DR: Drumuri Radiale București-Ilfov

Started by mirceaeliade, July 13, 2022, 05:19:54 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

TVlad

Cred ca vorbiti de DR5, nu de DR4. Daca se va opri la centura, mai e radial? :) Si ce rost ar mai avea, altul decit sa creeze presiune pe deschiderea drumului forestier din Baneasa pentru a "termina ce s-a inceput"?

danpandrea

Indiferent dacă DR5 se oprește în DNCB sau nu, sunt mai curios câte case vor fi expropriate pe DJ100.

jonny

De pe pagina oficiala a Primăriei Municipiului Bucureşti:

QuoteA fost desemnat câștigătorul procedurii de achiziție pentru elaborarea studiului de fezabilitate aferent Drumului Radial 1-Vest Expres (DR1).
Primarul General, Nicușor Dan: "S-a făcut un pas important pentru proiectul celor 10 drumuri radiale care vor lega Bucureștiul de viitoarea autostradă de centură.
Asociația de Dezvoltare Intercomunitară Zona Metropolitană București a desemnat câștigătorul procedurii de achiziție pentru realizarea studiului de fezabilitate aferent Drumului Radial 1-Vest Expres (DR1), care va lega direct localitățile Domnești și Ciorogârla de Capitală.
Ca urmare a evaluării ofertelor, a întrunit punctajul cel mai mare asocierea Explan SRL (lider) - Geologic Site SRL - DP Consult SRL, cu o valoare de 12.639.864 lei fără TVA. Termenul pentru elaborarea documentului este de 12 luni de la semnarea contractului.
Drumul Radial 1-Vest Expres va avea o lungime de aproximativ 9 km și va conecta Bulevardul Timișoara cu centura Capitalei și viitoarea Autostradă A0.
Acesta va avea caracteristicile unei autostrăzi sau a unui drum expres, cu 4 benzi de circulație, câte 2 pe fiecare sens, piste pentru biciclete și trotuare. În urma studiul de fezabilitate, se va stabili care dintre cele 3 variante de aliniament stradal este cea potrivită, cu lățimea de 21 m, de 28 m sau de 32 m."

Pentru alte 3 drumuri radiale, s-a încheiat etapa de depunere a ofertelor în cadrul procedurilor de licitație și se află în acest moment în diferite stadii de evaluare, după cum urmează:

▶️Drumul Radial 4 (DR 4 – Nord Expres) - va avea o lungime de aproximativ 11,5 km și va face legătura între localitatea Corbeanca și Municipiul București – etapa de evaluare a ofertelor tehnice.
▶️Drumul Radial 9 (DR 9 Sud Expres) - va avea o lungime de aproximativ 13 km și va face legătura între localitatea Vidra şi Municipiul Bucuresti – etapa de evaluare a ofertelor tehnice.
▶️Drumul Radial 10 - Măgurele Expres (DR 10) - va avea o lungime de aproximativ 11 km și va face legătura între Municipiul București și orașul Măgurele – etapa de evaluare a documentelor DUAE (Document Unic de Achiziție European).

În ceea ce privește celelalte drumuri radiale, se lucrează la analizele de favorabilitate. Acestea vor face legătura între Capitală și localitățile din jur, după cum urmează:

▶️DR3 - Giulești Expres – va avea o lungime de aproximativ 10 km și va face legătura comuna Săbăreni, județul Giurgiu, de Municipiul București.
▶️DR5 - Pipera Expres – va avea o lungime de aproximativ 10,5 km și va face legătura între Municipiul București și localitățile Otopeni - Tunari - Voluntari.
▶️DR6 - Afumaţi Expres – va avea o lungime de aproximativ 4,4 km, va face conexiunea Autostrăzii A0 cu DN2 și va fi o variantă de ocolire a localității Afumaţi.
▶️DR7 - Est Expres – va avea o lungime de aproximativ 6 km și va face legătura între Municipiul București și localitatea Moara Domnească.
▶️DR8 -Splai Expres - va avea o lungime de aproximativ 5,5 km și va face legătura între Municipiul București și zona metropolitană prin nodul Cernica.
▶️Drumul Radial 2 - DR2 - Autostrada A1, care va avea o lungime de aproximativ 12 km și presupune extinderea Autostrăzii A1 la trei benzi pe sens între km 10 și km 23 a Autostrăzii A1, va fi realizat de CNAIR.

