC GEOLOGIC SITE SRL.

Pe 18 septembrie a fost lansată licitația pentru elaborarea studiului de fezabilitate și a proiectului tehnic aferent Drumului Radial 9 – Sud Expres (13,86 km). Valoarea estimată a contractului este cuprinsă între 20,14 milioane de lei și 23,80 de milioane de lei, finanțarea fiind asigurată prin Programul Operațional Infrastructură Mare – POIM.

Costul estimat al construcției este de 96,44 de milioane de euro cu TVA, potrivit oficialului din Transporturi.

Caracteristicile solicitate ale drumului radial DR9 sunt:
– 4 benzi de circulație (câte 2 benzi pe sens);
– 2 zone de acostament;
– 4 zone de siguranță cu parapeți;
– Zonă mediană de 8m lățime, pentru o dezvoltare ulterioară;
– Piste de biciclete;
– Trotuar pietonal;
– Transport public;
– Iluminat public;
– Intersecție rutieră la conexiunea DR 9 cu Drumul Bercenarului/Gara Progresu;
– Intersecție rutieră la conexiunea DR9 cu DJ401;
– Nod Rutier la intersecția cu DNCB și Autostrada A0 (km 5+400) și o descărcare (km 7+475);
– Pasaje peste calea ferată;
– Pasaj peste DNCB.

DR9 – Sud Expres este al doilea drum radial lansat în procedura de licitație pentru proiectare din cele 10 noi drumuri prevăzute. În luna iulie a fost demarată licitația de atribuire pentru Drumul Radial 1 – Vest Expres, iar pe data de 19 august au fost depuse trei oferte. DR1 va asigura conexiunea între Autostrada A0 – DNCB – Bulevardul Timișoara, având o lungime de aproximativ 9 km și un cost estimat al construcției de 75 de milioane de euro cu TVA.

Între timp, a mai fost lansată licitația și pentru Drumul Radial 4 DR 4 Nord Expres (12,59 km), care va conecta localitatea Corbeanca de A0, Centura București și Bulevardul Poligrafiei.

Foarte proasta calitatea imaginii:

Mama proștilor este mereu gravidă... :)

mirceaeliade

3 oferte pt DR4 Nord Expres:
QuoteLa termenul limită de 14 noiembrie au depus oferte firmele de proiectare: Grafic Tends, Explan și Arthenis, potrivit informațiilor din Sistemul Electronic de Achiziții Publice (SEAP).
https://economedia.ro/radial-bucuresti-trei-oferte-au-fost-depuse-pentru-proiectarea-drumului-expres-poligrafiei-corbeanca-cea-mai-scumpa-sosea-care-porneste-din-bucuresti-spre-autostrada-de-centura-a-0.html

ionescu63

#35
QuoteContractul pentru realizarea Studiului de Fezabilitate al Drumului Expres Ferentari – Măgurele – Autostrada de Centură (A0) a fost scos joi la licitație, cu o valoare cuprinsă între 15 și 18 milioane lei.

Asociația de Dezvoltare Intercomunitară Zona Metropolitană București (ADIZMB) a lansat în licitație ultimul drum radial din proiectul ,,Orbital București" Drumul Radial 10 Măgurele Expres care face legătura între Cartierul Ferentari – Măgurele – Centura București (DNCB) – Autostrada București Sud. Șoseaua va avea o lungime de 9,6 kilometri, unul dintre cele mai lungi drumuri dintre cele zece propuse. Investiția este evaluată la 76 milioane euro.

Durata contractului este de 12 luni, iar ofertele pot fi depuse până pe 12 ianuarie 2023: ,,Elaborare documentație tehnică Studiu de Fezabilitate (SF), elaborare Proiect pentru Autorizarea Executării Lucrărilor de Construire (PAC) și obținerea Autorizației de Construire (AC) pentru obiectivul de investiții ,,ORBITAL BUCURESTI DRUMUL RADIAL 10 (DR 10- MAGURELE EXPRES)".

,,Din punct de vedere al conectivității urbane, drumul de legătură va realiza conexiunea cu Prelungirea Ferentari / strada Pucheni, după care se va racorda la Drumul Național Centura București. În intravilanul localității Măgurele, DR 10 va realiza conexiunea cu Drumul Județean 401 A, urmând traseul spre sud și având ca scop conectarea cu A0. Prin legarea Prelungirii Ferentari la Centura București (DNCB) și Autostrada A0 se vor realiza noi legături pentru intrări și ieșiri din București care vor decongestiona intrările aglomerate de pe DN 5 și DN 6 (n.r. DN 5 București – Giurgiu și DN 6 București – Alexandria)", arată Caietul de Sarcini.

