Totul despre vehicule pe două roți

Started by Ionut, June 26, 2018, 07:31:55 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

rota

@Voicu, nu e de preferat mersul pe strada, e indicat. E ilegal mersul pe trotuar, a dat comunicat politia romana chiar ieri  :)
Bucovina sustine autostrada A7
Pariu 500 lei: UMB termina tot Buzău - Focșani, 4 loturi, 82 km pana in 5 iulie 2025!

Cristi N

Cei de la Asociatia Moto Incepatori si scoala Moto Ami isi pastreaza bunul obicei de a organiza in mod regulat cursuri de conduita preventiva, parca am mai postat un alt epsiod in trecut.  O:-) Instructor este Comisar Șef Ovidiu Munteanu, din cate stiu este purtatorul de cuvant la BPR Bucuresti asta daca nu a schimbat postul intre timp. Filmarea este pe facebook-ul asociatiei: Link

PS:  Discutam acum ceva vreme la electrici pe topicul: Aspecte negative în circulația bucureșteană de numarul de rutieristi care fac strada in Bucuresti, la minutul: 1:33:00 aflam numarul magic: 45-50 pe schimb

Iar la 1:38:00 se discuta despre filmarile din trafic, camere omologate, semnatura electronica, etc.


SB76UFO

https://www.youtube.com/watch?app=desktop&v=0pFg298T0Ys&feature=youtu.be&ab_channel=MaxxMoto
Mai sunt două zile până la lansarea noului Hayabusa, cea de-a treia generație şi cineva se joacă cu nervii unora.
Să fi scăpat intenționat acest scurt clip video ?

Si ca supliment , relatarea unuia dintre cei mai titrati motociclisti/bikeri din Romania, dupa parerea mea de nespecilalist., evident despre experienta lui legată de Hayabusa
Andy Fazekas
"Nu doresc să stârnesc aici orgolii, pasiuni si alte asemenea, ci doar relatez experienta mea legată de Hayabusa. Până in anul 1998 am avut peste 10 motociclete de șosea, de la Gsx-R 750, 1100 răcite pe aer sau apă, Kawasaki ,Yamaha, până la Honda CBR 1000, și eram tot timpul cu ochii-n reviste, teste, șamd. In primăvara lui 1999 am cumpărat de nouă Hayabusa, proaspăt apărută, iar zâmbetul apărut atunci, la primul drum nu mi-a dispărut nici in ziua de azi. Am descoperit exact moticicleta la care am visat de mult timp. Extrem de versatilă, care poate trece de la un cruiser cu care rulezi in treapta a 6-a cu 70km/oră, la o bestie care indiferent in ce treaptă, accelerează pâna la viteza maximă ca un motor electric. Deși prima versiune a fost nelimitată, plaja de accelerație intre 200 și 300 km/h dar și comportamentul ei la viteze mari in curbele ușor denivelate, tipice drumurilor din România, m-au incântat mai mult decât priveliștea unui vitezometru cu acul pe cifra 340. Singurul minus pe care l-am găsit, il reprezintă frânele, care au fost sub nivelul concurenței, dar m-am obișnuit. Hayabusa mea a văzut multe, de la "curse" de stradă intre Brasov si Mureș, in care ne "muscam" cu prietenul meu Simon Mircea care din păcate nu mai e printte noi, până la toate nebuniile generate de întâlnirile internationale Crazy Bike M.C. Party. Despre astea, mai bine nu vorbim😜. In 2008, am vândut Hayabusa care avea 78.000 de km la bord și mergea ca in prima zi. Ultima oară când am auzit de ea, era la Tg Jiu si avea peste 110.000km. Tot in anul acela am cumpărat, tot nouă, Hayabusa modelul 2, cu care mă dau si in prezent. Ciclistica, frânele, cuplul au fost îmbunătățite, iar după atătia ani, incă tot am fluturi in stomac când mă urc pe ea. La ora actuală nu este nici cea mai rapidă, nici cea mai usoară in raport cu caii putere oferiți, dar pentru mine este motocicleta ideală pe care dacă mă ajută Doamne-Doamne, sper să o conduc incă multă vreme".
"Prostia este eternă și invincibilă"

voicul

Reguli de circulație pentru trotinetele electrice
Principalele reguli de circulație aplicabile conducătorilor de trotinete electrice constau în obligativitatea de a circula numai pe pista pentru bicicletă atunci când aceasta există, fiind interzisă circulația acestora pe trotuar.