mirceaeliade

QuotePrimul Drum Expres din proiectul Orbital București: Contractul pentru studiul de fezabilitate al Drumului Radial 1 Vest poate fi semnat cu Explan. CNSC a respins contestația Mega Muhendislik
https://economedia.ro/primul-drum-expres-din-proiectul-orbital-bucuresti-contractul-pentru-studiul-de-fezabilitate-al-drumului-radial-1-vest-poate-fi-semnat-cu-explan-cnsc-a-respins-contestatia-unui-proiectant-din-turci.html

panzer

Dosar "București Orbital"(I)

Exact aceasta parte mi-a atras atentia.

QuoteControversa necesității

Mihaela Negulescu, conferențiar la Universitatea de Arhitectură și Urbanism "Ion Mincu" București și doctor în mobilitate urbană susține că proiectul ,,Drumuri Radiale – Orbital București" va contribui, pe termen lung, la un fenomen cu consecințe negative.

"Este un sistem rutier radial ce prevede 10 radiale, care se adaugă celor 11 radiale majore de drumuri naționale și trei autostrăzi, la care se mai adaugă niște radiale de drumuri județene. Deci avem deja o grămadă de radiale. Și mai vin încă 10 radiale care vor fragmenta zona de extindere a Bucureștiului. Eu nu spun că nu este nevoie de noi radiale, va fi nevoie, dar etapizat și nu toate dintr-o dată. Ce vor face aceste noi 10 radiale? Vor mai crea niște tentacule de dezvoltare, vor accesibiliza terenurile agricole pentru că toate aceste radiale sunt în zone neconstruibile. Dintr-o dată e un proiect de 10 artere mari care nu deservesc nimic. În schimb vor avea efectul pervers că deservesc terenurile agricole prin care trec, lăsând deoparte că prețul le va crește, spre fericirea proprietarilor, nici asta nu e o problemă, ci faptul că vor crea dispersie urbană. Deci, încă o creștere cu căsuțe mici care nu poate să rentabilizeze transportul. Noi nu am reușit să rezolvăm transportul public nici pe radialele existente, dar mai băgăm 10 radiale", a explicat Mihaela Negulescu în cadrul dezbaterii Marele București.

Eram curios voi ce parere aveti. E nevoie de mai multe drumuri asa pana in camp? Ne ajuta sau nu?

Personal mi se pare pertinenta afirmatia doamnei pana la un punct. Am vazut mereu radialele asta ca un mod de rezolva problema accesului in Bucuresti. Gen de la A0 sau DNCB pana undeva in oras. Extensia dupa A0 de exmplu, nu mi-a atras niciodata atentia.

Pe de alta parte logica "n-am putut sa facem un lucru simplu" deci "n-ar trebui sa facem nimic" este foarte paguboasa. Asa am ajuns aici.

Concret, daca nu vom avea linii de tramvai sau linii dedicate (troleu ma gandesc), toate DR-urile astea vor avea exact soarta Prelungirea Ghencea. Spun Prelungirea Ghencea, pt ca nu duce nicaieri. Nu vreau sa vorbesc de Maniu care da in A1 sau Chitila care da in DN7.

Imi este clar ca alt cartier ca Drumul Taberei nu se va mai construi in Romania curand. Pentru cine nu stie sa caute povestea cartierului. Un pic de istorie nu strica. Dar pe scurt, arhitectii care au desent Drumul Taberei chiar s-au inspirat din cele mai progresiste studii din ani 60-70.
Prin contrast "cartierele" noi de dupa 90 sunt exact contrariul: ghetouri cu denumiri occidentale si cam atat.

