News:

API te vrea în echipa din București!

Main Menu

Autostrada A10 Sebeș-Turda

Started by ciprebbe, April 05, 2013, 03:16:31 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 24 Guests are viewing this topic.

naivu

+1 RaduG, cu o observatie, contractele trebuie sa fie echilibrate (altfel te vor evita exact aceia mai seriosi) plus ca sunt un pic standardizate, nu poti prevede penalitati mult peste "norma". Eu cred ca sunt prevazute penalitati si clauze destul de usturatoare si in contractele actuale, numai ca aplicarea lor se poate face doar la x luni dupa ce beneficiarul isi indeplineste setul de obligatii prevazut in contract!

PlayStation

In contract dura 7ANI executia?

horatiu.cosma

Contractul Fidic din 2011 e public. Exista capitol special unde se detaliază condițiile pentru care se poate extinde termenul contractual, fiecare persoană interesată poate citi fara probleme. Ar fi mult mai productive discuțiile dacă am dialoga în cunoștință de cauză.

http://sitevechi.cnadnr.ro/docs/proceduri_derulare/FIDIC%20GALBEN%20Conditii%20GENERALE%20SI%20Conditii%20SPECIALE%20cu%20modificarile%20ulterioare%20.pdf

vancouver

Nu, dar in contract scrie ca INAINTE de a incepe sa curga termenul de 2 ani statul trebuie sa predea amplasamentul LIBER, degrevat de orice obligatii (gen stalpi de inalta sau gropi de gunoi).

Asa cum CNAIR vrea toata autostrada gata (si noi la fel), la fel si constructorul vrea TOT lotul liber cand se apuca de treaba, ca sa aibe un flux si o logica. Asta ca poate sa lucreze colo si dincolo e cârpeala, care n-are nici o valoare juridica.

Deci, cand s-a deblocat pe lotul pizza treaba cu groapa de gunoi.. ok + 2 ani din acel moment. Cand s-a deblocat la nodul Teius relocarea stalpilor... ok.
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

horatiu.cosma

Nu e "plus 2 ani de la ultima deblocare" termenul contractual. Am mai spus cum funcționează extensiile de timp pe contracte FIDIC. Inginerul face o determinare bazată pe graficul de lucrări aprobat al constructorului. Dacă la final rămâne blocat un metru de autostradă, inginerul ia din graficul detaliat al constructorului, insumeaza duratele de timp aferente construirii acelui metru de autostrada (rezultă x zile) si emite o determinare prin care spune ca antreprenorul e îndreptățit la acele x zile suplimentare.

RaduG

Eu nu ziceam de aplicare azi de penalități, ziceam de contractele noi care se se vor scoate la licitație, și probabil de cadrul legislativ care trebui puțin ajustat.
Dacă statul român ar fi făcut lucrurile bine de la început, nu le-ar fi dat posibilitatea să întârzie.
Poate acum există totuși la vârful statului dorința de  face lucrurile mai așezat, mai eficient, mai economic, mai rapid.

Eu lucrez în mediul privat, am avut ocazia să organizez licitații în cadrul unor proiecte de zeci de milioane de EUR. Se băteau toate firmele din România la ele, aveam câte 25 de oferte pe fiecare detaliu minor, gen generator electric sau cântar de camion. Nu mai zic de prefabricate, medie tensiune, rețele, drumuri, etc. La cel mai mare proiect am avut 126 de licitații, pentru absolut tot. Contracte extrem de dure, bine făcute de experți din cadrul caselor de avocatură, în perfect acord cu legile.

Credeți-mă pe cuvânt când vă spun că dacă vrei, în calitate de beneficiar, să-ți iasă treaba, indiferent de antreprenor, în mediul privat ai toate instrumentele. Îți iese la timp, și în buget. Și sunt convins că se poate și în mediul public, doar să se vrea implementarea.

Cred că optimizarea contractării marilor lucrări de infrastructură e o temă importantă de brainstorming pentru viitor pentru oficialități, în beneficul cetățenilor plătitori de taxe și impozite. Beneficiu de costuri și de time frame.

AlinC


naivu

QuoteDacă statul român ar fi făcut luvcrurile bine de la început, nu le-ar fi dat posibilitatea să întârzie
Tot nu ai inteles, nu contractul (inspirat de recomandarile FIDIC) e deficitar, ci intarzierile beneficiarului este ceea ce le da posibilitatea sa intarzie!

carutasul

urmează devierea traficului, e de bine, progres...

horatiu.cosma

Contractul poate fi cel mai echilibrat și mai bine făcut posibil, dacă documentația de la licitație și managementul pe perioada contractului (exproprieri, relocări de utilități, modificări contractuale etc) sunt praf.

horatiu.cosma

Alin, mulțumim de filmări, cred că ai muncit cu ele cât Pizzarotti tot anul. O mică rugăminte: dacă tot sunt rare și foarte răzlețe punctele unde lucrează Pizzarotti, să încerci să te concentrezi pe cât posibil cu drona pe ele. Giratoriul existent cu devierea traficului par neschimbate în ultimele 60 de filmări de la Alba Nord.

marinul

#20801
Pizzaboys, livrari la ora asta?

alecu26

Da, am vazut si eu ca betonau ceva placi de racordare la pasajele din nod, si asfaltau rampele.

PS: avem asfalt in faimoasa zona a macilor.
Drumurile noastre POATE;

hefaistos

Asfaltează noaptea ca ziua e prea cald și nu adera.  :o
Sau: li s-a cerut sa lucreze în doua schinburi și au pus asfaltatorii în schimbul de noapte.
Sau: noaptea se simt și ei în siguranță că nu-i filmează nimeni cu drona.
Pariu 500 lei: Pana la 31 decembrie 2024, se va deschide A7 intre Buzau Nord si Focsani Nord. data de initiere a pariului 2 octombrie 2023
Pariu suplimentar 200 lei: Se deschide traficul pe Lot 4 - Centura Focsani înainte de 15 iunie 2024.

carutasul

e cald și transpiră :)  Poate că au găsit o stație care ziua lucrează pentru alții, treaba lor, din punctul meu de vedere să lucreze când vor ei, dar să se vadă progresul. Cu asfaltările se cam vede că avansează, la fiecare filmare mai apare ba o bretea, ba stratul de uzură undeva... Problema e la punctele de "poticneală"...