Siguranța circulației rutiere în România

Started by Ionut, December 14, 2011, 05:23:45 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 5 Guests are viewing this topic.

JohannDB

                    @gruiarew.... De ce te miri ?? Ce dacă-i autostradă pe care dintr-o oarecare fericire, nu se merge (legal) , ca la nemți cu viteza obuzului din tun.... Se fac opriri unde "cade bine".... Dacă pe o centură ca a Brașovului, de 2+2 fără bandă de urgență, aproape de girația cu DJ 103A, i-am găsit pe băieți, așa ca-n imagine.....





Powered by API/PUM imgur uploader

hvm

#7276
^
Nu mai departe de ieri se face verde la semafor, trec 2 benzi și a treia de la ax n-avea masina asa ca dau căruciorul lui ala micu spre spate și scot capul după o dubita de marfa (gen transporter). vine unul cu viteza de vreo 40km/h, se uita fix la mine, nu schițează nici o reacție și face dreapta: el la axul drumului , rosu, a făcut dreapta peste alte doua benzi fără nici o vizibilitate când cei de pe trecere aveau verde. Și nu e prima data când vad chestia asta aici. ce e trist e ca se intampla fix la 300 m de apartamentul meu.

Nu va mai spun de câte ori mergea unul paralel cu strada și în dreptul trecere s-a aruncat fără sa dea nici un semn, fără sa se uite în fata mea pe strada de multe ori xu ochii în telefon.

Dacă cel care merge pe trecere se întâlnește cu șoferul meu de ieri cu pitonii care nu se uita rezulta clar accident posibil mortal în caz ca are viteza putin mai mare.

Solutie: dpmdv atât timp cât trecerile de pietoni din orașe nu au buton de apăsare care apoi sa schimbe în verde semaforul pentru pietoni, nu ajuta aproape deloc sa ai treceri fără semafor, atât timp cât la cele cu semafor se trece pe rosu, iar orice trecere semaforizare ar trebui supravegheata video și trimis vedere acasă la proprietar. Iar când se face aceasta modificare atunci sa se faca o campanie de conștientizare q publicului pentru 6 luni cu amenzile trimise acasa dar cu o valoare de numai 10 ron cu discont pe 2 luni, urmând ca apoi dacă nu se plătește sa se aplice amenda normala și suspendarea permisului în caz de depășire a termenului de 60 zile.

Eu cred ca asta ar rezolva multe....

LE: am vazut acum si modificat: 6luni din 6 ani.
Pariuri: A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe - aici

vancouver

#7277
In mod cert ar rezolva enorm. Trebuie lege pentru asta. Drumurile din localitati sunt administrate de CNAIR sau consilii judetene in sate, de administratiile strazilor in localitati. Ca sa faci ceva unitar trebuie lege.

@cutter, aici ati putea voi sa aveti o initiativa legislativa. Pe scurt:

Pana in 2025:
- trecerile de pietoni peste 3 sau mai multe benzi: obligatoriu semafor. (cu buton sau fara)
- trecerile de pietoni care nu sunt semaforizate (deci maxim peste 2 benzi) primesc obligatoriu iluminare suplimentara cu senzor de miscare pietoni si lumina intermitenta galbena catre soferi atunci cand se detecteaza miscarea unui pieton in zona trecerii.
- latimea minima alveole pentru pietoni: 2,5 metri (ex. la 4 benzi se face o alveola si atunci fiecare trecere este doar peste 2 benzi si atunci nu mai trebuie semafor - acea alveola trebuie sa aibe o latime minima de 2,5 metri)
- obligatoriu semafor la trecere peste 1 sau 2 benzi de mers, daca viteza > de 50km/h.
- obligatoriu semafor la trecere peste 1 sau 2 benzi de mers, daca la acea trecere a avut loc un accident mortal sau cu ranirea grava a unui pieton
- pe trecerea de pietoni nesemaforizata, biciclistii (care vin de pe trotuar) vor cobori obligatoriu de pe bicicleta si vor traversa la pas
- semafoarele din intersectii, care permit virajul la dreapta al autovehiculelor separat de mersul inainte, pot arata verde (sau verde intermitent) numai atunci cand toate trecerile de pietoni intersectate arata rosu (ambele!)
- semafoarele din intersectii, care permit virajul la dreapta al autovehiculelor separat de mersul inainte, pot arata galben intermitent numai atunci cand trecerea de pietoni perpendiculara pe directia de pe care vin autovehiculele arata rosu.
- o linie de tramvai este echivalenta cu o banda de circulatie
- intre trecerea de la verde la rosu a semaforului pentru pietoni si trecerea la verde a semaforului pentru autovehicule trebuie sa treaca un timp minim egal cu numarul de benzi traversate inmultit cu 2 secunde.