Am incercat sa leg cele 2 idei: radiale noi cu retea de transport vs dezvoltare urbana sustenabila.




Fred

Doamna e ipocrita, dar e la moda.

In primul rand, colegii ei arhitecti au proiectat si inlesnit ghetourile "urbane" gen Bragadiru din interiorul centurii Bucuresti si inca o gramada. Cam tot ce s-a construit in ultimii 20 de ani sunt datorita lor. Acum e impotriva.

In al doilea rand, un cartier dens si eficient ca Drumul Taberei, nu ca Militari (nu are parcuri, spatii comerciale si culturale) se poate proiecta doar ca un cartier intreg, nu bloc cu bloc. Se poate construi ca un cartier intreg, nu bloc cu bloc, dar nu are nimeni puterea financiara sa construiasca Drumul Taberei.

In al treilea rand, un cartier dens si eficient presupune un proiect central al zonelor, bulevardelor, drumurilor de acces si utilitatilor care sa se si respecte. Am vazut un proiect micut pentru o zona de ~ 1 km patrat facut acum 20 de ani, a fost modificat de la case de 12 m inaltime maxima si acum sunt 80-90 case plus blocuri de 4 etaje plus blocuri de vreo 12 etaje, iar strazile proiectate nu au fost facute, s-au construit case pe colturi de parcele pe unde drumurile agricole trebuiau indreptate, au ramas in zigzag, fara trotuare si cu 5-7 metri latime din gard in gard. Toate retragerile initiale erau 15 m de la strada, acum sunt case noi cu 3 metri retragere, iar pe una din stradute am vazut si casa in consola peste strada, nu doar peste trotuar. Deci nu prea se pot face planuri coerente care sa poata fi eventual implementate.

In al patrulea rand, o autostrada sau un DX nu aduce acces facil la terenurile agricole pe care le traverseaza. La fel si radialele pot fi construite fara acces direct, cu scopul unic de drum de legatura. Daca vor sa faca din radiale un soi de autostrada Dures-Tirana, unde se iese din curte direct in autostrada, sa spuna asa din start si atunci intelegem mai bine.

mirceaeliade

Quotenu e o problemă, ci faptul că vor crea dispersie urbană

De cand dreptul individului de a alege ce vrea e o problema?  Chiar asa de rau a distersionat ce s-a intamplat in utimii 2 ani ca "intelectualii" din mediile universitare au ajuns la concluzia ca individul nu ar trebui sa aiba optiuni de piata libera?  Sa o intrebe un ziarist pe unde, in ce vila locuieste, cu bani adunati legal cum?  Nu e de bun augur daca ajungem sa le dam microfonul unor decidenti de rangul asta.

TVlad

Depinde cum privesti lucrurile: dispersia urbana e rea din punct de vedere al eficientei transportului in comun dar e buna din punctul de vedere al celor ce acum locuiesc la casa, cu un pic de spatiu si verdeata in jur, fara vecini galagiosi in perete sau deasupra.

Fiecare acorda o importanta diferita celor doua aspecte insa observ ca tendinta la moda in rindul unor autoproclamate "elite" este sa evidentieze numai dezavantajele sub-urbanizarii. Mai mult, isi aroga si dreptul de a da sentinte si de a-i eticheta pe cei care au alta parere drept individualisti, necivilizati, criminali poluatori, etc.

oc7avian

Ideea e simplă: dacă arunci niște radiale fără un plan mai general de dezvoltare, da, poate ieși un haos. Iar istoria recentă ne arată că dezvoltăm locuințe pe parcelări înguste de teren arabil. În schimb încă nu am rezolvat inelarele absolut necesare între DNCB și inelul central astfel încât trecerea dintr-un cartier în altul (auto, transport public etc) să nu se facă ocolit (deci prin aglomerare absurdă).

Deci argumentul nu-l văd împotriva radialelor, care sunt necesare. Ci împotriva planului de perspectivă, pe termen mediu și lung.

