Autostrada A10 Sebeș-Turda

Started by ciprebbe, April 05, 2013, 03:16:31 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 5 Guests are viewing this topic.

frunzeti

#20775
Am auzim in dimineata asta la radio de niste restrictii de circulatie pe A1 spre Deva datorita unor lucrari. Stiti despre ce e vorba?

naivu

Atata timp cat CNAIR le blocheaza cu anii banii datorati sau castigati in instanta (initial credeam ca doar Pizza, dar acum vad ca si Aktor) nu putem avea pretentia sa fie corecti fata de CNAIR. La Pizza sunt sicane intentionate, la Aktor cred ca efectiv nu mai au bani de rulaj (si compania mama refuza sa-i refinanteze atat timp cat au de primit 146 milioane). La alti constructori a primat orgoliul profesional; au strans din dinti, au imprumutat bani, si-au facut treaba si asteapta rabdatori dupa justitia si statul roman sa le dea banii pe claimuri. La astia doi a primat orgoliul financiar! Ghinion!

carutasul

pe vremea respectivă nu intram pe forumuri ( și PUM nu exista :) ) dar știu că aveam deplasări de serviciu la Turnu-Severin și tronsonul Strehaia- Filiași, care cred că a fost făcut tot de ei a fost cu peripeții, s-a terminat mult mai târziu decât celălalt, parcă făcut de Strabag. Nu mai știu a cui o fi fost vina atunci, probabil tot genul ăsta de "clinciuri" la care nu mai știi dacă primul a fost oul sau găina ...

Cosminescu

Am si eu o curiozitate daca tot suntem un pic pe langa subiect. Daca mesajul nu isi are locul poate fi sters fara probleme.
Curiozitatea mea e urmatoarea: cu ce ii ajuta pe cei de la Aktor si Pizzaroti sa intarzie asa mult santierele astea? Ce vreau sa zic e ca salariile TESA se platesc fie ca santierul avanseaza fie ca nu, salariile la angajatii directi la fel.
Chiar si la subcontractori ma gandesc ca daca stabilesc un pret pentru o anumita lucrare , dar nu se incadreaza in termen din cauza ca nu au primit tot ce trebuie de la constructor cu toate ca sunt in santier zilnic,  cer bani in plus din acelasi motiv... salariile trebuie platite fie ca lucreaza sau nu.
Intarziind atatia ani care e interesul? Sa piarda bani la nesfarsit?

voicul

#20779
Daca constructorul nu se incadreza in termenul de 2 ani plateste penalitati. Dupa 6 ani pe cele 2 loturi inca nu se pune problema de asa ceva.  >:(
Dar trebuie sa te gandesti ca merge si invers:
- Pai boss, am semnat in 2014 si tu in 2020 imi muti stalpul de la AB N. Pai tu stii cati bani am pierdut eu din cauza asta. Gaura neagra a banilor am patit din cauza ta. Da si mie mai mult acum!

Adica se fac claim-uri si de catre constructori - vezi Astaldi la Braila, care intai a scris claim-uri si dupa a intrat in santier - true story.

La multi TESA e mic (ca lucraza cu subcontractori) si per ansamblu ies pe profit cu chestii din astea.
La UMB, TESA e mare, dar hopa ... UMB nu freaca menta aiurea!
Vezi direfentele?


alin2pas

Ei au un număr mic de angajați proprii, cu care execută lucrările într-un ritm mult mai redus, dar cu costuri mai mici decât dacă apelează la subcontractori. Faptul că pare că nu-i interesează că multe lucrări nefinalizate se degradează și trebuie parțial refăcute îmi dă impresia că și-au făcut deja calculul și le rentează mai mult să forțeze o reziliere a contractului din partea statului român decât să finalizeze loturile și astfel scapă și de eventualele reparații în garanție.

StefanCelMare

Evident nu e doar rea voință din partea Pizza. E un amestec de optimizare costuri și contre cu CNAIR. Ei cam știu cât le ia să ridice toate grinzile rămase (cu lansatorul lor, mai lent dar mai ieftin). Fac un calcul și ajung la concluzia că nu are sens sa accelereze betonarile si izolarea. Pana la urma, principala lor problema o reprezinta costurile lor. Astea fiind spuse, după 6 ani de șantier cu șanse de încă minim 1, normal că lumea îi înjură. Fac ultimii 10% in peste 1 an, deși nu mai au blocaje si toată construcția era planificată la 2 ani. Adevărul e împărțit totuși, cu trecerea vremii costurile trebuie optimizate altfel. Evident, nu e doar vina lor. Dar antipatici tot mi-s. Cu minim efort se putea deschide Alba sud - bretele scurte. Aici vine partea cu contrele CNAIR. Altfel nu îmi explic. Si aici merita înjurați, pentru ca fac o gramada de oameni sa plătească pentru problemele lor.

