Autostrada A3 București-Borș

Started by Ionut, September 14, 2011, 08:14:47 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 29 Guests are viewing this topic.

dragosm

^ 9 decembrie este termenul pentru evaluare tehnică. Februarie 2022 pare un termen realist pentru atribuire, după care să vedem contestațiile. 

interesantul

Dar pe Biharia Chiribiș se va mai intâmpla ceva?
De spusele lui "Nea" Beni cred că s-au săturat toți.
Apropos.. Unui prieten mai invarsta de treaba ii spui "nea" asa, mai cordial, dar aici nu cred ca e cazul. E un afacerist care a incercat ceva șpârloșenii si nu i-au iesit, si pentru asat sta o natie intreaga si astepta salvare care cine stie de unde si cand vine
Am pierdut prin Romania 30 de ani...

Ionut

Nu se intampla nimic oameni buni, v-am tot zis. Asa ca...

API pe Facebook

Timpul trece, leafa merge, prietenii știu de ce! Am pierdut deja 10 luni (!!!) pe lotul Chiribiș-Biharia, parte din #AutostradaTransilvania. Contractul, semnat în 12.06.2020, prevede 6 luni de proiectare și 18 de execuție pentru 28,55 km pe suma de 326 milioane RON plus TVA.

Așa cum v-am explicat în 22 iunie (comunicat: https://bit.ly/3DHYeuB), antreprenorul general, Trameco (grupul Selina), trebuia să finalizeze proiectul tehnic în decembrie 2020 dar nici până astăzi nu i-a fost acceptat pentru că solicită costuri suplimentare de 48% peste valoarea contractuală, bani ce nu se pot adiționa în mod legal sub nicio formă.

Practic, cei de la Trameco au subevaluat grosolan lucrările necesare, licitând la 72% din valoarea estimată de CNAIR, diferența față de următoarea ofertă validă fiind de aproximativ 70 milioane lei, iar acum, culmea, cer fix diferența până la 100%, adică 130 milioane lei, deci aproape de două ori diferența dintre oferta lor și a competitorului situat pe locul 2 după evaluare.

Motivul suplimentării invocat de constructor? Probleme cu unele pile (fundații), dar mai ales terenul slab pe o distanță scurtă unde soluția tehnică propusă de Trameco/Selina este extrem de scumpă față de alte soluții puse în operă în alte zone similare de pe A3, mult mai ieftine, sugerate chiar de CNAIR și mai ales de consultant, compania Egis.

Cerem în mod expres celor de la Trameco/Selina să identifice, împreună cu Egis, soluțiile tehnice necesare astfel încât să vină cu un proiect tehnic în CNAIR care să respecte legea și termenii contractuali, dar mai ales prețul asumat la licitație, apoi să se apuce de lucru pe un tronson cunoscut, cu teren ușor, pe care sunt foarte puține blocaje birocratice de rezolvat!

În caz contrar, solicităm oficialilor din Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere SĂ REZILIEZE contractul de urgență, să dea certificat negativ antreprenorului neserios și să re-liciteze imediat lotul blestemat, a treia oară!!!

Peisajul dezolant post-apocaliptic, total neschimbat din iunie 2021: .

ijwtsh

Se poate cumva ca treaba sa fie afectata de actuala criza politica? Poate cu doamna Ionita era mai aproape de o solutie, dar cu noua conducere - cu Pistol - au revenit discutiile la 0?

ciprebbe

Ce treaba are politica de acum cu lotul asta? E clar ca Selina nu va executa in banii aia si Cnair nu poate legal sa suplimenteze cu suma aia.
Exista temei legal pt reziliere si certificat negativ constructorului.
Pana nu luam taurul de coarne si nu dam exemple de "asa nu" vom avea mereu aceleasi nesfarsite probleme de subevaluari la licitatii.
Sa nu uitam ca s-au si judecat in instanta pentru lotul asta, pe suma asta, au venit cu justificari de pret si au castigat procesul. Lotul e la doi pasi de ei plus ca a lucrat si Bechtel aici si se cunostea situatia terenului. Restul sunt povesti......
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

