News:

.

Main Menu

Drumurile Europei

Started by iuli, August 27, 2013, 07:23:53 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

RaduC

#1095
Intersectia a fost modificata de la giratoriu suspendat la bretele directe. Include si o linie de tren, o magistrala de gaz si o sala de fitness in mijloc.
Later edit: am uitat de canalul navigabil

voicul

Mai complicat de atat nu putea sa o faca ... decat daca puneau masinile sa mearga pe dreapta.
Atunci chiar ar fi fost un nod complicat  :lol:

dumbravaandrei

[ironie]Ce-au facut fratioare atatea benzi?!? Astia nu au azit de HP sau 2+1... cat trafic poate genera o amarata zona metropolitana de ~2.5 mil de locuitori? Bani aruncati pe apa Sambetei...[/ironie]

pasadia

Prost directionata. Nu de alta dar Tulghes mai are mult de crescut pana ajunge la 2,5 milioane. ;)

cristi5

#1099
Ieri a fost testata Operatiunea Brock, un plan de management al traficului greu in cazul unui Brexit fara acord, care ar crea un blocaj la vama intre Franta si UK. Planul a fost anuntat in mai 2018.

http://www.bbc.co.uk/news/uk-england-kent-44169130

Planul in vigoare azi se numeste "operatiunea Stack" si foloseste marginile unei cai din autostrada M20 pentru a parca TIRuri in caz ca apar blocaje la porturile de pe Canalul Manecii (Dover, 10k TIRuri pe zi). Capacitatea Stack e de 2000 TIRuri. Cozile din 2015 au fost de 4600 TIRuri, 30 mile.


In loc de margini de autostrada, Brock foloseste un aeroport ca "buffer", si vehiculele obisnuite vor avea rezervata o cale de autostrada pt ambele sensuri, lasand cealalta cale sa fie ocupata de TIRuri, care astfel  nu mai blocheaza traficul usor:

QuoteA contraflow system on the northbound carriageway will allow traffic to travel in both directions between junctions 8 (Maidstone) and 9 (Ashford), while lorries are queuing on the other side.

La testul de ieri au participat 150 TIRuri, cu oarece succes. Fiecare sofer participant a primit 550 GBP
Brexit: Operation Brock lorry park A256 trial 'too little too late'
http://www.bbc.co.uk/news/uk-england-kent-46775722


Ionut

#1100
Uite ca nu sunt chiar singurul care crede ca e o capcana. :)




Autostrada SPRE NICĂIERI îngenunchează Muntenegru în faţa Chinei. Vezi ce efecte are CAPCANA SUPRAÎNDATORĂRII

Muntenegru este primul stat din Europa care s-a trezit împovărat cu  datorii din cauza cooperării cu China şi mai dependent ca niciodată de generozitatea Beijingului. "Autostrada spre Bar este importantă pentru Muntenegru. Aminteşte oamenilor de Tito şi de zilele marilor proiecte socialiste", spune Mladen Grgic, cercetător la Institutul European pentru Studii Asiatice, făcând referire la liderul comunist Iugoslav Josip Broz Tito. "Însă este o capcană. A fost pornită şi politicienii n-o mai pot opri, oricât de dăunătoare ar fi."

Muntenegru a luat de la China, bani, forţă de muncă, materiale de construcţii şi ingineri, pentru a construi o autostradă care să lege portul Bar la Marea Adriatică de graniţa cu Serbia. În prezent, când autostrada este mai puţin de jumătate construită, mica naţiune din Balcani are în faţă perspectiva creşterii datoriei la peste 80% din PIB, scrie The Washington Post. Guvernul muntenegrean a acceptat pentru prima fază a proiectului, care ar costa 809 milioane de euro, un împrumut de la China care i-a dus datoria atât de mult în sus, încât a fost nevoit să majoreze taxele, să îngheţe parţial salariile din sectorul public şi să retragă o parte din ajutorul acordat mamelor pentru a face ordine în finanţe, notează Reuters.

Fondul Monetar Internaţional apreciază că Muntenegru nu-şi poate permite să finalizeze proiectul, care ar necesita cheltuieli echivalente cu o cincime din PIB. Autostrada de 165 de kilometri ar trebui să străbată unul dintre cele mai dificile terenuri pentru astfel de proiecte din Europa. Guvernul a descris-o ca fiind construcţia secolului şi drumul către lumea modernă. Deocamdată, autostrada nu duce decât la SUPRAÎNDATORARE.

Muntenegru şi-a văzut ratingul suveran tăiat de Moody's după ce s-a împrumutat de la China pentru a continua construirea autostrăzii.

Gandul.info

voicul

Asa e cand zici ca costa autostrada 1.36 mld (  ;) )si la final bagi vreo 6 mld euro.
Noroc ca in RO oamenii sunt seriosi si nu fac prea multe lucruri, ca altfel probabil eram in aceeasi situatie ca Muntenegru!

