Siguranța circulației rutiere în România

Started by Ionut, December 14, 2011, 05:23:45 PM

Previous topic - Next topic

1 Member and 1 Guest are viewing this topic.

Cristi N

Quote from: florin74 on November 29, 2021, 07:00:51 PM
Parapeti...



Powered by API/PUM imgur uploader

Solutia cu sacii plini cu nisip mi se pare foarte buna. Ca impactul sa nu fie foarte dur as zice ca o pozitionare: unul da, unul nu este cea mai potrivita.

RaduG

De obicei se umplu secvențial, 200kg , 400kg, etc, ca să decelereze treptat și vehiculele ușoare.

JohannDB

                                    Solutia cu sacii plini cu nisip mi se pare foarte buna Un sac cu nisip oprește un... glonț !! Pentru o mașină un sac de nisip (de talia celor din imagine și dacă cumva "mega" sacul din imagine are mai muți saci mici în el = "ghinion") reprezintă un obstacol fix de o greutate/masă "x" ce va fi mutat din loc cu ajutorul vitezei de impact.  În locul unui obstacol (lamelar și paralel, care cedează gradual) de o greutate proprie mică și așezat "succesiv" prin/de care poți trece pe o lungime cât mai mică, sacul este ceva ca un eventul stâlp, stâncă mai mică, zid, etc.... Iar "bidoanele de plastic cu apă (că am găsit și cu.....apă, de mă uitam chiorâș și mă-ntrebam cu va fi iarna, că eram deja-n prag de toamnă) sau nisip, să mă ierte "ăl de sus"....
                                   Imaginea cu ieșirea din autostradă , mă duce cu gândul la omul foarte sărac, ce și-a acoperit, cum a putut, după buget, casa cu tot felul de table găsite, deoarece o țiglă normală sau o tablă din magazin a fost prea scumpă !!
                                   Soluția implementată o fi provizorie ??

ddfab

#7368
^ cel mai probabil, da! va fi provizorie. pe A10, la iesiri este parapete rotunjit ca si continuare a celor de pe marginea drumului, iar in fata lor, se monteaza acel tampon cu "fagure" in interior, pentru absorbirea eventualului impact.
cam ce au inceput pizzarii sa faca aici...


JohannDB

        Bine că-i soluția provizorie  :phew: , însă involuntar făceam o paralelă cu unele legi ale lui Murphi, referitor la caracterul permanent/definitiv al unei soluții provizorii..... :lol: :lol: :lol: :lol:   Că mai e o vorbă: nu spune niciodată.... niciodată !!  O:-)

florin74

Este solutie provizorie, am vorbit cu cei de la AKtor ieri si mi-au confirmat ca asteapta sa le vina parapetii speciali.

b1

#7371
TIR ieșit în decor pe E85:


+

Ce facem cu mașinile parcate la mai puțin de 50 m. de intersecții (dar și cu cele parcate prea aproape de trecerile de pietoni)?:
Gândirea de grup presupune că valorile grupului nu sunt doar indicate, ci și corecte și bune.
--------------------------------------------------
Un pic de istorie 1, un pic de istorie 2, un pic de istorie 3, un pic de istorie 4, un pic de istorie 5, un pic de istorie 6, un pic de istorie 7, un pic de istorie 8, un pic de istorie 9, un pic de istorie 10 (Nou)

dr4qul4

Dar de ce a iesit atat de mult si din prima? Scoti doar putin botul, te opresti ca sa aiba timp sa te vada daca vine cineva de pe banda 1, si dupa mai iesi putin ca sa ai vizibilitate destula.

Si oricum a rezolvat-o nicusor... va baga limita de 30 in oras.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

alin2pas

Sunt în multe locuri mașini parcate chiar până în intersecție, unele oblic până pe banda 2, încât nu poți trece de ele fără să încalci linia continuă dintre sensuri.
Cât despre reducerea vitezei în localități, se poate reduce punctual în zone critice, cu marcaje și alte semnalizări și amenajări vizibile, precum și cu camere radar. Ar fi mult mai eficient decât o limitare nejustificată a vitezei, care cel mai probabil nu va fi respectată decât atunci când e poliția în zonă. Adică va da ocazia poliției să-și justifice activitatea prin numărul de amenzi, fără să ajute însă nici la siguranța circulației, nici la fluidizarea traficului. Ei spun însă că reducerea vitezei contribuie și la reducerea poluării. La mașinile cu care am circulat, conform CB consumul cel mai mic l-am avut mergând constant cu 55 - 70 km/h, iar la viteze de 30-35 km/h consumul era simțitor crescut, implicit și poluarea produsă.
Și din păcate nu doar Nicușor face așa. Și în Timișoara s-au redus vitezele la 50 km/h inclusiv pe drumurile de intrare și ieșire din oraș, unde era perfect safe să se circule cu 70 km/h și unde mulți circulau peste 90 km/h (deși există un sistem funcțional de înregistrare a vitezei și afișare pe panou, dar care nu dă amenzi). De exemplu, pe calea Lugojului, singurul accident mortal produs de care știu e cel cauzat de prăbușirea porții de la intrarea în oraș peste mașina condusă de un student pe vânt puternic. Dar astea sunt deja detalii.

