News:

.

Main Menu

Retail in Romania

Started by Harry, November 20, 2017, 12:07:55 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Balto

România este în topul creșterii comerțului retail din UE. Vânzările ating un nou record, în pofida scăderii încrederii în economie

Cifra de afaceri în comerțul cu amănuntul a crescut cu 10,1% în decembrie 2017 față de anul anterior, al doilea cel mai mare avans din Uniunea Europeană din 2017, potrivit datelor comunicate de Eurostat. Vânzările au accelerat cu 1,3% în în decembrie față de noiembrie, cea mai bună evoluție de la finele verii, deși încrederea consumatorilor a scăzut considerabil pe finalul anului. Vânzările cu amănuntul au scăzut în decembrie față de noiembrie cu 1,1% în zona euro și 1% la nivelul  UE și au crescut cu 1,9%, respectiv 2,4% față de decembrie 2016.

Profit.ro
Suceava racord SEN 400/220/110 kV / Productie: Eolian (0,6MW), Biomasa (30,1MW), Fotovoltaic (0,64MW), Hidro (4,6MW), biogaz (2,9MW)

Balto

După recenta cumpărare, grupul britanic Kingfisher închide 3 magazine Praktiker din România, cu preluarea a "cât mai multor angajați". Recent, Praktiker și-a închis magazinul cu care a intrat, în urmă cu 15 ani, pe piața românească

Grupul britanic Kingfisher, cel mai mare retailer de bricolaj din Europa, care la finele anului trecut a preluat Praktiker România, a decis să închidă 3 magazine până la finele lunii mai, respectiv unitățile din Bacău, Ploiești și Focșani. Profit.ro a anunțat recent că rețeaua de bricolaj Praktiker România, care se ocupă și de comercializarea mobilei, a închis magazinul din Voluntari, București, acesta fiind centrul comercial cu care retailerul a intrat, în urmă cu 15 ani, pe piața românească. Închiderea este argumentată prin optimizarea proceselor companiei pentru a obține o creștere a eficienței în viitor. Brico Depôt, parte a grupuli britanic, susține că a prevăzut deja un plan de suport și integrare a "cât mai multor angajați" în rețeaua de magazine existentă.

Profit.ro
Suceava racord SEN 400/220/110 kV / Productie: Eolian (0,6MW), Biomasa (30,1MW), Fotovoltaic (0,64MW), Hidro (4,6MW), biogaz (2,9MW)

Harry

Grupul Schwarz care detine Lidl si Kaufland este decis sa isi consolideze pozitia dominanta din judetul Constanta.

Astfel anul 2018 ne va aduce 2 noi magazine Lidl (Constanta - 1 decembrie si Tuzla) si nu mai putin de 3 hypermarketuri Kaufland. Hypermarketurile vor fi realizate in Cernavoda, Constanta-Vivo si...surpriza anului - in Mamaia Nord.

Kaufland va fi primul retailer modern care deschide un magazin in Mamaia Nord.

Obiectul proiectului il constituie amplasarea unei constructii provizorii de tip cort, pe un termen de 365 de zile, cu functiunea de spatiu comercial, pentru vanzarea si desfacerea marfurilor alimentare si nealimentare, respectiv coacerea si comercializarea produselor de panificatie şi patiserie.

Scopul investitiei este acela de a testa potentialul investitiei de acest tip, prin deservirea populatiei rezidente si a turistilor cu produse de prima necesitate in conditii de calitate sporita.




Noul hypermarket va avea deschidere directa la bulevardul Mamaia Nord.

Spatiul de vanzare va fi amenajat intr-o constructie usoara, ce va avea o structura de rezistenta realizata din elemente metalice, stalpi si grinzi, usor demontabile, constructie de tip cort, pardoseala va fi de tip beton elicopterizat.

Spatiile anexe (grupurile sanitare pentru public si personalul de deservire, birouri, vestiare) se vor amenaja in containere metalice de tip organizare de santier, containere ce sunt dotate si preechipate cu instalatii electrice, sanitare, incalzire necesare desfasurarii activitatii.

