News:

.

Main Menu

Portul Constanta

Started by Ionut, October 25, 2011, 06:20:46 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

b1

Wiebe ,,zbârnâie" după ce a primit un contract gras prin încredințare directă

Compania CFR SA a făcut duminică public stadiul lucrărilor pe lotul I pentru reabilitarea liniilor în portul Constanța. Ordinul de începere a fost dat la data de 15 iunie 2022.

Stadiul de execuție pe LOTUL I este:
• defrișare și curățare vegetație pe 70 % din suprafața totală estimată inițial;
• demontarea suprastructurii existente, în procent de 57% din cantitatea totală;
• excavații în ampriză până la cota platformei căii în procent de 19% din cantitatea totală;
• 1.680 buc. traverse de beton armat precomprimat deja în șantier, reprezentând 17% din cantitatea necesară;
• vagoanele încărcate cu șină sunt la intrarea în țară și vor ajunge în Portul Constanța în cursul săptămânii viitoare.
Obiectiv final LOT I:
• 19 linii (6,598 km)
• 32 aparate de cale

Cele două loturi includ refacția a 35 de linii (13, 398 km) și înlocuirea a 75 de aparate de cale.

În luna aprilie ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a decis să direcționează fără licitație, prin "pixul" premierului Nicolae Ciucă, 200 de milioane de lei către firma sau firmele care vor repara infrastructura feroviară din Portul Constanța. Contractul a fost atribuit în urma "unei proceduri de negociere fără invitație prealabilă la o procedură concurențială de ofertare". Wiebe, firmă de construcții feroviare cu capital german a mai câștigat în ultima perioadă licitații organizate în procedură simplificată pentru reparații la calea ferată din Dobrogea.  Mai multe firme și-au exprimat disponibilitatea de a face lucrările însă Ministerul Transporturilor și CFR au decis în mod netransparent să direcționeze contractele către două firme, printre care și Wiebe.

,,Lucrarea a fost atribuită la un preț de 116 milioane RON și conține materiale de 40 de milioane RON, manopera de 10 milioane RON și profit de 66 de milioane RON! Aceste contracte au fost atribuite direct, fară licitație!... Mai grav e că la preturile și așa supraevaluate ofertanții au venit cu preturi și mai mari iar contractele au fost încheiate cu circa 12% peste valoarea de deviz", spun reprezentanții ACCF, companie ce a fost interesată să facă lucrările dar care nu a fost lăsată să oferteze.

Aceasta înseamnă marje de profit de 60% de aproximativ 12 ori mai mari decât cele de 5% care se practică în domeniu.

Sursa.
Gândirea de grup presupune că valorile grupului nu sunt doar indicate, ci și corecte și bune.
--------------------------------------------------
Un pic de istorie 1, un pic de istorie 2, un pic de istorie 3, un pic de istorie 4, un pic de istorie 5, un pic de istorie 6, un pic de istorie 7, un pic de istorie 8, un pic de istorie 9, un pic de istorie 10 (Nou)

oc7avian

Când faci un contract cu mobilizare imediată și implementare rapidă, e normal să fie mai scump. Aș paria că profitul nu e 60%. Procedura de urgență nu înseamnă că grăbim doar licitația.

adiarc

nu suntem nici unul pt lucrari fara licitatie...dar nu am fii putut sa stam minim un an pt licitație

e chiar o situatie excepțională si sunt autorități care pot veghea ca unii sa nu profite
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

TibiV

Licitatia ca licitatia, restul ar fi putut fi de cosmar...

Macar in cazul asta NU au aparut cereri de clarificari, si nici contestatii de la CNSC pana la ICCJ.

Toata nebunia a pornit pentru ca avem de-a face cu o nebunie: razboiul din Ucraina, al carui motiv eu nu il inteleg, dar ale carui efecte efecte le simt - si probabil si voi...

Da, as fi fost si eu foarte revoltat daca se atribuia direct catre Aktorasi sau alte "majorete sfioase" din aceeasi "liga".