Trotinetele electrice trebuie conduse numai pe un singur rând atunci când circulă pe drumurile publice, iar conducătorii de trotinete electrice au obligația de a avea asupra lor actul de identitate.

De asemenea, este menționată interdicția conducătorilor de trotinete de a circula cu acestea atunci când se află sub influența alcoolului ori a substanțelor psihoactive sau de a circula cu trotinetele electrice atunci când partea carosabilă este acoperită cu polei, gheață sau zăpadă, se mai arată în comunicat.

Totodată, este interzisă circulația cu trotineta electrică fără a menține contactul cu solul sau de a circula cu aceasta atunci când nu sunt respectate condițiile tehnice minime pe care trebuie să le îndeplinească.

Spre deosebire de regulile stabilite pentru conducătorii de biciclete, în cazul trotinetelor electrice, schimbarea direcției de mers se face prin deplasarea conducătorilor pe lângă acestea.

În ceea ce privește condițiile tehnice pentru trotinetele electrice, acestea trebuie să fie dotate cu un sistem adecvat, funcțional, de direcție, respectiv cu un dispozitiv de frânare eficace și să fie dotate cu sistem de avertizare sonoră, echipate, pe timp de noapte sau când vizibilitatea este redusă, cu lumini și cu cel puțin un dispozitiv fluorescent-reflectorizant.

De asemenea, trotinetele electrice trebuie să fie echipate cu elemente sau dispozitive fluorescent-reflectorizante, amplasate pe roți, care, în mișcare, formează un cerc continuu.

https://www.digi24.ro/stiri/actualitate/trotinetele-electrice-nu-au-voie-pe-trotuar-guvernul-a-stabilit-regulile-de-circulatie-se-schimba-placutele-pentru-masinile-electrice-1689865

hvm

Sunt unii cu trotinete electrice care sunt "reta.dati'. Cum poti veni pe trotuar la trecere fara semafor cu 20km/h si treci pe trecere direct fara sa te uiti stanga/dreapta. Trist e ca nimeni nu ii controleaza si nu ii ia la intrebari...
Pariuri: A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe - aici


b1

#52
Istoria bicicletelor într-un minut:

Gândirea de grup presupune că valorile grupului nu sunt doar indicate, ci și corecte și bune.
--------------------------------------------------
Un pic de istorie 1, un pic de istorie 2, un pic de istorie 3, un pic de istorie 4, un pic de istorie 5, un pic de istorie 6, un pic de istorie 7, un pic de istorie 8, un pic de istorie 9, un pic de istorie 10 (Nou)

b1

Gândirea de grup presupune că valorile grupului nu sunt doar indicate, ci și corecte și bune.
--------------------------------------------------
Un pic de istorie 1, un pic de istorie 2, un pic de istorie 3, un pic de istorie 4, un pic de istorie 5, un pic de istorie 6, un pic de istorie 7, un pic de istorie 8, un pic de istorie 9, un pic de istorie 10 (Nou)

tom_sawyer

Comisia juridică a Camerei Deputaților dezbate un amendament al liderului grupului deputaților PNL, Gabriel Andronache, care propune ca trotinetele electrice care circulă pe drumurile publice să aibă viteza limitată la maxim 15 km/h.

De ce este important: În prezent viteza trotinetei electrice, prin construcție, trebuie să fie limitată la 25 km/h, conform legislației în vigoare.

Citește mai mult la: https://www.profit.ro/povesti-cu-profit/auto-transporturi/viteza-trotinetelor-electrice-pregatita-sa-fie-limitata-sa-protejam-varstnicii-copiii-si-in-general-oamenii-care-circula-pe-trotuar-20907973

tom_sawyer

Modificare importantă la Legea Circulației: Permisele categoria B vor fi valabile și pentru motociclete de maxim 125 cm3 / Care sunt condițiile necesare

Plenul Camerei Deputaţilor a adoptat, marţi, cu 261 de voturi ,,pentru" şi o abţinere, un proiect de lege prin care permisul de conducere eliberat pentru categoria B este valabil şi în cazul anumitor tipuri de motociclete.

