[CJ] Centura Metropolitana Cluj-Napoca

Started by alexV, September 23, 2015, 11:09:33 PM

Previous topic - Next topic

1 Member and 1 Guest are viewing this topic.

csebi24

^ nu imi pare pic de centura. E totuși un DX cu 4 benzi (2/sens) de o dimensiune considerabilă (cam cat un lot de A).

Legat de faptul ca se fac în concomitent multe lucrari mari, mă aștept sa fie dezastru și ca un clujean cu viziune vreau sa gandesc ca stau si sufar acuma ca pe viitor să-mi fie mai bine.

Problema mea e ca și metroul și centură sunt niște lucrări complexe și care pot apărea multe probleme și sa se amane termene sau sa ne anuleze contracte. Asta e singura chestie care nu mi-as dori-o, sa vedem deranj în oraș și la mijlocul lucrărilor cu deranjul făcut sa se amane sau anuleze lucrari si sa luam de la capat cu licitatii si reevaluari.

DIMEX e o firma mica, dar ce ma bucura ca e o firma "locala" e din BN, cred ca cunoaste bine zona, dealurile. Ei au facut si lucrari, daca bine imi amintesc, pe la Colibita cu consolidari destul de mari, sper impreuna cu restul partenerilor sa poate duce la capat asa proiect.

bacovia

Viata clujeanului va fi data peste cap la anu, odata cu inceperea modernizarii DN1 la iesirea spre Floresti.

nicolaem

sunteti cativa foarte preocupati de "viata clujeanului" de parca am fi forum poiana lui iocan.

sa vedem prima data buldozere in faget si finantare asigurata. ca se facea acum 5 ani sau se face peste 10 deranjul e acelasi.

Cetatean

Daca imi amintesc bine,majoritatea i-am sunbestimat pe Dimex la Tureni,inainte sa inceapa. Si totusi...sunt o surpriza.
Sa ii vedem cum merg in aceasta asociere. Ce va pot spune sigur,ca indirectele si profitul firmelor romanesti,este mai mic decat al celor straine. Si nu incep cu firmele straine ca sunt rele,ca nu sunt,doar ca ele au indirecte si profit mai mari. Pentru ca sunt corporatii.
Cona,din cauza ca au lucrat local,lucrari migaloase (stadioane,hale) au multi subcontractori. Stiu bine cu banii. Pe langa asta,au destul de multi angajati,care produc in fabrici sau pe santiere. Fata de o firma straina care trebuie sa subcontracteze. Subcontractarea inseamna 5-7-10 % bani pierduti.

ijwtsh

Quote from: nicolaem on November 21, 2023, 02:23:05 PMca se facea acum 5 ani sau se face peste 10 deranjul e acelasi.

Nu sunt de acord. Acum 5 ani nu era atata trafic, iar peste 10 probabil va fi si mai mult. Cel mai bun timp pentru a construi centura e ca si proverbul asta: "The best time to plant a tree was 20 years ago. The second best time is now."

nicolaem

#1085
din contra, acum 10 ani era mai mult trafic pentru ca:
- se parca prin centru peste tot. intre timp s-au redus enorm numarul de parcari ( proncentual zic).
- nu erau benzile de bus dedicate (decat 1 pe 21Dec pe un singur sens)
- au disparut parcarile la bordura pe 21 decembrie, titulescu, observatorului 3 din cele mai circulate artere.
- numaraul de calatorii CTP a crescut enorm de cand s-a reinotit flota de la aproximativ 150 milioane in 2015 la aproape 200 milioane calatorii in 2022. in conditiile in care populatia orasului e cam tot aia si liniile noi prin sate is totusi neglijabile.

s-a deteriorat intradevar mult zona de Floresti + DN1. Acolo largirea aia la 6 benzi din care 2 pt transport public trebuia facuta inca de acum 10 ani. aici e o mare greseala a consiliului judetean in spectial Tise pentru ca el chiar se lauda acum x ani ca se va ocupa de asta. Cat despre Floresti, acolo tot ce poti face e sa ii bagi la puscarie pe Vancea si Sulea ca razbunare meritata.

Serios asta cu traficu in oras e un alint local in conditiile in care (ex acum) in 20 de minute traversezi orasul E-W si in 20 N-S.

ijwtsh

N-am date de trafic care sa-mi sustina punctul, dar din experienta personala inainte de pandemie mi se pare ca traficul era muuuult mai lejer. Lucram la The Office pe partea cu bulevardul si doar vinerea pe la 5-6 era traficul ala mare de era plin cat vedeai cu ochii. Apoi a inceput sa fie in fiecare zi de la 5-6. Apoi tot mai devreme, tot mai devreme, iar acum e zilnic de la pranz pana la 8 seara.

Nu stiu de unde traversezi tu in 20 min dintr-o parte-n alta, dar mi-ar placea si mie.

GIV

imi place ca ne agitam legat de proiectul asta care n-are finantare inca :lol:  :lol:

gsimon

Quote from: Gigeluș on November 20, 2023, 11:02:15 PMPe mine mă miră faptul că nu au depus oferte firme precum Strabag,Porr,Webuild că ei sunt pe proiecte mari. Dar oferta a fost depusă de Dimex2000 in asociere!!!  ;) ;) ;)

https://www.monitorulcj.ro/administratie/114892-emil-boc-explica-de-ce-exista-un-singur-ofertant-pentru-tronsonul-al-doilea-al-centurii-metropolitane-multe-firme-care-au-dat-tarcoale-dar-lucrarea-e-complexa

Ai aici raspunsul: ,,Multe firme au dat târcoale" :lol:  :lol:  :lol:

Tot Boc:

