Autostrada A10 Sebeș-Turda

Started by ciprebbe, April 05, 2013, 03:16:31 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

cristi5

#20760
^ Despre contracte: exact asta zic si eu, cum naiba sa-i pui in carca antreprenorului sa mute utilitatile, sa te freci pe maini ca ai scapat de o grija, dar sa uiti sa ii specifici in contract si *pana cand* sa aiba treaba asta facuta, sau sa il constrangi in alt fel sa o faca la timp?!

Cum sa pui in carca lui Pizzarotti sa revizuiasca AM la nodul Sebes (dupa ce ai stat si ai negociat ani de zile sa faca altceva decat a ofertat) cand nu avea stipulat in contract un termen pt asta?? Si normal ca Pizza a lalait revizuirea AM ca nu avea niciun interes probabil sa-si creasca frontul de lucru. De a ajuns CNAIR sa caute disperati pe respectivul contractor de mediu, ca la Pizza normal ca li se rupea in paispe.

Si zicem de lotul Pizza ca e intarziat 3 ani dar uitam ca ei au ofertat altceva la Sebes. Cine le-a declarat oferta conforma? CNAIR. Cine a negociat cu ei 2-3 ani sa faca altceva la Sebes, si la Alba Nord? CNAIR. Cred ca familia Pizzarotti are odata pe saptamana, probabil vineri seara, momentul "sa radem de prostii din CNAIR"

——-

Vad ca unii dintre voi v-ati suparat, treaba voastra, dar pe bune ca topicul A10 incepea sa devina o colectie de lamentari despre cum nu poate X sa faca o lucrare banala, adica din seria Razvan Cuc "adica nu stiti sa faceti santuri?". Sigur ca nu :) Nu stiu nici cum ii cheama.

nicolaem

#20761
Nu zic ca nu ai dreptate, dar in primavara i-am auzit si pe pizeri si pe actori cum intrebati fiind ce termene isi asuma au zis ca final de an 2020.
Nu era presiune politica acolo, era o sedinta filmata, tehnica intre CNAIR si ei.
Sunt niste mincinosi care nu merita nici o scuza pentru cea ce fac!
Daca avem un "respect" deosibit pentru un ministru care minte nu vad de ce nu am avea acelasi "respect" pentru un constructor mincinos care plimba roabe de 3 luni pe un terasament de 200m.

vasile.silion

#20762
Celor ce vor să le găsească scuze sau circumstanțe atenuante celor de la Pizzarotti și Aktor pentru ritmul înfiorător de scăzut în care au lucrat aceste loturi, vreau să le pun doar o întrebare: Cum de ceilalți constructori de pe A10 (TS și Porr) au reușit să termine celelalte două loturi din A10 într-un timp rezonabil, iar ăștia de pe loturile 1 și 2 își bat joc pur și simplu de execuția proiectelor? Și ăilalți au avut și noduri, și relocări de utilități, și alunecări de teren. Ei cum au putut, iar ăștia cum de nu pot să termine, nici după 6 ani?
Nu trebuie să le găsim scuze, ci trebuie să le fie rușine pentru cum au înțeles să-și îndeplinească contractul! Rușine!
,,România are un sens întrucât o începem. Trebuie s-o creăm lăuntric, pentru a putea renaște în ea. Plăsmuirea acestei țări să ne fie singura obsesie." Emil Cioran

StefanCelMare

Multe probleme provin de la CNAIR, asta e clar.
Dar asta nu scuză abordarea celor două firme.
Nu poți după 6-7 ani când nu mai ai motive de la CNAIR sa vii cu motivele tale (fie ele și legale).
E normal să le umplem frigiderul. Dacă era de vină doar CNAIR acum rupea Pizza șantierul și deschidea tot cel târziu în primăvară.
Vi se pare că gândul Pizza e la a termina repede? După 6 ani, îmi permit să le urez faliment și încă multe altele pe care nu le pot scrie pe un forum public.

AlinC

ST1: pod Mures, Alba Iulia Sud, Oarda


SorinMS

Mă bag și eu puțin în vorbă, cu mintea unui profan în ale construcțiilor, apropo de subiectul "tragerea mâței de coadă" de către cuplul de comici Pizza-Actor.
Mai acum câteva luni, văzând stadiul lucrărilor, ritmul de lucru (la alții) și vremea totuși bună de care au beneficiat, mă gândeam că ar fi perfect posibil să avem parte de o deschidere parțială, în diverse variante, dacă oamenii se concentrează să facă ce trebuie. Pe urmă am văzut că de fapt ei lucrează după o logică ce mie îmi scapă. Și acum cred la fel. Când întreprinzi o activitate mai mică sau mai mare trebuie în mod normal să ai o strategie, să urmărești ceva, un țel. În cazul unei lucrări pe bani art trebui să faci lucrarea în cât mai scurt timp, să-ți iei banii și să te apuci de alta. Nu văd ce au ei de câștigat dacă o lungesc așa. Nu-mi vine să cred că vor să ne facă nouă în ciudă. Și mai cred că nici nu sunt proști.
Lor le convine lălăiala sau ceva îi împiedică să dea gata șantierul ăsta.
Dacă cineva poate, îl rog să mă lumineze și pe mine.
Și cel mai important, mulțumiri lui Alin pentru consecvență și dăruire.


