2+1 alternativ în România

Started by cristi5, October 12, 2017, 01:05:43 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

prom

Intervin si eu, pt ca am circulat recent pe E85 (DN2), dupa o lunga per de timp. Da, este RO, si este horror, fara nici un minim de constienta. De la flash-uri, fortari sa stai cat mai in dreapta (acostament), etc

Eu, MEREU merg maxim dreapta dupa ce am vzt asta:



Acum, fix ca in video, mergea o masina, in fata mea. Ce credeti? A evitat, in ultim moment, un accident, de la o alta masina care a fortat depasirea prin mijloc, din contrasens. Asta pt ca a "indraznit" sa merga pe banda.

Parerea mea este, pt cine circula des pe DN2, si citeste asta, MEREU, si cel mai "safe" stai cat poti de mult maxim dreapta (acostament), pe "drumul" asta.

b1

Eu mai recomand nici să nu staționați de banda de urgentă/ acostament pentru că flash-urile sunt însoțite de claxoane  >:((iar poliția vine cu înjurăturile :rant: - păcat că nu am filmat). Dacă aveți nevoie la baie - intrați pe un drum secundar sau într-o benzinărie, iar dacă vreți să vă luați struguri, mere, coșulețe etc. - ieșiți de pe drum și opriți într-un refugiu :|. Dacă vreți să vă convingeți/să experimentați, un coșuleț costă 20 lei O:-).
Gândirea de grup presupune că valorile grupului nu sunt doar indicate, ci și corecte și bune.
--------------------------------------------------
Un pic de istorie 1, un pic de istorie 2, un pic de istorie 3, un pic de istorie 4, un pic de istorie 5, un pic de istorie 6, un pic de istorie 7, un pic de istorie 8, un pic de istorie 9, un pic de istorie 10 (Nou)

tom_sawyer

#1502
2021.10.03 -E85- Bacău-București

De la min. 2:40:00, ambuteiajele de duminica:


București-Bacău
Sâmbătă, de la min. 39:40


ghrt

^^ Şi mie mi-a dat poliţia flashuri să mă dau la o parte, de pe bandă pe acostament. Era linie continuă (înainte de giratoriul de la Urziceni) şi doar noi în zona aia (mai nou prefer să conduc noaptea, e liber, circul pe bandă).
Ziua merg aproape numai pe acostament, atât din prudenţă cât şi din curtoazie. E şi un pic mai relaxant, nu trebuie să fiu alert la ce se întâmplă pe sensul opus, doar atent în limita rezonabilului şi a oboselii.
Majoritatea şoferilor conduc impulsiv (la fel cum majoritatea oamenilor trăiesc impulsiv în general...) dar sunt şi oameni care se grăbesc dintr-un motiv serios. La urma urmei tot asfalt e, şi nu voi fi amendat că merg pe banda aia.
Cont (aproape) inactiv.

vancouver

^^  :lol: :lol: :lol: cascadorii rasului. Dupa ce stai in ambuteiaj pe zona de 2 benzi, in sfarsit intri pe aia de o banda si se merge (cat de cat) fluent, cu o medie de 40-50 la ora si in orice caz fara oprire pe loc. Cum ajunge masina pe zona de 2 benzi revine ambuteiajul. Daca nu s-ar mai reveni nicidata pe 2 benzi, atunci s-ar circula fluent pana la finalul zonei de 2+1.

Demonstratia pe viu a teoriei ca 2+1 are o capacitate mai mica decat 1+1. Pacat ca ne-am certat pe asa o chestie evidenta.

Mai bine ne certam pe consecinte. Unde eu am gresit, recunosc (dar nu am discutat pe tema asta, ca eram ocupati cu intelegerea fenomenului ca 3<4). Eu - ca si toti oamenii din Germania - consider lupta cu ambuteiajele un scop in sine. Ambuteiajele duc la piederi economice majore, nervi, etc.. (chiar si accidente mortale, cand un camion intra in coada de masini). Asadar pentru mine si 1 ora de ambuteiaj pe saptamana, la orele de varf, era ceva ABSOLUT INADMISIBIL. Ca atare am exclus pentru mine ideea de 2+1 din start. Si aici trebuie sa recunosc ca nu am gandit pana la capat si ca am gresit. Pentru ca intr-adevar 50 de ore de ambuteiaj pe an nu pot fi puse in balanta cu 10-15 morti pe an. Acum sunt de acord ca este o masura buna: cu sacrificarea fluentei, dar cresterea semnificativa a sigurantei.

Sigur, pacat ca lipseste un separator fizic, care ar fi dus la evitarea si a accidentului recent, care a umbrit un pic eficienta solutiei.