,,Spuneam săptămâna trecută că au fost multe firme care au dat târcoale. În faza de interes, toată lumea întreabă. La primul tronson care a fost pe șes au venit ofertanții, nu am avut probleme. Problema este cu tronsonul ăsta, mare, care cuprinde tăierea Făgetului și nodurile de legătură care sunt prinse numai în acest tronson. Aici este complexitatea lucrărilor. Mulți s-au interesat de condiții, mulți au cerut prelungire pentru că probabil că voiau să participe, dar la momentul adevărului, până la data limită, avem depusă o singură ofertă care are 17 subcontractanți. Liderul de asociere are 17 subcontractanți, ca să vă dați seama de amploarea a lucrărilor care trebuie făcute acolo. Hai să vedem partea plină a paharului: primul tronson Cluj-Florești este cu licitația adjudecată. La acesta avem la dispoziție maxim 90 de zile, se poate încheia și în 60 de zile potrivit prevederilor legale, dar citez din lege deocamdată. Această lucrare vine să întregească pachetul acesta de lucrări majore de infrastructură pentru Cluj", a mai explicat primarul Clujului.

nicolaem

#1089
ijwtsh, am zis N-S 20 minute. poti sa incerci. Acum la orad e varf (17:25) google maps imi arata doar 25 minute indiferent de sens din Dambul Rotund pana la Leroy pe Calea Turzii.

Iar partea cea mai defavorabila (Pod Ira - Pod N Manastur gmaps arata 40 minute).
Acuma ma indoiesc ca toti clujenii locuiesc si lucreaza fix in 2 extremitati ale orasului.


Iar daca ma uit acum de la The Office pana la Capat Manastur sau capat Zorilor sau capat Grigorescu faci 20 de minute cu busu in orice directie.
daca minte Google merg si io maine la birou sa vad :))


LE acum la 7:20 traversarea orasului cu masina IRA-PodN a scazut din nou sub 20 minute ( 19 pe Gmaps). nu zic, e nasol sa stai in trafic, dar in afara de fix 1h dimineata si o ora dupa 5, cam in 20 minute ajungi oriunde in Cluj (exclud Floresti)

qionescu1

Hai ca nu e asa mare deranjul pe cat ni-l imaginam. Vorbim totusi de centura, in mare parte in afara orasului, nu de strazi din oras. Bine ca avem constructori la pretul asta pt ca nu mai e un secret pt nimeni ca nu s-a inghesuit lumea. Probabil vor mai fi si acte aditionale/revizuiri la contract.

Deranjul poate fi minim intr-o buna parte a orasului daca se lucreaza etapizat. Jumatatea estica pare foarte abordabila, ganditi-va ce efect ar avea receptionarea lotului de doar 2 km lungime intre nodurile 13 (Borhanci) si 14 (Sopor). Sau din Borhanci(nod 13) pana in str. Traian Vuia (nod 15) de doar 4,5 km lungime.

Organizarea santierului e esentiala aici. N-ar strica sa aflam cum vor sa abordeze lucrarea, poate prin dezbatere se mai prind si niste idei bune din mers/zbor.

raulbogdan23

Quote from: ijwtsh on November 21, 2023, 03:38:56 PMLucram la The Office pe partea cu bulevardul si doar vinerea pe la 5-6 era traficul ala mare de era plin cat vedeai cu ochii. Apoi a inceput sa fie in fiecare zi de la 5-6.

Sa fim seriosi  :lol: , am lucrat la The Office multi ani inainte de pandemie, ba aveam si parcare alocata la subsol si pot sa iti zic ca zilnic era asa aglomerat intre orele 16-18. De multe ori plecam pe la ora 19 de la birou ca sa nu stau in algomeratia de pe 21 Decembrie.

Bogdan_Cluj

Baltaretu (USR) pe facebook:

"A apărut un ofertant pentru centura Clujului.
Vestea e catalogată de Primarul Boc ca fiind bună.
De ce cred eu că nu e:
🔻 pentru că e unul singur (un ofertant unic nu e o veste bună în nicio achiziție)
🔻 riscul e semnificativ pentru reluarea de la zero a licitației, dacă oferta e retrasă / respinsă
Voi lua legătura cu firma ofertantă, e cea cu care m-am întâlnit periodic și pe șantierul de la Tureni, pentru a înțelege ce plan are și cum vrea să acționeze în proiectul metropolitanei.
Fac un apel la Primărie să lanseze în licitație și sectoarele de centură ignorate până acum:
⛔️ lotul Căpuș - Florești- Cluj Napoca (nodul 5) foarte important pentru tot ce înseamnă traficul de coșmar de pe DN 1
⛔️ lotul Cluj Napoca - Apahida - iarăși o zonă cu trafic infernal la orele de vârf
Revin cu noutăți."

https://www.facebook.com/viorelbaltaretudeputatUSR/posts/pfbid02vCmfGdiTJgDz1JDHAFdKE9jFWafCWHTSjTefV2ij2gwYqyfu539x65RmcXACRTAal

doodoo

Quote from: Cetatean on November 21, 2023, 02:40:00 PMDaca imi amintesc bine,majoritatea i-am sunbestimat pe Dimex la Tureni,inainte sa inceapa. Si totusi...sunt o surpriza.
Dimex e o firma foarte serioasa, fara nici o indoiala. Nu face rabat la calitate.

E de ajuns sa calatoresti pe drumurile din jud BN si sa iti dai seama de asta.
Clujul e o rusine la capitolul asta, Tise e pe alta planeta cand se tot lauda ca a asfaltat 4-5km (care peste 1 an sunt praf si pulbere de obicei...)

zol21

Daca prima etapa nu are asigurata finanțarea , cum sa liciteze etapa 2?