Autostrada A6 București-Lugoj

Started by Ionut, July 19, 2013, 09:15:14 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

survola

Nu spun că nu ar fi termene corecte, doar că mai avem de așteptat până apare proiectul, și apoi iar câțiva ani până la lucrări. De construcția propriu-zisă nu mai zic nimic.

ion59

Poate ar trebui fazata lucrarea, cu livrare in avans a unor portiuni, pentru a se putea licita ceva. Similar cu ce s-a intamplat pe A7.

alexV

De s-ar livra SF-ul in 3,5 ani tot e bine.

Pentru comparatie, la A13 suntem in al 6-lea an de studiu de fezablitate, strasnic contract. A8 nemaipomenit contractul pentru SF. A3 pe valea Prahovei are 15 ani de studii de fezabilitate, toate degeaba fiindca lipseste calitatea. Centura metropolitana Cluj de 40km a avut SF licitat  cu termen 1 an. Se implinesc 3 ani imediat si nu e gata, si aici avem unul dintre cei mai seriosi proiectanti, care a colaborat inclusiv cu forumul asta.

Un studiu corect realizat nu expira in 2 ani, daca are AM, culoar expropriat, geologia terenului cartografiata.

cosss

Timpul trece repede, stați liniștiți. Sper sa se respecte termenele și sa aibă continuitate proiectul. În politica se schimba des puterea și, din păcate, unele SF-uri se mai uita prin sertare.
Succes in derularea proiectului! Avem nevoie de acest drum! Viitorul începe sa arate bine.  :D

vm75

Oare tema de proiectare este ca pana la Drobeta sa se mearga pe langa Filiasi si Strehaia sau exista sanse sa se aleaga o ruta mai sudica, mai apropiata de Calafat, asa cum s-a mai discutat aici? Stiu ca depinde de variantele de traseu care vor fi propuse in AMC, dar intre Craiova si Drobeta sunt 120 km si exista multe posibilitati. Iar daca in studiul de prefezabilitate / MPGT A6 e trasata pe langa DN6, ce sanse reale sunt sa se studieze si o ruta mai sudica? Probabil in AMC vor studia doar daca sa treaca pe langa Filiasi si Strehaia pe la N sau pe la S, dar nu si variante care sa se abata mult de la DN 6...

vancouver

#890
S-a discutat aici pe forum intensiv de varianta sudica. Gasesti plansele daca mergi un pic inapoi. Daca ai alta idee, nu ezita sa pui mana pe creion si hartie (sau mouse si aplicatie grafica) si sa trasezi propunerea.

Eu sunt convins si sper ca se va lua in considerare si varianta sudica, fiind probabil mai ieftina, chiar daca e mai lunga si nu se leaga optim de DX-ul Pitesti-Craiova.

https://forum.peundemerg.ro/index.php?topic=178.msg335672#msg335672
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

tom_sawyer

#891
Nu cred că poți lăsa podul Vidin-Calafat în care s-au băgat o mulțime de bani fără să tragi o autostradă în preajma lui.

LE: de pe pagina facebook a ministrului:



+
Quoteprofilul drumului, autostradă sau drum expres, va rezulta din analiza cost-beneficiu, el putând să varieze pe sectoare, în funcție de costuri și dificultatea terenului

https://www.facebook.com/pg/catalindrulausr

vm75

@vancouver, mie mi-a placut foarte mult varianta ta, dar intrebarea mea era daca se va lua in calcul o varianta care se abate atat de mult de la MPGT. La celelalte licitatii, traseul era destul de clar (de ex la A7 s-a studiat un traseu la nord de Adjud vs unul la sud); aici ar fi o abatere mare fata de MPGT daca s-ar merge pe sud. De asemenea, se studiaza traseul Craiova-DTS-Lugoj, dar nu se discuta de Alexandria-Craiova, ceea ce inseamna ca tronsonul se va lega de DX12 in nordul Craiovei si nu de o eventuala prelungire a A6 Bucuresti-Alexandria-Craiova in sudul Craiovei. @ tom_sawyer are dreptate, logic ar fi sa legam A6 si de Calafat, dar eu ma tem ca se va merge pe varianta paralela cu DN6

Ionut_Daniel_Tm

#893
Salutare si bine v-am gasit! Urmaresc forumul de multi ani si am decis sa ma amestec mai mult. In legatra cu A6 ca va fi DX sau A nu prea conteaza, in schimb traseul mi se pare de bun simt sa fie pe varianta Drobeta Turnu Severin- Strehaia- Filiasi- Craiova deoarece avem totusi 2 orase care se pot dezvolta economic datorita retelei de transport. Pe varianta sudica circula 90% bulgari cu tirurile si cu platforme care duc rable SH in Bulgaria, nici macar multe tiruri de Tr nu prea mai vad. In schimb DN6 intre Lugoj si DTS e plin de TIR-uri de BG  si de platforme  de BG. Sper ca la nivel de minister sa se ia cea mai buna decizie pentru dezvoltarea economica a sudului tarii nu pentru facilitarea tranzitului altora catre podu-ul de la Calafat.

