[B] Stiri si discutii diverse despre STB

Started by Ionut, August 12, 2015, 06:36:41 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Cristi N

Nu vor sa isi bata capul cu extinderea retelei: trasul firelor si montarea de stalpi mai rezistenti care sa sustina consolele. La autobuzele electrice baga pe acelasi contract vehiculele si statiile de incarcare. In felul asta ei nu mai trebuie sa se ocupe de vreo lucrare.

panzer

+1 Cristi N

@Hef: in marile capitale europene, reteaua este considerata "urata". Nu asta e o problema la Bucuresti, unde sunt fire peste tot atarnate.
Mai exista un mare avantaj al troleelor: nu genereaza vibratii, nu afecteaza cladirile. Vezi linia lui 21 in zona veche.

Nu mai sunt insa la fel de ieftine. IrisBus-urile astea care circula in Bucuresti au fost achizitionate in jur de 220.000€ bucata. Acum un troleu modern trece usor de 5-600.000€.

La lipsa cronica de mententanta se aduaga si relatia cu noii distribuitori de electricitate care cer sume enorme sa asigure energia in plus necesara. La BV de exemplu au cumparat trolee cu baterii doar pentru cativa km in plus de traseu.

oc7avian

În același timp o rețea modernă de tramvai nu are impact asupra clădirilor. Oricum, necesarul capacitate decide ce fel de infrastructură/vehicule dorim. Ușor ușor scăpăm de fire și în București și întradevăr putem spune că în anumite zone din centru rețeaua ar fi "urâtă". Dar n-aș zice că sunt multe.

Legat de Brașov, merită menționat că acei câțiva km în plus de traseu sunt pe bucata core (grosier Centrul Vechi - Centrul Civic; nu dau exact punctele, fiind pe topicul de București). A fost eliminată rețeaua demult și abia acum se vorbește timid de reintroducerea ei. Dar în viziunea fostei administrații, troleibuzele cu autonomie erau necesare.

În București aș vedea necesară autonomia pentru troleibuzele de pe rețeaua centrală. E un oraș mai dinamic, în care sunt perioade vara în care există câte un eveniment care închide circulația aproape weekend de weekend pe anumite tronsoane. Deci e bine să existe capacitatea de a devia temporar trasee fără să fie necesare alte vehicule. Posibil ca și lucrările la M5 să aducă surprize, Bd Regina Maria fiind un punct de convergență pentru multe rute de troleibuz.

Am vorbit de Brașov, pentru că situația de acolo răspunde și la întrebarea De ce de optează pentru autobuze hibrid sau full electrice?. Nu poți avea rețea de troleu chiar peste tot. Ideal, sunt foarte multe zone deservite. Inițial Brașovul a cumpărat un lot de autobuze diesel noi. O dată cu venirea celor electrice, acestea au început să migreze tot mai spre "exterior" (ex. rute regionale). Nu zic că n-au rămas și în oraș. Hibridele au fost luate și pentru legături mai îndepărtate (ex. Stupini, chiar dacă e cartier al Brașovului).

Și în București prezic o asemenea migrație, unde mă aștept pe termen mediu să vedem Otokarele și hibridele mutate tot mai spre exteriorul orașului ori chiar pe regionale.

Oricum, e o bucurie că în sfârșit nu mai există fobie de autobuze/troleibuze de 18m

lucian

Control al Protecției Consumatorilor în depourile STB, miercuri dimineață. Mai multe mijloace de transport au fost oprite să iasă pe traseu
Un control al ANPC a avut loc miercuri dimineață la Societatea de Transport București, în urma căruia mai multe mijloace publice de transport au fost oprite să iasă pe traseu din cauza deficiențelor majore.
,,În această dimineață, începând cu ora 3.30, Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) a realizat o serie de acțiuni de control în principalele depouri și autobaze ale Societății de Transport București (STB), pentru a verifica modul în care sunt respectate drepturile consumatorilor, atunci când utilizează mijloacele de transport în comun din Capitală", se arată în comunicatul transmis de ANPC.