Dar aici nu este cazul. Vorbim de un antreprenor nu foarte "spectaculos", dar care (din ce stiu eu...) a livrat ce a promis. Doar asta conteaza.
In situatii disperate, aplici masuri disperate. Si - culmea! - acum situatia nu este disperata pentru Romania (producem grau pentru de vreo 5 ori mai multa paine decat mancam...) ci pentru restul lumii - aia care sunt "dezaxati rau" fata de paralela 45...

Ca pot fi ridicate multe alte probleme este alta discutie...
De exemplu: de ce abia acum se intelege cate "gatuiri" exista in comertul international cu produse esentiale?! (Cereale, ca oricine poate trai fara microproceasoare si telefoane 5G pe masa, dar fara paine este ceva mai greu...) Ca rusii au ocupat Crimeea de 8 ani!!...

A fost nevoie de bombe si obuze ca sa realizam ce se prefigureaza? Nu noi, romanii (ca nu prea ne duce mintea si nici nu ne afecteaza direct, ca mereu exista o verisoara/matusa/bunica la tara, cu hambarul plin de grau, orz, porumb samd), ci "noi, strategii super-competenti" din vest?

"Istetii" astia din vest (aia cu studii geopolitice grele...) nu au inteles ca preventia bolii este mult mai ieftina decat tratarea bolii?!...

Toate aceste conexiuni regionale (UA-MD-RO) ar fi trebuit sa fie puse la punct muuuult inainte de februarie 2022 (feroviar, rutier si naval).
Da, ar fi presupus niste acorduri complicate intre state si investitii "nerentabile" la vremea aia. Dar ar fi constituit un back-up functional in momentul asta de criza

Sa nu uitam ca (in general) sunt nerentabile toate investitiile care iti asigura siguranta "in cazuri extreme".
Pe "profilul" nostru, separatoarele de sens sunt "nerentabile". Pot salva cateva vieti, nu stii cand si nici locul exact.
Pai la 5-10 morti pe an (ca nu sunt rudele noastre) nu are rost sa le facem. Ne gandim la ele la peste 100 de morti pe an...

Sper ca nu am fost prea confuz...
Incercam doar sa spun ca facem in al 12-lea ceas (fara 2-3 minute) ceea ce ar fi trebuit sa facem (noi, vecinii nostri si finantatorii de la Bruxelles si Washington) in urma cu cel putin 10 ani... 
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Harry

Pe 25 iunie a fost inaugurat în Portul Constanța, un terminal modern de bitum, o investiție privată a companiei Bitholder.

Terminalul este singurul de acest tip din Portul Constanța, este situat în dana 102 și investiția a fost de peste un milion de euro. Acesta are o capacitate de stocare de 8.000 tone, fiind o investiție așteptată și necesară în zona portuara.


TibiV

Video cu trenul care transporta cele 650 de tone de sina pentru portul Constanta.
Au incaput pe 10 vagoane platforma...

https://www.facebook.com/cfrinfrastructura/videos/5353104578128663/
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

dr4qul4

650 de tone pentru ceva ce muritorul de rand masoara la lungime.
Cine vorbeste cfrista, sa ne traduca si noua cati km de sina sunt in acest tren? Sunt macar pentru 35 de km de linie simpla (2 sine ca nu ma intereseaza pt monorail)?
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

tom_sawyer

#397
Dacă e șină tip 60, înseamnă 60 kg/m. Do the math. Vreo 11 km de șină (/2).

horatiu.cosma

#398
E tip 49. La circa 13km de linie câți sunt pe contractul ăsta, probabil necesarul de șină e de vreo 25 km la care se adaugă schimbătoarele de cale, în număr de 75.

oneLess

Câți metri au traversele ălea din tren ?

TibiV

Sinele au ajuns azi dimineata la Constanta. Au si filmat momentul...

https://fb.watch/dXDf9k_ehu/

București, 29 iunie 2022
📢 650 de tone de șină nouă au ajuns în PORTUL CONSTANȚA!
‼ ‼ ‼ 🚉Primul transport de șină nouă, pentru cele 35 de linii CF incluse în PRIORITATEA I, a ajuns în Portul Constanța, în această dimineață, la ora 08.02!