In spatiul amenajat pentru sala de vanzare vor fi expuse si comercializate produse alimentare preambalate si nealimentare, in condiții de igiena ce respecta normele de igiena in vigoare.

Hypermarketul va avea o suprafata construita de 1.938 mp, alti 828 mp sunt rezervati zonelor pietonale, iar pentru autoturisme se vor amenaja 112 locuri de parcare, dintre care 5 destinate persoanelor cu handicap.

Harry


Harry

Starbucks a adus incepand de astazi in premiera in Romania divizia premium Clover-Reserve. Cafeneaua a fost deschisa in centrul istoric al capitalei pe strada Lipscani 71.


foto: Starbucks Romania

Cafeneaua include cel mai nou sistem de preparare a cafelei - Clover® Brewing System.

Harry

Mishi Mishi este un lant italian de restaurante cu specific japonez infiintat in anul 2008 in Brescia.

Restaurantul se axeaza pe preparate din peste proaspat, sushi si specialitati nipone (maki, sashimi), piesele de rezistenta fiind open wok kitchen si kitchen kaiten.


foto: Arhitect-u

Restaurantul ofera si sistem take away si va fi deschis in Bucuresti.

Harry

Reteaua PROFI se mareste de astazi cu alte trei magazine inaugurate la Botosani, Scarisoara si Timisoara. 

Harry

Kaufland România deschide sâmbătă, 17 februarie, magazinul cu numărul 119 al rețelei și cel de-al 13-lea din Capitală.

Astfel, compania creează peste 130 de noi locuri de muncă în București și sprijină dezvoltarea comunității locale, consolidându-și în același timp poziția în topul celor mai mari angajatori privați din țară.

Special cu ocazia deschiderii, Kaufland organizează sesiuni de degustare de bunătăți și invită clienții în noul magazin să savureze gustul prospețimii, începând cu sâmbătă, 17 februarie și până marți, 20 februarie, inclusiv:

Sâmbătă, 17 februarie: degustare de mezeluri la vitrina cu servire asistată;
Duminică, 18 februarie: degustare la iaurt de băut;
Luni, 19 februarie: degustare de produse românești din gama ,,K-Vreau din România": cornulețe, cozonac, sărățele, suc natural și, separat, degustare de mezeluri;
Marți, 20 februarie: degustare de brânză proaspătă.
Hipermarket-ul este localizat în cartierul Odăi, pe Șoseaua Alexandriei, nr. 152, sector 5 și are o suprafață de vânzare de 3.414 metri pătrați, încadrată într-o suprafață totală de 5.201 metri pătrați. Parcarea oferă 239 de locuri pentru mașini, dintre care 6 locuri pentru familii și 10 pentru persoane cu dizabilități. Cei care folosesc bicicleta ca mijloc de transport au la dispoziție 12 rastele.

Programul de lucru este de la 7.30 la 22.30 de luni până sâmbătă, iar duminică de la ora 8:00 la 20:00.

Harry

Gigantul Momax deschide la finalul lunii, la Timisoara, primul magazin din Romania, ascutind competita pe piata de DIY din tara noastra, unde IKEA si KIKA fac legea.

Ironic, cladirea care gazduieste Momax a fost proiectata initial pentru a fi un magazin KIKA.

Unitatea are o suprafata de 6.500 mp. Alte magazine Momax au fost confirmate pentru orasele Bucuresti si Cluj-Napoca. In plus in cadrul acestui prim magazin, compania ofera tinerilor posibilitatea de a fi interns platiti.

Compania austriaca XXXLUTZ este a doua din lume dupa IKEA pe sectorul DIY.

Ionut

STUDIU: Piaţa bunurilor de larg consum a crescut cu 7% în 2017 ca urmare a avansului inflaţiei

Piaţa FMCG a înregistrat în 2017 o creştere de 7% pentru bunurile de folosinţă curentă cumpărate pentru consumul casnic, dar în spatele acestei evoluţii a stat majorarea preţurilor, nu creşterea volumelor cumpărate, aşa cum s-a întâmplat în 2016, potrivit unui studiu publicat joi de GfK. Rata anuală a inflaţiei, care măsoară evoluţia preţurilor de consum în ultimul an, a urcat în luna ianuarie la 4,32%, cel mai înalt nivel din iulie 2013, când a fost 4,41%, în condiţiile în care gazele naturale s-a scumpit cu 3,79% faţă de decembrie, potrivit datelor publicate recent de Institutul Naţional de Statistică (INS).