Pana in 2030:
- trecerile de pietoni peste 2 sau mai multe benzi: obligatoriu semafor, cu exceptia trecerilor din interiorul zonelor de 30 km/h.
- in rest la fel ca mai sus
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

b1

#7278
Foarte bună propunerea ta @vancouver, dar eu aș veni cu câteva completări:
- semafoare (cu buton) pentru trecerile de pietoni din intravilan și eliminarea trecerilor din extravilan și înlocuirea acestora cu pasarele pietonale (Exemplu);
- amendarea pietonilor care se angajează în traversare fără să se asigure (la trecerile nesemaforizate)(inclusiv în alveole);
- amendarea pietonilor care se răzgândesc să traverseze (un accident care a avut loc acum 3 ani: ,,O femeie aflată la volanul unui autoturism s-a apropiat de trecerea de pietoni și a observat, din partea sa dreaptă, un copil care intenționa să traverseze. Pentru că acesta s-ar fi oprit, femeia și-ar fi continuat drumul, moment în care copilul a decis să treacă totuși și s-a lovit de partea laterală dreapta");
- interzicerea traversării pietonilor sub 7 ani fără un însoțitor care să aibă cel puțin 14 ani.
- montarea de încetinitoare doar la trecerile de pietoni din aproprierea grădinițelor și școlilor, nu la trecerile unde au fost loviți pietoni (așa cum s-a întâmplat în Panciu la acea trecere sau mai ales prin Focșani - aici spre exemplu a murit un angajat de la fabrica din zonă pentru că nu s-a asigurat)
Gândirea de grup presupune că valorile grupului nu sunt doar indicate, ci și corecte și bune.
--------------------------------------------------
Un pic de istorie 1, un pic de istorie 2, un pic de istorie 3, un pic de istorie 4, un pic de istorie 5, un pic de istorie 6, un pic de istorie 7, un pic de istorie 8, un pic de istorie 9, un pic de istorie 10 (Nou)

ionut_16

Orașul e pentru oameni, adică pentru pietoni. Aș zice mai ușor cu amendarea lor și mai degrabă educație rutieră.

In plus și mie mi se întâmplă să trec pe roșu pentru că culoarea verde ține prea puțin și trec abia 70% din ea, ce faci, mă amendezi pentru asta?

Apoi, de ce nu facem limită la 30 km/h in oraș pe toate străzile unde 1 bandă pe sens și treceri de pietoni.

Iar unde sunt mai multe benzi și viteza mai mare de 30 km/h doar semafor cu buton și timpul până se face verde pe display-ul butonului.

Pe de altă parte, când în trafic văd multe mașini trecând pe roșu, pietonii ce să înțeleagă? Dar hai să îi amendăm...


vancouver

@b1:

1. nu se pot inlocui trecerile de pietoni din extravilan cu pasarele. Motive:
- costuri fabuloase raportat la utilitate (sunt mii de astfel de treceri in toata tara; nici in Germania nu s-a facut asa ceva).
- pasarela nu va fi folosita de toata lumea, pentru ca inseamna timp suplimentar
- problema persoanele cu biciclete, carucioare de copil, rolatoare sau persoanele cu handicap
- iarna poate fi alunecos pe scari = alt risc de accidente (chiar si mortale)

Si mai sunt si alte probleme.

