DN2S/DN22J Brăila-Jijila/Smârdan și pod suspendat peste Dunăre

Started by yetiman, April 18, 2017, 12:23:20 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 6 Guests are viewing this topic.

naivu

Nu ma bag sa-mi dau cu parerea daca si in ce conditii ar putea traversa podul pietonii + biciclistii, dar nu puteau sa spuna de la inceput? Cine i-a obligat sa spuna "doua benzi aditionale pt trafic pietonal, biciclete si intretinere", ca acum sa trebuiasca sa o dea la intors?!

Radu Aramă

Eu n-am niciun cal în cursa asta, nici bicicletă și nici ură față de bicicliști, deci pot să fiu imparțial. Ca om care a fost acolo în toate anotimpurile vă spun cu mâna pe inimă că nu sunt condiții să lași oamenii neantrenați să meargă la înălțimea unui bloc cu 10 etaje, între ei și hăul fiind doar o balustradă de 80-90 de cm. Asta una, oricui i se poate face rău într-o zi proastă dar oamenii se supraestimează frecvent și se poate ajunge la tragedii.

A doua este vântul care nu doar că bate tare, în rafale ci mai are prostul obicei de a nu fi constant. Eu am experimentat chestia asta pe catwalk când totul era super ok până venea o rafală de 60 de km/h de nicăieri și simțeai toată treaba cum fuge de sub tine. Pentru un biciclist care trebuie să fie atent la trafic chestia asta nu are cum să fie bună. Inclusiv azi a bătut vântul rău de tot și mai vară de atât nu va fi niciodată.

Și a treia pe care o spun puțini dar o gândim toți: oamenii nu se duc pe un pod imens doar ca să admire peisajul ci și ca, uneori, să mai și sară. O să ziceți că dacă cineva dorește poate opri mașina și sări oricum dar vă zic că acces pietonal la liber înseamnă garduri de plasă de minim 3-4 metri înălțime pe toată lungimea podului.

Una peste alta prognosticul meu este că (măcar inițial) nu se va da acces decât poate la vreun eveniment sportiv sau altă chestie sub pază maximă.

Fred

Pe catwalk e mult mai sus si vantul mai puternic. Chiar si pentru masini au zis ca va fi inchis podul daca sunt conditii meteo periculoase, se poate face asta si pentru pietoni sau ciclisti.

Si nu ar fi singurul pod cu gard inalt, de 2.5-3 metri, pentru siguranta. Pana si peste unele peste autostrazi se pun asemenea garduri.

Per total, suna doar a scuze ieftine, daca vor atunci exista solutii.

lucian

Toată atenția se va muta pe drumurile de legătură pentru ca in functie de asta,se va putea sau nu circula pe noul pod.

Radu Aramă

E ultima chestie pe care vreau s-o mai zic pe tema asta și mă retrag (mai am de editat și video-ul de la ultimul modul): eu nu am înțeles de la început cum poți să ajungi pe pod ca pieton? Vii pe drum express pe jos, vii cu mașina și oprești pe pod? Nu sunt expert in legislatia rutieră dar știu că pe autostradă nu ai voie cu bicicleta. Dacă la Vmax=130 nu ai voie de ce ai avea voie pe dex la Vmax=120?

Lumea acum vrea platforme de observație pe piloni, piste de bicicliști și trotuare de promenadă, eu cred că dacă ăstea trebuiau prevăzute de la 0 dacă era. Dacă n-au fost, n-au fost.

Oricum, furia oamenilor vine și din faptul ca s-a propagat (inclusiv în presă) ideea că aceste lucruri (mă rog, o parte din ele) vor exista când se știa de haaaaaaaaaaaaat că nu va fi cazul. Acum normal că oamenii se simt frustrați și înșelați.

P.S. Nu înalțimea catwalk-ului contează (de ex spre mijlocul podului nici nu este mult mai sus decât tablerul) ci poziția față de Dunăre. În dreptul pilonului brăilean la peste 170 de metri inălțime dar deasupra solului vântul era în general și mai slab și mai constant decât pe mijloc la 60 de metri)!

reed

Si cu asta ai zis totul Radu. Visați biciclete si promenada,ba unii și trenuri chiar.Isi face treaba foarte bine asa cum e.Piste de biciclete sa se faca in orase si intre localitați,nu pe autostradă(sau drum expres)


TibiV

R@du,

multumiri si respect!!!...

