Transportul public de suprafata in Europa

Started by Ionut, October 15, 2016, 09:45:57 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Ionut

Siemens Mobility și partenerii lansează proiectul de cercetare ,,Depoul cu tramvaie autonome" deschizând calea către tramvaiele conduse automat



Siemens Mobility, ViP Verkehrsbetrieb Potsdam GmbH (ViP), Karlsruhe Institute of Technology (KIT), Institute for Climate Protection, Energy and Mobility (IKEM), Codewerk GmbH și Mapillary intenționează să întreprindă cercetări comune asupra unui depou de tramvaie complet automatizat. Proiectul, numit ,,AStriD" (Depoul cu tramvaie autonome), este finanțat de Ministerul Federal al Transporturilor și Infrastructurii Digitale (BMVI) din Germania ca parte a inițiativei sale de cercetare ,,Modernity Fund" (mFUND).

Proiectul de cercetare și dezvoltare va fi realizat la depoul operat de Verkehrsbetrieb Potsdam și are ca scop dezvoltarea unui depou digital bazat pe funcționarea tramvaielor autonome. Fezabilitatea tehnică a proiectului va fi demonstrată cu operațiuni de servicii autonome în depou, cum ar fi rularea tramvaielor printr-un compartiment de spălare. Automatizarea depourilor se face viabilă pe termen mediu ca primă etapă de conducere autonomă a tramvaielor. De la început, proiectul de dezvoltare va lua în considerare condițiile-cadru legale necesare pentru aprobarea și funcționarea tramvaielor autonome și a cadrului economic necesar pentru operațiuni. Proiectul AStriD va fi inițiat în octombrie 2019 și va dura trei ani.

Detalii pe Mobilitate.eu

Ionut

DB a implementat primele autobuze autonome de legătură cu gara din stațiunea Bad Birnbach



Conducerea autonomă pe drumurile publice din Germania atinge următoarea etapă în orașul balnear bavarez Bad Birnbach: autobuzele navetă fără șofer conectează acum gara cu centrul orașului, care se află la aproximativ doi kilometri distanță, printr-un drum de țară. Filiala Deutsche Bahn (DB) pentru soluții inovatoare de mobilitate, ioki, depășește astfel prima și ultima problemă de transport a vizitatorilor din zonă. Prima călătorie autonomă a fost făcută de ministrul federal al Transporturilor, Andreas Scheuer și de membru al consiliului de administrație al DB pentru transportul de pasageri Berthold Huber.

Două autobuze electrice EasyMile EZ10 Gen2 automate circulă zilnic între piața din centrul orașului și gara Bad Birnbach, asigurând astfel conexiunea autonomă la toate trenurile. Autobuzul autonom acoperă o distanță de aproximativ doi kilometri. Un sistem inovator de control al traficului sub formă de semne de trafic variabile este utilizat pentru a asigura siguranța necesară și, în același timp, pentru a perturba traficul cât mai puțin posibil. Autobuzul electric ecologic nu are șofer, nici volan și nici o pedală de accelerație. La bord există un singur steward care poate interveni dacă este necesar. Datorită unei rampe extensibile, vehiculul este accesibil și oferă acum porturi de încărcare Wi-Fi și USB pentru până la șase pasageri.

Mobilitate.eu


voicul

Țara în care nimeni nu mai plătește bilet pe trenuri, tramvaie şi autobuze
Luxemburg este prima ţară din UE în care transportul public este gratuit.

Autorităţile din Marele Ducat de Luxemburg au eliminat, sâmbătă, tarifele pentru trenuri, tramvaie şi autobuze, în încercarea de a rezolva problema ambuteiajelor şi a poluării, dar şi pentru a-i sprijini pe cei cu venituri scăzute, transmite news.ro.

Toate călătoriile standard cu transportul public sunt acum gratuite.

Înainte de asta, un abonament anual costa 440 de euro. Oamenii vor trebui să plătească în continuare 660 de euro pe an pentru a călători la clasa întâi.

,,Principalul motiv este să avem o calitate mai bună a mobilităţii, apoi este vorba şi despre problemele de mediu", a spus ministrul Transporturilor, Francois Bausch.

Luxemburg are peste 600.000 de locuitori, iar aproximativ 214.000 de oameni călătoresc zilnic aici în interes de muncă din Germania, Belgia şi Franţa, ceea ce cauzează traficului, deoarece majoritatea se deplasează cu maşini. Mai mult de jumătate din emisiile de gaze cu efect de seră din Luxemburg vin din transport.

În ciuda acestor investiţii recente, Guvernul se aşteaptă ca 65% dintre navetişti să se deplaseze cu maşinile în continuare până în 2025, faţă de 73%, în 2017.

Luxemburg este acum prima ţară în care transportul public este gratuit. Câteva oraşe europene au făcut astfel de experimente în trecut, între ele aflându-se Tallinn, capitala Estoniei.

https://www.money.ro/tara-in-care-nimeni-nu-mai-plateste-bilet-pe-trenuri-tramvaie-si-autobuze/

cristi5

http://traze.app  (pare sa mearga numai pe mobil, nu si pe desktop)

arata mijloacele de transport din multe orase si tari. In Romania doar FlixBus doeocamdata.

In Stockholm stie de toate bus-urile, metrourile si trenurile. Cu intarzierea in secunde...

Ionut

Transportul public din Varșovia a fost utilizat de 1,2 miliarde de călători în 2019



Transportul public din Varșovia s-a bucurat de o popularitate din ce în ce mai mare în rândul locuitorilor din Varșovia și a zonei metropolitane. Datorită investițiilor substanțiale în infrastructura de transport și vehicule, autoritatea pentru transportul public a înregistrat de la an la an un număr crescut de pasageri care folosesc transportul public. Tot mai multe persoane folosesc tramvaie, autobuze, trenuri și serviciul subteran pentru a face naveta la serviciu, universitate sau școală. Anul trecut, numărul lor a fost estimat de Autoritatea Transportului Public la 1.201.651.189.

În 2019, 49,84% din toți pasagerii au utilizat transportul cu autobuzul, reprezentând peste 598,9 milioane de călătorii. În timpul orei de vârf, Compania Municipală de Autobuze și companiile de transport private, luate împreună, au operat aproximativ 1400 de autobuze de-a lungul a 302 de linii de autobuz (inclusiv servicii obișnuite, rapide, expres, zonale, locale și de noapte). Anul trecut, tramvaiele au fost utilizate de 24,7% dintre pasageri (296,5 milioane de călătorii). În cadrul transportului public de la Varșovia, există aproape 420 de tramvaie (inclusiv 311 de vagoane cu podea joasă) care operează pe 26 de linii.

Serviciul de metrou a reprezentat 20,1% din totalul călătoriilor în transportul public de anul trecut. Liniile 1 și 2 de metrou, care operează împreună 51 de trenuri cu șase vagoane, au înregistrat în total aproape 241,8 milioane de pasageri, în timp ce serviciul Fast City Rail (cu cele 19 trenuri) a fost folosit de peste 22 de milioane de pasageri.

Statisticile transportului public de la Varșovia includ, de asemenea, alte călătorii feroviare din zona metropolitană a Varșoviei, acoperite de biletul integrat ZTM-KM-WKD (valabil pentru trenurile operate de Căile Ferate Mazoviene și Căile Ferate Comutare din Varșovia). Se estimează că numărul acestora depășea 42,4 milioane (reprezentând aproximativ 3,5% din totalul călătoriilor).

În 2019, orașul a cheltuit peste 2,5 miliarde pentru achiziționarea de servicii de transport. Veniturile obținute din contractele de vânzare și transport de bilete încheiate cu administrațiile locale din zona metropolitană din Varșovia au acoperit 37,27% din costurile totale ale transportului public din Varșovia, iar suma rămasă a fost acoperită din bugetul orașului.