voicul

Acum zicem noi ca nu mai sunt bariere, dar cu pila de pe DN1 care o fi situatia exacta?
Cine e vinovat acolo: Pizza (si atunci merg cei 2 ani) sau CNAIR si atunci ... ?

gruiarew

Nu vreau să fiu avocatul diavolului, dar nu prea ai ce să reporoșezi constructorului. Beneficiarul trebuie să aibe chestiile puse la punct și dacă o ia constructorul pe arătură să-l taxeze. Până la urmă sunt companii venite să facă profit, să-și ia banul și să plece în altă parte, nu centre de binefacere. Cel mai mare interes ar trebui să-l aibe beneficiarul să termine lucrarea. Ori dacă beneficiarului nu-i pasă... Vedeți și celelalte loturi de pe restul de autostrăzi. Eu nu-mi aduc aminte să fi fost unul fără probleme.
'You can't cheat an honest man. Find somebody who wants something for nothing, then give him nothing for something.'' -- A Hater's Synthesis

TibiV

Mama proștilor este mereu gravidă... :)

nicolaem

Quote from: cristi5 on September 10, 2020, 10:09:57 PM

Pai asta se intampla din 2017. Ce e nou?


eu nu stiu de afirmatie oficiala a constructoruil, un angajament ca termina lucrarile in 2017-8-9.
Ca au declarat toti ministri, aia nu iau in calcul. stim ca politicienii declara multe.
De data asta constructorul si-a asumat, si nu in fata ministrului si a presei, ci in fata CNAIR in sedinta
dialogul era cam asa :
     -CNAIR noi nu credem ca terminati anul asta
     - aktor/pizza ba da, suntem pregatiti si ne asumam finalizare pana la finalul anului 2020

TibiV

Declaratia asta nu facea parte din reclama aia cu "marmota invelea ciocolata in staniol"?!....
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

nicolaem

#20787
Tibi, nu gasesc acum, era postat video in primavara. dar am mai discutat de el.

Mariana Ionita era neincrezatoare cu termenul asumat de 2020 si vorbea de un procent (citez din memorie) " sanse de finalizare 50%"
Cecan faceam misto de ei ca " in ce an va asumati ca terminati"

Au mai fost observatii de la Cecan ca " aveti nevoie sa angajati mai multi oameni" etc....
la toate observatiile constructorii au zis "da, da , se rezolva", 100% anul asta finalizam.
Acum de ce au mintit nu stiu. Dar cum injur un politician care  minte am dreptul sa injur si aceste 2 firme la fel de mincinoase.

Se repet, vorbesc de o inregistrare din sedinta tehnica unde se discuta de probleme aparute si rezolvarea lor. nu era o conferinta de presa unde un ministru trebuia sa dea bine la stiri.

LE
Am gasit inregistrare cu una din sedintele lor din perioada de lockdown (aprilie)
https://www.facebook.com/cnadnr/videos/251339049339961/
ascultati de la minutul 21.

Actorul spune razand ca nu e doar in grafic este " a bit ahead"
Pizerul spune ca stadiul fizic a depasit 86%
Cecan spune ca a vizitat recent santierele si nu era multumit de mobilizare. A stabilit cu ambii constructori :
      - lucrul in 2 schimburi inclusiv noaptea pentru ca altfel nu este posibila incadrarea in termenul asumat.
      - desfasurator clar cu grafic accelerat de lucrari pentru a respecta termenul de 30 noiembrie
      - tot el vorbeste despre "discutii mai mult sau mai putin principiale" cu alte cuvinte s-au certat.
De remarcat ca nici grecul nici italianul nu au zis ca ar intampina probleme care sa ii incurce sa lucreze. Ambii is asuma deschiderea, utilaje suplimentare, lucrul in schimburi etc. si ce vedem modificat dupa 10 aprilie? 2 roabe in plus.



RaduG

#20788
Mie toată situația asta care trenează pe Sebeș-Turda, cu ambii constructori, mi se pare vina beneficiarului, a statului român. Dacă le punea penalități de întârziere de 0,5% pe zi, și clauză de reziliere unilaterală, la întârzieri cumulate, să zicem de 10-20% din durata contractului, să vezi ce băgau cărbuni pe foc antreprenorii.
Asta bineînțeles, cu condiția să le dea loturile pe tavă, cu exproprierile făcute, utilitățile relocate, pădurile tăiate, etc.
Le: Și cu condiția să fie un bun platnic, la timp, a lucrărilor efectuate.

nicolaem

citeste forumul cu atentie!. In acest moment nu se pot pune penalizari, ei fiind in termenul contractual. Vezi paginile precedente.