[B] Infrastructura feroviara urbana Bucuresti

Started by Ionut, October 24, 2012, 07:46:56 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

tom_sawyer

#600
Tot ce trebuie să știi despre trenul metropolitan București-Ilfov. Trasee, stații și investiții

Toate amănuntele referitoare la trenul metropolitan București-Ilfov au fost prezentate, la Conferința de Infrastructură 2022, de către Iosif Szentes, directorul Direcției Dezvoltare Transport Feroviar din cadrul Asociației de Dezvoltare Intercomunitară pentru Transport Public București-Ilfov (TPBI). În prima fază, vor fi patru rute, pe o distanță de aproape 100 km.

Prezentarea integrală a proiectului poate fi accesată aici:

https://clubferoviar.ro/wp-content/uploads/2022/05/Infrastructura-corelatie-intre-infrastructura-si-cererea-de-transport-Club-Feroviar-Szentes-Iosif-final.pdf
[la pag. 16 este o hartă mai detaliată a Complexului Feroviar București]

https://clubferoviar.ro/trenul-metropolitan-bucuresti-ilfov/

AndreiB

#601
Cum de propun peroane noi la 38cm de la NSS. Nu e TSI-ul 55cm? Cum e permis sa construiasca ceva nou non TSI? Deasemenea sunt ingrijorat de numarul de PO multe in linia curenta - inteleg ca vor sa faca lucrurile a la ieftinache, dar omoara capacitatea liniilor - e.g. PO pe M800 la Carpati pe sectiunea de linie simpla GdN - Baneasa.

Sorinus

Avand in vedere ca n-o sa se faca nimic, pot sa abereze cat vor.

TVlad

#603
Am facut astazi o incursiune pe traseul liniei industriale din cartierul Militari, intre AFI si Gara Cotroceni. Citeva fotografii:

Intersectia cu bd. V Milea; incrucisarea cu linia de tramvai nu mai exista:


Semnal mecanic de manevra:


Prezenta semnalului de manevra sugereaza ca undeva in balarii ar trebui sa existe un macaz. Nu am reusit sa il gasim; poate tirziu la toamna, cind nu o mai fi vegetatie.

Linga parcarea Afi:


Vedere catre gara Cotroceni:


Constructie veche cu aspect feroviar; linia apropiata de gard merge catre instalatia de descarcare a pacurii:





Canton:





Zona garii:








Gara Cotroceni, in prezent locuinta particulara:


Gara Cotroceni:


Instalatia de descarcare:


Acesti ultimi ~100m ai liniei si ai instalatiei au fost construiti la mijlocul anilor '90 cind au crescut capacitatea instalatiei. Tot atunci au instalat si peretii inalti din beton armat, pentru protectia imprejurimilor contra unei explozii sau incendiu.

dan tm

Quote from: AndreiB on May 19, 2022, 11:22:32 PMCum de propun peroane noi la 38cm de la NSS. Nu e TSI-ul 55cm? Cum e permis sa construiasca ceva nou non TSI? Deasemenea sunt ingrijorat de numarul de PO multe in linia curenta - inteleg ca vor sa faca lucrurile a la ieftinache, dar omoara capacitatea liniilor - e.g. PO pe M800 la Carpati pe sectiunea de linie simpla GdN - Baneasa.

Carpati PO nu este pe linia 800.

Nu este nici pe toate liniile din zona.

de exemplu cred ca pe Craiova este doar pe un fir. vazusem cîndva un livret cu mentiune , circula pe firul ** pentru acces la peron Carpati PO

zeckesan

Informații despre rutele din prima fază, pagina 26



AndreiB

#606
@dan tm

Carpati PO era propus ca statie pe toate liniile, inclusiv GdN - Obor (vezi pagina 45).

In momentul actual exista peroane pe M700 si M100 (doar firul II) la PO Carpati si pe fir III Chitila. Sa zicem ca ruta spre Peris poate fi deservita pe fir III K, desi am indoieli (ar insemna sa taie toate firele in Chitila pentru a continua spre Nord). Se poate construi ieftin si usor peron pe firul I de pe M100, dar deloc pe firul I de pe M1000 (nu e loc).