Mobilitate.eu

cristi5

#156
Tramvaiul suspendat de la Wuppertal, filmat in 1902.

https://www.facebook.com/200308533320720/posts/3516321188386088

Imi spune cineva ca asa arata (si suna) si in anii 80 cand mergea cu el la scoala, lipseste doar ceva grafitti pe o cladire :)


cezar-mario2012

 Noul Complex Nivy Bratislava (Slovacia) - Autogară, parcare, parcare automată pentru biciclete, Mall și parc pe acoperiș:


b1

Boat crossing Athens Tram rails under catenary in Glyfada:
Gândirea de grup presupune că valorile grupului nu sunt doar indicate, ci și corecte și bune.
--------------------------------------------------
Un pic de istorie 1, un pic de istorie 2, un pic de istorie 3, un pic de istorie 4, un pic de istorie 5, un pic de istorie 6, un pic de istorie 7, un pic de istorie 8, un pic de istorie 9, un pic de istorie 10 (Nou)

b1

Budapesta va avea un nou pod peste Dunăre cu linie de tramvai și design modern

Un nou pod peste Dunăre va fi construit în zona de sud a capitalei ungariei, Budapesta. Podul este proiectat de designerii de la UNStudio și inginerii de la BuroHappold Engineering, urmând ca execuția acestuia să înceapă după finalizarea procedurilor de contractare a execuției. Ideea execuției podului a existat încă din planurile pentru dezvoltarea sudului orașului în anii 80-90. Podul va avea bulevarde, trotuare, piste pentru biciclete dar și o linie de tramvai care va traversa podul și va conecta două rute noi realizate în vecinătate. Podul are un design modern, fiind o construcție cu hobane susținute de piloni principali pe ambele maluri ale Dunării.









Sursa.
Gândirea de grup presupune că valorile grupului nu sunt doar indicate, ci și corecte și bune.
--------------------------------------------------
Un pic de istorie 1, un pic de istorie 2, un pic de istorie 3, un pic de istorie 4, un pic de istorie 5, un pic de istorie 6, un pic de istorie 7, un pic de istorie 8, un pic de istorie 9, un pic de istorie 10 (Nou)

RaduC

La naiba, cât de bine arată noile tramvaie din Paris.
Și calea de rulare, în general...

b1

Calea ferată cu cremalieră Stuttgart:
Gândirea de grup presupune că valorile grupului nu sunt doar indicate, ci și corecte și bune.
--------------------------------------------------
Un pic de istorie 1, un pic de istorie 2, un pic de istorie 3, un pic de istorie 4, un pic de istorie 5, un pic de istorie 6, un pic de istorie 7, un pic de istorie 8, un pic de istorie 9, un pic de istorie 10 (Nou)

b1

The M-Bahn or Magnetbahn was an elevated Maglev train line operating in Berlin, Germany, experimentally from 1984 and in passenger operation from 1989 to 1991. The line was 1.6 kilometres (0.99 mi) in length, and featured three stations, two of which were newly constructed. Presumed to be the future of rail transit in Berlin, the line was built to fill a gap in the West Berlin public transport network created by the construction of the Berlin Wall. It was rendered redundant by the reunification of Berlin and was closed to enable reconstruction of the U2 line.

The M-Bahn was the second Maglev line to open to public traffic, after the Birmingham Maglev but before the Shanghai maglev train. Construction and running were undertaken by Magnetbahn GmbH.

For propulsion, the M-Bahn used a long stator linear motor. However, unlike the Transrapid and other magnetic levitation trains, only 85% of the M-Bahn vehicle weight was supported by magnetic levitation, with the balance being supported by traditional wheels.

During operation, the Berlin M-Bahn line ran as an automated driverless operation, although the system had been designed to be driven by a human driver if required.

A cross-over existed just south of Kemperplatz, to allow use of double-track running. The M-Bahn train was supported across the points by a length of traditional rail below the guideway to support it across the gap.



Gândirea de grup presupune că valorile grupului nu sunt doar indicate, ci și corecte și bune.
--------------------------------------------------
Un pic de istorie 1, un pic de istorie 2, un pic de istorie 3, un pic de istorie 4, un pic de istorie 5, un pic de istorie 6, un pic de istorie 7, un pic de istorie 8, un pic de istorie 9, un pic de istorie 10 (Nou)

b1

Linia de autobuz de transport rapid (Bus Rapid Transit - BRT) Leigh Guided Busway, Manchester, Anglia, Marea Britanie:
Gândirea de grup presupune că valorile grupului nu sunt doar indicate, ci și corecte și bune.
--------------------------------------------------
Un pic de istorie 1, un pic de istorie 2, un pic de istorie 3, un pic de istorie 4, un pic de istorie 5, un pic de istorie 6, un pic de istorie 7, un pic de istorie 8, un pic de istorie 9, un pic de istorie 10 (Nou)