Cand era premiera, aveai "in timp real" aproape 400 de vizionari... Mai ceva ca "Top Gun 2"..


Cred ca astia 380 au "rupt" F5-ul asteptand filmarea...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

tom_sawyer

Trotuare pentru pietoni și bicicliști au fost prevăzute și anunțate, de la lansarea licitației. În plus față de podul de la Calafat există un acostament de 1,5 m care poate fi folosit ca pistă de biciclete, după montarea unui parapet. Dacă chiar e considerat inacceptabilă folosirea unuia dintre cele 2 trotuare laterale de 2,8 m.

Podul nu e autostradă/drum expres, e drum național.

Brăila:
Quote from: Harry on May 03, 2017, 01:52:38 PM

vs. Calfat-Vidin







Exemplu de la fratele mai mare:


sursa

Fred

Quote from: reed on June 28, 2022, 09:30:46 PMPiste de biciclete sa se faca in orase si intre localitați,nu pe autostradă(sau drum expres)
Exact. Dupa cum se si numeste topicul asta: "DNXX Brăila-Jijila și pod suspendat peste Dunăre". Drum National intre Braila si Jijila, deci vrei sa se faca pista de biciclete. Vezi cum apar suporterii?

b1

Un alt frate mare (dar care are hobane), din Olanda:


Accesele pe pod se fac aici și aici.


Powered by API/PUM imgur uploader
Gândirea de grup presupune că valorile grupului nu sunt doar indicate, ci și corecte și bune.
--------------------------------------------------
Un pic de istorie 1, un pic de istorie 2, un pic de istorie 3, un pic de istorie 4, un pic de istorie 5, un pic de istorie 6, un pic de istorie 7, un pic de istorie 8, un pic de istorie 9, un pic de istorie 10 (Nou)

GIV

in olanda ai acces la street view si pe pistele de biciclete, in romania nu ai acces nici macar pe pod.. ca sa nu mai zic ca la golden gate esti invitat sa -l parcurgi la pas.. "Walking across the Golden Gate Bridge is consistently listed as a must-do activity for anyone visiting San Francisco." - ce fraieri...

mirceaeliade

De notat ca Golden Gateul nu e doar un popas pentru turisti dar are si un istoric negru ca ultima destinatie.  Si chiar daca podul are cerintze de piste pietoni, acesta ar putea fi strict pentru situatii de urgenta, asa cum exista si pe tunelurile de autostrada sau chiar de tren.  Iar la Calafat, cred ca inaltimea maxima e gen doua etaje, pe cand aici e spre 10 etaje.  Ma rog, se pare ca accessul fie daca va fi deschis pietonilor, pare sa fie monitorizat automat si controlat in functie de vreme.

Quote"Podul este prevazut cu posibilitatea tranzitarii de catre pietoni si bicilisti. Structural va putea permite acest tip de tranzit, dar pentru ca podul este la o anumita inaltime, unde sunt curenti de aer puternici, vom recomanda evitarea acestei tranzitari care pune in pericol viata pietonilor si biciclistilor. Inclusiv accesul auto nu va fi permis tot timpul. Podul are sisteme automatizate si atunci cand e ceata, vant foarte puternic sau viscol, podul se va inchide automat pentru a nu pune in pericol viata participantilor la trafic. Inaltimea podului de 38 de metri, curentii de pe Dunare, ceata specifica zonei, conditiile de iarna pot crea premizele unor situatii riscante. Pot exista perioade in care va putea fi tranzitat de bicilisti si pietoni, dar nu mereu", a precizat Serbanescu.

Si shout-out pt @Radu Aramă in Economedia:
https://economedia.ro/podul-peste-dunare-de-la-braila-japonezii-au-montat-si-ultimul-segment-al-tablierului-metalic-ce-etape-mai-urmeaza-pana-la-deschiderea-podului.html

>Stadiul fizic de execuție doar pentru podul cu o lungime de 2 kilometri este de aproape 70 %, însă deschiderea circulație este condiționată de finalizarea fie și parțială a drumurilor de legătură, șoselele care permit intrarea și ieșirea de pe pod fiind la doar 35 %

silaghi.paul

La minutul 15:52 "parada" de final e absolut superba, efectiv emotionant, multumim pentru aceasta filmare remarcabila.

mirceaeliade

de notat "gaura/eroarea" de numai 10-20 cm la cei aproape 2 km de pod  :gj: