Discuții cu și despre CNAIR

Started by Ionut, October 12, 2015, 06:17:56 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

vancouver

Scenariul e posibil. Dar ca orice sef, care si-a bagat subalternii in viteza, nu e tocmai cea mai iubita de unii dintre ei. S-ar putea sa merite o incercare cu altcineva (=suflu nou).

Iar legat de viteza sa ne intelegem: e o institutie de stat. Bagat in viteza inseamna scos din somn si trecut la viteza "încetisor". Ca doar nu va imaginati ca angajatii de la stat stau si seara la ora 20 pe laptop sa mai faca o videoconferinta cu colegii din Australia sau duminica seara sa termine repede o predare - asa cum se procedeaza la privat.
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

alin2pas

Scenariul e posibil, dar improbabil. Mai probabil e un viitor guvern de ,,tehnocrați" PNL-PSD care va guverna până la alegerile viitoare (anticipate sau nu). Aceste formațiuni au mai multe în comun decât oricare dintre ele cu USR-PLUS. Orientarea politică e vax albina, PSD a mai luat măsuri liberale și invers, deci aici se mai pot înțelege, dar numitorul comun e altul. Doar că în PNRR au fost trecute niște obiective concrete, unde nu mai pot să o scalde (merge doar în sistem binar: 1 sau 0, ai făcut sau nu), iar la majoritatea care ar avea-o în parlament, le-ar fi foarte greu de explicat nerealizările. Legislația potrivnică nu mai poate fi un motiv. Trebuie să fiu optimist, că vor fi obligați de conjunctură să miște ceva spre bine, altfel... ultimul stinge lumina.

hvm

Daca nu v-ati dat seama apana acu de lenea din companiile de stat, ganditiva ca pe ea au facut-o dictatoare fiindca a impus niste principii care sunt considerate normale la o companie privata...
Pariuri: A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe - aici

pasadia

După Primăria Brașov, iată o altă instituție cu cont de tiktok - CNAIR - https://vm.tiktok.com/ZM8cCDTav/

Pe când cont de tiktok al API? ;)

ciprebbe

Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

shAkur

Nu cred ca strica... filmuletele API despre infrastructura pot deveni virale si in randul tinerilor (majoritatea utilizatorulor tiktok)

GIV

" o parte dintre postări trebuie tratate ca un pamflet."  sursa https://vm.tiktok.com/ZM8cCDTav/
cred ca 95% din munca CNAIR poate fi tratata ca un pamflet  :lol:

Feri

Quote
S-a înființat DRDP Buzău

Joi, 30.12.2021, Consiliul de Administrație al CNAIR SA a decis înființarea Direcției Regionale de Drumuri și Poduri Buzău. Această direcție regională va avea în administrare infrastructura rutieră de pe raza județelor Buzău, Brăila, Galați și Vrancea.

Decizia de a înființa DRDP Buzău se circumscrie unei logici administrative ce are rolul de a eficientiza întreaga activitate de administrare, întreținere și construcție a profilelor de drum (național, autostradă, variante ocolitoare etc.) care sunt în administrarea CNAIR.

Menționăm că rețeaua rutieră aflată în administrarea DRDP București, Constanța și Iași este în lungime totală de 7605 km, iar pe perioada de iarnă se înregistrează frecvente fenomene meteorologice (precipitații abundente, viscol, polei) care duc la închiderea unor sectoare de drumuri pe perioade relativ mari de timp, cu consecințe directe asupra asigurării desfăşurării în condiții de siguranță a traficului rutier.

Precizăm că înființarea DRDP Buzău nu presupune costuri financiare suplimentare pentru CNAIR, având în vedere faptul că resursa umană necesară desfășurării activității este asigurată din personalul existent la nivelul celor 4 secții de drumuri naționale din componență și din posturile vacante transferate de la CNAIR Central, DRDP București, Constanța și Iași.

Rolul Direcției Regionale de Drumuri și Poduri Buzău va fi acela de a asigura un management performant și echilibrarea ponderii kilometrilor de infrastructură administrată de către structurile teritoriale ale CNAIR.
http://www.cnadnr.ro/ro/comunicare/comunicate-de-presa/interes-general/s-%C3%AEnfiin%C8%9Bat-drdp-buz%C4%83u


^^ Probabil daca aceast nou DRDP exista mai de acum cativa ani, am fi avut o mai buna coordonare si continuitate a proiectelor din zona Braila-Galati.

tom_sawyer

Bogdan Laurențiu Bratu, fost director al Direcției Regionale de Drumuri și Poduri Craiova, este judecat pentru înșelăciune, fiind acuzat că s-a angajat și a fost promovat în funcții de conducere pe baza unei diplome de licență false. Bratu a adus un prejudiciu de peste un milion de lei instituției. Libertatea a aflat cum și-a obținut Bratu diploma, deși nu avea studii superioare.