Alexander

Sunt pro varianta sudica, terminata autostrada de asa maniera incat sa se poata continua via Alexandria pana la Bucuresti, in A0 (care trebuia sa fie 3benzi pe sens tocmai ca va lega minim 3 autostrazi si cateva dx-uri).
Cred ca ideea e sa ajungi sa ai in X ani o retea complexa cu acoperire foarte mare. Cred ca momentan ne gandim doar la prezent, si poate de multe ori nici macar prezentul-inaugurare, ci prezentul-licitare

Feri

Ar trebui se incadreze in termen cu SF-ul, pare generos la fel ca si bugetul.

Are sens ca de-abia dupa ce se va bate in cuie varianta finala de traseu sa se ia decizia asupra conectarii Calafatului. Daca se va alege varianta sudica Severin-Craiova atunci va fi doar un drum spre Calafat, daca se merge pe traseul nordic prin Filiasi atunci posibil vor face 2 conexiuni atat din Severin cat si din Craiova.

Parca tind sa cred ca se va alege varianta sudica pentru ca per total pachet cu Calafat pare si mai ieftina si mai repede de realizat (ca or sa traga tare "incurajati" de UE sa termine pana in 2030 fiind parte din TEN-T core).

vancouver

Eu sunt pentru varianta sudica, pentru ca daca se face varianta paralela cu DN6, atunci la un moment dat tot va fi nevoie de o autostrada Drobeta - Calafat. Asta inseamna:
- costuri initiale mai mari, relieful fiind mai dificil pe la Strehaia, mai ales urcarea de la Drobeta spre Strehaia
- costuri totale mult mai mari, fiind nevoie de ca. 30 km de autostrada in plus (cu ambele autostrazi construite, vs. varianta sudica si doar o autostrada scurta pana la Calafat)
- costurile de intretinere la 190km de autostrada vor fi mai mari decat la 160km
Scopul final este sa ramana bani sa mai facem si alte investitii necesare, de ex. ceva cai ferate sau alte drumuri.

Nu vad din ce punct de vedere se poate dezvolta Strehaia, iar de la Filiasi la Craiova exista deja drum 2+2, care la nevoie mai suporta un mic upgrade sa ajunga la nivel cu DN1 Otopeni - Bucuresti (nu 3+3, ma refer la ceva pasaje). Cu eliminarea traficului de tranzit, DN6 o sa fie absolut suficient in configuratia actuala Filiasi-Strehaia-Drobeta (de altfel nici acum nu sunt probleme de aglomeratie). La Strehaia se poate face o centura locala 1+1, mi se pare ca este propusa una prin nord.

Totusi ti-am dat +1 @Ionut_Daniel_Tm, pentru ca ai venit cu punctul tau de vedere, cu justificare. Chiar daca este diferit decat al meu si al majoritatii de aici, este bine sa fie spuse toate punctele de vedere.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

AlexxC

Varianta sudica aduce o conexiune rapida cu Craiova si Severin acelor comunitati uitate de lume intre dealurile din  vestul judetului Dolj.
Strehaia si Filiasi pe langa actualul DN6 pe 4 benzi mai are perspectiva drumului expres spre TgJiu care in procent de 90% va trece pe la Filiasi .
Avantajele variantei sudice "Y shape" sunt destul de evidente,sper ca si pentru factorii decizionali.

schluppi

Varianta sudica respecta si principiul "cine da banii, trebuie sa aiba un cuvant de spus". Europa isi doreste conectare la nivel european si nu doar la nivel local. Bulgaria si Grecia nu au multe variante (scurte) de legatura cu restul UE.

hvm

Eu sper sa nu ramana varianta din Master plan care e la nord ci merge la sud. Cu o legatura cat mai apropiata de Calafat pentru a muta o parte din traficul de marfuri spre grecia/Bulgaria/Turcia prin Romania. Chiar daca e cu vreo 100km mai lunga eu cred ca ar fi mai atractiva dpdv al sigurantei si timpului salvat la vama cu Serbia.

Daca nu prindem acest "tren" inainte de a intra Serbia in UE, nu o sa il mai prindem niciodata si o sa facem aceasta ruta din fonduri proprii si poate fi dusa pe oriunde vor muchii nostri, Dar eu sper ca tot pe la sud si aproape de Calafat sa fie.

Nu mai spun ca aici ar trebui coroborat cu niste investitii masive de reparat CF-ul atat spre Calafat cat si spre Ruse de la Curtici....Dar asta e o alta discutie care se poarta pe CF...
Pariuri: A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe - aici