Un semafor cu buton, bine iluminat noaptea, rezolva problema (inclusiv in exemplul dat)


2. Amendarea celor care nu se asigura. E imposibil, n-ai cum sa observi in mod neutru si fara echivoc ce face un om cu privirea, ca sa poti sa stabilesti ca s-a asigurat sau nu. In plus amenzile pentru pietoni sunt o raritate in general, si in Romania, si oriunde in Europa. Iar cineva care nu se asigura inseamna ca e imbecil rau de tot, cel putin inconstient sau retardat. Un astfel de om retardat nu o sa-si schimbe comportamentul pentru ca s-a schimbat ceva in vreo lege... E absurd sa-ti imaginezi asa ceva.

Deci nu poti sa impui o astfel de masura si chiar daca ar exista, ar fi lipsita de efect.


3. Cum sa amendezi pe cineva care se razgandeste? Asta chiar e anti-normala. Pai daca e un pericol, nu e normal sa te intorci, sa te razgandesti... Plus cum vrei sa constate cineva razgandirea... Cat de rar se intampla asta, ca sa merite un politist sa urmareasca si sa amendeze...

Inca o data, uitati de amenzi si pedepse. Nu rezolva nimic. Singurele solutii sunt cele de A AJUTA. Deci nu pedepse, ci ajutor.


4. Da, aici absolut de acord: sub 7 ani numai cu insotitor peste 14 (sau 16?).


5. De acord. In exemplul din Focsani sunt 4 benzi de traversat. Cum am propus eu, acolo va fi obligatoriu semafor. Deci problema rezolvata. Bumpere / incetinitoare nu au ce cauta la intersectiile semaforizate.
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

vancouver

Quote from: ionut_16 on November 01, 2021, 01:10:41 PM
In plus și mie mi se întâmplă să trec pe roșu pentru că culoarea verde ține prea puțin și trec abia 70% din ea, ce faci, mă amendezi pentru asta?

Daca atunci cand ai pornit in traversare era verde nu se da nici o amenda. Rosu se pune brusc, intr-o fractiune de secunda. Nu ai fizic cum sa te evapori intr-o fractiune de secunda.

De aceea am si propus ca masinile sa primeasca verde numai dupa un timp egal cu numarul de benzi traversate x 2 secunde.

Exemplu: la trecerea de la str Dristor / Camil Resu / Rm. Valcea din Bucuresti, unde se traverseaza 8 benzi, dupa ce se pune rosu la pietoni, acestia trebuie sa aibe 8*2 = 16 secunde sa ajunga pe partea cealalta si abia apoi masinile primesc verde. Acum nu stiu daca sunt 5 secunde, ceea ce este aberant.
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

