[B] Magistrala M4 Straulesti-Gara de Nord-Progresul

Started by Ionut, December 26, 2011, 08:28:22 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

sab


Ionut

Asta stiu si eu. Dar stie cineva care sunt acele 3 variante?

TibiV

Quote from: Ionut on February 18, 2019, 08:57:53 PM
Stim, macar pe surse, traseul final?! As cere pe 544 studiul.

Il stie subway...

A provocat "dincolo" un fel de concurs, cine se apropie cel mai mult "cu carioca" de traseul real.

Cu scuzele de rigoare, domnule subway, dar concursul de "ghici pe unde" mi se pare de un gust indoielnic...
Cat timp DOAR VOI ati avut toate datele in mana...
Ma rog, te-ai pensionat... Dar sa nu-mi spui ca nu mai ai treaba si ca nu te mai intereseaza, caci nu cred...  ;)

Macar la "Romanii au talent" fiecare se bazeaza pe ceea ce are/stie, nu pe "cartile din maneca" ale "organizatorilor"...



Mama proștilor este mereu gravidă... :)

sab

#438
Sunt convins ca stie, dar nu poate dezvalui informatii "confidentiale". :)
Ideea este ca nu exista momentan o varianta castigatoare, ea se va alege de beneficiarul lucrarii (Metrorex) din cele trei variante calificate "in finala".
Dupa parerea mea nu pot exista mari surprize, singura necunoscuta este in zona centrala, adica intre Hasdeu (intersectia cu M5) si Eroii Revolutiei (intersectie cu M2). Sunt cunoscute trei variante de traseu pentru aceasta portiune:

1) varianta "clasica", prin spatele Casei Poporului , adica str Izvor, Marriott si pe sub Tudor Vladimirescu
2) varianta unui traseu drept prin curtea Casei Poporului si apoi strada Uranus. Aici se corela cu strapungerea rutiera preconizata prin curtea Casei Poporului, eventual si un tunel rutier, proiect ce a murit de cativa ani buni.
3) varianta Hasdeu- apoi stanga brusc catre Izvor, urmat de un traseu prin fata Casei Poporului --> str Istrati (cel mai probabil)-->sos Viilor. Aceasta varianta prezinta marele avantaj ca se poate face o corespondenta la Izvor, care ar reprezenta singura posibilitate de schimb direct M3-M4/M6. Si, de ce nu, ar reprezenta un avantaj si pentru M1, pentru ca Basarab este cam departe pentru cei din estul Bucurestiului.

A mai existat acum multi ani si varianta Berzei--> Cobalcescu catre Izvor, dar inteleg ca a picat odata cu largirea si construirea bulevardului Berzei-Uranus, care a condus la un traseu mai facil pe la Hasdeu fata de Izvor.

subway

#439
Tibi, Ionut, sab, etc, nu-mi cereti imposibilul ca sunt doar <subway guru> nu mafalda!
;)
Am spus <dincolo> ca la faza SPF s-au studiat fo' 18 variante de traseu dintre care au ramas vreo 7-8.
La faza de SF care este actualmente inca in lucru vor ramane doar trei dintre care una va fi cea <recomandata>.
Cat priveste acel asa-zis concurs nu e decat un <exercitiu> prin care sa incercam impreuna sa vedem in ce masura <inspiratia> si asteptarile publicului larg <bat> cu parerile specialistilor si nimic mai mult si de aceea n-am <suflat> o vorbulita despre informatii de <inside>, ba mai mult, am promis ca-mi <dau si eu cu parerea> ca tot omul, dar abia la sfarsit. Ce ar fi incorect in treaba asta? Ba mai mult v-am zis sa <stergeti> tot ce s-a vehiculat pana acum si sa incercati ceva ce vi se pare oportun <pe harta goala>.
De ce simtim mereu imboldul asta nesanatos de a vedea peste tot doar conspiratii?...in loc sa le vedem acolo unde sunt evidente si strigatoare la cer??? Ca asa as putea si eu sa va banuiesc de intentii malefice si nesanatoase dar nu o fac.
:(
Ca sa fie clar pentru toata lumea, inca nu exista cele trei variante din care sa rezulte preferata...nu e nici macar ca la Kovesi!
;)
P.S.
De interesat ma intereseaza si chiar ma consider indreptatit, dar doar atat si nimic mai mult. Ce incercati voi aici e sa va spun eu despre ceva care inca nu e definitivat si asta n-am cum sa o fac si nici nu am de gand sa-mi vand cumva sufletul si probitatea <imobiliarelor> sau <specialistilor> in despagubiri din exproprieri ori antreprenorilor <de apartament>!
:( :( :(
Culmea, stiti ce-mi mai ziceau uneori in gluma colegii si colaboratorii? Bai, tu esti mai neutru ca Elvetia...si asa am de gand sa raman! Si de asta imi vine usor sa sezisez pozitiile mai <bias>, ca din virful muntilor se vede mai clar ca-n palma...
;)
De asta am zis mereu, judecati cu propriul creier ca e cel mai valoros asset pe care-l avem si chiar daca e doar la inaltimea unui stat de om e cu mult mai sus ca genunchiul broastei...

