News:

.

Main Menu

Retail in Romania

Started by Harry, November 20, 2017, 12:07:55 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

tom_sawyer

România este campioană la creștere în grupul german REWE, proprietarul discounterului Penny și va primi o treime din bugetul de investiții al companiei pe 2023. Compania vrea 35-40 de noi deschideri anul acesta, extinderea centrului logistic din Bacău și achiziția unui teren lângă București pentru al cincilea depozit din țara noastră.

2022 a fost pentru PENNY România, parte a grupului german REWE, al optulea an consecutiv în care a obținut  cea mai mare creștere a cifrei de afaceri din grup.  Retailerul a încheiat anul trecut cu vânzări  de 7,17 miliarde de lei, reprezentând un avans de 33% raportat la 2021 și un profit net de 152 milioane de lei în 2022, în creștere cu 24% comparativ cu anul anterior.

Sunt motive serioase pentru care managementul grupului a decis că focusul va fi România în următorii ani. În perioada 2021-2029, bugetul de investiții al companiei pentru piața locală se ridică la 1 miliard de euro, din care, pentru anul acesta, s-au bugetat 130 de milioane de euro în mare parte pentru extinderea rețelei cu 35-40 de magazine noi și creșterea capacității logistice.

economica.net

tom_sawyer

Retailerul evoMAG a devenit proprietarul companiei Elefant Online, după ce doi dintre acționarii acesteia au vândut o mare parte din acțiunile lor.

"Elefant Online informează investitorii cu privire la semnare, la data de 10.05.2023 a Contractului de cesiune de acțiuni prin care doi dintre acționarii săi, respectiv Millenium Gold Resources Limited și Catalyst Romania SCA SICAR, au semnat un contract în vederea cesiunii unui număr de 44.075.802 acțiuni, reprezentând 58,8355% din capitalul social al Elefant Online, repectiv un număr de 7.207.135 acţiuni reprezentând 9,6206% din capitalul social al Elefant Online, către Evolution Prest Systems", se arată într-o informare a Elefant Online trimisă la Bursa de Valori București.

Elefant Online S.A., compania care deține retailerul online elefant.ro, va avea următoarea structură de acționariat: EvoMag: 69%, Axxess Capital: 28%; Acțiuni deținute de Elefant în nume propriu: 3%.

,,EvoMag este deja cel mai mare vendor din marketplace-ul Elefant, iar între cele două companii sunt sinergii importante care sprijină dezvoltarea ambilor retaileri în paralel. Totodată piața eCommerce din România, ajunsă la maturitate, cu peste 50% dintre locuitori deja familiarizați cu cumpărăturile online, are nevoie de competitori puternici. De aceea am considerat că o consolidare a celor două operațiuni va fi benefică atât pentru EvoMag și elefant.ro, cât și pentru utilizatorii de eCommerce din România", a declarat Mihai Pătrașcu, fondator și CEO EvoMag.


economica.net

tom_sawyer

Gigantul american eBAY şi-a început oficial campania de a atrage IMM-uri româneşti pe platformă, cu Poşta drept partener.

Gigantul american eBay, unul dintre cei mai mari jucători globali din comerţul online, a demarat o campanie de atragere pe platforma sa marketplace a IMM-urilor locale care pot vinde produse la export, decizia de extindere fiind luată pe fondul creşterii pieţei şi a ratei încă foarte reduse de companii care vând online, pe care compania o vede drept o oportunitate de creştere pe viitor.

,,Ştim că piaţa din România creşte, şi că există mult potenţial aici. Am făcut deja teste în ţări vecine precum Bulgaria şi au fost de mare succes", a spus Michael Sokolovsky, Head of Communications & Marketing în cadrul eBay pentru regiunea EMEA în cadrul unei conferinţe de presă organizate împreună cu compania de stat Poşta Română, la care a participat şi ministrul digitalizării Sebastian Burduja şi un reprezentant al ministerului antreprenoriatului.
IMM-urile care se înscriu în program vor primi listarea gratuită a produselor pe eBay în primele 3 luni, training personalizat şi tarife reduse faţă de cele standard.

Reprezentantul eBay a spus că a ales Poşta ca partener pentru că a căutat cel mai mare jucător de pe piaţă. ,,Nu ne uităm la imaginea partenerilor, pentru că imaginea se poate schimba. (...) Companiile de acest tip au provocări în întreaga lume", a spus Michael Sokolovsky când a fost întrebat de ce lucrează cu o firmă care are o imagine slabă în ce priveşte calitatea serviciilor sale.