,,Au fost controlate tramvaiele, autobuzele și troleibuzele care urmau să intre pe traseu la prima oră a dimineții, pornind de la aceste locații, dar, din respect pentru bucureșteni, pentru a nu le cauza întârzieri în deplasările lor matinale cu transportul în comun, au fost oprite de la a intra pe traseu doar cele care au prezentat deficiențe majore, care îi puteau pune în pericol sau le afectau sănătatea", a mai precizat ANPC în comunicat.

Câteva dintre de neregulile importante constatate, până acum, de echipele de control al CPCR București-Ilfov sunt:

Deficințe tehnice
Prezența unor uși care nu se închideau complet, fără etanșeizare,
lipsa mânerelor de susținere sau prezența unor mânere deterorate, fără protecția de PVC, în pericol de a se rupe sau fiind imposibil de i dezinfectat
existența linoleumului deteriorat de pe pardoseal – cu bucăți lipsă sau dezlipite și ridicate, puând în pericol călătorii
lipsa rampelor de acces pentru persoanele cu dizabilități
funcționarea precară a instalațiilor de ventilație sau încălzire în mijloacele de transport în comun.
Deficințe de igienă și întreținere
Neigienizarea totală sau pațială a incintelor mijlacelor de transport în comun
Utilizarea unor substanțe ineficiente pentru igienizare
Utilizarea unor ustensile vechi, deteriorate și neigienizate pentru curățarea mijloacelor d transport în comun.
,,Controalele sunt în desfășurare și la această oră, urmând ca, în cursul zilei de astăzi, reprezentanții STB să vină la sediul ANPC, unde va avea loc o discuție pe tema neregulilor identificate și se va stabili termenul cel mai scurt de remediere a deficiențelor constatate, în beneficiul consumatorului și cu respectarea legislației în vigoare, în domeniu", mai precizează ANPC.

https://www.g4media.ro/control-al-protectiei-consumatului-in-depourile-stb-miercuri-dimineata-mai-multe-mijloace-de-transport-au-fost-oprite-sa-iasa-pe-traseu.html#comment-1651131

lucian

La Mănăstire in emisiune pe b1tv doar ce s a spus ca Nicușor vrea sa cumpere si troleibuzele de la Astra,de la Blidar....după tramvaie.

EugenRo

Am vazut genul acesta de tramvai-bus (tramvai Translohr) in Venetia.

In ce masura s-ar preta asa ceva in Bucuresti?
Pentru cei ce nu stiu deja, modelul acesta presupune o sina de ghidaj, alimentare cu curent pe structura cu anvelope de cauciuc.
Un fel de combinatie intre autobuz+troleibuz+tramvai  :p

Sina de ghidaj:


Si cateva poze cu obiectul in lucru:


sina+macaz:



zoom roti:



Andrei O

#321
Aceste tramvaie sunt niste autobuze cu traseu fix, prinse de o sina.
Avantajul unui tramvai conventional este ca forta de frecare dintre sina si roti este foarte mica, adica este rapid, eficient si cu capacitate mare.
Aici ai o rama care e ghidata de sine si e pusa in miscare de mai multe seturi de anvelope, adica e aproape echivalentul unui autobuz.
O alta problema sunt curbele, rotile nu sunt fixe, dar nici prea mobile, asta inseamna ca uzura asupra anvelopelor si asupra caii de rulare vor fi mari, costuri de intretinere mari.
Ma intreb, daca tot ai investit sa betonezi benzile speciale si ai pus o sina in mijloc, nu era mai usor si pui o a doua sina pentru un tramvai conventional?
Poate pentru un oras cu dealuri se merita, tramvaiul poate sa urce pe pante mai mari, dar pentru un oras ca si Bucuresti, in campie si cu o infrastructura de tramvai deja existenta, mi se pare o investitie chiar prosteasca.
A si este imposibil sa ajunga vreodata la noi pentru ca aceste tramvaie au fost scoase din productie.
Acesta este un video care explica care e treaba cu tramvaiul:

frunzaverde

Nu au nici un fel de avantaje fata de tramvaie. Uzura mare a caii de rulare de beton/asfalt, care trebuie sa fie neteda pentru sina de ghidaj, costuri mari de intretinere, tehnologie patentata cu un singur furnizor (deci costuri mari).