Revenind insa la trafic. Din filmare se vede ca la fiecare retragere de la 2 la 1 se sta cam 5-7 minute. Daca s-ar trasa intreg DN2-ul asa de la Iasi la Bucuresti si ca atare ar fi cam 100 de astfel de retrageri, s-ar sta in total (teoretic) 500-700 de minute, adica 8-11 ore (practic nu, decat 15 ore de la Iasi la Bucuresti, mai bine o iei prin Rep. Moldova sau cu personalul, deci multi ar renunta si cei ramasi nu ar mai sta asa de mult). Dar ideea ramane. 2-3 ambuteiaje de 5-10 minute mai merge. Tot drumul asa, pur si simplu NU SE POATE!
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

dumbravaandrei

Eu cand ziceam asta acum 2 ani, mi-au sarit toti "specialistii" in cap ca nu am dreptate...
Dar na... asa-i cand compari mere cu pere si aduni portocalele la prune...

ghrt

#1506
Ambuteiajul nu va fi pe tot drumul, de la Bucureşti la Iaşi. Pentru că nici într-un punct de trafic maxim, cum e acum porţiunea de 2+1, nu durează 8 ore (nu mai zic de 15 ore). Poate se va mai deplasa punctul roşu, dar se va disipa când nu mai este alimentat.

Poate fi rezolvată din semnalizare, cu modificarea legislaţiei, prin supraveghere la distanţă? Semnal de depăşirea interzisă activat numai în condiţii de ambuteiaj, pe sensul respectiv, camere care supraveghează zona de reintrare, scrisoare cine a condus + amendă pe baza înregistrării video?
Mă tem că nu, sunt foarte mulţi oameni care încalcă regulile când nu văd nici o uniformă aşa că va fi o opoziţie feroce la ideea amendării pe baza înregistrării video. La fel cum e acum la trecerea 2+1 pe lungimi mai mari.

Poate chiar ar trebui implementată regula fermoarului, legislativ şi mai ales în mintea şoferilor. E inadmisibil ca la trecerea 2 la 1 să se reducă viteza la stop... vedeţi şi pe A2.
Cont (aproape) inactiv.

vancouver

Tu vorbesti serios? Sistem VMS de supraveghere video si informatii pe tabele electronice pentru trafic pe zeci sau sute de km. Cu dispozitive de masurare de flux, cu centrala din care sa se poata opera modificari, etc.. Plus un intreg aparat de dat amenzi (desi daca intra sute de soferi sa incalce interdictia de depasire, ce faci, dai sute de amenzi, iti pui populatia in cap).... Plus intretinerea intregului sistem. Ai idee cat costa, cat dureaza si esti convins ca chiar o sa functioneze in Romanica?

Cand cu o suma ridicola de bani poti sa largesti drumul actual cu cate un metru pe fiecare parte, pui parapet median de beton (ieftin, se face local de catre orice firma) si ai capacitate de trafic de 4000 de vehicule pe ora in loc 1500.

Si asa deja a explicat cutter ca nu se poate face pur simplu 2+1, pentru ca varful de panta al drumului este acum in ax (apa se scurge dreapta stanga din ax), dar la 2+1 trebuie sa refaci pantele transversale, deci sa reasfaltezi tot drumul si nu doar uzura, ci tot sistemul rutier trebuie refacut.

Aveti intre timp dovada VIE, CLARA ca SE POATE extinde un drum national fara exproprieri, fara proiect, fara timpi de asteptare. Just like this. AVETI DOVADA PE DN6. Si nu cu cate 1 metru, cu cate 2,5 pe fiecare parte. Adica vedeti verde in fata, dar voi tot ziceti ca-i galben.

V-am aratat ca avem n drumuri 2+2 in tara si in lume cu 14 metri latime si ca pe acestea s-a pus apoi si parapet din beton, acum deodata daca nu se face din start de 17 metri e bai (ca idee DNCB nord s-a facut pe acest sistem de 17metri).

V-am explicat ca deja largirea la 14 metri a fost prevazuta din 2001-2004, cand s-a facut DN2. Ca majoritatea podetelor sunt deja pe 15 metri latime, podurile toate deja pe 2+2, zone bune prin diverse locuri deja 2+2. Dar nu nene, lasa ca-i mai bun 2+1, nu conteaza cat costa si cat dureaza.