contador

Quote from: alin2pas on December 03, 2021, 09:16:02 AM
La mașinile cu care am circulat, conform CB consumul cel mai mic l-am avut mergând constant cu 55 - 70 km/h, iar la viteze de 30-35 km/h consumul era simțitor crescut, implicit și poluarea produsă.
Și din păcate nu doar Nicușor face așa.
In maxim 10 ani toate orasele din Europa vor face asa. Iti dai seama ce fraieri sunt aia, cum nu asculta ei de parerile soferului roman?
Degeaba iti consuma tie autoturismul mai putin la 55 km/h constant daca intr-un oras nu se poate asigura viteza asta. E mai usor de asigurat 40 km/h constant. Si cand zic ca nu se poate asigura viteza aia constanta, nu te gandi ca soferul roman sa elimini tramvaiele, sa sui pietonii pe poduri de 5m inaltime in fiecare intersectie, iar 90% din bugetul local sa mearga in constructia de parcari, fiindca nu vei face decat sa obtii ambuteiaje mai mari.

alin2pas

Oricum sunt locuri în localitate unde nu merg cu mai mult de 30 km/h fără să-mi impună nimeni asta, pentru că nu consider sigură o viteză mai mare în acele locuri. La noi însă sunt porțiuni de drum considerate în localitate (nu doar la sate, ci și în orașe sau municipii) unde nu ai intersecții, nu ai mașini oprite pe margine, nu ai în general nici un obstacol în calea vederii și nimic ce ar putea să-ți iasă în cale pe neașteptate și unde se poate circula lejer cu 70 km/h. Sunt locuri unde primăriile au amplasat indicatorul la mare distanță de zonele locuite sau industriale, extinzând zona unde trebuie circulat în regim urban doar pentru că pot, dar drumul și împrejurimile lui nu diferă cu nimic de zonele extraurbane. În aceste zone să impui limită de 50 km/h sau mai mică e total exagerat. Dacă trebuie să străbați țara pe drumurile noastre mai mult pe drumurile naționale și acestea fiind pe porțiuni foarte mari prin localități, îmbătrânești prematur. Nu putem să ne comparăm cu Germania sau Spania, țări împânzite de autostrăzi și la care localitățile nu sunt întinse ca râma de-a lungul drumurilor principale.
Suntem țara din UE cu cel mai mare număr de victime în accidente de circulație raportat la populație, iar viteza e una dintre cauze, dar nu orice viteză, ci cea peste limita legală. Reducerea nejustificată a limitelor de viteză va avea ca efect creșterea numărului celor care depășesc aceste limite (pentru că nu avem un control eficient în trafic, de exemplu nu avem radare fixe în locurile periculoase sau camere de supraveghere) și depistarea mai greoaie a celor care sunt efectiv periculoși în trafic. Poliția va reuși să prindă mai mulți vitezomani și se vor lăuda cu activitatea lor eficientă, dar numărul de victime nu va scădea.
Pe mine și pe familia mea nu ne-ar afecta reducerea limitelor de viteză, pentru cei câțiva km până la serviciu, școală sau cumpărături, iar vacanțele le putem face în străinătate, unde ne putem deplasa mai ușor; fac câteva ore până la graniță și apoi am alte condiții și nu voi face două zile pe drum ca să străbat țara cu mașina. Problema ar fi pentru cei care depind de deplasarea pe drumurile din România.
Și un exemplu: în Timișoara s-a redus viteza în tot orașul la 50 km/h. Nu pun problema străzilor din oraș, unele pe care se putea circula cu 70 km/h.  Drumurile de intrare și ieșire (calea Lugojului, calea Șagului după trecerea peste calea ferată) se circula relativ fluent cu 70 km/h, fără riscuri. Reducerea limitei de viteză duce la aglomerarea traficului, adică timp pierdut, consum crescut de combustibil și risc crescut de accidente ușoare, adică pierderi pe toată linia. Unde e avantajul?

dragos_on


Și un film nu despre autostrada ci despre cei care circula pe autostrada. Sa fie de la semnalizarea deficitara? Din film se pare că nu.
Atenție la neatenție!!!!!

bacovia

#7377
Minunat.

Combinatie de sofer trăncălău si autostrada neterminata.
Pizza chiar n-o avut vreme sa termine bucata asta de autostrada blestemata? De 1 an e deschisa circulatiei si o tot freaca la finisaje.


pasadia

Acum e terminata, sau ma rog, circulatia se deruleaza in varianta finala. Insa pana acum 8 zile pe acolo se intra spre Alba Iulia, deci omul a ramas setat pe circulatia din vremea santierului.

pbh

Asta nu este o scuza. Omul a intrat pe iesirea in sens, adica a intors la 310/320gr. Cu putin creier la purtator isi dadea seama ca ceva nu este in regula.