News:

API te vrea în echipa din București!

Main Menu

Stiri si discutii diverse din aviatie in Europa

Started by Ionut, May 07, 2019, 07:38:58 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Ionut

Discutii si stiri diverse despre aviatia din Europa.

Ionut

Europenii călătoresc din ce în ce mai mult cu avionul: Una din şase călătorii a fost efectuată cu avionul, în 2017

Cetăţenii statelor membre ale Uniunii Europene au efectuat, în 2017, aproape 1,3 miliarde de călătorii, fie în ţara de origine, fie în străinătate. Una din şase dintre aceste călătorii, însemnând 218 milioane, a fost realizată cu avionul, ca principal mijloc de transport, informează Eurostat. Cea mai mare parte a călătoriilor cu avionul au fost realizate în scopuri personale (82%), în timp ce restul de 18% au fost efectuate în scopuri de serviciu. Proporţia călătoriilor în interes de serviciu, indiferent de mijloacele de transport prin care s-au efectuat, a fost puţin sub 12%, în 2017.

În perioada 2012-2017, numărul total al călătoriilor efectuate de rezidenţii UE, utilizând toate mijloacele de transport, a crescut cu 2%, în timp ce numărul călătoriilor cu avionul a crescut cu 15%. Călătoriile cu avionul în interes personal au crescut cu 23%, iar călătoriile în străinătate pentru o perioadă mai mică de 4 nopţi au crescut cu 42%. În schimb, în ceea ce priveşte călătoriile de afaceri a existat o scădere generală de 9% a numărului de călătorii cu avionul, în aceeaşi perioadă.

ZF

Ionut

Premieră în aeronautică: Trei companii aeriene vor construi prima fabrică de biocombustibili destinaţi aviaţiei. Uleiul de gătit va fi transformat în kerosen

Trei companii aeriene vor construi prima fabrică de biocombustibil pentru aviaţie, unde uleiul de gătit transformat în bio-kerosen, emisiile de dioxid de carbon fiind reduse cu 85%. KLM Royal Dutch Airlines este prima companie aeriană din lume care investeşte în bio combustibil pentru industria aeronautică şi îşi propune ca obiectiv pentru următorii 10 ani să cumpere şi să folosească peste 75.000 tone de combustibil sustenabil pentru aviaţie, în fiecare an. SkyNRG, lider mondial pe piaţa de combustibil sustenabil pentru aviaţie (Sustainable Aviation Fuel - SAF) va dezvolta prima fabrică din Europa specializată în producţia de bio combustibil pentru industria aeronautică. Fabrica va fi construită în Delfzijl, Olanda şi este programată pentru a fi inaugurată în 2022.

Detalii in Adevarul

rota

Boom Supersonic are getting ready to roll out the XB-1 on October 7, a 1:3 prototype of the Overture, which will bring supersonic speeds back to commercial air travel for the first time since 2003.

Supersonic Jet Taking Off in 2021 Will Get You From London To New York In 3 Hours

Boom plans to start conducting test flights of the XB-1 in 2021, intended to showcase the 'key technologies' of the Overture, which is reportedly 100% carbon neutral and 'history's fastest privately developed aircraft'.Susa
Bucovina sustine autostrada A7
Pariu 500 lei: UMB termina tot Buzău - Focșani, 4 loturi, 82 km pana in 5 iulie 2025!

voicul

Franța vrea să interzică zborurile interne scurte, dacă pe acea rută există transport feroviar

Parlamentarii francezi vor să elimine cursele aeriane interne pe distanțe scurte, dacă pe acea rută există transport feroviar, în încercarea de a reduce emisiile de carbon, informează BBC.

Peste weekend, parlamentarii au votat o inițiativă care să interzică cursele aeriene când aceeași călătorie ar putea fi realizată cu trenul în mai puțin de două ore și jumătate. În cadrul inițiativei, zbourile de legătură nu ar fi afectate.

Măsurile urmează să fie votate în Senat, înainte să devină lege.

Companiile aeriene au fost afectate puternic de pandemia de coronavirus, site-ul Flightradar 24 raportând că numărul zborurile efectuate în 2020 la nivel mondial față de 2019 a scăzut cu aproape 42%.