Ideea era ca ajuta la pante mari, si ca "eventual" costa mai putin, dar a esuat. Modelul Bombardier e scos din productie si reteaua e in curs de conversie la tramvai normal.

In general, tehnologiile de tipul asta - "gadgetbahn" li se mai spune, ca-i monorai, ca e tren suspendat gen Wuppertal, intotdeauna au un raport de avantaj/dezavantaj mult inferior tehnologiei normale, si sunt ori un esec general (acolo unde scopul a fost "noutate de dragul noutatii"), ori sunt un succes limitat la un caz particular, care a determinat solutia neconventionala (e.g. relieful specific, in Wuppertal, sau densitatea foarte mare de linii conventionale utilizate slab, ca la tram-train-ul din Karlsruhe. Sistemul cu doua sine, cu roti cu bandaj, si clasificarea "standard" (tramvai, tramvai superior, metrou usor, metrou, tren de naveta, tren conventional) au fost iterate asa mult, incat optimizari "in afara standardului" sunt improbabile sa mai apara de undeva.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

Vlad94

Această tehnologie asta atat de proasta ca in Franta se înlocuiește cu rețea convențională, in Caen cu tramvai si in Nancy cu troleibuz. In Italia e dezastru. Acest gadgetbahn trebui uitat nu extins.

b1

Să nu uităm de prețuri (orientativ):
1.   pentru Translohr:   28 mil. euro/km;
2.   pentru metrou ușor:   20 mil. euro/km;
3.   pentru tramvai:   18 mil. euro/km;
4.   pentru KGB:   15 mil. euro/km;
5.   pentru BRT:   10 mil. euro/km.
Gândirea de grup presupune că valorile grupului nu sunt doar indicate, ci și corecte și bune.
--------------------------------------------------
Un pic de istorie 1, un pic de istorie 2, un pic de istorie 3, un pic de istorie 4, un pic de istorie 5, un pic de istorie 6, un pic de istorie 7, un pic de istorie 8, un pic de istorie 9, un pic de istorie 10 (Nou)

lucian


oc7avian

Au început probele integrării timpilor reali cu Google Maps. Nu toate liniile/stațiile deocamdată. Posibil să fie desincronizări, pentru că au apărut și în InfoTB în ultimele săptămâni





Powered by API/PUM imgur uploader

nirolf

Veste bună, mulțumim! Aplicația InfoTB pe iOS e slabă și cu bug-uri enervante, neactualizată de câțiva ani. Bine că au adăugat și ceilalți operatori. Metrorex ce face oare?

AndreiB

Folositi CityMapper - mult mai bun decat Google Maps, si deja cu date reale.

oc7avian

Diferența e că în Google Maps se face integrarea oficială cu STB. În plus, deja traseele se actualizează în timp real pe Google Maps. Am văzut de luni bune inclusiv alerte de pe traseu (ex blocaje raportate).

CityMapper nu e integrat oficial. Dovada e că în stația Matei Basarab nu apare și 385, după ce i-a fost schimbat traseul. Pe InfoTB și Google Maps apare modificarea.

Nu mai zic că dacă îți setezi adresa de acasă și adresa slujbei în Google Maps, pe Android primești alerte legate de ruta ta uzuală. Idem evenimente din calendar cu destinația setată. Deci integrarea asta poate fi mai mult decât știu minutul când vine