carutasul

nu cred că ar avea vreun sens să ne facă nouă cineva în ciudă :) Probabil că procedează în felul care e pentru ei cel mai economic. Un progres pe lotul unu e evident ( e clar că vor avea măcar grinzile sus în maxim 2 luni, poate și ceva betonări) , însă nu acolo unde am vrea noi... Pentru trafic o deschidere parțială ar fi oxigen curat, dar...

nicolaem

mda pare a fi un mic razboi. vor mai urma probabil procese, despagubiri, penalizari. fiecare taxeaza partea opusa cum poate.

pizzeri oare ce mai asteapta la groapa de langa podul de la Oarda?

pbh

Lasand deoparte aceasta disputa intre vor-nu vor, pot-nu pot, este vina lor- vina statului Roman, un lucru este clar. Lucreaza execrabil si total ilogic pentru orice om de bun simt. Faptul ca se apuca de o lucrare si o abandoneaza la jumatate. se muta in alt sector si fac acelasi lucru, eu nu il inteleg. Exemple sunt nenumarate, podul care este asfaltat pe jumatate si abandonat desi hidrolatia este terminata si expusa, supratraversarile ca cea de la Alba Sud unde abia acum betoneaza marginile si anul viitor pun hidroizolatia, la relocari conducte,  dar mai ales se observa la turnarea rigolelor unde chiar daca mai au doar cativa zeci de metrii de turnat ca sa devina functionale le abandoneaza iar apa tot balteste pe tot santierul.
Cu asemenea atitudine nu vad cine are de castigat, mai ales financiar.

Duta C

sincer nu vad cum arata deznodamintul lotului aktor pe A0 sud.......

Păun

Cred ca toata lumea vede rau situatia celor de la Aktor. Eu cred ca la anul CNAIR va rezilia ambele loturi si va incepe circul. A10 imi e greu sa cred ca va fi gata la anul, iar A0 la cum se vede proiectul va fi gata prin 2021. Nu vrea nimeni rau acestei firme dar ceva a fost la mijloc iar acum o da din colt in colt sa o scoata la capat. Doar ca nu le iese nimic.
Eu mai am rabdare, prin lunile martie - aprilie oamenii revenisera bine daca va aduce-ti aminte. Venise Aktor cu niste forte de iti dadea sperante in ochi. Sigur a fost pentru cateva luni dar a fost ceva. Asta inseamna ca se poate dar undeva e buba.

cristi5

#20772
Quote from: nicolaem on September 10, 2020, 06:55:50 PM
in primavara i-am auzit si pe pizeri si pe actori cum intrebati fiind ce termene isi asuma au zis ca final de an 2020.

Pai asta se intampla din 2017. Ce e nou?

O firma lucreaza pentru profit sau (daca nu se poate) pt diminuarea pierderilor. Nu pentru "Romania are nevoie de autostrazi". Daca contractul si beneficiarul sunt prosti, firma lucreaza pt profit cum ii convine mai bine (daca stie, ca Aktor cel putin nu mi se pare o organizatie coerenta)

Nu le pasa nici de beneficiar, il mint pe fata. Il mint cu presa de fata, il mint in comunicari informale, mint din toate pozitiile. Contractul le permite. O sa le pese de noi? De injuraturi zilnice pe un forum?

Poate gasim o forma eficienta de protest sau actiune.

SorinMS

Am văzut de multe ori în presă luări de poziție foarte pertinente și documentate al API (Ionuț cred).
Poate ar conta întrucâtva dacă ar pune lângă scrisoare și o listă cu n semnături, prin care să ne arătăm sprijinul pentru poziția lui.

alecu26

Se poate face o cheta si cumpara cateva roabe si trimise. Si 10 lopeti. Asta pt Pizza.
La Aktor poate merge cineva cu câțiva saci de agregate pt asfalt cărati cu portbagajul de la vreo cariera care are agregate ok.
Toti fac para-ndarat  au bagat acolo 3 statii de asfalt, unele de la inceputuril contractului adica 6..7 ani, pt care se platesc chirii, dar acum nu au bani de agregate.
La Aktor, daca doar 20% din personalul TESA ar deveni productiv, prin santier, ar dubla producția.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).