Autostrăzi în România: discuții diverse

Started by Ionut, September 14, 2011, 11:15:15 AM

Previous topic - Next topic

8 Members and 21 Guests are viewing this topic.

tom_sawyer

Chiar dacă sunt distruse, ai traseul/terenul, proiectul, refacerea e mult mai ușoară, chiar în regie proprie.

Ionut

Dar eu nu înțeleg de fapt discuția. Nu mai facem autostrăzi ca pot fi bombardate?

ijwtsh

@Ionut, cel putin pentru mine gandul e un fel de "noi stam atatia ani sa construim autostrazi, se chinuie sute de oameni, se bat cu birocratie, n pasionati care filmeaza cu dronele, doar ca toate aceste eforturi sa fie distruse intr-o secunda". Bine, asta se aplica la orice tine de infrastructura, nu doar de autostrazi.

TibiV

#8238
Quote from: Ionut on March 09, 2022, 04:36:09 PM
Dar eu nu înțeleg de fapt discuția. Nu mai facem autostrăzi ca pot fi bombardate?

Nu e vorba sa nu mai facem.

imho, este vorba ca uneori facem prea multe locuri in care inamicul poate distruge cu o singura bomba o intreaga cale de comunicatie.
O bomba care loveste o sosea/autostrada in terasament este "piece of cake", in cateva ore craterul se poate umple cu balast.

Dar ce te faci cu podurile? Podurile rupte de bombe nu pot fi refacute decat in luni, cel mai rapid in multe saptamani...

Exemplu: A10 L3.
Intre Aiud Teius si Decea sunt 4 poduri peste Mures. 4 locuri in care este suficienta o bomba ca sa intrerupi A10.
Si asta desi si Aiud Teius si Decea sunt pe malul drept al Muresului....

LE
Corectat. Multumesc @Europiu, eram foarte obosit cand am scris...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Europiu

De fapt doar două între Aiud și Decea.
Dar dacă impui constrângerea de a rămâne pe un singur mal al unui curs de apă trebuie să tai de la capitolul viteză.

Să nu vă supărați, dar discuția chiar nu își are rostul. Evident că infrastructura este o țintă strategică vulnerabilă. Dar visul european (și nu numai) al ultimilor decenii a fost să investești în infrastructură ca să îți facă viața, nu moartea, mai ușoară. Cu alte cuvinte, pentru vremuri de pace.
The problem with the world is that the intelligent people are full of
doubts, while the stupid ones are full of confidence (Charles Bukowski).

mirceaeliade

in SUA interstate system a fost construit specific ca sa copie modelul de autobahn folosit de nazisti sa isi transporte armatele repede.  cu motivatii militare s-au bagat multe proiecte care altminteri ar fi durat decenii sa se construiasca.  daca ne trezim cu Rusia in Cernauti, nu as exclude posibilitatea ca A14 sa se construiasca inainte de A13 si A8.  cu motivatii militare alt fel se fac sisteme **esentiale** de transport de trupe. 

survola

La noi durează mult proiectele acestea din motive de bălbâială și birocrație, o refacere durează puțin.

gruiarew

Nici eu nu pricep scopul discuției, să nu mai facem nimic ca vin rușii și le iau? Pe principiul ăsta de ce ne mai dăm jos din pat, că oricum vom muri.

Pericolul de bombardamente și / sau alte calamități ar trebui adresate cu rute redundante. Eu încă rămân la ideea că în anumite puncte era mult mai rentabilă dezvoltată rețeaua de DN-uri și nu sărit direct la autostradă, autostradă care nu se mai concretizează de ani și ani.
'You can't cheat an honest man. Find somebody who wants something for nothing, then give him nothing for something.'' -- A Hater's Synthesis

SocrateGaby

Eu sunt de parere ca , este destul de dificil pentru armata rusa sa atace si sa cucereasca Romania , ar fi un lucru foarte costisitor si in niciun caz nu va fi o plimbare pe campie. In cel mai rau sccenariu poate sa cada Capitala si sa ii blocam in muntii si de acolo nu vor mai trece.

Pe partea de infrastructura, proiectele trebuie sa mearga in continuare si sa cautam solutii pentru a nu afecta prea mult constructorii din cauza problemelor de achizitie a materiei prime si a pretului carburantilor.

Sa speram ca invazia rusa sa inceteze in cel mai scurt timp , fiindca si in zona noastra de constructii de autostrazi vor fi probleme mari pe termen lung daca razboiul persista , nu mai spun de criza refugiatilor sau de crimele de razboi si distrugerea infrastructurii unei tari foarte mari . Mariupol un oras cat Clujul la noi este aproape ras de pe fata pamantului.

oneLess

A fost actualizată harta CESTRIN vineri la ora 13.23.
NU sunt modificări la procentele de execuție pentru niciun segment
din DEx12, A0 Sud, la ce m-am uitat eu.

alexandru25

La ce Autostrazi au aparut modificari ?

mirceaeliade

#8246
>Cauzele eșecului marilor proiecte de infrastructură

>Grindeanu, într-o emisiune TV, în data de 4 aprilie 2022, anunța că nu lipsa fondurilor a fost principala cauză a eșecului construcției infrastructurii rapide în România, cel puțin în ultimii ani.

>Deși a indicat birocrația drept una dintre cauzele care au blocat proiectele din sectorul infrastructurii, MT nu a reușit să identifice decât o parte a problemei birocratice, respectiv obținerea avizelor necesare proiectelor.

>Cei aproape 10 ani trecuți de la demararea proiectului secțiunii de autostradă Margina – Holdea, evidențiază eșecul politicianismului în realizarea proiectelor de infrastructură. Dar și pregătirea superficială a proiectelor, doar pentru a bifa lansarea acestora.

