Autostrada A10 Sebeș-Turda

Started by ciprebbe, April 05, 2013, 03:16:31 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 5 Guests are viewing this topic.

ddfab

duc pamantul undeva intre oiejdea si santimbru, intre dealuri, intr-o zona unde s-a incercat amenajarea unei gropi de gunoi, dar proiectul a fost mutat in alta locatie si este numai bun de folosit locul pentru acest scop.











ddfab

pe lot 1, se turnau grinzi in continuare...

magaoaia in actiune...

ddfab

platforma nou amenajata este aproape plina. peste 50 bucati depozitate acum.




ddfab

in rest, la terasamente miscare destul de anemica...





aici au mai inaltat putin...




ddfab

dupa cum am mai spus, grinzile depozitate pe aliniament cam incurca treaba...se vede aici cum creste terasamentul in jur...



ddfab

A!!! era sa uit... stie cineva cine sunt subcontractorii de pe lotul 2?
:lol:

o seara buna sa aveti...

Eurocopter

Vineri am facut o vizita pe santierul A10 Sebes-Turda. Pe scurt, lucrurile stau cam asa:

Pe lotul 4 exista autorizatie de constructie pe 70% din lungime, iar Porr este in proces de remobilizare. De saptamana viitoare ar trebui sa se vada in teren asta. Acest lot se va putea finaliza fara probleme la anul, daca nu vor fi probleme legate de plati si daca pana in primavara se vor rezolva toate problemele birocratice restante (exproprieri suplimentare, acord de mediu, autorizatie de constructie).

Lotul 3 este cel mai avansat, insa Tirrena Scavi demobilizeaza de saptamana viitoare datorita faptului ca nu exista AC si in consecinta nu pot fi platiti. Este mare pacat, cred ca ei ar fi putut termina primii, undeva in septembrie 2015 cel tarziu. Vor termina oricum la anul daca la primavara se pot relua lucrarile si vor fi platiti corespunzator.

Lotul 2 are AC pe 6km, iar Aktor-Euroconstruct vor trage tare pe aceasta sectiune pana la sfarsitul anului. Probabil vor reusi sa absoarba faza I de finantare aferenta proiectului lor. Termenul lor de finalizare asumat este inca Decembrie 2016, desi eu ma indoiesc. Mobilizarea lor e buna, ar fi frumos sa se intample o minune, lotul lor este la urma urmei cel mai important (centurile Aiud si Teius).

Pe lotul 1 Pizzarotti e bine mobilizat si cumulat lucreaza cam pe 25% din lot. In organizarea de langa Ciugud fac depozite enorme de materiale, si grinzi, probabil pentru a putea sa le factureze deja. De asemenea pregatesc totul cat pot de bine pentru a putea intra in forta in teren odata ce va exista AC si PT aprobat pe unde mai lipseste. Datorita complexitatii lucrarilor de arta, pentru ei va fi imposibil sa termine in 2016, vara 2017 fiind un termen realist.

La urma urmei cheia finalizarii A10 fara alte intarzieri majore va sta in capabilitatea CNADNR de a asigura finantare si de a efectua plati (adica AC emise, etc). Toti 4 constructorii sunt bine mobilizati si au capacitatea sa apese pe acceleratie imediat dupa rezolvarea blocajelor.

Am facut si poze, cu exceptia lot 3, unde merita un reportaj mai de anvergura si il vom face probabil saptamana viitoare.

Incep cu lot 4 (Porr):

Nod Turda




Se pregatea excavarea in varful dealului inainte de rampa de coborare spre nod:



Putin mai sus, se vede noul aliniament al DN, pe sub care va trece autostrada. Va fi destul de mult de excavat, circa 8-10m fata de cota actuala.



Eurocopter

Devierea DN1 e finalizata si asteapta doar marcajele. Exista avizele necesare si se va muta circulatia candva in urmatoarele doua saptamani. Pana la curba are 2 benzi pe sensul de urcare.











Coborarea pe actuala varianta de DN e foarte periculoasa, trebuie mutata circulatia pe noua varianta pana nu incep interperiile.



Eurocopter

Continuam spre viaductul mare:





De la viaduct deja incepe sa arate a autostrada:








TibiV

Foarte bun unghiul din prima poză a reportajului !
Este prima poză făcută din locul acela...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Eurocopter

Pana la Stejeris nu am mai vazut nimic demn de pozat, continuam cu podete si structuri dupa Stejeris:







Stalp de inalta tensiune fix in mijlocul autostrazii:



Podet + grinzi depozitate:






Eurocopter

Alt stalp de inalta tensiune in mijlocul autostrazii:



Ultima structura de pe lotul unde s-au reluat timid lucrarile:



Vedere la Tirrena Scavi si nodul Decea (pe lot 3 urmeaza reportaj mai amplu saptamana viitoare):




Eurocopter

Facem un salt pana pe lotul 2, unde Aktor era bine mobilizat pe sectiunea in lucru:








Eurocopter

Trecem la lot 1, unde Pizzarotti isi face depozite enorme de grinzi si materiale:









Lucreaza si la terasament in zona organizarii de santier:










Eurocopter

Restul de la Pizzarotii:









Lancram:



In concluzie Pizzarotti are activitate sustinuta, nu s-au prea vazut in teren zilele trecute datorita ploilor de la inceputul saptamanii.

Precum zicea si un coleg mai sus, vineri pe DN1 Sebes-Turda traficul a fost infernal. Am stat cate 10-15min in Aiud si Teius, au fost 2 accidente cu victime + o coada de 3km la sensul giratoriu de langa centrul logistic Kaufland. Pacat ca s-a pierdut anul 2015, e nevoie de autostrada asta ca de aer, media de viteza intre Sebes si Turda a scazut sub 70km/h.