Drumurile radiale vor fi inițial ca un drum expres. Deci va fi util să stai în zona nodurilor denivelate. Abia cândva vor deveni bulevarde. Dar dacă acum apar dezvoltări doar cu străduțe înguste a la Prelungirea Ghencea, Militari Residence, Popești Leordeni etc. ne împușcăm în picior.

NGC

"Elaborare documentatie tehnica Studiu de Fezabilitate (SF), elaborare Proiect pentru Autorizarea Executarii Lucrarilor de Construire (PAC) si obtinerea Autorizatiei de Construire (AC) pentru obiectivul de investitii "ORBITAL BUCURESTI DRUMUL RADIAL 9 (DR 9- SUD EXPRES)""

Umbla vorba prin targ ca aici castigatorul initial este asocierea din care face parte EXPLAN. Mai confirma cineva?

jalemare

🟢Am parcurs o nouă etapă pentru implementarea proiectului drumurilor radiale care vor lega Bucureștiul de viitoarea autostradă de centură: a fost desemnat câștigătorul licitației pentru realizarea studiului de fezabilitate pentru Drumului Radial 9: Asocierea DP Consult SA - Explan SRL – Geologic Site SRL.
🟢Valoarea ofertată pentru studiul de fezabilitate (SF), elaborare Proiect pentru Autorizarea Executării Lucrărilor de Construire (PAC) și obținerea Autorizației de Construire (AC) este de 16.317.450 lei fără TVA.
🟢Drumul Radial 9 - Sud Expres are o lungime de 13.86 km și realizează conexiunea Vidra (Ilfov) - Autostrada A0 - DNCB - Bulevardul Metalurgiei/Gara Progresu;

Nicusor Dan - Facebook

NGC

"Elaborare documentatie tehnica Studiu de Fezabilitate (SF), elaborare Proiect pentru Autorizarea Executarii Lucrarilor de Construire (PAC) si obtinerea Autorizatiei de Construire (AC) pentru obiectivul de investitii "ORBITAL BUCURESTI DRUMUL RADIAL 4 (DR 4- NORD EXPRES)""

Umbla vorba prin targ ca aici castigatorul initial este asocierea condusa de GRAFIC TENDS. Mai confirma cineva?

Gio

DR 4 (Corbeanca- str Jiului) va da intr-o strada cu 2 benzi pe sens care si asa este supraaglomerata la orele de varf, pe aceasta strada jiului continuata cu bvd poligrafiei pana la Pta Presei se taraie in fiecare dimineata bara la bara masinile din Pajura, Damararoaia, Bucurestii noi, Mogosoaia. In esenta DR 4 va muta in aceasta aglomeratie trafic din Corbeanca si Vatra noua care pana acum ocolea un pic si o lua pe DN1 ajungand tot la Casa Presei... Deci care este sensul acestui DR4 care de fapt va duce traficul catre acelasi dop- intersectia Casa presei?

Sorinus

Care e sensul oricarei strazi atunci? Ce ti-ai dori, tunel pe sub oras cu iesiri din 500 in 500m, pana-n Berceni?

Masinile alea de vin din Damaroaia si Bucurestii Noi/Chitilei, vin pe infrastructura deja existenta, sub-dimensionata si cu multe fragmentari. Cei ce merg spre Piata Presei, tot acolo vor merge, fie ca se chinuie pe arterele de mai sus, fie ca vin pe DR. Nu vor aparea masini noi pe DR, ci se vor redistribui din cei ce vin de pe DN7/DN1 a inspre Bucuresti, degrevanta Chitilei si Bucurestii Noi.

Xed

Un beneficiu adus de DR 4 poate fi ca pe langa degrevarea zonei Bucurestii Noi si Soseaua Chitilei vei permite si o reabilitate a pasajului Constanta, alte lucrari de extindere/modernizare a infrastructurii de transport public catre Chitila si eventual chiar reamenajarea intersectiei Soselei Chitila cu DNCB pe 3 nivele.