>URSUL, PARAVANUL EȘECURILOR POLITICIENILOR SI ANCHILOZĂRII BIROCRATICE

>Mai mult, actualul ministru al Transporturilor, domnul Sorin Grindeanu a asigurat că în acel perimetru nu exista urși. Doar că realitatea contrazice retorica politicianistă a reprezentanților tuturor partidelor care au gestionat sectorul infrastructurii. Dar pentru politicieni și birocrație, ursul a devenit laitmotivul eșecurilor și vinovatul principal care blochează construcția autostrăzilor

>Mai mult, documentația de mediu și observațiile pertinente ale ONG-urilor de specialitate (cele mai importante observații fiind preluate și în documentația tehnică revizuită), au salvat autoritățile cu atribuții în domeniul transporturilor de la un eșec răsunător, generat de un proiect cu elemente semnificative tratate superficial.

https://www.hotnews.ro/stiri-opinii-25483592-cauzele-esecului-marilor-proiecte-infrastructura.htm

ps: nu stiu daca autorul articolului e acelasi Horia cu cel de pe forum.  se pare ca articolul are DOAR 119 vizliari

mirceaeliade

Au aparut cateva updateuri pe harta CESTRIN. Procentele schimbate pe unltima luna (aqua), de la inceputul anului dar nu in ultima luna (verde), si neschimbate de la inceputul anului (roz): 


b1

România avea 86.199 km de drumuri publice la finalul anului trecut. Autostrăzile reprezintă doar 5,3% din total (date INS)

La 31 decembrie 2021, lungimea drumurilor publice din România totaliza 86199 km, din care 40,7% erau drumuri judeţene și doar 5,3% autostrăzi, arată datele publicate azi de Institutul Național de Statistică. 31,7% din lungimea drumurilor modernizate şi 40,6% din lungimea drumurilor cu îmbrăcăminţi uşoare rutiere aveau durata de serviciu depăşită.
La 31 decembrie 2021, lungimea drumurilor publice din România totaliza 86199 km, din care 17530 km (20,3%) drumuri naţionale, 35096 km (40,7%) drumuri judeţene şi 33573 km (39,0%) drumuri comunale.

Din punctul de vedere al tipului de acoperământ, structura reţelei de drumuri publice înregistra: 47,1% (40571 km) drumuri modernizate, în proporţie de 93,7% drumuri modernizate cu îmbrăcăminţi asfaltice de tip greu şi mijlociu, 24,5% (21112 km) drumuri cu îmbrăcăminţi uşoare rutiere şi 28,4% (24516 km) drumuri pietruite şi de pământ.

În ceea ce priveşte starea tehnică a drumurilor publice, 31,7% din lungimea drumurilor modernizate şi 40,6% din lungimea drumurilor cu îmbrăcăminţi uşoare rutiere aveau durata de serviciu depăşită.

Din lungimea drumurilor naţionale, 6197 km (35,4%) erau drumuri europene, 931 km (5,3%) autostrăzi, iar din punctul de vedere al numărului de benzi de circulație, 1978 km (11,3%) erau drumuri cu 4 benzi, 297 km (1,7%) drumuri cu 3 benzi şi 36 km (0,2%) drumuri cu 6 benzi. Lungimea drumurilor judeţene cuprindea în proporţie de 47,1% drumuri modernizate și 35,2% dintre drumurile comunale erau drumuri pietruite.



La 31 decembrie 2021, lungimea liniilor de cale ferată de folosinţă publică în exploatare însuma 10764 km, din care 10626 km (98,7%) linii cu ecartament normal, 134 km (1,3%) linii cu ecartament larg şi 4 km linii cu ecartament îngust. Densitatea liniilor la 1000 km2 teritoriu era de 45,2‰. Densităţile cele mai mari s-au înregistrat, în regiunea Bucureşti-Ilfov (156,4‰), regiunea Vest (58,8‰), regiunea Sud-Est (48,8‰) şi regiunea Nord-Vest (48,6‰). La aceeași dată, lungimea căilor principale era de 5991 km, reprezentând 55,7% din lungimea simplă a liniilor de cale ferată în exploatare.

Sursa.
Gândirea de grup presupune că valorile grupului nu sunt doar indicate, ci și corecte și bune.
--------------------------------------------------
Un pic de istorie 1, un pic de istorie 2, un pic de istorie 3, un pic de istorie 4, un pic de istorie 5, un pic de istorie 6, un pic de istorie 7, un pic de istorie 8, un pic de istorie 9, un pic de istorie 10 (Nou)

P3trut

#8249
^^

S-au facut iar cateva actualizari:

Pe A0 Sud, Aktor a ajuns la 3,76% - astia lucreaza cu 1 procent pe luna. Sper ca noua lege a lui Grindeanu sa-i scoata de acolo in maxim 6 luni si sa dea tronsonul constructorului de pe locul 2.

Tot pe A0 Sud, Alsim a ajuns la 52,98% pe tronsonul 2 si la 33,09% pe tronsonul 1. Si inca exista multi carcotasi cum ca se misca incet, in ciuda faptului bine stiut ca a trebuit sa aduca balastul special din Ploiesti.

Porr sunt la 65,15% pe PiSi1 iar WeBuild la 8,2% pe PiSi5.

Nurol a sarit la 18% pe A3.

La Podul de la Braila am vazut ca a urcat la 59,43% numai ca acolo creste greu din cauza faptului ca sunt contabilizate si drumurile de legatura in proiect. Podul in sine parca e pe la 65%, daca nu ma insel?

Cam atat.

Ma mir ca s-au facut actualizari asa de repede fata de ultimele. Turcii ocupa scena de data asta, dupa cum se vede.