News:

.

Main Menu

Drumurile Europei

Started by iuli, August 27, 2013, 07:23:53 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

GrmmrNzi

Quote from: TibiV on November 05, 2018, 03:11:57 PMIar ca argument istoric: Hitler si Mussolini nu au inventat autostrazile pentru "plimbarile" cetatenilor lor, ci pentru a putea a putea transfera rapid armate intregi dintr-un loc in altul...
Tibi, sunt de altfel de acord cu tot ce ai susținut în postul citat, cu excepția "argumentului istoric", care este o legendă urbană destul de răspândită.
Germania interbelică ajunsese la o rețea foarte densă de căi ferate, se spune că nu exista sătuc la mai mult de 15 km de o gară. Transportul militar se făcea mai ales cu trenul, nu existau trailere suficient de spațioase pentru tancuri și tunuri mari. Iar șoselele, nici măcar noile autostrăzi, nu fuseseră proiectate pentru trafic extrem de greu. Und tanc cântărește și el ceva acolo...
Hitler a ordonat construcția de autostrăzi în principal ca măsură de conjunctură, pentru a crea locuri de muncă. Multe din traseele construite pe vremea lui au fost planificate cu scop turistic, de exemple actualul A8 între München și Salzburg, care nu o ia nici pe traseul cel mai scurt și nici pe cel mai economic (s-a ales trecerea prin sudul lacului Chiemsee, cu acess facil la zone turistice gen Tegernsee sau Schliersee, cu porțiuni cu declivitate de 7% peste Irschenberg). Ideile lui Fritz Todt și Alwin Seifert - trasee care să ofere vederi panoramice perfecte incipientei clase medii care începuse să descopere auto-turismul - cu accent pe "turism".

TibiV

Da, cunosc si "varianta turistica".
Dar eu cred ca a fost doar "ambalajul pentru export", varianta "pacifista" interbelica...
Sa nu uitam ca aceste autostrazi au fost incepute inainte de razboi (WWII), cand (teoretic) Germania mai era inca supusa sanctiunilor de dupa WWI...
In 35 Hitler inca nu avea tupeul sa spuna ca face autostrazi ca sa isi invadeze vecinii repede si usor...
Personal, nu cred ca a existat vreo decizie a lui Adolf de dupa ce a venit la putere si care sa nu aiba legatura cu viitorul razboi...

Si da, ai dreptate, transportul militar se facea mai ales cu trenul...
Era (si este) mult mai ieftin sa muti o divizie Panzer pe calea ferata... Iar pe tren baietii aia pot sa traga un pui de somn, sa fie odihniti cand pun colimatorul pe Ivan...

Doar ca dureaza al naibii de mult...
Cand ai de facut o treaba "blitz" si trebuie sa deplasezi o divizie pe 200-300 km (nu pe 2000-3000 km) "autostrada turistica" este mult mai eficienta...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

bogdymol

O harta cu autostrazile si drumurile express existente, in constructie si in diverse stadii preliminare din Polonia. E incredibil cat de mult au putut sa avanseze polonezii in domeniul acesta, tinand cont ca in '89 eram cam la egalitate...


Harta e de pe SSC. Polonezii o actualizeaza regulat, iar cea mai noua versiune se gaseste tot timpul la linkul acesta.
Locuit, Vizitat, Condus în: A B BG BiH CH CY CZ D DK E F FIN FL GBZ GR H HR I IL IRL L LT M MK MNE NL P PL RO RSM RUS S SK SLO SRB TR UK V
+ Australia, Canada, Egipt, Hong Kong, Macau, Malaysia, Maroc, Noua Zeelandă, Singapore, Emiratele Arabe Unite & Statele Unite ale Americii
drumurile mele

reed

#1068
A6 Cehia ,calitate impecabila,nu se simte nimic pe rosturi,asfalt "ca in palma"
Apropo Ionut de Polonia,sotia mea e poloneza,unul din motivele care au dorit sa adere in Ue a fost imbunatatirea si construirea de infrastructura.Inainte de aderare,sau preaderare erau la nivelul nostru in anii 90.Crede-ma raman uimit mereu cat de mult construiesc si mai ales cat de mult intretin.Bravo lor!
P.S. Multi ani Poloniei 100 de ani de la Independenta.






Powered by API/PUM imgur uploader

cristi5

#1069
Din cate am auzit, Polonia avea proiecte majore pregatite la data aderarii. Si structura de finantare (parca un fond din care finanteaza partea statului, cei ~15%)

Dar la munte nu par sa fi facut ceva?

reed

Au A4 pana in granita cu Ucraina,si de acolo drumurile pana in cehia sunt foarte bune.Probabil ca vor construi ceva,vad ca au S19 planned,au aviz de mediu

cezar-mario2012


cezar-mario2012


cristi5

#1073


De la ciprebbe 2+1 recent deschis in Tenerife cu spatiu de urgenta, fara separare de sens.

Ai nostri faceau rapid 2+2 fara spatiu de urgenta. Dar la trafic mic, e mai importanta latimea benzii/sensului decat numarul de benzi. De aici probabil si lipsa separarii de sens, e asa de mult spatiu incat se considera ca riscul intrarii (ilegale) pe contrasens e limitat.

De observat si nodul sapat in "stanca" cu panta abrupta, inteleg ca e sfaramicioasa si prinsa cu plase.

Bogdan_Cluj

Quote from: bogdymol on November 10, 2018, 07:34:22 PM
O harta cu autostrazile si drumurile express existente...

Foarte tare, (+1). Oare exista la asemenea detaliu si in format asemanator (pe diferite faze) si pentru alte tari din regiune? Sau asta (harta) e un proiect, punctual?

cezar-mario2012

 ^ În primul rând drumul filmat nu este TF - 1, ci TF- 46, al doilea rând este 2+1 pe sistemul două la urcare și unul la coborâre. Și TF -1 are porțiunea de final în același fel de 2+1.

Uite aici o filmare cu ambele zone:


RaduC

#1076
Ring of Kerry, Irlanda, sectorul dintre Killarney la Avoca. Șofat pe timp de noapte și ploaie



cezar-mario2012

 De prin Albania, proiect pentru Tirana By-pass:


GrmmrNzi

^^
Dacă vrei senzații și mai tari, încearcă un pic mai la nord-vest, tot noaptea și tot pe ploaie, Connor Pass (ceva gen...). :)

RoK e de făcut ziua, altfel se duc naibii cam vreo 80% din farmec (priveliștea...)

RaduC

#1079
Corect, drumul e de un pitoresc aparte și l-am parcurs și pe timp de zi. Parcă cu acest video vroiam să evidențiez cât de utili sunt ochii de pisică...
Mersi de sugestie