Si stiu care e buba, dar nu vreti sa spuneti cu voce tare: daca se face DN2 la nivel 2+2 cu parapet, atunci poate ca nu o sa se mai faca A7. Asta e temerea multora. Dar nu poti sa spui asta oficial, ca atunci inseamna ca chiar iti bati joc de soferi si de morti, ca condamni soferii sa mai moara 5 ani pe DN2, ca sa nu cumva sa punem in pericol A7. Ceea ce este o imbecilitate pura. Nu poti sa compari DN2 care trece prin n localitati, unele prelungite, cu mii de intersectii la nivel, sensuri giratorii, treceri de pietoni si altele, cu o autostrada. Chiar daca il largesti in afara localitatilor la 14 in loc de 12metri si ii pui un parapete median.
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

tom_sawyer

#1508
Quote from: vancouver on October 08, 2021, 01:00:51 AM
Revenind insa la trafic. Din filmare se vede ca la fiecare retragere de la 2 la 1 se sta cam 5-7 minute. Daca s-ar trasa intreg DN2-ul asa de la Iasi la Bucuresti si ca atare ar fi cam 100 de astfel de retrageri, s-ar sta in total (teoretic) 500-700 de minute, adica 8-11 ore (practic nu, decat 15 ore de la Iasi la Bucuresti, mai bine o iei prin Rep. Moldova sau cu personalul, deci multi ar renunta si cei ramasi nu ar mai sta asa de mult). Dar ideea ramane. 2-3 ambuteiaje de 5-10 minute mai merge. Tot drumul asa, pur si simplu NU SE POATE!

Hai să vedem cifrele de trafic din recensământul din 2015:











Powered by API/PUM imgur uploader

Pe Sinești-Movilița avem trafic dublu decât la sud de Bacău. Ca să stabilești dacă concluzia ta e adevărata sau falsă ar fi trebuit ca la reasfaltările din vara asta de la sud de Bacău să se fi făcut un alt sector de test 2+1. Și e absurd că nu s-a făcut, nici explicații nu am primit de ce. Dpmdv un eșec dureros al mandatului Drulă.

La trafic mai lejer 2+1 face față cu brio, fără ambuteiaje (vezi și filmarea de sâmbătă).

Sorinus

E evident ca DN2 trebuie dublat pana la Buzau, chiar si in conditii de A7. Daca stai in Colentina/Pantelimon etc, n-o sa ocolesti pe la A3. La Urziceni se varsa si ce vine dinspre Constanta, deci drumul va avea trafic si cu A7. Dupa, 2+1 merge.

dumbravaandrei

ori am eu orbul gainii ori naiba stie in ce aliniere astrologica s-a facut recensamantul asta......
Luand-o dinspre Bucuresti spre Iasi:
1) Ce "gaura neagra" este intre Afumati si Sindrilita de absoarbe 5000 masini? Subit, acestea apar dupa Sindrilita pana in megalopolisul Urziceni
2) Megalopolisul Urziceni pare sa absoarba alte 6k masini...
3) Se pare ca exista un alt megalopolis la Garoafa care "suge" din masinile de pe Rm. Sarat - Focsani  alte 5k masini....
4) Pare ca traficul pe Bacau-Adjud are mai mult trafic decat tot ce poate genera Bacaul - tot conform acestor cifre
5) Daca te uiti la sectorul Tg-Frumos-Iasi, "recensamantul" nu are absolut nici cea mai mica corelare cu recensamantul facut pe celelalte drumuri care se intersecteaza acolo


La nivel de retea, recensamantul asta este pura hartie igienica, oricate variabile ai luat pentru traficul generat de DN/DJ/DC secundare....
Iar deciziile luate pe acest recensamant vor fi... hartie igienica "utilizata".


Trebuie numarare continua, cu analize facute pe intervale de timp similare (de ex, vineri seara, care iti sunt cele mai aglomerate drumuri? Dar dimineata la 07:30-09:30? dar de la 16:30-18:00?)
Ca asa, daca am fost sa fac recensamantul duminica dupa masa de la Focsani la Bacau si de la Buzau la Bucuresti l-am facut luni la 18:00.... e fix pix.


Stiu ca astea sunt datele pe care le avem, dar din pacate nu pot fi validate.


tom_sawyer

În concluzie, nu poți trage o concluzie :) fără alte sectoare de test. Dacă vor fi ambuteiaje pe tot drumul sau nu.

dumbravaandrei

In concluzie sunt alte metode mult mai eficiente de a-ti da seama care e capacitatea unui drum si a afla cate vehicule iti trec defapt pe acolo.
Si ca recensamantul asta e hartie igienica....

cristi5

#1513
@vancouver exagerezi. Si cantitativ (ca zici ca esti Balzac si romanu fluviu) si calitativ. Din multe motive

- traficul DN2 pe Sinesti-Movilita este maxim. Nu va fi la fel in alte zone mai nordice. Zonele sudice vor fi curand dublate de A7 deci poti sa le uiti si pe alea

- odata ce traficul e gatuit prin 5-6 treceri 2->1, mai in aval nu ar fi ambuteiaj!! Efect de palnie. Ar fi trafic fluent la fluxul ala maxim permis de 2+1, il ai la inceputul topicului.

