News:

API te vrea în echipa din București!

Main Menu

Autostrada A3 București-Borș

Started by Ionut, September 14, 2011, 08:14:47 AM

Previous topic - Next topic

2 Members and 36 Guests are viewing this topic.


tom_sawyer

Autostrada București - Ploiești - Brașov: Studiul de fundamentare al Parteneriatului Public Privat, aprobat de Guvern /

Cât ar putea costa, cât va dura parteneriatul, ce va plăti statul român și ce taxe ar putea fi puse șoferilor chiar din 2019

Guvernul a adoptat, miercuri, studiul de fundamentare pentru demararea unui Parteneriat Public Privat (PPP) pentru proiectarea, execuția și operarea autostrăzii Ploiești - Brașov și pentru operarea actualei autostrăzi Bucurști - Ploiești.

Valoarea execuției proiectului este de circa 1,4 miliarde de euro, iar studiul de fundamentare detaliază că PPP-ul se va întinde pe o perioadă de 44 de ani, dar în două etape. Prima etapă va fi de 4 ani pentru proiectare și execuție și 20 de ani pentru operare.

Șoferii vor plăti o taxă pentru folosirea autostrăzii de la București la Ploiești, iar pe parcursul parteneriatului statul va plăti partenerului privat o sumă anuală pentru amortizarea investiției, dar și o plată de disponibilitate pentru perioada de operare a autostrăzii.

Studiul ia în calcul și taxarea încă din 2019 a actualei autostrăzi dintre București și Ploiești.

hotnews.ro

Studiul de fundamentare publicat de Comisia de Prognoză: Detaliile proiectului PPP Ploiești - Brașov:
http://www.cnp.ro/user/repository/Studiu%20fundamentare%20Autostrada%20Ploiesti-Brasov/Studiu%20fundamentare%20autostrada%20Ploiesti%20Brasov.pdf

Ionut

Taxa până la Ploiești? Doar o intrebare las aici. De ce să plătești să mergi până la Ploiești cand pe DN1 e moca? Vor plăti doar camioanele și 5%-10% din autoturisme. Dar hârtia suporta orice.

ultrasbz

Hm... cel putin cei care vor merge de la Dumbrava mai departe spre Moldova pe A7 probabil vor prefera sa plateasca si sa foloseasca A3 inca de la inceput, altfel nu stiu pe unde ar intra pe A7 si sa si merite.
Si s-ar putea sa nu fie putini.

voicul

#17494
Adica fu*k Bucuresti - Ploiesti din rovinieta si taxa de benzina + alte taxe DOAR ca sa putem avea dreptul sa mai dam si la privat niste bani?!

Asa sa faca ca sa putem merge lejer doar pe DN1.

L.E ca faceam afirmatii ca prostu.

Deci dupa ce am citit in https://www.stiripesurse.ro/premiera-guvernul-anun-a-o-amenda-de-100-de-milioane-de-euro-pe-an-pentru-intarzieri-la-cea-mai-impo_1286053.html

"Așa cum este prevăzut în legislație, partenerul public adică statul va contribui cu 25%, iar partenerul privat cu 75% din costul investiției și costurile de întreținere și operare."

Textul devine:
Adica fu*k Bucuresti - Ploiesti din rovinieta si taxa de benzina + alte taxe DOAR ca sa putem avea dreptul sa mai dam si la privat niste bani?! (pentru ca si sectorul Ploiesti - Brasov este partial platit din rovinieta si taxa de benzina)   :wtf:

pasadia

In graba, cateva observatii:

Matematica este grea (mie nu imi da totalul de 23,5 de metri)

Fuga de tunele, peste tot (Sinaia, Busteni, Predeal) cu distrugerea completa a Prahovei. Se vorbeste de 18 tunele intre Comarnic si Predeal cu lungime TOTALA de 2,6 km. Banuiesc ca de AM nu au nevoie...

ultrasbz

Pag. 95:

