Autostrada A10 Sebeș-Turda

Started by ciprebbe, April 05, 2013, 03:16:31 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 16 Guests are viewing this topic.

ddfab


ddfab

si asteapta sa vina trupa portocalie... :)nu UMB-ul... ci ei...









ddfab

in capatul dinspre sebes al portiunii pe care lucreaza se afla zona arheologilor , unde lucreaza grup corint, pe malul paraului galda.

ddfab

si acum pizzarotti intr-o zi cu chef de munca, acum cateva zile, in zona dj 107 alba-drambar.vedere spre sebes.
bagau de zor la terasamente. comparati nivelul la care au ajuns cu podetele metalice care au 2 m inaltime.











ddfab

din acelasi loc, vedere spre turda. grinzile depozitate pe traseu au inceput sa-i incurce... ridica terasamentul pe o jumatate de autostrada. poate din aceasta cauza au amenajat inca o platforma, undeva linga organizarea de santier, cu acces din dj.107. a pus ceva poze un coleg in urma cu cateva zile( parca gdo), nu le mai pun.





ddfab

bonus. in asteptarea unei autostrazi si la noi care sa ne apropie putin de astfel de peisaje...



o seara buna sa aveti!

TibiV

Mama proștilor este mereu gravidă... :)

alexV

Pe topicul generic de autostrazi este anuntul conform caruia pe lotul 4 s-a eliberat autorizatie de construire pe toate sectoarele, cu 2 exceptii punctuale: lacul si nodul.
Vineri seara am vazut in organizarea de santier Porr o a doua statie de ... ceva ... una gri, de doua ori mai mare decat cea care era acolo de vreun an. Iar pe DN1 un convoi transporta doua finisoare de asfalt inspre Turda (astea poate n-au treaba cu A, cine stie)

cutter

#3638
S-a emis decizia etapei de încadrare pentru revizuirea acordului de mediu pe Sebeș-Turda prin care s-a decis că este necesară refacerea evaluării impactului asupra mediului.

Una dintre motivații este că Tirrena Scavi a renunțat sau a micșorat unele podețe care fuseseră specific impuse prin acordul de mediu pentru trecerea mamiferelor mici.

În acordul inițial se prevedea:



Ulterior se pare că Tirrena a renunțat la o parte din podețe sau le-a micșorat (nu este clar pentru că anexa 2 din memoriul depus pentru revizuire care are aceste modificări la numărul și dimensiunea podețelor nu a fost publicată).

Mențiunile la acele modificări în memoriu sunt aici:



Ce înțeleg eu este că Tirrena a hotărât cu de la sine putere că nu e nevoie de atâtea podețe sau așa de mari (nu putem știi fără acea anexă 2). Acum eu nu zic că n-au dreptate, dar nu cred că e ok să modifici soluțiile impuse prin acordul de mediu pentru că iată tot proiectul este întârziat.

Cerințele beneficiarului prevedeau asta:



Deci nu prea înțeleg cum le-a aprobat CNADNR proiectarea care schimbă soluțiile impuse de acordul de mediu.

Pe de altă parte, tot cerințele beneficiarului mai spun și că:

Quote
3.8.2. Toate costurile si intarzierile survenite ca urmare a schimbarilor asupra proiectului initial vor fi responsabilitatea Antreprenorului.

TibiV

Mda...
Probabil au mers pe ideea că reducerea de costuri este mai mare decât penalităţile de întârziere.
Dar nu mi se pare OK.
Poate cel care a iesit pe locul 2 la licitație avea preţul făcut cu toate podeţele, şi la lăţimea cerută.
FIDIC galben... :(
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

alecu26

Si de lacul de la Stejeris nu s-au legat? acolo mi se pare chiar mai grav.

Avizul de mediu e cea mai mandatory cerinta din tot contractul.

Cum a acceptat CNADNR....probabil ca nu au verificat sau nu s-au gandit sa verifice acest lucru (sau au verificat si au aprobat cu comentarii...etc. Din cate stim noi avizul CTE pe lotul 3 a fost o adevarata epopee si nici acum nu cred ca e intregime rezolvat). Cum a mai putut accepta CNADNR: cred ca exista pe undeva prin contract o fraza de genul: The aproval shall not release the contractor from any of its contractual obligations.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

TibiV

Problema este că un "aproval" poate face ca definirea anumitor "contractual obligations" să se facă doar în instanță...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

adiarc

#3642
Cat ( aproximativ ) , ar însemna in timp aceasta noua amânare , fara de care nu putem avea AC pe toată lungimea ?
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

Eurocopter

Cateva luni. Cert este ca nu vom mai prea vedea activitate pana la primavara pe zonele in care nu exista AC. Ce sa mai zicem, vai si amar...

NGC

Quote from: cutter on September 29, 2015, 05:15:02 PM
S-a emis decizia etapei de încadrare pentru revizuirea acordului de mediu pe Sebeș-Turda prin care s-a decis că este necesară refacerea evaluării impactului asupra mediului.

Una dintre motivații este că Tirrena Scavi a renunțat sau a micșorat unele podețe care fuseseră specific impuse prin acordul de mediu pentru trecerea mamiferelor mici.

[...]

Ulterior se pare că Tirrena a renunțat la o parte din podețe sau le-a micșorat.

Au modificat pozitia podetelor si au renuntat la unele.