Autostrada A6 București-Lugoj

Started by Ionut, July 19, 2013, 09:15:14 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

tom_sawyer

Legătura către pod este importantă pentru activitățile de import-export cu Bulgaria. Pentru fabricile Ford și Dacia, dar nu numai.

Bulgaria are o industrie importantă de componente auto:
https://uleiuri-lubrifianti.com.ro/producatorii-de-piese-auto-se-muta-in-bulgaria/

tom_sawyer

#901
Guvernul consideră "core" varianta sudică și "comprehensive" varianta nordică:

http://forum.peundemerg.ro/index.php?topic=9.msg346710#msg346710

LE: s-ar părea că nu știe prea clar ce vrea...

vm75

Poate, la fel cum se incearca in cazul DX Buzau-Braila si Focsani-Braila, ratiunea va triumfa si se va alege un traseu unic prin sud, ceva mai apropiat de Calafat

voicul

Nu inteleg de ce vor in Y si nu in T (asa imi pare cel mai eficient - adica cu cei mai putini bani)?

Ideea ca la Calafat a costat podul o groaza de bani nu tine.
Acum tot la fel de mult a costat si nu trece nimic la 60 de km.
Peste 10 ani tot la fel va costa, dar daca trece A6 la vreo 50 de km de el, cred ca incepe sa se amortizeze mai bine.

slartibartfast

T-ul defavorizează (ca distanță parcursă) rutele de pe linia verticală a T-ului (în cazul de față, orice rută cuprinde Calafat-A6). Y e un T mai general, în care unghiul de la intersecție poate varia (nu doar 180 de grade). Un optim (ca distanță totală parcursă de vehiculele de pe toate rutele) ar fi un Y al cărui unghi e calculat ponderând fiecare direcție cu MZA-ul ei corespunzător.

Asta e matematica. Ce e și realizabil depinde mult de teren.

istvan78

^^ ...siii... de asta trebuie ca decizia asta sa iasa ca rezultat al SF, nu din pixul cuiva dupa o preferinta personala. Rabdare si tutun!  :D

naivu

Am pus București-Craiova pe Google Maps și am avut surpriza să văd că este exact aceeași distanță pe la Pitești sau pe la Alexandria: 232km! Practic pt a avea o distanță Buc-Lugoj mai scurtă pe A6 decât A1-DX12-A6 ar trebui ca, de la Alexandria, A6 să nu mai urce spre Craiova, ceea ce nu cred că se va întâmpla. Feelingul meu zice că A6 ar trebui făcută și spre București dar nu prea văd interesul care să împingă și secțiunea Alexandria-Craiova.

elphax

se poate scurta, dusa pe la Nord de Alexandria si cu un drum de legatura spre centura acesteia

shift2rail

distanta cea mai scurta Buc-Craiova urmeaza "geodesica" magistralei CF: Videle-Rosiori-Caracal-samd; un posibil traseu ptr A6.

AlexxC

O importanta mai mare decat distanta redusa o au factorii conectivitate si cost.
Mai jos am incercat o optimizare a sectorului de mijloc din A6 printr-o varianta mai scurta de traseu cu 35km . Aceasta varianta are urmatoarele avantaje:
-mai putini km noi necesar a fi construiti si intretinuti
-traseu mai simplu cu putine pasaje intre autostrada si DN,DJ sau CF
-fara pod nou peste Olt
-durata mai scurta de executie
-conectivitate imbunatatita intre Rosiori si Slatina-Pitesti(A1)
-aceiasi distanta intre Rosiori si Craiova
-si cel mai important cost redus cu 50% dupa urmatorul calcul :        V1=95km * 6.5mil€/km = 617.5mil€       vs        V2= 60km * 5mil€/km = 300mil€


elphax

e si asta o idee, dar sa lasam chiar asa Caracalul fara drum de viteza ? :)
probabil ar avea logica o fazare - intai legatura Alexandria - Bucuresti, si ulterior de la Alexandria spre Slatina, dupa niste ani

naivu

#911
E deja fazat, licitația pt elaborare SF Alexandria-București e lansată de pe 8mai, de Sânziene se depun ofertele.

archaeus

Sa fim seriosi, Craiova Alexandria nu are trafic de autostrada, nici Craiova Severin. Problema e Severin-Lugoj, unde este o coloana continua de tiruri. Macar sa inceapa dinspre Lugoj pana la Slatina Timis si tot ar fi ceva, trecerea muntilor pe defileul Cernei si Orsova Severin e mai grea decat VO.

EugenRo

#913
^^ Pentru Varianta A6 prin Slatina, cu 2 fluxuri importante intersectandu-se, ar inseamna ca Slatina-Craiova sa fie A si nu DX. Or, inteleg ca nu prea se mai poate face o astfel de largire.
In cazul de fata, dp meu dv, argumentul costurilor mai scazute nu trebuie sa prevaleze in fata unei strategii de dezvoltare inteligente si proportionale, in cadrul regiunilor tarii.
Daca, ppa ca un mare concern :D ar vrea sa deschida o fabrica la Caracal in 2030, ne apucam sa revenim la vechiul traseu A6 sau sufocam de tot DX12 cu inca o intepatura!? Trebuie sa iesim din logica gandirii cu tzaraita, doar pentru urmatorii 5 ani, rapid si cat mai ieftin. Asta daca vrem sa se dezvolte toata Romania, sa se mai intoarca din romani acasa etc. Uitati-va laharta proiectelor din Ungaria..
Peste cca 3 ani, Bucurestiul si Craiova vor fi unite printr-un drum rapid, de bine de rau. Ar fi intelept ca relatia Timisoara-Severin-Craiova-Bucuresti sa fie o artera aparte, care sa serveasca intr-adevar sudul tarii.

Alexander