Întrebat dacă va fi mai ieftin pentru un IMM să vândă pe eBay în raport cu eMAG – liderul pieţei locale de e-commerce, cu operaţiuni semnificative şi în regiune, Sokolovsky a evitat un răspuns direct. ,,Nu vedem eMAG drept un competitor, nu în sensul că nu sunt mari, dar ei vând local. Noi nu ţintim selleri care vând local, în România". Întrebat la ce se referă, în condiţiile în care eMAG le permite firmelor locale să vândă şi în regiune prin marketplace-ul său, reprezentantul eBay a răspuns astfel: ,,Ştiu (n. red. - că selleri eMAG pot vinde în alte ţăro din regiune), dar la noi la eBay majoritatea vânzărilor au loc pe pieţe foarte mari precum SUA, noi oferim acces la pieţe enorme".

ZF

tom_sawyer

#303
În 2022, Dante International, compania care cuprinde eMAG România, o parte din vânzările din eMAG Ungaria și Bulgaria, și Fashion Days, a avut un profit de 123,7 milioane de lei și o cifră de afaceri de 7,1 miliarde de lei, cu 3,35% mai puțin față de anul precedent, când a obținut 7,36 miliarde de lei.
economica.net

Dedeman a atins în 2022 o cifră de afaceri de 11 miliarde lei (de la puțin peste 10 miliarde lei în anul precedent și circa 9 miliarde lei în 2020), având un profit net de 1,7 miliarde lei (1,6 miliarde lei în 2021 și 1,4 miliarde lei în 2020).
profit.ro

Kaufland Romania, unul dintre cei mai mari retaileri alimentari din ţara noastră, a avut cifră de afaceri netă de peste 16 miliarde de lei în anul calendaristic 2022, cu 14,65% mai mare decât cea obţinută în anul 2021.
Subsidiara locală a retailerului german Kaufland a avut marjă de profit net de 5,52% în anul calendaristic 2022, cu 0.83 de puncte procentuale mai mică decât cea obţinută în anul 2021.
economica.net

Lidl România
(Lidl Discount SRL, Lidl România SCS, Lidl România SRL și Lidl Imobiliare Management SCS)  a înregistrat anul trecut o cifră de afaceri netă de peste 18,5 miliarde de lei și un profit net de aproximativ 1 miliard de lei.
economica.net

tom_sawyer

#304
Retailerul electro-IT Altex, controlat de omul de afaceri Dan Ostahie, a consemnat în 2022 o cifră de afaceri de 6,52 miliarde de lei, în creștere cu 11% față de anul precedent. În schimb, profitul net a scăzut cu 11,5%, la 114,6 milioane de lei.
profit.ro

În România, grupul francez Carrefour operează patru companii, care i-au adus afaceri cumulate de 14,7 miliarde de lei, de la 13,1 miliarde de lei în 2021.

Lanțul de magazine Profi, controlat de fondul de investiții Mid Europa Partners, și-a crescut cifra de afaceri cu 22% în 2022, ajungând la 11,7 miliarde de lei, de la 9,5 miliarde de lei în 2021.

Metro a ajuns să ocupe locul 5 în top 10 cei mai mari retaileri de pe piața locală, cu afaceri de 9,3 miliarde de lei, cu 28% mai mari față de 2021.

Anul trecut, Mega Image a raportat o cifră de afaceri de 8,7 miliarde de lei, în creștere cu 16% față de 2021, când retailerul a obținut vânzări de aproape 7,5 miliarde de lei. După doi ani consecutivi de scădere, profitul net al companiei a crescut cu 29% în 2022 față de anul precedent, ajungând la 139,6 milioane de lei.

Lanțul de magazine Penny România a urcat și el cu o poziție în clasament, după ce a înregistrat o creștere a cifrei de afaceri de 33% față de 2021, ajungând la 7,17 miliarde de lei. Compania a înregistrat un profit net de 152,6 milioane de lei în 2022, în creștere cu 24% comparativ cu anul anterior.

Retailerul francez Auchan, parte din grupul cu același nume, a încheiat 2022 cu afaceri de 6,9 miliarde de lei, în creștere cu 9% față de 2021. În 2022, Auchan a raportat un profit net de 100,3 milioane de lei, plus 17% față de 2021.

Selgros Cash & Carry România, unul dintre cei mai importanți jucători din comerțul românesc, cu o rețea de 23 de unități, a înregistrat în 2022 o cifră de afaceri de 4,2 miliarde de lei, după un avans de 7,29% comparativ cu anul anterior. Dacă în 2021 înregistra o creștere a profitului net cu doar 6%, în 2022 creșterea a fost una exponențială, de 45%, ajungând la 103,8 milioane de lei.

profit.ro

tom_sawyer

Reţeaua de magazine Annabella, fondată de antreprenorii Dorina şi Dan Mutu în urmă cu aproape trei decenii, a deschis primul său retail park în oraşul Horezu, judeţul Vâlcea, atingând astfel pragul de 100 de magazine la nivel naţional.
ZF


tom_sawyer

Retailerul polonez Zabka, care a intrat în România anul trecut prin preluarea de la familia Trandafir a pachetului majoritar în cadrul companiei de distribuţie DRIM Daniel Distribuţie FMCG, va pune pe harta Bucureștiului, în perioada următoare, cinci magazine de proximitate sub brandul Froo. Unul dintre magazine va opera în spațiul ocupat anterior de Cora Urban, brandul de magazine de proximitate gîndit de Louis Delhaize înainte de a vinde business-ul din România către Carrefour.

www.economica.net/unde-deschid-polonezii-de-la-zabka-primele-magazine-froo-din-romania_745557.html

dargauda

Dan Ostahie (Altex) cumpără Brico Dépôt România

Omul de afaceri Dan Ostahie, fondatorul retailerului de produse electronice și electrocasnice Altex, cumpără retailerul de bricolaj Brico Dépôt România, de la Grupul Kingfisher plc.