ℹ PRIORITATEA I (2 LOTURI) - 35 de linii (13,398 km) și 75 de aparate de cale
Lucrările de reparații și întreținerea a infrastructurii feroviare publice din incinta Portului Constanța au fost stabilite în conformitate cu prevederile Memorandum-ului pentru stabilirea unor măsuri de eficientizare a activității de transport feroviar de marfă din zona Portului Constanța - Măsura 4.1

✅LOTUL I (Port Zona A și Port Zona B)
► 19 linii (6.589 km)
► 32 aparate de cale
👷 Constructor: S.C. WIEBE România S.R.L.

✅LOTUL II (Port Zona B și Port Mol V):
► 16 linii (6,809 km)
► 43 aparate de cale
👷 Constructor: S.C. ARCADA COMPANY S.A.
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Harry

Si o poza de la Wiebe Romania SRL

Harry

Transport Trade Services (TTS) a inaugurat un proiect logistic complex dedicat exporturilor ucrainene, care asigură o creștere importantă a fluxurilor de marfă ucrainene transportate din porturile Reni și Ismail via canalul Dunăre-Marea Neagră până la încărcare pe nave maritime în Portul Constanța.
Proiectul are ca efect eliminarea din lanțul logistic a danelor și spațiilor de depozitare din portul Constanța ca urmare a utilizării terminalului de geamanduri TTS din rada interioară a portului Constanța unde mărfurile sunt transbordate direct din barje în navele maritime.
Sâmbătă, a ancorat LAUSANNE, prima navă maritimă cu o capacitate de 31.000 tone, transbordul pentru primul convoi de grâu fiind deja realizat.
Marfa este preluată de către grupul TTS pe barje din portul Reni și va fi descărcată direct în navă, determinând o creștere a capacității de operare și de transfer a Portului Constanța pentru cerealele provenite din Ucraina.
Nava LAUSANNE este prima sosită, parte a unei relații comerciale de durată, creată în mod special pentru a ajuta Ucraina să-și exporte cerealele prin Portul Constanța.



Harry

Începând de mâine, 7 iulie, ora 13.00, se redeschide circulația auto pe Pasajul Superior de la Poarta 5 pentru autovehiculele care tranzitează această zonă.

𝐄𝐬𝐭𝐞 𝐢𝐧𝐭𝐞𝐫𝐳𝐢𝐬𝐚̆ 𝐬𝐭𝐚𝐭̦𝐢𝐨𝐧𝐚𝐫𝐞𝐚 𝐩𝐞 𝐩𝐚𝐬𝐚𝐣.

Podul de la Poarta 5 a fost închis în ultima perioadă pentru reparații capitale și modernizarea rețelei de iluminat.

TibiV

#404
Pun si la Portul Constanta (locul actiunii) si la feroviar (tipul actiunii)...
Postarea are si o filmare.

CFR Infrastructura

București, 1 iulie 2022
📢 Portul Constanța - 𝑃𝑅𝐼𝑂𝑅𝐼𝑇𝐴𝑇𝐸𝐴 𝐼 – lucrări executate cu materiale de cale din ROMÂNIA și AUSTRIA

‼ ‼ ‼ Materialele de cale folosite în cadrul lucrărilor de reparații și întreținerea a infrastructurii feroviare publice, din incinta Portului Constanța – PRIORITATEA I –, provin de la furnizori din ROMÂNIA și AUSTRIA:
✅aparate de cale: ROMÂNIA/BUZĂU
✅traverse din beton precomprimat (complet echipate): ROMÂNIA/BUZĂU
✅piatră spartă: ROMÂNIA/carierele din DOBROGEA
✅șină tip S49: AUSTRIA

♦ 2 𝐿𝑂𝑇𝑈𝑅𝐼 - 35 de linii (13,398 km) și 75 de aparate de cale
✅LOTUL I (Port Zona A și Port Zona B)
►19 linii (6.589 km)
►32 aparate de cale
👷 Constructor: S.C. WIEBE România S.R.L.
✅LOTUL II (Port Zona B și Port Mol V)
►16 linii (6,809 km)
►43 aparate de cale

👷 Constructor: S.C. ARCADA COMPANY S.A.
ℹ Ordin de începere lucrări: 15 iunie 2022
ℹ Durata de execuție a lucrărilor: 149 de zile
ℹ Finanțare: Fondul de rezervă al Guvernului României
Mama proștilor este mereu gravidă... :)