News:

API te vrea în echipa din București!

Main Menu

Autostrada A10 Sebeș-Turda

Started by ciprebbe, April 05, 2013, 03:16:31 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

Ionut

Luati de-aici niste stalp in mijlocul autostrazii. :bash:
Greu de mutat 5.


yetiman

Pun si eu o intrebare. (poate e stupida, asa ca nu sariti pe mine):
Oare, cand s-a facut SF si s-a ales traseul, nu se putea face 50 m mai in lateral ca sa intre autostrada intre stalpii LEA?
Cel putin, in cazul de aici, nu vad nimic care sa-i impiedice.

Sau raspunsul este ca, pur si simplu, SF-ul s-a facut in birou si nu in teren?
,,Pe hoţii mărunţi îi trimitem la închisoare, iar pe cei mari îi numim în funcţii publice." — Esop
,,Greşelile politicianului sunt crime, căci în urma lor suferă milioane de oameni nevinovaţi, se împiedică dezvoltarea unei ţări întregi şi se împiedică, pentru zeci de ani înainte, viitorul ei." — Mihai Eminescu

Europiu

Am vrut sa pun exact aceeasi intrebare, da' mi-o fo' rusine... :). Inclin sa cred ca raspunsul pe care l-ai propus la finalul postarii este apropiat de realitate.
The problem with the world is that the intelligent people are full of
doubts, while the stupid ones are full of confidence (Charles Bukowski).

Iceman

Yetiman ai pus o intrebare de vis...reala...Sigur proiectantul de SF sia luat banii...Iar constructorul PORR se gandeste de la sine cum sa doboare acel stalp ca sa scape de el :D....Oare cand vom invata o lectie de la cei din occident unde cand ai AC si ord. de incepere a lucrarilor tu ca ca constructor te ocupi de constructia autostrazii iar traseul este liber de orice probleme :)

ciprebbe

Mereu, aproape la fiecare trecere pe DN,  m-am intrebat de ce e asa de pestrit lotul Porr. Asfalt, balast, pamant, gaura, terasament, asfalt, stabilizat, pauza...etc. Sunt multe zone in care se vede progresul si multe in care nu.
Am intrat cu drona acolo si m-am ingrozit....din avion nu se vad detaliile, sunt 9 zone unde avem nevoie de relocari , toate la Electrica.
Incerc sa lipesc bucatelele si sa scot un scurt filmulet.
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

IlisescuV

Probabil ca se putea dar cand ai de ocolit in 10-15 Km 9-10 stalpi si linii de curent nu mai ai autostrada. Rezulta prea multe curbe si in plus nu e o mare problema sa muti un stalp in conditii normale. Cand ai de-a face cu statul roman e ca si cum ai incerca sa trimiti o misiune pe Marte.

yetiman

Nu zicea nimeni de "ocolit" stalpii. Evident ca ar fi absurd sa adaugi curbe suplimentare ca sa ocolesti stalpii. Ziceam sa "desenezi" traseul in asa fel incat sa treaca pe langa stalpi (mai ales acolo unde terenul nu impiedica cu nimic). O mica modificare a razei de curbura de la curba precedenta si de le cea care urmeaza si traseul ar putea sa treaca pe langa stalpi.
Dar pentru asta trebuie sa iesi si in teren, nu doar sa-l trasezi la birou.

Chiar as ruga pe cineva care e specializat in retele LEA sa ne spuna care e precizia cu care sunt pozitionati stalpii pe teren fata de situatia de pe planse. Si, mai ales, cum se putea asigura precizia cu 30-50 ani in urma cand s-au instalat stalpii iar GPS-ul era doar un vis.

Off topic: cred ca stim cu totii de lucrarile poticnite de prin Bucuresti (si nu numai) cand constructorii au dat de retele de utilitati in cu totul alte locuri decat se asteptau.

Dar poate gresesc. Si SF-ul a fost facut atat de bine si de calculat incat au ajuns la concluzia ca e mult mai eficace sa treaca cu autostrada EXACT prin stalpii LEA si sa trebuiasca sa-i mute pe toti si sa-i dubleze in loc sa deplaseze traseul autostrazii in lateral cu cativa metri.
,,Pe hoţii mărunţi îi trimitem la închisoare, iar pe cei mari îi numim în funcţii publice." — Esop
,,Greşelile politicianului sunt crime, căci în urma lor suferă milioane de oameni nevinovaţi, se împiedică dezvoltarea unei ţări întregi şi se împiedică, pentru zeci de ani înainte, viitorul ei." — Mihai Eminescu

ciprebbe

Filmari alternative, dupa lac Stejaris, spre Decea. Am incercat sa evidentiez pe filmare directia.

Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

alin_simeriaveche

Dezamăgit total în seara asta. 4h mi-a luat sa ajung în Simeria veche. Pe lângă că am stat în trafic intre Tg Mureș și Luduș la Decea mi-a pus capac. Am sperat degeaba ca azi sa îi dea drumul la circulație prin subtraversare

AdrianB1

Quote from: yetiman on October 28, 2016, 10:50:00 PM
Chiar as ruga pe cineva care e specializat in retele LEA sa ne spuna care e precizia cu care sunt pozitionati stalpii pe teren fata de situatia de pe planse. Si, mai ales, cum se putea asigura precizia cu 30-50 ani in urma cand s-au instalat stalpii iar GPS-ul era doar un vis.
Cand au fost proiectate si construite liniile, abaterile uzuale erau de ordinul a cativa metri cu maxime de 10-20m. Ulterior la o parte (nu stiu daca toate) din linii au fost refacute masuratorile cu GPS-ul si abaterea e sub 2 metri. Diferentele sunt atat de mari initial nu pentru ca nu se puteau face masuratori precise, ci pentru ca hartile la scala mica erau secret de stat, proiectantii le primeau la postul de politie local, le ridicau dimineata si le aduceau inapoi seara. Mi-a povestit maica-mea cum a fost cu linia de la Deva spre Lugoj si cea spre Arad, la care a facut masuratorile in anii '70. Schimbarea mai mare a fost prin '95 cand au trecut de la topometria manuala (masuratori notate pe hartie si calculate ulterior in birou) la aparate cu inregistrare de pe care se descarca direct pe calculator, dar la GPS s-a trecut dupa 2000 (cunoscatorii stiu de ce) si nu prea s-au mai facut LEA importante de atunci.

infraAdi_ro

Si cu teodolitul se masura cu precizie sub 1 m.Depinde daca s-au facut trasari adevarate in teren sau se trasa ochiometric.Totusi acesti stalpi trebuia sa fie masurati dupa anii 2000 incoace...si pusi pe niste planse sa se stie pozitia lor exacta.Iar cei care au facut SF si proiectul aveau totusi niste ridicari mai actualizate cu situatia din teren.Iar abateri de 2 m cu GPS mi se pare mult.Problema in tara asta in aproape toate domeniile este ca nu se face treaba cum trebuie,ca la carte,multa  lume incearca sa fenteze cum poate ca sa-si faca munca mai usoara.(de  ex masuratori din birou direct de pe ortofotoplan,proiectare dupa ureche sau copiere dupa alte proiecte mai vechi).
Romania are un viitor doar daca are prezent!

AdrianB1

Cu teodolitul degeaba ai precizie de 1 metru daca harta e 1:100,000. Si trasarile s-au facut in teren, nu ochiometric, ca nu se pot contrui LEA daca stalpii nu sunt aliniati extrem de bine, cei intermediari nu rezista deloc la forte laterale.

Abaterea de 2m pe GPS e chiar optimista: "The standard accuracy of about 15 meters (49 feet) can be augmented to 3–5 meters (9.8–16.4 ft) with DGPS, and to about 3 meters (9.8 feet) with WAAS". Cea medie e destul de mica in teren deschis si fara fenomene meteo (inclusiv in stratosfera sau mai sus), dar poate sa creasca uimitor de mult fara sa fie evident de ce. WAAS nu avem in Romania.

Io

#6087
Pai nu. Harti 1:20 000 si mai precise erau la Documente secrete. Bezna mintii, 2 nemti mi-au aratat in 1988 aerofotograme ale zonei Padis de-mi lasa gura apa, 1mm pe harta insemnind 20m pe teren si erau secret de serviciu in conditiile in care ei le luasera de la Universitatea din Berlin! Te duci la scoala si iei niste harti, asa e normal. Intre altele, la noi detinerea unor astfel de harti era de puscarie.
Si asta in conditiile in care in Transilvania exista un cadastru general facut de austrieci la inceputul secolului trecut! Ce dracu mai e si asta? Cine naiba stie ce si unde e amplasat in teren? Si cum sint drumuite autostrazile astea?
(Spre comparatie Regatul nu are nici in ziua de azi un cadastru general. Frinturi, da, exista.)

Totusi, vazind filmarile (nu doar asta) nu poti sa nu te-ntrebi daca nu ai de-a face cu o conjuratie a imbecililor. Prea trece autostrada exact PRIN stilpi, zau, parca stilpii sint singurii care au ridicare topo si ca au trasat autostrada dupa ei si prin ei!
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.

ion59

O fi fost stâlpul ăla luat ca reper pentru centrul autostrăzii! Ce vreți ceva mai precis! O:-)

rebel

un escavator isi facea de luru azi in campul de maci..

la 16:30 venise si-o basculanta.. (fara poze din pacate)