Partea buna ar fi: probabil o sa apar vacantele la discount in Muntenegru! (pe principiul celor din Turcia).

cezar-mario2012

 ^ Multă politică, China este rea.. SUA este bună, de acea Serbia a semnat un contract cu Bektel pentru autostrada ce va lega Serbia de Kosovo și Turcia este bună că va construii autostrada ce va lega Serbia de Bosnia.... :lolz:

Ionut

Cezar, iarta-ma, dar esti chitit sa vezi doar ce-ti convine tie. Nu conteaza ce zice FMI, aia de la Moody's sunt oricum prosti/slugi politice... toti sunt prosti, doar tu stii ca tot articolul asta e politica. Hai bai frate, mai da-o dracului de treaba! Argumente ai in afara de "articolul e politic"? Nu zic, poti sa ai orice parere vrei, doar ca sunt niste limite... de la tine am pretentii...

Morosanu

Pai Ionut chinezii au fost cam singurii care au spus da. Toti ceilalti le-au trantit usa in nas. Ce sa faca daca sunt mici si putini? Dar cam incepe sa semene povestea ca cea cu strugurii...
Politica distruge tot ce atinge.

cezar-mario2012

 Om trăi și om vedea, eu sper că o să termine. Dacă le reușește țara va arăta altfel, acum este destul de izolată. Dacă vrei să mergi la Kotor din Belgrad îți ia o veșnicie pe drumurile actuale și acest lucru o face inaccesibilă, odată cu autostrada lucrurile se vor schimba mult. Muntenegru investește și în infrastructura adiacentă, drumurile ce au conexiune cu autostrada se modernizează, apar noi stațiuni pe litoral...







Acestea sunt investiți private nu de stat și mai sunt multe altele.

voicul

Fiecare pierde sau castiga pe mana lui.
Probabil nu aveau cum sa iasa din zona in care sunt (pe nicaieri - noroc ca sunt totusi in NATO) decat cu o mega super investitie ca asta.

Pare ca mai rentabil era sa fac autostrada pe litoral pana in Croatia ...
Intre Dubrovnik (care e vizitat) si Bar sunt 130 km pe care ii faci in 3h si 8 minute.
Pai cine sta atat in trafic ca sa faca plaja la tine?
Dar totusi in Croatia sunt turisti si nu putini, dar in Serbia ... ce o fi?

pasadia

Ce folos sa te legi de Dubrovnik cu autostrada daca de acolo spre Ploce tot pe D8, 1+1 identic cu orice DN standard de la noi, trebuie sa mergi?

Nu ma pronunt de Muntenegru, nu am vizitat-o, desi am ajuns la Dubrovnik si anul trecut, si prin 2011. Insa senzatia mea e ca trebuie sa mearga si ei dupa nevoile reale, nu dupa fantezii. Si mai ales dupa solutii adecvate, nu obligatoriu autostrada.
Si mai cred ca depund mult de prosperitatea si functionarea reala a Bosniei, ca stat. Daca Bosnia reuseste sa lege M6-le maghiar + A3-ul croat de Banja Luka, Sarajevo si Mostar, atunci va exista presiune si pentru o solutie pana la Podgorica. Din pacate insa ei se "leaga" de Serbia prin poate cel mai nepotrivit teren posibil.

yetiman

Cred ca uitati sa luati in considerare atat economia cat si religia din Muntenegru.

Economic, Muntenegru se bazeaza pe servicii, care ii aduc 72,4% din GDP (produsul intern brut).
Cat despre religie, este predominant ortodoxa, ca si in Serbia. Serbia, care nu mai are acces la Marea Adriatica, de cand fosta Iugoslavie s-a divizat.

Mie mi se pare normal sa incerce sa atraga cat mai multi turisti din Serbia pe litoralul din Muntenegru, iar o autostrada ajuta enorm acest deziderat. Cum se face, care sunt costurile, este o alta discutie.
(la o populatie de 620 mii locuitori au cam 1,6 milioane de turisti..., in timp ce in Romania la 20 mil locuitori au fost 15 mil de turisti, din care doar 2,3 mil straini, restul domestici...)

Si, posibil ca multi sa nu stiti - in Muntenegru moneda oficiala este EURO, desi nu face parte din zona EURO...
Iar, inainte de EURO, moneda oficiala a fost DM (Deutsche Mark)...  :D

Wikipedia
,,Pe hoţii mărunţi îi trimitem la închisoare, iar pe cei mari îi numim în funcţii publice." — Esop
,,Greşelile politicianului sunt crime, căci în urma lor suferă milioane de oameni nevinovaţi, se împiedică dezvoltarea unei ţări întregi şi se împiedică, pentru zeci de ani înainte, viitorul ei." — Mihai Eminescu

voicul

#1109
Am gandit asa: sansele ca Serbia sau Bosnia sa aduca o autostrada in zona sunt mai mici decat Croatia sa aduca una pana in Dubrovnik.

Croatii deja au semnat si inceput lucrarile la podul Peljesac (desi sunt probleme acolo cu Bosnia - https://www.zf.ro/business-construct/bosnia-si-croatia-sunt-din-nou-in-conflict-cu-privire-la-podul-peljesac-17377136 ). S-ar putea sa vrea sa mai faca si 100 km de autostrada pana in Dubrovnik.