alin2pas

Dacă a venit vorba de A AJUTA, la școală se fac 12 ani de religie, vor să introducă educație financiară, dar de educație rutieră și acordarea primului ajutor nu interesează pe nimeni. Se spune ca un copil sub 7 ani să nu aibă voie să traverseze singur drumul, dar ce se schimbă la 7 ani? Îi învață cineva cum să traverseze un drum corect și în siguranță? Nu. De la 14 ani, un copil pe bicicletă e considerat conducător de vehicul, dar nu e pregătit pentru a intra în trafic.
Ar trebui în clasa 0 și în clasa I să se predea primele noțiuni fe educație rutieră, cum să meargă pe marginea drumului în zonele fără trotuar, cum să traverseze drumul în siguranță. În clasele a 7-a și a 8-a să se facă alte cursuri de educație rutieră, pentru a se pregăti pentru intrarea în trafic cu bicicleta sau trotineta, iar la liceu să se introducă și cursuri de prim ajutor. Din ce statistici au mai apărut pe internet, doar cam 10% din populația din România știe să acorde primul ajutor în cazul unui stop cardio-respirator, față de circa 90% în Suedia. Elevii ar putea fi instruiți nu doar  pentru acordarea primului ajutor în caz de stop cardio-respirator, ci și în caz de accidente, de fracturi, entorse sau luxații, ce pot face și mai ales ce nu trebuie să facă, pentru că au fost cazuri în care bunele intenții au avut efecte contrare asupra victimelor. Aceste cursuri nu ar avea efecte imediate asupra pregătirii populației, ci în timp am beneficia de generații întregi care ar fi mai bine pregătite.
Și ca să revenim la legislația rutieră, eliminarea probei de poligon de la examenul auto a deschis calea instructorilor auto independenți și a școlilor private, dar a scăzut calitatea pregătirii viitorilor șoferi. Cred că ar trebui reintrodusă această probă, această opinie fiind atât în calitate de șofer, cât și de părinte al unui viitor șofer.

Liviu M

Acu' că tot se pomenesc nemții, să zic și eu ce știu.
La nemți pietonii sunt zei.
La trecerea de pietoni, le dai prioritate când își manifestă intenția de a traversa, nu pus piciorul pe carosabil, cum era la noi când am făcut eu școala. Cum își manifestă intenția? De exemplu se duce spre trecere. Sunt șanse să treacă pe lângă și să meargă mai departe, ghinion, încetinești/oprești și aștepți să vezi ce face. A, și la mine în sat e trecere de pietoni lângă gară, peste stradă cu 50 km/h și fără semafor. Să vezi ce șiruri indiene ai de așteptat...
Se pune mare accent pe prevenție, că era un post mai sus cu copilul care s-a răzgândit, mama lui de copil. E, aici în școală de șoferi exact astea sunt aspectele pe care se pune accentul - copii, bătrâni, bicicliști care ți se aruncă în față fără să-ți spună dinainte. Și pe care trebuie să-i ferești.
Ca un rezumat, șoferii sunt fii ploii, fără prea multe drepturi, cu grămezi de obligații. Rezultatul - străzi mai sigure, pe care le prefer oricând celor din țară.
A, să nu vă imaginați că pietonii nemți dau prea multă atenție traversării. Ei știu ca-s zei.  :lol:

vancouver

#7284
Nu stiu cum e acum in Romania, dar in Germania fiu-miu a primit la sfarsitul gradinitei (cand avea 6 ani) un permis de circulatie ca pieton. A fost timp de 2 zile o politista la gradinita si a discutat cu copii regulile de circulatie, au mers cu totii pana la cea mai apropiata scoala (unde cei mai multi urmau sa se inscrie in clasa I), au traversat strada la semaforul cu buton, etc. Fiu-miu a fost bine inteles foarte mandru de diploma primita. Ulterior, in clasa I, cat timp avea inca 6 ani, l-am insotit continuu la / de la scoala. Cand a implinit efectiv 7 a avut voie sa mearga singur pe drumuri CUNOSCUTE. De atunci vine singur acasa de la scoala, pe drum avand un semafor cu buton, pe o strada intens circulata 1+1. Eu cu copilul meu am respectat cu strictete regulile, dar evident si in Germania sunt care nu le respecta. Plus stiu caz copil la 4 ani a plecat de acasa (locuia la casa) sa se duca la Lidl sa ia dulciuri... Fara sa zica parintilor. Care au fost sunati de o vecina care a recunoscut copilul la magazin. Si a avut de traversat si o strada mediu circulata. Ce te faci in cazuri ca astea? Dai peste copil ca a plecat aiurea de acasa? Nu. Toate regulile, strazile, semafoarele, trecerile de pietoni trebuie sa fie cat mai intuitive si clare, peste tot O BUNA VIZIBILITATE (nu masini parcate pe 3 randuri inclusiv pe trecerea de pietoni !).
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

vancouver

#7285
Quote from: Liviu M on November 01, 2021, 02:14:21 PM
A, să nu vă imaginați că pietonii nemți dau prea multă atenție traversării. Ei știu ca-s zei.  :lol:

Foarte important acest aspect adus in discutie de Liviu M. IN GERMANIA PIETONII NU TREBUIE SA SE ASIGURE CAND TREC PE TRECEREA DE PIETONI. Ei trebuie pur si simplu sa mearga mai departe ca si cand acolo ar fi trotuar.