"Hipermarketurile rămân cel mai important canal modern de cumpărare. Pe parcursul anului trecut au fost vizitate mai des de cumpărători, însă coşurile au rămas la nivelul anului precedent. Magazinele de tip discount au avut vânzări în creştere datorită faptului că oamenii au plătit în medie mai mult la fiecare act de cumpărare şi au achiziţionat mai des din aceste formate", se arată în comunicat.

Supermarketurile au beneficiat de o frecvenţă medie de cumpărare mai ridicată şi de coşuri mai mari şi rămân în continuare cel mai vizitat retailer, potrivit GfK. Totdată, magazine de proximitate au avut cea mai bună dinamică.

News.ro

Harry

Grupul sudafrican Prime Kapital, recent infiintat de o parte din echipa care a parasit NEPI, este pus pe investitii serioase in zona de retail. Astfel compania a lansat pe piata nu mai putin de 7 noi centre comerciale.

1. Mall of Moldova, Iasi
Cu o suprafata de 100.000 mp, centrul comercial va fi dezvoltat in jurul unui hypermarket Carrefour. Mall-ul va avea 200 de magazine, o zona de food court cu 30 de spatii, zona de entertainment, cinematograf, magazin DIY si magazine de mobila.



2. Pitesti Mall
Situat pe bulevardul principal din localitate, langa gara, centrul comercial va fi intins pe 50.800 mp, ancora principala urmand a fi un hypermarket Carrefour. Printre viitorii chiriasi se numara Cinema City, JYSK, Pepeco, Hervis, Altex, Lem's, New Yorker, LC Waikiki, CCC si altii.



3. Targoviste Mall
Situat la 2 km de zona centrala, langa gara, acesta va fi primul mall din judetul Dambovita. Centrul comercial cu o suprafata de 31.300 mp va avea ca ancore principale un hypermarket Carrefour si un multiplex Cinema City.



4. Ploiesti Retail Center
Cu o suprafata de 25.000 mp, centrul comercial va fi amplasat in apropierea garii din localitate. Mall-ul va fi dezvoltat in jurul unui hypermarket Kaufland deja existent si a unui magazin Lidl ce urmeaza a fi construit in curand. Printre chiriasi se numara CCC, LC Waikiki, New Yorker, Deichmann, Hervis, C&A, Altex, JYSK, Lem's, Noriel, DM si altii. Cel mai interesant este faptul ca va dispune de un al treilea jucator mare si anume un hypermarket Carrefour.



5. Balotesti Retail Park
Situat pe DN1, in zona Balotesti, retail park-ul se va intinde pe o suprafata de 46.400 mp fiind dezvoltat in jurul unui magazin Hornbach deja existent si a unui Lidl care urmeaza a fi construit in curand. Ancora principala va fi un hypermarket Carrefour.



6. Baia Mare Value Center
Situat pe E58, centrul comercial va avea o suprafata de 22.500 mp, ancora principala urmand a fi un hypermarket Carrefour. Printre chiriasi se numara Pepco, Deichmann si altii.



7. Roman Value Center
Cel de al 7-lea si cel mai mic centru comercial din portofoliu, cu o suprafata de doar 15.000 mp, va fi dezvoltat in municipiul Roman, in apropierea garii si autogarii. Ancora principala va fi un hypermarket Carrefour. Printre chiriasi se afla JYSK, Noriel, Altex, TXM, CCC, Hervis, Deichmann si altii.