Ionut

Deci nu inteleg, uite ce-a zis Mustatea la SCS-Transport:

Quote from: Ionut on January 30, 2019, 06:58:39 PM
Studiul de PRE-fezabilitate pentru M4 GdN-Progresul este "spre final". Sunt acum selectate/studiate 3 trasee. Este gata studiul in aprilie 2019.

1. Este sau nu gata studiul de pre-fezabilitate?
2. Se lucreaza acum si la SF?! :o

subway


Ionut

Scuzati intrebarea de ignorant, dar inca nu sunt la curent cu toate contractele pe metrou: este un singur contract pentru studiul de pre-fazabilitate si fezabilitate? Ambele studii sunt executate de acelasi proiectant?

subway

#443
Da. Contractant asocierea Metroul S.A. (ro) - Amberg Engineering (ch).

TibiV

Ionut,
Metroul S.A. stim cine e...
Iar un simplu google-search "da de bine" pentru cine este Amberg Engineering... ;)
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

AndreiB

Asa la nivel de amator, mie singura varianta viabila mi se pare traseul pe sub strazile:

Gara de Nord - Berzei - diagonal pe sub parc Izvor - Libertatii - Liveni - Istrati - Viilor - Giurgiului

Cu statiile:

Stirbei Voda - Casa de Radio
Hasdeu (M5)
Izvor 2 (M1/M3)
Constitutiei
Regina Maria (M7)
Filaret (S-Bahn wet dream)
Marius Nasta
Eroii Revolutiei
Cateva statii pe sub Giurgiului
Luica (Inelara)
Gara Progresul (S-bahn realist)

Decizia cea mai importanta pentru mine ar fi daca facem statia Eroii Revolutiei cu cross platform interchange (i.e. ca Basarab). Daca reusim asa, am creeat un nod intermodal extrem de facil, care poate aduna tot traficul din sud.

subway


TibiV

#447
Ba da, daca demolezi blocurile P+10 de langa statie... ;)
https://goo.gl/maps/bbih4KXSxDp

(glumesc, desigur, pentru ca nu ai o distanta suficienta ca sa tragi tunelul Gara Progresu->Gara de Nord pe sub tunelurile M2 la o declivitate decenta...)
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

AndreiB

#448
Quote from: subway on February 19, 2019, 02:38:17 PM
La Pieptanari nu ai loc sa faci ca la Basarab.

Pacat. Ar fi creeat ceva foarte facil pentru tot cartierul. Nici macar sensul Gara de Nord > Progresul, cu peron pe M2 pe sensul Pipera - Berceni pe ambele parti?

Ma rog, presupun ca daca "money is no object" se poate? Ceva de genul:

Desfiintat firul Pipera - Berceni din M2 si refolosit ca statie pentru firul Gara de Nord-Progresul M4. Firul Berceni-Pipera din M2 devine firul Pipera-Berceni.  Statia actuala devine corespondenta pentru directia N-S.

Se sapa o statie noua, la mare adancime, spre Belu. Firul M4 Progresul-GDN se intalneste cu firul nordic din M2, pe urma firul nordic din M2 se reconecteaza la reteaua existenta, depinzand de declivitatea necesara.

subway

Andrei, ce fel de peron avem la Pieptanari M2? Dar la Basarab 1?