"Există un întreg istoric al încercărilor de parteneriat public privat pe
acest tronson de autostradă. De fiecare dată aceste proceduri au eșuat.
[...]
 Precizăm:
- În vederea creșterii sustenabilității obiectivului de investiții trebuie
să arătăm, pe considerente de parteneriat public - privat (respectiv de a evita riscurile cu valorile de trafic, risc rămas la nivelul
partenerului privatși care conducea la plățiînsemnate anuale din
partea CNAIR dacă traficul nu atingea prognoza declarată) că au
fost lansate proceduri de achiziție SF pentru Fagăraș - Sibiu
Făgăraş - Braşov şi Braşov - Bacău dorindu-se practic crearea
unei pâlnii care să atragă trafic înspre autostrada Comarnic –
Braşov
. De mentionat că Autostrada Sibiu - Piteşti nu fusese
luatăîn considerare să se realize în acel moment.
Aceste ipoteze
nu mai sunt valabile astăzi decât partial."

vancouver

#17497
Macar acum spun lucrurilor pe nume. Dar in sine tot grav este, adica CREEZI ARTIFICIAL o palnie, CU CE COSTURI?

Deci la costuri trebuie adugate toate costurile autostrazii Bacau - Brasov. Numai dand banii si pentru aceasta autostrada functioneaza palnia.

Sa nu uitam ca la PPP-ul anterior, pentru reusita creeri acestei palnii fusese stearsa de pe harta nu numai Pitesti - Sibiu, ci - la fel de grav - si Bacau - Bucuresti ! Adica mai apareau si alte costuri: cele pentru urcarea peste munti de doua ori pe relatia Bacau-Bucuresti. Mai ales pentru camioane. Eu incadrez asta la subminarea economiei nationale.

PS. Ca sa revedem in imagini palnia, ca sa fie clar:


Si originalul, sa nu ziceti ca e masluit de mine. E din strategia USL din 2013:
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

voicul

Sa nu ne stresam.

Eu cred ca CNAIR o sa faca ce stie el mai bine. Adica NIMIC!

Trust CNAIR!

rocklee

pica guvernul acesta pleaca sova si neaga...la revedere PPPiii... :lol:

ultrasbz

Este ceea ce am banuit cu totii pe forum de ani de zile, dar acum recunoscut oficial. Este un adevar dureros, dar parca racoritor in acelasi timp. Macar avem parte de closure . Putem in sfarsit merge mai departe.

Au fost intentionat subminate atat A7 Ploiesti - Pascani (si inca este, fiind programata ca DX), cat si A8 Iasi - Tg. Mures. Ar trebui adaugat la costul acestui PPP si pierderile in subdezvoltarea acestor regiuni pentru anii in care au fost taraganate aceste proiecte.

vancouver

Plus amanat cu 3 ani Pitesti - Sibiu (revizuire studiu SF pornit pe vrea lui MRU, in martie 2012, anulat cu explicatii puerile in a doua parte a anului 2012, noul contract s-a semnat apoi abia in 2015), ceea ce pentru economia Romaniei e extrem de grav. Desi erau bani. La A8 sa zicem ca oricum nu sunt bani si nu se facea mai repede, nu m-as lega de A8.

Adica s-a facut  p r e m e d i t a t. Au ANULAT proceduri incepute pe drumuri concurente!

Eu zic ca e bine sa se explice lucrurile astea. Nu e nici un stres (@voicul). E doar strigator la cer. Atat.  :banned:
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

TibiV

Quote from: vancouver on August 29, 2018, 10:26:19 PM
Adica s-a facut  p r e m e d i t a t. Au ANULAT proceduri incepute pe drumuri concurente!
(...)
Nu e nici un stres (@voicul). E doar strigator la cer. Atat. 
+1
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

iulius

Miza/( bacsis-ul) mare pentru aceasta A, nu le va iesi jocul, pacat ca s-au pierdut atatia ani si a fost subminata dezvoltarea infrastructurii/economiei a tarii noastre.

dr4qul4

oare cum vor pune bariera la nodul Moara Vlasiei? Dar nodurile folosite acum ad-hoc le vor bloca? Sau localnicii vor fenta taxa ?
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024