Valoarea Brico Dépôt România se ridică la 70 milioane de euro (echivalentul a 58 milioane lire sterline) și include întreaga rețea Brico Dépôt, formată din 31 de magazine în 24 de orașe, operațiunile de distribuție, precum și sediul central din București.

Finalizarea tranzacției este supusă aprobării din partea instituțiilor de reglementare din România și este estimată a se finaliza în prima jumătate a anului 2025.

Dan Ostahie, CEO Altex România, a declarat: ,,Altex România, liderul pieței de electro-IT, anunță cu entuziasm achiziția rețelei de magazine Brico Dépôt. Acesta este un moment important pentru toți cei implicați, iar acest prim pas ne deschide noi orizonturi de dezvoltare și oportunități pe piața de bricolaj din România. Obiectivul nostru principal este să continuăm să ne dezvoltăm și să oferim servicii de calitate, având clientul în centrul atenției. Strategia noastră de creștere se bazează pe un model omnichannel, asigurând o experiență de cumpărare coerentă și plăcută pentru clienți, indiferent de canalul de vânzare ales. Doresc să transmit un mesaj de încredere tuturor clienților, angajaților și partenerilor Brico Dépôt. Suntem dedicați dezvoltării acestei activități, aducând inovație și eficiență în fiecare aspect al afacerii. Fiecare membru al echipei noastre va beneficia de oportunități de dezvoltare profesională și de un mediu de lucru stimulant, care pune accent pe colaborare și excelență. Altex România este încrezătoare în viitorul companiei Brico Dépôt."

Brico Dépôt România își va continua activitatea în mod obișnuit pe parcursul acestei tranziții.

Thierry Garnier, CEO Kingfisher, a declarat: ,,Suntem încântați că am găsit în Altex un partener de încredere cu experiență și viziune pentru Brico Dépôt România. Această decizie ne permite să ne concentrăm pe piețele unde suntem cel mai bine poziționați pentru a genera randamente atractive și valoare mai mare pentru acționari și clienți. Interesul major pentru această tranzacție este o confirmare a progreselor realizate de echipă în consolidarea afacerii."

Adela Smeu, CEO Brico Dépôt România, a adăugat: ,,Această tranziție marchează un moment important pentru Brico Dépôt România și cei peste 2.000 de angajați. De-a lungul anilor, am construit o fundație solidă, devenind o destinație de încredere pentru proprietarii de locuințe și profesioniștii din întreaga țară. Cu o rețea națională de 31 de magazine, suntem mândri să jucăm un rol esențial pe piața de bricolaj. Privind spre viitor, ne menținem angajamentul față de clienți, angajați și parteneri. Alături de întreaga noastră echipă, de parteneri și împreună cu Altex, vom continua să dezvoltăm business-ul și să explorăm noi oportunități de creștere."

Brico Dépôt România este un jucător pe piața locală de bricolaj din anul 2013, când Kingfisher a intrat în țară prin achiziția Bricostore. În 2017, prin integrarea Praktiker, compania și-a extins considerabil prezența, consolidând poziția sa în România. În prezent, Brico Dépôt operează 31 de magazine în 24 de orașe, cu o echipă de peste 2.000 de angajați.

Altex, fondată în urmă cu trei decenii, este lider pe piața de retail din România, cu peste 130 de magazine la nivel național.

https://economedia.ro/dan-ostahie-altex-cumpara-brico-depot-romania-cu-70-de-milioane-de-euro.html

tom_sawyer

28.11.2024
Trendyol, cea mai mare platformă turcă de comerț electronic, controlată de gigantul chinez Alibaba, deschide primului său depozit din România, confirmând informațiile anunțate anterior de Profit.ro.

Situat în Ștefănștii de Jos, județul Ilfov, depozitul va intra în faza de pregătire a stocurilor dedicate pieței din România încă de la finalul acestui an, urmând ca primele livrări către clienți să fie efectuate la începutul anului 2025.

Citește mai mult la: https://www.profit.ro/povesti-cu-profit/retail/confirmare-trendyol-cea-mai-mare-platforma-turca-de-comert-electronic-controlata-de-gigantul-alibaba-deschide-in-romania-un-centru-regional-intr-un-depozit-al-regelui-pantofilor-21851059