Dacă ar trece de Senat, inițiativa de reducere a emisiilor de carbon ar putea afecta transportul între Paris și orașe precum Nantes, Lyon și Bordeaux.

Cu toate acestea, guvernul francez a cerut introducerea unor măsuri și mai stricte pentru zborurile interne.

Convenția cetățenilor francezi asupra schimbărilor climatice, creată de președintele Emmanuel Macron în 2019, alături de 150 de cetățeni, propune eliminarea tuturor curselor aeriane interne dacă transportul poate fi realizat pe calea ferată în mai puțin de patru ore.

Votul de sâmbătă a venit la câteva zile după ce guvernul francez și-a dublat participația în compania aeriană Air France. Guvernul a oferit anterior un împrumut de 7 miliarde de euro companiei pentru a trece prin pandemie, deși ministrul Economiei a declarat atunci că banii vin cu condiția ca Air France să renunțe la o serie de zboruri interne.

Aceasta nu este prima dată este introdusă o astfel de măsură. Anul trecut, Austrian Airlines a renunțat la o cursă aeriană între Viena și Salzburg unde exista opțiunea trenului, după ce a primit de la guvern provizioane pentru a-și reduce amprenta de emisii de carbon.

https://www.digi24.ro/stiri/externe/franta-vrea-sa-interzica-zborurile-interne-scurte-daca-pe-acea-ruta-exista-transport-feroviar-1492763

TVlad

Ce ar fi sa lase cetatenilor libertatea de a calatori cu ce gasesc de cuviinta? Europa aluneca rapid pe panta interventionismului excesiv, a cresterii autoritatii statului sau a altor structuri suprastatale nealese. Nu e de mirare ca englezii s-au retras. Asta nu e Europa spre care noi am vrut sa mergem, proaspat iesiti din comunism.

AndreiB

In materia schimbarilor climaterice nu stiu daca libertatea personala e cel mai bun mecanism. Pana la urma sunt sanse mari ca libertatea personala e sa "nu se schimbe" nimic, dar consecintele nu ar fi chiar asa pozitive.

shAkur

QuoteFranța vrea să interzică zborurile interne scurte, dacă pe acea rută există transport feroviar

Am vazut recent un videoclip in care un tip pleaca din Edinburgh spre Londra cu trenul si se intoarce cu avionul. Comparand durata si pretul calatoriilor, varianta cu trenul pare mai avantajoasa.

Link catre video:

b1

European Union countries have decided to ban all Russian airlines from their airspace. Airlines of EU nations over Russian airspace called back fearing an immediate Russian response. Sursa.
Gândirea de grup presupune că valorile grupului nu sunt doar indicate, ci și corecte și bune.
--------------------------------------------------
Un pic de istorie 1, un pic de istorie 2, un pic de istorie 3, un pic de istorie 4, un pic de istorie 5, un pic de istorie 6, un pic de istorie 7, un pic de istorie 8, un pic de istorie 9, un pic de istorie 10 (Nou)

TVlad

#9
Si daca rusii interzic la rindul lor traficul peste Siberia? Sa vedem atunci ocol si costuri catre destinatiile asiatice...

In alta ordine de idei, cica ar fi distrus AN-ul 225. Chiar ma gindeam zilele astea la el, ce soarta o avea si, iata, zice-se ca s-a ales praful de el.
Macar am apucat sa il vedem pe Otopeni.

reed

Lufthansa o sa aiba de pierdut mult.Multe zboruri sunt operate de Cathay,AirChina,Thai deci nu au treaba,nu sunt companii europene.Ma uitam totusi ca desi sunt masurile astea anti rusesti,ieri o gramada de privat jet-uri mergeau catre Moscova,fie in Elvetia,fie din Luxemburg sau Paris.

dr4qul4

le vor bloca pe toate pana la urma! Dar dureaza putin pana le identifica pe cele "rusian controlled". Cele inmatriculate in Rusia sunt simplu de interzis, dar mai greu cu cele inmatriculate prin paradisuri fiscale..
Pana la urma cred ca vor interzice toate avioanele private/zborurile individuale cu destinatia/plecarea in/din Rusia/Belarus
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

reed

#12