- ba mai mult, daca fluxul creste treptat, colectat din drumuri laterale, pe sensul spre sud s-ar putea sa nu prinzi super ambuteiaj pt ca efectul de palnie de mai sus are loc treptat, de-a lungul a zeci de alternante. Acum ai brusc o gatuire 2-1 in punctul cel mai aglomerat al drumului. Ce naiba sa astepti altceva duminica seara??

- toate filmarile astea dramatice au un neajuns. Sunt facute tocmai cand e ambuteiaj. Restul saptamanii (in zilele lucratoare cand economia chiar are nevoie de drum) nu e ambuteiaj. Avem timelapse, poti numara orele din saptamana cand e ambuteiaj. Sunt vreo 6 pe sens. 6 din 168, sau din 112 ore active/saptamana ca restul nani.

Uite saptamana 39

http://pum.project-online.se/maps/data/timelapses/videos/2plus1/2021_39.mp4

- in plus nu prea vad tragedia cand totul e perfect predictibil. Se stie cu precizie la ce ora va fi ambuteiaj.

- in fine lejeritatea cu care vorbesti de o investitie la 2+2 pentru care, sa fim seriosi, nu va semna niciun functionar ever, cand ai A7 in licitatie. Trebuie intai sa reformezi Curtea de Conturi. Lasa APIul si aripile lui politice, asta e de Constitutie...

Si atunci nu stiu de ce te miri cand @Ionut iti mai lasa cate un ravas de un rand. Pai multi dintre noi am cam obosit domnule :)

Dar na, daca crezi ca e vreo sansa cu 2+2 ai topic pt asa ceva. Mult succes!

——-

Pe mine ma distreaza ca oligarhia Moldovei si-a facut think thank care sa scrie orice, numai sa para stiintific si sa reiasa ca ei pot depasi ca zmeii. Concluzia e dinainte stabilita.

alin2pas

@vancouver:
Un drum ca DN2 poate fi lărgit cu un metru pe fiecare parte, pus parapet median din beton și transformat astfel în 2+2 fără costuri exagerate. Corect. Să  nu uităm însă că în România există vorba ,,prin hârtie nici glonțul nu trece". Din postările lui horațiu.cosma am înțeles că sunt niște piedici birocratice și legislative care ar trebui mai întâi identificate și înlăturate, altfel orice inițiativă de transformare a unui drum din 1,5+1,5 în 2+2 va rămâne doar o hârtie aruncată într-un sertar. Să nu uităm însă că DN2 trece prin numeroase localități și transformarea lui în 2+2 prin localități ar ajuta șoferii, dar ar fi o piedică pentru locuitori. Peste tot pe unde e posibil drumurile cu trafic mare (cum e DN2, mai ales pe porțiunea București-Buzău, care nu va fi dublată de A7) ar trebui scoase din localități cu v.o.
,,Vârful de pantă al drumului este acum în ax (apa se scurge dreapta stânga din ax)". În curbe panta este spre interiorul curbei, deci apa de pe carosabil se scurge toată într-o direcție. Parapetul din beton împiedică scurgerea apei dintr-o parte în alta pentru că nu are spații suficient de mari pentru a permite scurgerea apei pe sub el (și se înfundă foarte ușor) și de aceea trebuie pus pe vârful de pantă al drumului. E atât de greu să modificăm designul acestor parapete și să fie lăsat la mijlocul lungimii elementului de parapet (sau la capete) o deschidere la partea inferioară de 10-15 cm înălțime și 20-30 cm lungime care să permită scurgerea apelor? În prezent sunt porțiuni unde din loc în loc un element de parapet e pus mai sus, pentru a permite trecerea apei pe sub el. De ce e nevoie să recurgem la improvizații când putem rezolva problema direct, prin modificarea designului unui element?

Dacă e de ales între viteza de circulație și siguranță, eu aleg întotdeauna siguranța, dar trebuie să găsim o modalitate de a ,,împăca capra și varza". Legislația, normativele și standardele de proiectare nu sunt bătute în cuie și sunt perfectibile, ce a fost bun acum zeci de ani când s-au pus bazele lor acum poate fi depășit.