Dar, pe M800 e fir simplu, si ar fi horror pentru capacitate. Deja linia are (back of the envelope) capacitate doar pentru 3tph. Daca mai adaugam si stationare pe firul direct distrugem si mai mult capacitatea, mai ales ca sincer e cam inutila linia spre Obor - ajungi mult mai repede cu metroul!

Tl;DR: proiectul nu ia in considerare limitarile de capacitate pe infrastructura actuala. Linia spre Obor e inutila (ca si Gara Obor in sine) - traseu mult mai logic ar fi spre Branesti/Fundulea/Lehliu. Daca avem vreo obsesie cu Obor, poate fi deservita cu o naveta - Obor - Pantelimon.

vancouver

Quote from: Sorinus on May 20, 2022, 01:35:47 PMAvand in vedere ca n-o sa se faca nimic, pot sa abereze cat vor.

Nenorocirea e ca o sa se faca. Si anume pe banii tai.
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

TVlad

#608
Lucrarile la Parcul-liniei-minune continua. Pentru astazi, doar o poza de la intersectia din spatele magazinului Cora:



Uluitor cum primarul sect. 6 efectueaza lucrari si cheltuie bani publici pe un teren ce nu ii apartine, cu impunitate.

oc7avian

Face lucrări după ce au derulat toate demersurile legale. Există un acord cu CFR.

Întâmplător fix ieri am făcut și eu poze :lol: Pun doar una cu zoom, în care se vede mai bine starea liniei în zare.

(GPS)



Powered by API/PUM imgur uploader

TVlad

Pe un alt forum e un tip din Ministerul Transporturilor si a explicat ca nu exista absolut nimic semnat cu CFR-ul, ca procedura e complicata (cred) si oricum nu s-a facut nici macar un prim pas.

Goldmund

Daca ar fi bani, daca UE ar finanta asa ceva, adica o plasa cu S-Bahn in Bucuresti si imprejurimi(care se va face in zeci de ani, dar pentru sute de ani...), as cauta mai intai cativa experti din Germania, sa vada dezvoltarea orasului, hub-ul de la Gara de Nord (cum exista in Stuttgart, München, etc.)si de acolo traseele mai departe sub oras pana spre celalalte periferii,si, spre nord-vest pana spre Mogosoaia-Buftea-eventual pana in Ploiesti, dar si trasee spre Stefanesti-Afumati, iar spre sud, probabil pana spre oras Giurgiu. Ramele ar trebui sa fie special construite pentru trenurile suburbane, desigur electrice. Sinele vechi care mai sunt prin capitala, da, prin investitii uriase, ar putea fi "scoase la lumina", dar si acolo este nevoie imperioasa de alternanta prin tuneluri, subtraversari rutiere, ceea ce ar costa enorm, ca orice investitie bine facuta...
Sa pui o rama veche "Siemens"pe motorina, sa repari niste sine vechi de un secol si mai bine, sa lasi totul la nivelul strazilor si sa spui ca ai facut un tren suburban este o bataie de joc ce nu ar mai tine intr-o Romanie moderna din UE.

Lyvyoo

Imaginile acestea imi amintesc de Mangalia si de peisajul foarte ciudat cu blocuri, loc de joaca si copii alergand pe langa linia ferata - https://goo.gl/maps/yn9hJqihZK82rDDP7
Sper sa fie delimitata cumva lina sau cel mai corect sa se foloseasca panouri fonoabsorbante, desi cei care au cumparat apartamente acolo trebuiau sa ia in calcul si riscul de a le trece trenul pe langa bloc, la un moment dat.

carutasul

păi ceea ce vrea primăria de sector e să "acopere" linia ca să poată face un parc fără să o demoleze, nicidecum să se circule pe ea...

Lyvyoo

Ciucu s-a exprimat ca lucrarile in acea zona a noului parc vor fi reversibile daca se va merge inainte cu proiectul trenului dar ca nu poate lasa zona asa cum este acum doar in baza unor promisiuni / planuri de viitor.