b1

La minutul 17:30 din filmarea lui @Ionut avem o pilă mediană. Aceea va fi demolată sau va fi folosită?
Gândirea de grup presupune că valorile grupului nu sunt doar indicate, ci și corecte și bune.
--------------------------------------------------
Un pic de istorie 1, un pic de istorie 2, un pic de istorie 3, un pic de istorie 4, un pic de istorie 5, un pic de istorie 6, un pic de istorie 7, un pic de istorie 8, un pic de istorie 9, un pic de istorie 10 (Nou)

alexandru_m

Ma intreb daca la loturile acestea unde s-a licitat deja de 2 ori si probabil ca au fost cerute toate clarificarile posibile, iar CNAIR a raspuns la ele in licitatiile trecute...oare aici o eventuala relicitare nu ar putea fi facuta intr-un termen rezonabil?

Adica au deja caietele vechi de licitatie care pot fi updatate cu clarificarile deja oferite asa incat sa nu mai existe intrebari fara raspuns, plus ca sunt firme care au mai licitat si care nu ar avea decat de updatat preturile la materiale si ar fi good to go.

Imi scapa ceva?

TibiV

#29062
@b1,

tot proiectul Bechtel este cu pila mediana.
Lor li s-a dat voie...

Vezi si Biharia - Bors.
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

marinul

Rus raspunde la postarea de pe Facebook

ijwtsh

Beniamin Rus:
"Trameco va cere sa vorbiti in cunostinta de cauza!
V am invitat D le Ciurea sa va punem toate actele la dispozitie si ne ati refuzat!
...din 2017 cand s a licitat pana astazi
Stau de un an fara lucru,cu sute de utilaje parcate,cu salarii platite fara sa avem acoperire in productie si ne acuzati fara o informare decat dintr o singura sursa!
Daca asa este in spirtul adevarului,bunei credinte...deontologic...
PS: Suntem printre putinii care au finalizat un tronson de autostrada cu succes!"

Mihail Razvan, reply:
"Beniamin Rus de ce licitați sub restul ofertanților cu mult mai puțin, asta doar sa câștigați contractul?! Pai jucati corect și nu vă mai "lăudați " , stați parcați și voi și utilajele, ca stați bine"

Beniam Rus, reply:
"Mihail Razvan in 2017 era un pret corect,lucrarile suplimentare sunt generate de o expertiza de toat jena si un caiet de sarcini otravit"

Kimi

QuoteV am invitat D le Ciurea sa va punem toate actele la dispozitie si ne ati refuzat!

@Ionut, la ce se refera?

florin74

#29066
E otravit ca exista prevederea ca antreprenorul trebuie sa se incadreze in valoarea de contract ofertata...
I-a pus cineva pistolul la tampla si l-a obligat sa depuna oferta?
In momentul in care ai depus oferta ti-ai asumat caietul de sarcini.  Ce minciuni penibile...
Si s-a mai si luptat in instanta sa castige,  Ce mizerie...

TeoH9

Acum a aflat nea Beni de Caietul de Sarcini "otravit"? Adica un document public pus la dispozitie tuturor, in baza lui a ofertat, daca nu ii convenea Caietul de Sarcini "otravit" trebuia sa nu oferteze. Sau s-a bazat ca "lasa ca o dregem dupa aia", sa semnam contractul ca "oameni suntem"  O:-)

MihaiD

^^^^ cum nu are acoperire în producție *** ăsta, de ce nu duce oamenii și utilajele prin alte părți, la Berceni de exemplu? și în alte locuri în care putea merge mult mai bine, pe la DN-uri, DJ-uri. Să zică mersi dacă scapă doar cu reținerea garanției și nu primește certificat negativ. Pe de altă parte, aș vrea să detalieze ce înseamnă ,,caiet de sarcini otrăvit", dacă otrava a fost doar aici plasată, nu și la celelelte contracte pe care le-a câștigat, și n-are decât să dea în judecată pe cine vrea.

razvan96

^^^ Niciodata nu a fost desemnat Strabag castigator pe lotul asta, cum este posibil sa propagam dezinformarea asta la infinit? Strabag sunt cei care s-au luptat in instanta, nu Trameco.