Proiectul de lege are ca obiect de reglementare completarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr.195/2002, în sensul stabilirii valabilităţii permisului de conducere eliberat pentru categoria B şi în cazul anumitor tipuri de motociclete, dacă deţinătorul permisului are vârsta de 24 de ani împliniţi şi permisul eliberat pentru categoria B a fost obţinut cu cel puţin trei ani în urmă.

,,Permisele de conducere eliberate pentru categoria B sunt valabile şi pentru motocicletele cu transmisie automată cu cilindree maximă de 125 cm3, cu puterea maximă de 11 kW şi cu un raport putere/greutate de cel mult 0,1 kW/kg, categoria A1. Deţinătorii permiselor trebuie să aibă vârsta minimă de 24 de ani împliniţi, permisul pentru categoria B obţinut de minimum trei ani şi să facă dovada absolvirii a 10 ore de pregătire practică în cadrul unei unităţi autorizate de pregătire a conducătorilor de autovehicule", se arată în iniţiativa legislativă.

Proiectul de lege a fost adoptat şi de Senat, iar Camera Deputaţilor este for decizional în acest caz.

hotnews.ro

tom_sawyer

^

Președintele României, Klaus Iohannis, a trimis vineri, 7 iulie 2023, Parlamentului, spre reexaminare, Legea pentru completarea Ordonanței de urgență a Guvernului  nr. 195/2002 privind circulația pe drumurile publice.

https://www.presidency.ro/ro/media/comunicate-de-presa/cerere-de-reexaminare-asupra-legii-pentru-completarea-ordonantei-de-urgenta-a-guvernului-nr-195-2002-privind-circulatia-pe-drumurile-publice

JohannDB

.............se impune clarificarea intenţiei legiuitorului de a acorda dreptul posesorilor permiselor de conducere eliberate pentru categoria B de a conduce doar motociclete cu transmisie automată din categoria A1.

               Chiar așa ; de ce numai cu transmisie automată (variator ??).... De ce nu și cu cutie de viteză "tradițională", așa cum sunt și scutere/mopede (clasa 50 cmc) ce aveau/au cutie de viteze cu schimbare le pedală, nu automate/variabile.....
               Și mai e ceva, după ce călărești, să zicem un 50 cmc, vreo 10-15 ani și faci dovada proprietății directe asupra "Mobrei", să mai faci și 10 ore (poate doar dacă ești boboc la-nceput de "călărie" )...

tom_sawyer

#58
Oficial: Șoferii de mașini vor putea să conducă și motociclete, cu condiția absolvirii unui curs practic

Legea care va permite șoferilor să conducă și motociclete de până la 125 centimetri cubi (în anumite condiții) a fost oficializată miercuri, odată cu publicarea în Monitorul Oficial.

Legea 118/2024, aplicabilă din 11 mai, va permite șoferilor să conducă motociclete de capacitate cilindrică mică, dacă acestea sunt prevăzute cu transmisie automată, după ce, recent, Curtea Constituțională a respins, ca neîntemeiată, obiecția de neconstituționalitate pe care o formulase Președintele României și a constatat că legea pentru completarea Codului rutier este constituțională.

În consecință, din această săptămână (cel puțin teoretic), posesorii permisului de conducere Categoria B, care au o vechime de cel puțin doi ani și minimum 24 de ani, vor putea conduce scutere și motociclete de până la 125 centimetri cubi și puterea maximă de 11 kW, cu condiția absolvirii unui curs practic.

Noua lege va modifica, din 11 mai, Codul rutier, astfel încât să permită posesorilor permiselor de conducere categoria B, care au cel puțin 24 de ani împliniți și o vechime a categoriei de cel puțin doi ani, să conducă motociclete de 125 cmc care au o putere maximă de 11kW (circa 15 cai putere) și cu un raport putere/ greutate de cel mult 0,1 kW/kg, categoria A1, transmisie automată, dacă "fac dovada, printr-o adeverință, că au absolvit un curs de pregătire practică de minimum 10 ore în acest sens în cadrul unei unități autorizate de pregătire a conducătorilor de vehicule".

Legea, adoptată inițial de Parlament în 13 iunie 2023, se afla la promulgare, dar Președinția a cerut reexaminarea actului normativ și reluarea parcursului legislativ. În cererea de reexaminare, Președintele României arăta că extinderea dreptului de a conduce autovehicule, care face obiectul legii în discuție, a fost făcută prin modificarea eronată a primului alineat al articolului 24 din Codul rutier, articol care reglementează procedura de eliberare a permiselor de conducere. Or, în opinia instituției prezidențiale, ar fi trebuit modificat alineatul următor, care reglementeză dreptul de a conduce autovehicule pe drumurile publice.

A doua obiecție a Președinției se referea la prevederea conform căreia conducătorul auto, pentru a putea conduce o motocicletă, trebuie să ,,facă dovada absolvirii a 10 ore de pregătire practică în cadrul unei unități autorizate de pregătire a conducătorilor de autovehicule". Documentul care a retrimis legea în Parlament arată că "este neclar cum anume se va face dovada absolvirii celor 10 ore de pregătire practică și dacă această dovadă trebuie deținută fizic și prezentată în cazul unui control, de fiecare conducător de vehicule, alături de permisul de conducere".

Prin urmare, deputații au adoptat un amendament care răspunde obiecțiunilor administrației prezidențiale, care prevede că "adeverința obținută se înscrie în Registrul național al cursanților gestionat de către Autoritatea Rutieră Română, iar informația deținerii acesteia se transmite pe cale electronică Direcției Generale Permise de Conducere și Înmatriculări în vederea introducerii mențiunilor corespunzătoare în Registrul național de evidență a permiselor de conducere și a vehiculelor înmatriculate".

Referitor la acest subiect, avocatnet.ro a cerut opinia a doi specialiști din domeniu, fiecare dintre ei fiind un reprezentat de elită al celor două categorii de participanți la trafic vizați de aceste modificări legislative: șoferii și motocicliștii.

Tiberiu Troia, fost multiplu campion național și internațional la motociclism viteză, instructor categoria A și B, jurnalist moto: "Inițiativa copiază legislația existentă deja în alte tări europene, dar cred că a fost făcută fără a ține cont de efectele pe care le-a avut în acele țări. Și, dacă vreți, se va întâmpla același lucru care se petrece în cazul trotinetelor... Până la efectul scontat, degajarea traficului, va fi plătit un preț de sânge. Spitalele sunt pline de victime ale accidentelor cauzate sau în care au fost implicate trotinete. Același lucru s-a întâmplat în Europa și cu șoferii cărora li s-a permis să conducă motociclete și la fel se va întâmpla și la noi. Nici nu mai pomenesc de diferențele dintre noi și alți europeni în ceea ce privește disciplina în trafic și educația rutieră".

Constantin Aur, fost multiplu campion național la raliu și profesor de conducere defensivă: "Personal, cred că se va dovedi a fi o greșeală. În primul rând, pentru că o motocicletă de 125 cmc dezvoltă o viteză pe care o poate atinge și o motocicletă de cilindree mare, doar că nu la fel de repede. Să permiți cuiva care nu are nici un fel de cunoștințe legate de stabilitatea unui astfel de vehicul, de modul în care frânează, virează și așa mai departe, să îl folosească pe drumuri publice mi se pare un risc prea mare, raportat la potențiale beneficii. Nu cred că cineva, care poate că nici pe bicicletă nu știe să meargă, va putea controla o astfel de motocicletă. Ca să nu mai zic de adeverințele acelea... Păi uităm cum s-au luat permise la noi? Dar o adeverință? Avem peste 3.000 de școli auto în țară, dintre care foarte multe sunt și moto... Ce să mai zic de bunul nostru simț? Vă dați seama că riscul ca o serie de inconștienți să meargă pe o astfel de motocicletă, să iasă în trafic și să provoace accidente, este de necalculat la momentul actual. Să nu uităm că nu vorbim de o jucărie, ci de un vehicul destul de puternic".

avocatnet.ro