Balto

Vânzări record pentru Carrefour pe piața locală. România este pe cale să depășească Polonia pentru prima dată

Vânzările Carrefour în România au crescut cu peste 18% anul trecut, până la valoarea record de 1,78 miliarde de euro, conform datelor analizate de Profit.ro. Retailerul francez, care a finalizat recent remodelarea supermarketurilor Billa cumpărate de la grupul Rewe, a ajuns la o rețea de 323 de magazine pe piața românescă.
Carrefour a avut vânzări de 1,781 miliarde de euro în 2017, în urcare cu aproape 18,7% de la 1,501 miliarde de euro în anul anterior. Ritmul de creștere s-a temperat de la 23,5% în 2016, însă piața românească s-a apropiat puternic de cea poloneză, unde retailerul francez a obținut vânzări de 1,785 miliarde de euro. Ecartul dintre cele două piețe s-a redus de la circa 150 milioane de euro în 2016 la 4 milioane de euro, România fiind pe cale să depășească Polonia pentru prima dată după valoarea vânzărilor. În prezent, România este a șasea piață europeană ca mărime pentru Carrefour, după Franța, Spania, Italia, Belgia și Polonia.

Profit.ro
Suceava racord SEN 400/220/110 kV / Productie: Eolian (0,6MW), Biomasa (30,1MW), Fotovoltaic (0,64MW), Hidro (4,6MW), biogaz (2,9MW)

Balto

Retailerul grec Jumbo, profit puternic pe piața din România

Retailerul grec de jucării și decorațiuni Jumbo a avut o creștere de 11% a profitului net în ultimul semestru al anului trecut, datorită vânzărilor în creștere rapidă din România și Bulgaria. Profitul net din perioada iulie-decembrie 2017 a ajuns la 90,4 milioane de euro, în creștere față de 81,4 milioane de euro în aceeași perioadă a 2016.  La nivel de grup, vânzarile pe șase luni au crescut cu 10,2%, ajungând la 443 milioane de euro, în timp ce veniturile din România și Bulgaria au crescut cu mai mult de 50%, respectiv cu 23%.

Profit.ro
Suceava racord SEN 400/220/110 kV / Productie: Eolian (0,6MW), Biomasa (30,1MW), Fotovoltaic (0,64MW), Hidro (4,6MW), biogaz (2,9MW)

Balto

Un retailer de materiale de construcții controlat de antreprenori chinezi a preluat complexul Lac de Verde Golf din Breaza. Clubul - administrat de un acționar la Dragonul Roșu

Retailerul de materiale de construcții Orient Hyperconstruct, controlat de antreprenori chinezi, a preluat complexul Lac de Verde Golf, un club de 3 stele din stațiunea montană Breaza, de pe Valea Prahovei, deschis în urmă cu 4 ani. Clubul a fost deținut până astăzi de Bechtel Steiner, companie înregistrată în Irlanda și reprezentată de Robert Deutsch, un român emigrat în Germania și, ulterior, în SUA, în anii 70, furnizor de servicii de consultanță pentru Helmut Kohl și Ronald Reagan, înainte ca aceștia să devină cancelar al Germaniei, respectiv președinte al SUA.

Profit.ro
Suceava racord SEN 400/220/110 kV / Productie: Eolian (0,6MW), Biomasa (30,1MW), Fotovoltaic (0,64MW), Hidro (4,6MW), biogaz (2,9MW)

Balto

România - cea mai mare creștere a comerțului cu amănuntul din UE

România a avut în ianuarie cea mai mare creștere a vânzărilor cu amănuntul din Uniunea Europeană, de 11% față de aceeași perioadă a anului trecut (serie ajustată), în timp ce avansul din UE a fost de 2,7%, iar în zona euro s-a situat la 2,3%, potrivit datelor publicate de biroul european de statiatică, Eurostat. România este urmată în clasament de Ungaria, cu un avans de 7,5%, și de Letonia, cu o creștere de 7,2%. Pe de altă parte, față de luna decembrie, comerțul cu amănuntul a scăzut în România cu 0,9%. Scăderi mai abrupte au fost consemnate doar în Slovacia, Malta, Estonia și Belgia.  Atât la nivelul Uniunii Europene, cât și la nivelul zonei euro, comerțul cu amănuntul a avut, în ianuarie, un declin lunar de 0,1%.

Profit.ro
Suceava racord SEN 400/220/110 kV / Productie: Eolian (0,6MW), Biomasa (30,1MW), Fotovoltaic (0,64MW), Hidro (4,6MW), biogaz (2,9MW)