https://www.libertatea.ro/stiri/diplome-false-facultati-inventate-si-1-milion-de-lei-bogdan-laurentiu-bratu-craiova-3917183

b1

Sorin Grindeanu: Vom descentraliza lucrările CNAIR către autoritățile locale. Compania este sufocată de proiecte

,,S-au făcut paşi importanţi în asocierea Consiliilor Judeţene Galaţi, Brăila, Ialomiţa şi Călăraşi pentru drumul transregio de la Galaţi-Brăila la Călăraşi şi face parte această asociere din ceea ce am anunţat că doresc să fac. Aici s-au făcut paşi importanţi şi se vor face în perioada următoare şi anume faptul că lucrări de acest tip plus lucrări pentru variantele ocolitoare vreau ca Ministerul Transporturilor şi anume CNAIR-ul să le descentralizeze, să le dea către autorităţile locale. Explicaţia este simplă, am mai dat-o, o mai spun o dată: în acest moment CNAIR-ul are în gestiune foarte multe proiecte şi, din păcate, este sufocat de toate aceste proiecte şi atunci acest proces de descentralizare este unul pe care îl voi urmări şi îl vom face", a declarat Sorin Grindeanu, marţi, într-o conferinţă de presă susținută la Călărași.

Sursa.
Gândirea de grup presupune că valorile grupului nu sunt doar indicate, ci și corecte și bune.
--------------------------------------------------
Un pic de istorie 1, un pic de istorie 2, un pic de istorie 3, un pic de istorie 4, un pic de istorie 5, un pic de istorie 6, un pic de istorie 7, un pic de istorie 8, un pic de istorie 9, un pic de istorie 10 (Nou)

mirceaeliade

Macar ceva pozitiv de la Grindeanu.  Proiectele astea mai micutze pot fi lucrate local, si acolo oamenii pot cere la raspundere prin vot pe cei care chiar isi baga piciorul.  Poate vor conta mai putin interesele de la centru si mai mult vointa literilor locali

alexV

DRDP-urile ar trebui sa aiba capacitatea de a pregati caiete de sarcini, sa urmareasca mai abitir o procedura de achizitie, de avizare. Doar e vorba de un drum pe care il folosesc mai ales cei din [R]egiune, or sa isi dea interesul.

E nenecesar ca la un proiect nou sa infiintam o asociere noua. Se putea si mai rau, inca n-a ajuns la Comisia de Prognoza ca pe vremuri.

pasadia

Eh, eu inca visez la situatia in care DRDP-urile capata o autonomie si mai mare - propun proiecte, concureaza intre ele pentru finantare din bugetul central CNAIR, obtin cofinantare si din partea CJ-urilor sau a primariilor din zona, etc... Practic devin un fel de ADI-uri la nivel de regiune responsabile in mare masura de infrastructura rutiera (si autostrazi, si DN-uri si DJ-uri). Dar mno, mi s-a zis aici pe forum ca nu e buna descentralizarea, trebuie sa ramana la centru decizia daca finantam centura la Medias sau la Barlad si ca oricum nu avem specialisti la nivel local caci provincia e proasta. Asa ca mai pomenesc ideea asta doar asa, din cand in cand...

gabim

^Cu parere de rau, dar eu vad DRDP-urile ca niste mini CNAIR-uri, unele poate ceva mai competente, altele mai putin, probabil media e tot pe acolo pe undeva. Pentru proiecte mai micute gen o centura poate ar merge, dar pentru construit autostrazi/DX ma indoiesc. Nu cred ca au nici pe departe  capacitatea administrativa pentru asa ceva. Ca si coleg de suferinta la capitolul lipsa autostrazi in zona (sunt din Iasi) inteleg cam ce speri - ca un DRDP local sa se miste cu ceva mai mult talent decat CNAIR pe A13 sau CoBra, numai ca tot tu scrii despre politicienii locali lucruri nu tocmai pozitive. Eu unul nu ma astept ca DRDP Iasi sa se miste mai bine pe A8 Iasi - Pascani decat CNAIR, asa schiop cum se misca el.

Apropo, ca sa tinem traditia denumirilor autostrazilor din regnul animal, Iasi - Pascani sa fie IaPa?  :)
Pariu A7: se va circula pe toate loturile UMB pana la Pascani inainte de a se circula pe lotul Pizzaroti - in caz contrar, 100 Euro in contul API.

dr4qul4

autostrada va fi Mures - Iasi si se va numi MsIa .  O:-)
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024