Drumurile radiale vor contribui la reducerea aglomerației din București:

🟢 Vest Expres: 8,98 km – asigură legătura A0 – DNCB- Bulevardul Timișoara
🟢 Giulești Expres: 10,37 km, conectează Săbăreni – A0 -DNCB – Calea Giulești
🟢 Nord Expres: 12,59 km, realizează conexiunea Corbeanca – A0 – DNCB – Bulevardul Poligrafiei
🟢 Pipera Expres: 8,30 km , realizează legătura A0 – Otopeni – Tunari – DNCB
🟢 Afumați Expres: 4.39 km, realizează conexiunea A0 – DN2
🟢 Est Expres: 6,10 km, conectează Moara Domnească – A0 – Dobroești – Pantelimon – DNCB
🟢 Splai Expres: 5,49 km, conectează A0 – DNCB -Splaiul Unirii -zona metropolitană prin nodul Cernica
🟢 Sud Expres: 13,86 km, realizează conexiunea Vidra – Autostrada A0 – DNCB – Bulevardul Metalurgiei / Gara Progresu
🟢 Măgurele Expres: 9,62 km, realizează legătura A0 – DNCB – Parc Industrial Măgurele– Prelungirea Ferentari
Primul dintre cele 10 șosele licitate pentru proiectare a fost DR 1 Vest, legătura între bulevardul Timișoara – Domnești și A0, detalii aici. Cele 10 drumuri radiale intersectează 30 de localităţi şi vor avea 33 de noduri rutiere (descărcări), de unde şi costul relativ mare, de aproximativ 600 de milioane de euro.
Quotehttps://economedia.ro/ultimul-drum-radial-din-proiectul-orbital-bucuresti-licitatie-lansata-pentru-proiectarea-drumului-expres-ferentari-magurele-autostrada-a-0.html#.Y3Y2r3ZBw6k

vm75

Intreb pentru un prieten: in comunicat scrie ca ultimul drum radial a fost lansat in licitatie. Asta inseamna ca exista deja licitatii lansate pentru primele noua sau e considerat ultimul pentru ca are numarul 10? Cred ca e varianta a doua, dar am zis sa intreb.
@mirceaeliade, poate ar fi util sa adaugi si aceste drumuri radiale in sinteza, ca sa nu li se piarda urma. Beneficiul adus capitalei va fi imens, merita toata atentia 🙏

dr4qul4

daca e ultimul drum, atunci nu mergem pe el  :D
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

adyneamtu

In acest articol observ o harta noua cu Drumurile Radiale. DR9 si D10 sunt mai bine definite si apar si cateva noduri.

Poate exista pe undeva o varianta mai in detaliu a acestor drumuri.


Iar in zona de intersectie DR5 cu A0, pe Imobile eTerra apare deja expropriata forma nodului, care pare a fi trifoi cu continuare spre A3.
Pe harta API apare o parcare de scurta durata in zona aia.


NGC

"Elaborare documentatie tehnica Studiu de Fezabilitate (SF), elaborare Proiect pentru Autorizarea Executarii Lucrarilor de Construire (PAC) si obtinerea Autorizatiei de Construire pentru Obiectivul "Orbital Bucuresti " Drumul Radial 1 (DR 1- Vest Expres)""

Umbla vorba prin targ ca aici castigatorul initial este asocierea condusa de EXPLAN. Mai confirma cineva?

mirceaeliade

#40
"28.12.2022 12:45" e cand a fost trecuta licitatia la "Deliberare".  daca am inteles bine, se pare ca pe 10 Ian "MEGA MUHENDISLIK MUSAVIRLIK AS" a depus contestatia cu dosarul 74/2023, nr "1280"

mirceaeliade

DR10 8 oferte:
1. Ofertant unic : CONSITRANS,
2. Ofertant unic : YUKSEL PROJE A.S.,
3. Ofertant unic : MEINHARDT INFRASTRUCTURE AND ENVIRONMENT LIMITED,
4. Asociere : GRAFIC TENDS (Leader),STUDIO CORONA S.R.L. CIVIL ENGINEERING,
5. Asociere : Like Consulting SRL (Leader),VEGO CONCEPT ENGINEERING S.R.L.,
6. Asociere : PROSPECT DRILL (Leader),ARTEHNIS,COMPLEX DESIGN SRL,3TI PROGETTI ITALIA - INGEGNERIA INTEGRATA S.P.A.,
7. Asociere : D P CONSULT (Leader),SC EXPLAN SRL,
8. Asociere : Mega Mühendislik Müşavirlik A.Ş. (Leader),Total Business Land SRL,

Lyvyoo

#42
Apropo de DR4 a spus Nicusor azi in conferinta ca a renuntat la traversarea padurii Baneasa, in contextul scandalului cu Greenfield, iar drumul radial se va opri in centura ca sa nu afecteze padurea. Practic alternativa de intrare in oras s-ar fi suprapus cu drumul prin padure disputat acum de autoritati si dezvoltator (declara cei de la Impact), iar recunoasterea acestuia oficiala ca drum public cica ar crea contextul juridic pentru ca anumiti detinatori de terenuri langa drum (celebri recuperatori prin instante) sa poata construi in padure (vedeti subtitlul "Ce miză mai are drumul din pădure" din articolul hotnews https://bit.ly/3W3imQN ).
Drept pentru care, daca lucrurile raman asa, se cam duce pe apa sambetei obiectivul acestui DR si pana la terminarea A0 Nord nu va face decat sa omoare centura in acel punct, mai ales ca cel mai probabil si Impact vor incepe sa faca iesirea din cartier in centura cam in acelasi loc, dar din alta directie desigur. 

ionutpunctro

Din cate vad pe harta de mai sus, DR4 nu trece prin Padurea Baneasa, ci prin cartierul Padurea Baneasa. Inteleg ca traseul de pe harta este orientativ, dar daca s-ar urma acel traseu, declaratia lui nu ar avea nici un rost..

Lyvyoo

Nicusor a spus azi ca stie ca circula mai multe versiuni dar el o are pe cea finala, care se va opri in centura.