Si e simplu de inteles de ce: tu, cand mergi cu masina si ai verde la semafor, te asiguri ca nu vine totusi unul pe rosu? Nu!. La fel, cand ai o strada cu prioritate, te asiguri daca nu cumva de pe strada laterala, fara prioritate, nu cumva vine unul prea tare? NUUUUUU!

Pai si atunci PIETONUL CARE ARE PRIORITATE, DE CE PUII MEI TREBUIE SA SE ASIGURE? Asta e una din cele mai mari imbecilitati ale Romaniei. Daca ai prioritate pe trecerea de pietoni AI PRIORITATE SI PUNCT!
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

vancouver

#7286
In Spania am vazut o chestie zic eu foarte buna:



La toate trecerile de pietoni, mai ales cele nesemaforizate (aici in imagine e una semaforizata), drumul este ridicat la nivelul trotuarului. Pe drumurile cu 50 km/h aceasta urcare este mai lina, aici avem si limitare la 30, valabila strict pentru trecerea de pietoni:



Semaforul din imagine este uneori pe galben intermitent. La semafoarele care functioneaza permanent nu prea se practica aceste denivelari.

Ridicarea nivelului drumului pana la nivelul trotuarului in dreptul trecerii de pietoni nesemaforizata are cateva avantaje clare:
- obliga toti soferii sa nu aibe o viteza prea mare, daca vor sa-si protejeze masina ca. 30 km/h
- arata ca trecerea de pietoni este mai degraba parte a trotuarului, deci pietonii "sunt zei" (vorba lui LiviuM)
- investie extrem de mica, efect maxim
- usureaza trecerea pentru persoane cu handicap si parinti cu carucior (si nici nu se zguduie caruciorul cu copilul la coborarea de pe trotuar, urcarea inapoi).
- invata soferii sa fie atenti la trecerile de pietoni (daca nu sunt atenti si uita de trecere devine neplacut - data viitoare o sa se uite de 2 ori)

Odata am uitat de denivelare si am intrat cu 60 si mi-au clantanit bine dintii (am vazut doar in ultima clipa, cat sa mai zic un "oooop" tare si ceilalti pasageri macar au fost si ei in garda si cu muschii incordati, altfel le amestecam bine mancarea.)
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

b1

Sunt astfel de treceri pe faleza din Galați. Ziua au un scop serios (cel descris de tine), iar noaptea sunt de distracție: Mașinile ,,zburdă" peste aceste treceri cu niște viteze amețitoare (în funcție de cum poate fiecare: SUV-urile și mașinile cu garda înaltă cu 100-140 km/h., iar mașinile mai mici cu 70-90 km/h. :D - una dintre distracțiile de noapte din Galați :lol:).
Gândirea de grup presupune că valorile grupului nu sunt doar indicate, ci și corecte și bune.
--------------------------------------------------
Un pic de istorie 1, un pic de istorie 2, un pic de istorie 3, un pic de istorie 4, un pic de istorie 5, un pic de istorie 6, un pic de istorie 7, un pic de istorie 8, un pic de istorie 9, un pic de istorie 10 (Nou)

vancouver

Uita-te la cele din Spania. Sunt ceva mai abrupte. Oricum, ma intristeaza ce povestesti despre Galati.
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

Liviu M

Concluzia e una singură - "treptele" din Galați nu-s destul de înalte.  :lol: