Siguranta circulatiei rutiere in Europa

Started by cristi5, March 27, 2019, 01:01:44 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Liviu M

Sau ar putea invata sa conduca. Cum era vorba din batrani? A, da, la STOP trebuie sa stea roata.

ionut.cava

Ar putea, dar cum spune si in video, multi sunt "reckless" si nu opresc. 2 ciclisti morti in ultimii 10 ani. Si asta datorita geometriei intersectiei. Ca sofer vezi stanga-dreapta libere si zici ca nu-i nevoie sa opresti, chiar daca te obliga codul rutier. Nici nu te gandesti la unghiul mort.
O oglinda nu ar ajuta fiindca problema e cu soferii care nu opresc oricum.  O masina o vezi, dar un ciclist intr-o oglinda cand te apropii cu 60 de mile la ora (limita de viteza) si vezi ca-i gol in jur? Cam greu. La ultimul accident mortal soferul a zis ca daca incetineste pana la 37mph e suficient, de exemplu.

UK sta foarte bine la siguranta rutiera prin impunere fizica de restrictii nu prin educarea soferilor neaparat. Conduc toate natiile planetei aici si mai ales prin periferii dai de niste bizoni autentici.
Autostrazi si drumuri express, limite de viteza si insule de calmare prin orase, insule pentru asteptat de facut dreapta pe A si B roads, etc. Infrastructura + multa politie + camere peste tot. Solutia propusa pentru intersectia asta este tot una fizica si destul de invaziva. "Staggering"/decalarea drumurilor adiacente.
"Ah... I love summer in England ... it's my favourite day of the year" (thanks Global Warming for ruining a decent joke)
Driving across Europe.

bogdymol

#62
^

Infrastructura da, in general e buna spre foarte buna. Cu toate acestea, inca mai sunt zone care pot fi imbunatatite.

Camere da, sunt multe.

Dar in legatura cu politia trebuie sa te contrazic. Dintre toate tarile pe unde am umblat, cred ca in Marea Britanie am vazut cea mai putina politie pe strazi. Dupa ce am condus acolo mii si mii de km, i-am vazut doar de cateva ori cu radarul (microbus cu insemnele Politiei parcat pe marginea drumului cu geamul din spate deschis cu camera radar; nu opreau nici o masina, doar trimiteau scrisorile acasa). I-am mai vazut de cateva ori stand pe marginea autostrazii asteptand ceva. Dar niciodata nu am vazut controale in trafic, politisti care sa traga pe careva pe dreapta, stat cu pistolul cu radar ascunsi pe undeva sau alte chestii de genul. Chiar ma mir ca britanicii sunt atat de disciplinati in trafic, cand pe strazi e 10% politie din cata e la noi.
Locuit, Vizitat, Condus în: A B BG BiH CH CY CZ D DK E F FIN FL GBZ GR H HR I IL IRL L LT M MK MNE NL P PL RO RSM RUS S SK SLO SRB TR UK V
+ Australia, Canada, Egipt, Hong Kong, Macau, Malaysia, Maroc, Noua Zeelandă, Singapore, Emiratele Arabe Unite & Statele Unite ale Americii
drumurile mele

ionut.cava

#63
Politia nu te trage pe "stanga" in UK. Nu are de ce. Pe autostrazi mai sunt "civili" care te prind cu radarul din spate, dar nu te trag nici aia. Te inregistreaza si merg mai departe.
Politia nu este efectiv pe strazi ci sta la o "camera" distanta. Autostrazile sunt impanzite de camere si daca tragi pe banda de urgenta apare politia in vreo 5 minute (in zone mai aglomerate, zic din experienta).

In orase, amenda vine automat acasa daca ai trecut pe rosu, ai depasit viteza, etc. Mai toate intersectiile din oras au camere de supraveghere iar cand fac baietii liniute noaptea de exemplu, sunt calmati rapid.
Singura ocazie cand ies la panda e in cadrul unei campanii sau ceva si atunci stau doar in zone unde se stie ca se mai merge peste limita.

Le-au tot redus bugetul masiv in ultimul deceniu si nu mai au efective suficiente pentru a umple strazile, asa ca solutia curenta e mai smart, dar da, dezvoltata din nevoie.

Conduc in UK de 7 ani deja si frica de politie (i.e. amenda) e reala aici fata de Ro unde mai conduc doar de vreo 2 ori pe an dar nu am avut probleme vreodata gandidu-ma de 2 ori daca am fortat galbenul ala prea tare sau daca aveam 65 la ora pe bulevard.
Principalele probleme de siguranta sunt fix alea unde politia ar trebui sa fie pe strazi: drunk driving si drug use la volan. Aici chiar e grava situatia si sunt foarte stricti cand te prind, dar din pacate, camerele chiar nu sunt eficiente.

L.E.: Vorbesc de Midlands + South E&W. Nordul Angliei e alta mancare de peste.
"Ah... I love summer in England ... it's my favourite day of the year" (thanks Global Warming for ruining a decent joke)
Driving across Europe.

bogdymol

Locuit, Vizitat, Condus în: A B BG BiH CH CY CZ D DK E F FIN FL GBZ GR H HR I IL IRL L LT M MK MNE NL P PL RO RSM RUS S SK SLO SRB TR UK V
+ Australia, Canada, Egipt, Hong Kong, Macau, Malaysia, Maroc, Noua Zeelandă, Singapore, Emiratele Arabe Unite & Statele Unite ale Americii
drumurile mele

dr4qul4

ce inseamna sa ai inca 3m pana la sant. La noi se lasa cu victime
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

Morosanu

Tir-istul tot de prin estul nostru se trage, mai precis Cehia. Nu ca vesticii ar fi mai presus...
Politica distruge tot ce atinge.

voicul

Pai cu trotineta mea merg cu 25 - 27  :lol:
Culmea s-ar putea sa se reduca timpul de deplasare asa.

,,Oraşul cu 30 km pe oră". Parisul limitează viteza automobilelor de luna viitoare

De la sfârșitul lunii august, Parisul va limita viteza de circulație în oraş la 30 km/h, iar primăria încurajează mersul cu bicicleta.

Parizienii vor fi nevoiţi să calce frâna mai puternic de acum încolo. Primarul Anne Hidalgo a decis să promoveze mobilitatea durabilă, astfel că, din 30 august, Parisul va deveni ,,oraşul cu 30 km pe oră". Asta pentru că limita de viteză pentru maşini şi motociclete va scădea de la 50 la 30 km/h în aproape întreaga capitală, cu excepţia şoselelor de centură şi a câtorva bulevarde.

Primarul Anne Hidalgo şi consilierul pentru transporturi, David Belliard, au explicat că această măsură are ca scop reducerea zgomotului, adaptarea oraşului la schimbările climatice şi aducerea în prim-plan a subiectului ecologic prin descurajarea utilizării automobilului în favoarea ,,noi mobilităţi", în special bicicleta, scrie Mediafax.

,,Trebuie să-i protejăm pe cei mai vulnerabili: pietoni, biciclişti, copii şi vârstnici", a adăugat Belliard, care a reamintit că ,,oraşul cu 30 km pe oră" a fost una dintre promisiunile electorale ale primarului Anne Hidalgo, care, în iunie 2020, a fost reconfirmată la cârma capitalei.

Pe Champs Elysées, pe bulevardul Grande-Armée şi Foch şi pe o altă stradă cu patru benzi, limita va rămâne la 50 km/h.

Primarul Hidalgo trebuie, de asemenea, să răspundă numeroaselor critici ale celor care o acuză că a provocat haos în traficul din Paris.

Bicicliştii, care parcurg distanţele cu mare viteză, fără să renunţe la trotuare, se dovedesc a fi la fel de imprudenţi ca şi şoferii, apoi există problema scuterelor electrice.

Hidalgo le-a impus celor trei operatori autorizaţi din Paris - Lime, Tier şi Dott - să ia măsuri şi să reducă viteza maximă a scuterelor electrice de la 20 la 10 km/h în zonele pietonale din centru, sub pedeapsa retragerii licenţei începând din septembrie.

https://www.digi24.ro/stiri/externe/ue/orasul-cu-30-km-pe-ora-parisul-limiteaza-viteza-automobilelor-de-luna-viitoare-1592785

dumbravaandrei

^^^Din pacate, pe Brasov-Sibiu am vazut destule depasiri din astea


Duta C

@voicul....pai,lumea viitoare se construieste in jurul restrictiilor.....bine,unele sunt binevenite ,altele sunt neintelepte...
??? ???

bogdymol

Uitati cum arata un accident complet evitabil, daca soferul se mai uita si la drum din cand in cand:

Locuit, Vizitat, Condus în: A B BG BiH CH CY CZ D DK E F FIN FL GBZ GR H HR I IL IRL L LT M MK MNE NL P PL RO RSM RUS S SK SLO SRB TR UK V
+ Australia, Canada, Egipt, Hong Kong, Macau, Malaysia, Maroc, Noua Zeelandă, Singapore, Emiratele Arabe Unite & Statele Unite ale Americii
drumurile mele

dumbravaandrei

sau daca masina ar fi fost echipata cu sisteme automate de franare.... ca na... se mai intampla si cate un infarct la volan, din cand in cand...

cristi5

#73
Ceva atentie la drum era, s-a inscris perfect in curba la dreapta, frumos pe mijlocul benzii.  Avea in fata acel SUV mare si frumos, poate i-a obturat oarecum vederea.

Pare ca privea local in fata masinii, strict sa tina banda, cum fac soferii incepatori si incerc s-o dezvat pe fiica-mea, nu in departare si pe laterale, ca sa anticipeze.

Interesant accident dpdv factor uman. Sunt curios daca se va afla cauza.

Poate fi "confundat frana cu acceleratia"? Ca exact cand trebuie sa franeze sa nu intre in SUV, parca decoleaza.

b1

Acea mașină pare destul de veche. Poate ia cedat ceva și nu a mai putut frâna șoferul...
Gândirea de grup presupune că valorile grupului nu sunt doar indicate, ci și corecte și bune.
--------------------------------------------------
Un pic de istorie 1, un pic de istorie 2, un pic de istorie 3, un pic de istorie 4, un pic de istorie 5, un pic de istorie 6, un pic de istorie 7, un pic de istorie 8, un pic de istorie 9, un pic de istorie 10 (Nou)